En dat hoeft dan weer nietquote:Op woensdag 9 november 2005 16:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik begreep dat als de polis voor eind 1999 is afgesloten dat hij dan nog gewoon in box1 blijft. zo heb ik ook een abc spaarplan in box1 , ook omdat deze voor 1999 is afgesloten. (mits je de polissen niet meer verandert dus)
Continue inleggen is helemaal niet zo'n slechte strategie als je voor lange termijn belegt, juist omdat je automatisch ook tijdens dips inkoopt. Als je steeds een constant bedrag inlegt dan koop je op dips automatisch in verhouding meer aandelen. Over lange tijd bekeken kom je er dan helemaal niet zo slecht uit.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:14 schreef horney_dorney het volgende:
Beleggen heeft z'n ups en downs maar als je continu blijft inleggen, ook op momenten dat de koersen dalende zijn, ben je niet optimaal bezig.
Sterker, die bestaat niet een meer.quote:Op woensdag 9 november 2005 16:52 schreef Seraphin het volgende:
@ BHFH Volgens mij is een beleggingspolis in Box 1 per definitie vrijgesteld van vermogensbelasting
quote:Op woensdag 9 november 2005 17:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
die van voor 1999 bestaan dus nog wel.
Is waar, maar daar tegenop weegt ook dat je nooit momenten hebt dat je winst pakt en uitstapt, wat bij beleggen toch wel cruciaal is. Bij 'normale' fondsen kun je zelf je stop losses bepalen.quote:Op woensdag 9 november 2005 17:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Continue inleggen is helemaal niet zo'n slechte strategie als je voor lange termijn belegt, juist omdat je automatisch ook tijdens dips inkoopt. Als je steeds een constant bedrag inlegt dan koop je op dips automatisch in verhouding meer aandelen. Over lange tijd bekeken kom je er dan helemaal niet zo slecht uit.
Ik beleg in een tweetal postbank fondsen en daar wordt gewoon dividend uitgekeerd. Het is niet veel, maar toch ... .quote:Op woensdag 9 november 2005 15:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
divident? dat wordt bij beleggingsfondsen niet uitgekeerd/doorberekend volgens mij. dat houdt de bank zelf.
Dat klopt, maar je kan dat dividend kostenloos opnemen d8 ik.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:09 schreef zatoichi het volgende:
Ik beleg ook bij de postbank (duurzaam aandelenfonds) en ik had begrepen dat je dividend automatisch wordt omgezet naar nieuwe aandelen in dat fonds.Toch maar eens opzoeken dan....
'winst pakken' impliceert dat je korte termijn bewegingen van de markt kunt voorspellen. Echter, in de praktijk is de markt nauwelijks te voorspellen. De besproken strategie (elke maand voor een vast bedrag aandelen kopen) is juist gebaseerd op de acceptatie van het feit dat de markt onvoorspelbaar is en je daarom een soort middeling over lange termijn toepast waarbij perioden van te dure aankopen worden gecompenseerd met hele gunstige aankopen.quote:Op donderdag 10 november 2005 09:58 schreef horney_dorney het volgende:
[..]
Is waar, maar daar tegenop weegt ook dat je nooit momenten hebt dat je winst pakt en uitstapt, wat bij beleggen toch wel cruciaal is. Bij 'normale' fondsen kun je zelf je stop losses bepalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |