abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:47:12 #201
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_34213090
Misschien is dit ook een optie?
Ik had in '99 een consecitive pass, valid voor 15 dagen ofzo, onbeperkt treinen
pi_34213753
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:48 schreef Spite_and_Malice het volgende:

[..]

Hardstikke bedankt!

Er is alleen nog één dingetje waar je me misschien mee kan helpen...

Ik ben naar thetrainline.co.uk geweest maar krijg dus een hele rij met mogelijke kaartjes, namelijk:

Value en GNER zal dan wel de treinmaatschappij zijn neem ik aan en standard zal tweede klasse zijn ofzo, maar weet jij misschien waar de rest voor staat?

Thnx, xxJanne
GNER is de spoorwegmaatschappij.

De tarieven met een letter A t/m Z moet je via internet minimaal de dag voor de reis voor 18.00 kopen en zijn beperkt beschikbaar (de goedkoopste kunnen al enkele maanden van te voren uitverkocht zijn)

De normale prijs die je aan het loket betaalt op de dag van vertrek is de STANDARD prijs (en dan zie je meteen ook dat reizen met de trein in Engeland erg duur kan zijn).
Aan het SAVER tarief zitten weer speciale voorwaarden als niet kunnen wijzigen en vast zitten aan bepaalde treinen en zijn ook op de dag van vertrek beschikbaar.

Door het klikken op het tarief op de website krijg je overigens een korte uitleg
pi_34280785
Ik wil van midden Juli tot midden Augustus naar Chili. Weet iemand de goedkoopste manier daarop? Ik kom steeds uit van rond de 1200, Maar eentje was 950 (Delta) alles inclusief, maar dan moest ik wel 11 op Atlanta wachten. Iemand een idee?
pi_34280812
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:35 schreef MirageF1 het volgende:
Ik wil van midden Juli tot midden Augustus naar Chili. Weet iemand de goedkoopste manier daarop? Ik kom steeds uit van rond de 1200, Maar eentje was 950 (Delta) alles inclusief, maar dan moest ik wel 11 op Atlanta wachten. Iemand een idee?
Ik bedoel 11 uur op Atlanta wachten
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:37:39 #205
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_34280871
Naar Duitsland/Berlijn. zo goedkoop mogelijk.
Overstappen is niet zo een issue. Ik denk dat het snelst toch al iets van 7 uur gaat duren.
Ik moet zijn op de torstrasse 134 in berlijn.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 15:45:53 #206
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_34281176
MirageF1: Er van uitgaande dat je begin en eindpunt in Chili Santiago de Chile is, kom ik met Varig met fictieve data nog op ¤900 retour inclusief belastingen en toeslagen. Je moet dan wel een keer extra overstappen (in Londen én in Sao Paulo), maar je bespaart jezelf de 11 uur wachten.
Enige probleem is dat er een vrij grote kans aanwezig is dat Varig juli niet meer haalt. Datzelfde geld overigens voor Delta

a-child-in-chains: Vanaf waar wil je reizen?
pi_34281322
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:37 schreef a-child-in-chains het volgende:
Naar Duitsland/Berlijn. zo goedkoop mogelijk.
Overstappen is niet zo een issue. Ik denk dat het snelst toch al iets van 7 uur gaat duren.
Ik moet zijn op de torstrasse 134 in berlijn.
wanneer, vanaf waar en met welk vervoermiddel wel/niet?
pi_34281473
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:45 schreef Douwe het volgende:
MirageF1: Er van uitgaande dat je begin en eindpunt in Chili Santiago de Chile is, kom ik met Varig met fictieve data nog op ¤900 retour inclusief belastingen en toeslagen. Je moet dan wel een keer extra overstappen (in Londen én in Sao Paulo), maar je bespaart jezelf de 11 uur wachten.
Enige probleem is dat er een vrij grote kans aanwezig is dat Varig juli niet meer haalt. Datzelfde geld overigens voor Delta

a-child-in-chains: Vanaf waar wil je reizen?
Hmmm dat zijn toch wel de 2 goedkoopste. Harstikke bedankt!
pi_34283831
Hmm de vlucht die ik via Atlanta krijg is maar 8 uur wachten. En 1050 ofzo?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:15:00 #210
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_34284105
'Maar' 8 uur... American Airlines doet het overigens ook voor rond de ¤1000, misschien ook nog een optie? (2 overstappen, Londen en Miami)
11 uur lijkt me eigenlijk beter, heb je eventueel nog wat tijd om even door Atlanta te stappen. Heb je dat ook maar weer gehad
pi_34284163
Ik krijg dat niet eens.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 20 januari 2006 @ 22:15:06 #212
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_34293551
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 15:50 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

wanneer, vanaf waar en met welk vervoermiddel wel/niet?
Wanneer dat weet ik zelf niet. Liefst op een doordeweekse dag ma-vr. en ruim vóór 18:00.
Ik moet nl. nog een afs[raak maken met een persoon aldaar.
En ik wil gewoon mogelijkheden voor vervoer en prijzen nagaan.
De ns bied geen prijs online, dus moet ik ff conact popnemen met andere transits.
Al moet het liftend, alleen weet ik niet hoe groot de kans is dat ik op tijd. in berlijn aankom.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_34293864
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:15 schreef a-child-in-chains het volgende:
Wanneer dat weet ik zelf niet. Liefst op een doordeweekse dag ma-vr. en ruim vóór 18:00.
Ik moet nl. nog een afs[raak maken met een persoon aldaar.
En ik wil gewoon mogelijkheden voor vervoer en prijzen nagaan.
De ns bied geen prijs online, dus moet ik ff conact popnemen met andere transits.
Al moet het liftend, alleen weet ik niet hoe groot de kans is dat ik op tijd. in berlijn aankom.
Op een willekeurige dag in februari kost een retourtje met de trein vanaf Amsterdam 58 euro, te boeken via www.ns.nl en dan 'internationaal'. Daar kun je ook op tarieven zoeken. Vanaf Amsterdam is het 6,5 uur.

Met airberlin.com kost het minimaal 94 euro retour incl. tax van Amsterdam naar Berlin-Tegel in de komende 6 weken.
pi_34293937
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:15 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Wanneer dat weet ik zelf niet. Liefst op een doordeweekse dag ma-vr. en ruim vóór 18:00.
Ik moet nl. nog een afs[raak maken met een persoon aldaar.
En ik wil gewoon mogelijkheden voor vervoer en prijzen nagaan.
De ns bied geen prijs online, dus moet ik ff conact popnemen met andere transits.
Al moet het liftend, alleen weet ik niet hoe groot de kans is dat ik op tijd. in berlijn aankom.
Ik heb even 2 fictieve data genomen:

Van Maastricht Airport naar Berlijn Schoenefeld met Easyjet. Incl taxes betaal je 42,98. Je betaalt voor een creditcard een toeslag en dan komt het totaal op 50,48 euro. 's Ochtends vroeg heen, volgende dag eind van de dag terug.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34294461
AirBerlin kost voor diezelfde door mij gebruikte fictieve data overigens 58 euro incl. tax, heffingen
en 36 ¤ brandstoftoeslag. Amsterdam - Berlijn Tegel.

Met Transavia van Amsterdam naar Berlijn Tegel kost je 109,90.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34296067
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:41 schreef Jaguarized het volgende:
AirBerlin kost voor diezelfde door mij gebruikte fictieve data overigens 58 euro incl. tax, heffingen
en 36 ¤ brandstoftoeslag. Amsterdam - Berlijn Tegel.
Dan moet ie wel een maandje geduld hebben of er een week blijven en bovendien heel vroeg opstaan

Anyway. liften is het goedkoopst en schijnt goed te kunnen. Anders is de trein de voordeligste en snelste oplossing
pi_34296117
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:29 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dan moet ie wel een maandje geduld hebben of er een week blijven en bovendien heel vroeg opstaan

Anyway. liften is het goedkoopst en schijnt goed te kunnen. Anders is de trein de voordeligste en snelste oplossing
Ik heb voor mei gekeken. Maar hoezo trein het goedkoopste? Ik kom met easyjet altijd nog 8 euro goedkoper uit dan de trein.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34296269
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:30 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik heb voor mei gekeken. Maar hoezo trein het goedkoopste? Ik kom met easyjet altijd nog 8 euro goedkoper uit dan de trein.
Purmerend - Maastricht vv = 58 euro (plus nog een hotel in maastricht 2x vanwege de vluchttijden van Easyjet)

Purmerend - Amsterdam Centraal vv = 5,20 euro (en dan kan ie de eerste trein naar Berlijn nog halen ook)
pi_34296334
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:35 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Purmerend - Maastricht vv = 58 euro (plus nog een hotel in maastricht 2x vanwege de vluchttijden van Easyjet)

Purmerend - Amsterdam Centraal vv = 5,20 euro (en dan kan ie de eerste trein naar Berlijn nog halen ook)
Ik ging er standaard vanuit dat ie OV had.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator maandag 23 januari 2006 @ 15:30:14 #220
45833 crew  Fogel
pi_34379681
Ik heb mogelijk een probleem wegens een soort van wilde stakingen bij de SAS (de piloten heben zich massaal ziekgemeld en vandaag zijn er al 70 vluchten vanaf Oslo niet doorgegaan. Er werd gemeld dat deze hele week veel annuleringen verwacht worden wegens gebrek aan piloten).

Ik heb voor de volgende vluchten een economy flex ticket (dus ik kan gewoon anuleren en een andere maatschappij pakken):
Heenreis woensdag (25/1): 14:15 OSL 16:25 FRA SK4755
Met terugreis op donderdag (26/1): 17:50 FRA 19:45 OSL SK4756

Aangezien ik mijn vergadering (donderdag 10:00-16:00) absoluut niet mag missen, wil ik graag alvast een alternative route paraat hebben, want ik heb weinig vertrouwen dat alles volgens plan gaat verlopen.

Wie kan mij hiermee helpen?

Een paar voorkeuren:
* Woensdag wil ik niet eerder dan 12:00 vliegen vanaf Oslo en niet later dan 21:00 op Frankfurt landen. NB deze dag kan ik enige flexibiliteit tonen qua vertrektijdspunt als er echt niks past.
* Donderdag kan ik op zijn vroegst 17:30 op het vliegveld in Frankfurt zijn
* Ik heb vrijdagochtend een andere vergadering in Oslo dus ik moet uiterlijk donderdagavond terug in Oslo zijn.
* Ik vlieg alleen van de 'echte' vliegvelden in Oslo en Frankfurt (OSL en FRA), en absoluut niet Torp(TRF) of Frankfurt Hahn.
* Maximaal 1 stop, maar die stop mag niet in Kopenhagen zijn (het is daar een zooitje wegens SAS, ook in Denemarken zijn de piloten 'ziek')
* Niet met Star Alliance partners
* Graag een flexibel ticket, in ieder geval op de terugweg
* Prijs is niet zo belangrijk (ter indicatie, mijn huidige ticket kost 1000 euro. Ik hoop voor maximaal 1400 euro klaar te zijn)

Ik heb natuurlijk zelf al een beetje gezocht, en de volgende optie is op zich een mogelijkheid, maar deze neem ik bij voorkeur niet omdat ik in Oslo dan toch met de SAS te maken heb en niet met Lufthansa.
Woensdag: 18:40 OSL 20:55 FRA SK3621 (operated by Lufthansa)
Donderdag: 21:30 FRA 23:30 OSL SK3644 (operated by Lufthansa)

Ik heb ook bij de KLM gekeken, maar via Amsterdam kom ik donderdag niet meer thuis. Via Parijs kan ik niks vinden.

Heeft er iemand een goed alternatief voor mij wat aan mijn voorkeuren voldoet?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 23 januari 2006 @ 19:50:19 #221
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_34388641
Je wilt niet met Star Alliance? Maar je hebt wel zelf een Lufthansa vlucht gevonden?
  Moderator maandag 23 januari 2006 @ 20:10:37 #222
45833 crew  Fogel
pi_34389474
quote:
Op maandag 23 januari 2006 19:50 schreef Douwe het volgende:
Je wilt niet met Star Alliance? Maar je hebt wel zelf een Lufthansa vlucht gevonden?
Ik wi inderdaad bij voorkeur niet met de Star Alliance, om de reden dat het door SAS afgehandeld wordt op Oslo Gardermoen (staat ook in de post erbij). Daar heb ik weinig zin in. Ik weet heus wel dat de Lufthansa deel is van de Star Alliance, maar aangezien de piloten niet van de SAS zijn maar van de Lufthansa (en daardoor hopelijk niet 'ziek' zijn) kan het een reeel alternatief zijn als er echt geen andere opties zijn.
Maar juist omdat ik nu liever de Star Alliance ontga wil ik weten of er andere alternatieven zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 23 januari 2006 @ 20:40:56 #223
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_34390794
Kan ook niks vinden
Ik denk dat Lufthansa je 'best bet' is. Ondanks dat ze samenwerken in Star Alliance, zal Lufthansa het ook niet willen riskeren klanten te verliezen door een staking bij Scandinavian, dus heb je kans dat ze daarvoor ander grondpersoneel regelen.
  Moderator maandag 23 januari 2006 @ 21:02:49 #224
45833 crew  Fogel
pi_34391771
quote:
Op maandag 23 januari 2006 20:40 schreef Douwe het volgende:
Kan ook niks vinden
Ik denk dat Lufthansa je 'best bet' is. Ondanks dat ze samenwerken in Star Alliance, zal Lufthansa het ook niet willen riskeren klanten te verliezen door een staking bij Scandinavian, dus heb je kans dat ze daarvoor ander grondpersoneel regelen.
Bedankt voor de moeite in ieder geval

Ik ben nu door de buitenlandse arrivals lijst heengegaan van OSL, en ben naar de sites van alle maatschappijen die na 18:00 een arrival hebben gegaan, maar geen enkele van de opties (behalve Lufthansa) krijgt mij op donderdag thuis.

Conclusie:
Ik heb de SAS gebeld en neem nu de 12:30 vlucht van Lufthansa op woensdag en dezelfde vlucht op als geplanned op donderdag, maar beide vluchten in de business class ipv eco flex. (want Lufthansa doet niet aan eco flex en de service 'voorin' bij de LH is 100x beter dan in economy -- bij de SAS is er weinig verschil tussen business en eco flex).
Mocht de vlucht van de SAS niet doorgaan, kan ik nog altijd de volgende LH vlucht terugpakken en ben ik 2330 weer op mijn thuisluchthaven.

Gaat goedkomen dus

[ Bericht 26% gewijzigd door Fogel op 23-01-2006 21:57:26 (nu met conclusie) ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_34395317
Hoe kom ik goedkoop van Amsterdam naar San Francisco?

Dankje!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')