abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:38:42 #1
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_32099747
Ik zit er zelf over te denken om bij de hoogvliet te gaan werken, dit is namelijk bij mij om de hoek en ze zijn op zoek naar 16 jarig personeel, nou wou ik weten, verdient het een beetje aardig? is het een goede werkgever? moet je hard werken?
ff wachten nog
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:41:46 #2
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_32099861
1. Nee hongerloontjes zoals elke supermarkt.
2. Geen idee van horen zeggen dat het redelijk is.
3. Overal.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:48:28 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_32100090
Minimumjeugdloon waarschijnlijk.
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:53:17 #4
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_32100263
WERKEN BIJ HOOGVLIET

Werken bij Hoogvliet is werken op jouw voorwaarden. Wil je twee uurtjes per week werken of fulltime? In overleg met de bedrijfsleider kan je precies afstemmen op welke momenten je beschikbaar bent.

Wat bieden wij?
Bij Hoogvliet staat kwaliteit voorop. De kwaliteit van het bedrijf wordt voor een groot deel bepaald door de kwaliteit van onze medewerkers. Daarom begint iedere medewerker, van caissière tot directeur, zijn carrière bij Hoogvliet met een interne introductiecursus in het servicecentrum in Alphen aan den Rijn. Zo ga je goed voorbereid aan het werk in een van onze moderne supermarkten.

Naast een prima salaris, passend bij je functie, biedt Hoogvliet enkele unieke secundaire arbeidsvoorwaarden. Zo kun je bij goede bedrijfsresultaten meedelen in de winst en krijg je een extra bonus als je niet ziek bent geweest. Werken bij Hoogvliet is dus ook werken in een prettige omgeving met veel afwisseling en uitdaging!

www.hoogvliet.com
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:59:10 #5
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_32100450
okeej ik weet genoeg ik ga wel voor de appie hein (500m hiervandaan :p) ik hoef niet helemaal naar alphen aan den rijn voor een cursus
Of heeft iemand nog andere suggesties? (iets wat beter verdient)
ff wachten nog
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:03:03 #6
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_32100569
zwartwerken en bomen kappen. 8 euro het uur
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:06:23 #7
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_32100676
Op jouw leeftijd zul je weinig bijzonders vinden denk ik.
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:07:59 #8
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_32100726
okiej
ff wachten nog
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:08:08 #9
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_32100731
Dubbelpost
ff wachten nog
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:09:00 #10
59916 Kwootzak
Get me name!
pi_32100760
1. Hoogvliet verdient goed
2. Zeker een goede werkgever
3. Hard werken moet je altijd, maar het verschilt nog wel per bedrijfsleider.

1. Je uurloon begint niet erg hoog, maar hier komt vrij snel verandering in. Details hierover krijg je tijdens je sollicitatiegesprek.

2. Buiten je reguliere loon zijn er een aantal bonussen, zoals een winstdeling, die voor iemand van jouw leeftijd erg hoog kunnen oplopen. Mij heeft de winstdeling in ieder geval al 3x gemiddeld 700 euro opgeleverd. Zo 'in het handje'...

3. De ene bedrijfsleider verwacht en verlangt meer van je dan een ander. Ik heb inmiddels 3 bedrijfsleiders meegemaakt en geen enkele bedrijfsleider heeft tot nu toe de nadruk op hetzelfde gelegd.

Mag ik vragen om welke Hoogvliet het gaat? Sommige filialen hebben wel een naam, positief danwel negatief.

Edit: Die 'cursus' zoals ze het noemen in Alphen aan de Rijn heeft mij er ook een tijdje van weerhouden om bij Hoogvliet te werken, maar het valt uiteindelijk best wel mee. Je bent een zaterdag kwijt, waarvoor je gewoon de uren geschreven krijgt en de reiskosten (deels) vergoed worden.
"Life ain't easy." "Well... Nobody ever said it was..."
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:10:46 #11
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_32100815
Hilversum, er zittendaar 2, het is de gene aan de admiraal de ruiterlaan, heb jij ook een cursus moeten doen in alphen aan den rijn?

Edit:en wat is het loon daar ongeveer als je 16 bent? iets van 3 eurie?
ff wachten nog
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:12:22 #12
59916 Kwootzak
Get me name!
pi_32100866
Ja, zoals al blijkt uit de edit van m'n vorige bericht. Het valt allemaal reuze mee. Ik heb zelfs twee van die 'cursusjes' gedaan, aangezien werd verlangd dat ik ook inzetbaar zou worden op de kassa. Een dagje kassa'tje en winkeltje spelen houdt dat eigenlijk in en er worden wat simpele strategieën uitgelegd om geld te tellen enz.
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:13:58 #13
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_32100921
hmmm dan word het toch wel aantrekkelijk als je alle kosten gewoon uitbetaald krijgt
ff wachten nog
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:15:00 #14
59916 Kwootzak
Get me name!
pi_32100957
Mag ik dan nu nog even de nadruk leggen op (deels) ;-)
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:15:24 #15
59916 Kwootzak
Get me name!
pi_32100976
Wat het loon ongeveer is zal ik vrijdag hier in dit topic plaatsen. Dan moet ik namelijk weer werken.

Hilversum dus... dat is niet zo'n heel groot filiaal meen ik?
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:16:34 #16
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_32101032
nee, redelijk klein, maar ik haal er vaak wat boodschappen dus ken ik eht redelijk goed
ff wachten nog
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:18:21 #17
59916 Kwootzak
Get me name!
pi_32101101
Volgens mij is dat het filiaal waar een aantal collega's van mij een tijd geleden moesten bijspringen. Geen negatieve verhalen over het filiaal bekend bij mij
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:19:50 #18
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_32101158
bijspringen? moet je dan ineens helemaal naar een ander filiaal reizen?

Ik ga het denk ik morgen gewoon proberen, heb komende weekenden toch niet zo veel te doen
ff wachten nog
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:23:14 #19
59916 Kwootzak
Get me name!
pi_32101285
Nee nee... Begrijp me niet verkeerd. De hulpkrachten zullen ze nooit sturen, maar er zijn wel eens wat fulltimers, die gevraagd (lees: opgedragen) worden om bijvoorbeeld een nieuw filiaal te ondersteunen, totdat het op eigen poten kan staan.

Beetje duidelijk? Het is niet zo dat jij straks ineens hier bij ons moet komen werken, omdat wij te weinig mensen hebben. Hooguit, maar die kans is niet zo groot, dat ze je een keer vragen om een dag of avond bij het andere filiaal in Hilversum ofzo te werken.
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:25:13 #20
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_32101353
Ow ok, ik ga het morgen gewoon proberen, heb namelijk geld nodig :p
ff wachten nog
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:35:39 #21
59916 Kwootzak
Get me name!
pi_32101718
Ja dan zul je moeten werken... Morgen zul je waarschijnlijk alleen een sollicitatieformulier in te vullen krijgen. Neem een pasfoto mee en iets van je ID-kaart met Sofi-nummer. Dat scheelt je een trip heen en weer Ik hoor het wel..?
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:38:00 #22
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_32101797
JA, ik neem aan dat op me ID kaart me sofinummer staat (Tis mn eerste baantje :p )
ff wachten nog
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:39:43 #23
59916 Kwootzak
Get me name!
pi_32101860
Ik weet het wel zeker

Je eerste baantje? Ik heb bij Hoogvliet in ieder geval geleerd heel hard te werken Goede leerschool
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:43:50 #24
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_32102033
Als ik iets niet leuk vind is het hard werken maar t zal toch moeten :p ik hoor namelijk ook erge verhalen over winekls als albert hein etc. daar word je helemaal afgebeuld :p
ff wachten nog
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:50:51 #25
59916 Kwootzak
Get me name!
pi_32102283
Zoals ik al zei, het is heel afhankelijk van je bedrijfsleider. Wij hebben voor een groep collega's wel een hechte groep met een hoop gezelligheid wat het harde werken een beetje doet vergeten.
  woensdag 9 november 2005 @ 07:53:45 #26
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_32107967
Is dat cursus centrum makkelijk te berrijken? ik heb alleen de trein ter beschikking..
ff wachten nog
pi_32109836
Ik hoor betere verhalen over de Hoogvliet dan de AH. Succes met je sollicitatie!
  woensdag 9 november 2005 @ 13:47:29 #28
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_32116228
hmpf ze hebben al iemadn gevonden
iemand nog suggesties voor goede supermarkten om bij te werken (je hebt ongeveer alles in hilversum)
ff wachten nog
  woensdag 9 november 2005 @ 16:43:48 #29
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_32120796
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:38 schreef Game_Error het volgende:
Ik zit er zelf over te denken om bij de hoogvliet te gaan werken, dit is namelijk bij mij om de hoek en ze zijn op zoek naar 16 jarig personeel, nou wou ik weten, verdient het een beetje aardig? is het een goede werkgever? moet je hard werken?
NIET BIJ HOOGVLIET WERKEN!

De directie naait je. Iedereen die daar werkt is ongelukkig, helemaal in Hilversum.

Mensen zijn daar het werken spuugzat, geloof me. Ik ken 3 mensen die het geprobeerd hebben, ze zijn alle drie weg. Je wordt behandelt als een hond hoor ik.

Het is ook zo dat ze meteen mensen wegtrappen. Daarom heeft Hoogvliet een cultuur waar men elkaar steeds probeert te naaien om hoger op te komen. Dat wil je allemaal niet meemaken voor zo weinig geld

Hoogvliet
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  woensdag 9 november 2005 @ 16:55:48 #30
39333 Zelva
pi_32120980
quote:
Op woensdag 9 november 2005 16:43 schreef Vulkan het volgende:

Mensen zijn daar het werken spuugzat, geloof me.

Het is ook zo dat ze meteen mensen wegtrappen.

Je wordt behandelt als een hond hoor ik.
Oh vandaar dat bij de Hoogvliet bij mij in de buurt nog steeds dezelfde mensen werken als zeven jaar geleden. Wat zullen die mensen lijden zeg. Zeven jaar lang als slaaf, anders waren ze immers allang weg, worden afgebeuld door meneer Hoogvliet, het is schandalig.
  woensdag 9 november 2005 @ 17:09:24 #31
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_32121341
quote:
Op woensdag 9 november 2005 16:55 schreef Zelva het volgende:

[..]

Oh vandaar dat bij de Hoogvliet bij mij in de buurt nog steeds dezelfde mensen werken als zeven jaar geleden. Wat zullen die mensen lijden zeg. Zeven jaar lang als slaaf, anders waren ze immers allang weg, worden afgebeuld door meneer Hoogvliet, het is schandalig.
Dat 7 jaar lang dezelfde mensen werken zegt niks. Die gasten kunnen toch geen ander baan vinden. Kom maar een keer langs in Hilversum en vraag eens wat die jonges nou echt van Hoogvliet vinden.

Laatst hoorde ik nog dat 2 werknemers(let op 23 jaar) ruzie hadden met de leiding omdat hij elke avond 2 tot 3 uurtjes langer door wilt gaan...wat een asociale eikels.

Dit soort taferelen schijnen wel vaker voor te komen in Hoogvliet filialen. Ook staan ze bij de CWI bekend om mensen vroeg in dienst te nemen en vervolgens na 3 jaar weg te trappen. Anders worden ze duur en krijgen ze een vast contract. Bah...

[ Bericht 7% gewijzigd door Vulkan op 09-11-2005 17:17:55 ]
Ik ben er achtergekomen hoe de mens, zonder gebruik te maken van een voertuig of machine, uit het niets kan vliegen...echt waar...
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:11:00 #32
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_32171103
En het was weer raak bij de Hoogvliet gister!

Het contract van een kennis van mij is niet verlengd, leuk he als je wat duur begint te worden.

Die jongen heeft zoveel gedaan voor Hoogvliet en nu wordt hij er uit gebonjourd. Het leuke is dat ze hem nog slecht beoordeelden ook. Nou, als er iemand is die keihard en slim werkt dan is hij dat wel.

Eerst drie jaar profiteren van zijn werk en later er uit trappen...hoogvliet
pi_32174920
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:11 schreef Vulkan het volgende:
En het was weer raak bij de Hoogvliet gister!

Het contract van een kennis van mij is niet verlengd, leuk he als je wat duur begint te worden.

Die jongen heeft zoveel gedaan voor Hoogvliet en nu wordt hij er uit gebonjourd. Het leuke is dat ze hem nog slecht beoordeelden ook. Nou, als er iemand is die keihard en slim werkt dan is hij dat wel.

Eerst drie jaar profiteren van zijn werk en later er uit trappen...hoogvliet
Hahaha dat moet echt vet verdraaid zijn door de kennis van je. Als je 3 jaar bij de hoogvliet werkt heb je allang een contract voor onbepaalde tijd. Dus dat met niet willen verlengen is dikke lulkoek. en bekijk het eens van hoogvliets kant. Als die gozer er al zo lang werkt hoeveel denk je dan dat de hoogvliet in hem geinvesteerd heeft om hem alles bij te brengen enzo. Hij zal misschien nou niet meer voldoen aan de verwachtingen van iemand van zijn leeftijd (verwachtingen van iemand van 16 liggen uiteraard wat lager).

Ik werk zelf al 3 jaar bij hoogvliet ben inmiddels 20 en werk ongeveer 10-20 uur per week. Als ik vrij ben en ik bel of ik kan werken zeggen ze kom maar terwijl er ook een garde jongens klaar staat die heel wat minder dan mij per uur kosten. Verder heeft hoogvliet naar mijn weten 1 van de beste secundaire voorwaardes van alles supermarkten. En tuurlijk moet je hard werken (als je het nieuws een beetje volgt weet je dat er onwijs veel druk op de markt ligt), maar voor dat harde werken wordt je ook echt beloont. Ik verdien bruto 6,13 per uur. Als ik alle inkomsten en uren die ik heb gewerkt door elkaar deel kom ik op bijna 9 euro netto uit. Dat zegt toch wel wat over de bonussen. Als hoogvliet trouwens zo slecht was geweest hadden ze niet dit jaar 12 filialen erbij kunnen kopen terwijl de andere supermarkten maar net het hoofd boven water kunnen houden.

Nou jij weer!
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:22:00 #34
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_32176870
- Als je 3 jaar hebt gewerkt krijg je geen vast contract, dat is pas NA 3 jaar.

- Bijna al het personeel, van de winkels die ze hebben overgenomen, is er uit getrapt.Tenzij ze een vast contract hadden.

- De mensen die me aanspraken zeiden dat het een kut filiaal was waar je keihard wordt genaaid, iedereen probeert elkaar te naaien om zeker te zijn van zijn/haar positie

- De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn pas na 2 jaar in je voordeel: de nieuwe supermarkten krijgen dat nog niet namelijk, terwijl dat wordt beloofd!(hilversum o.a.)

- Mensen worden gebrainwashed: tijdens cursussen en opleidingen die ze geven aan personeel. Ik moest me kapot lachen toen ik hoorde wat ze vertelden.

- Er wordt zo veel beloofd: ''we praten niet over elkaar maar met elkaar'' weer zo iets. Als er een plek is waar te veel geroddeld wordt is het de hoogvliet.

- Men werkt 2 a 3 uur langer dan de sluitingstijd. Laatst hadden ze ruzie met de leiding daarover. Vol op schelden en er werd met kratten gegooid!

Leuk he Hoogvliet...

[ Bericht 0% gewijzigd door Vulkan op 11-11-2005 13:58:28 ]
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:26:29 #35
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_32177006
Oh en...de supermarkt manager van Hoogvliet werdt betrapt op stelen van boodschappen! Toen iemand van het personeel dit had doorgegeven werd er niks aan gedaan. Er werd in het geheim alleen met de manager gesproken en die kreeg waarschijnlijk een waarschuwing.

De jongen die de diefstal van de manager, in hilversum, had doorgegeven...die kreeg geen contract verlenging! Je voldoet niet aan de eisen werd hem gezegd door de manager...yeah right, hij zelf wel zeker...

Het grappige was, hij kwam de volgende dag met een bonnetje aan waar geen datum en tijd op te vinden was. Dat was er af gescheurd zei hij. Waarschijnlijk had ie ff snel nog boodschappen gedaan in een ander Hoogvliet filiaal...wat een corrupte bende allemaal.
pi_32183872
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 13:26 schreef Vulkan het volgende:
Oh en...de supermarkt manager van Hoogvliet werdt betrapt op stelen van boodschappen! Toen iemand van het personeel dit had doorgegeven werd er niks aan gedaan. Er werd in het geheim alleen met de manager gesproken en die kreeg waarschijnlijk een waarschuwing.

De jongen die de diefstal van de manager, in hilversum, had doorgegeven...die kreeg geen contract verlenging! Je voldoet niet aan de eisen werd hem gezegd door de manager...yeah right, hij zelf wel zeker...

Het grappige was, hij kwam de volgende dag met een bonnetje aan waar geen datum en tijd op te vinden was. Dat was er af gescheurd zei hij. Waarschijnlijk had ie ff snel nog boodschappen gedaan in een ander Hoogvliet filiaal...wat een corrupte bende allemaal.
Voor iemand die een hekel aan hoogvliet heeft weet je wel absurd veel details van je mooie verhalen. Waar de rest van hoogvliet helemaal niets van af weet dus het zal allemaal wel mooier gemaakt zijn. Het enige verhaal wat bekend is is dat er een poos terug een assistent bedrijfsleider een langere tijd spullen het filiaal uit heeft gesmokkelt toen dit bekend is geworden is er direct ingegrepen en is deze op staande voet ontslagen. Fraude komt trouwens overal voor heeft niets met de hoogvliet specifiek te maken. Wil het hiermee niet goed praten maar kan je gewoon niet omheen.

Bij hoogvliet heb je een proeftijd van 3 maanden, daarna krijg je een contract verlenging van een half jaar daarna nog 1 en daarna een vast contract. Wel moet ik toegeven dat ze met dat laatste de afgelopen tijd wat terughoudender zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ze je als honden behandelen.

Van de nieuwe filialen is iedereen inderdaad op cursus geweest en dat is dezelfde cursus die iedereen moet doen die nieuw bij de hoogvliet komt werken. Lijkt me niet zo gek idee om te vertellen waar de aandachtspunten van een bedrijf liggen en hoe dat ze willen dat je handelt bij bepaalde situaties. Dit heeft niets met brainwashen te maken. Ook vind ik het verwonderlijk dat de helft van het personeel er volgens jou uit is gekicked, bij mij op het filiaal werden namelijk de ervaren krachten tijdelijk naar de nieuwe filialen getrokken om het nieuwe personeel (overgenomen van de oude supermarkten) in te werken. Daar werd dus tijd en geld aan besteed ipv wat jij beweerd dat ze allemaal ontslagen werden. Dat dit bijvoorbeeld bij de AH nog op de vloer moet worden verteld vind ik eerder negatief dan positief.

Ik heb het idee dat jij je info allemaal uit 2 of 3 hand hebt en dat als diegene waarvan jij het hebt, het onterecht vond het waarschijnlijk een stuk erger gemaakt is. Dus niet meteen conclusies trekken en oordelen vellen als je niet precies weet hoe de vork in de steel zit.
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:51:42 #37
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_32202111
Ten eerste, mijn verhaal is puur de waarheid. De supermarkt manager van Hilversum legde zijn tas bij de kassa neer. Vervolgens liep hij een rondje en pakte zijn spullen zonder af te rekenen. Later belden ze naar het hoofdkantoor, er werd met hem gesproken en daarna hoorde niemand er meer wat van.

De mensen worden wel gebrainwashed. Ook al ben jij het er niet mee eens, de mensen ervaren het zo. Ik ken 4 mensen(vrienden) die bij de Hoogvliet filialen werken, niemand is tevreden.

Er werden ervaren mensen gestuurd naar de nieuwe Hoogvliet filialen, dit heb ik ook gehoord. Die mensen waren arrogant, eigenwijs en wisten veel beter. Zo werden ze ervaren. Een van mijn vrienden had ruzie met die gasten, omdat hij( de 'ervaren' gast) constant achter zijn reet aan liep. Die jongen werkt al 5 jaar lang in verschillende supermarkten.

Oh en nog iets. Jullie hebben zo'n hoofdcassiere: ze hadden laatst iemand van de kassa moeten aanwijzen om de groep een beetje te begeleiden. Een paar mensen vonden het een goed idee om zo'n meisje daarvoor aan te wijzen. Ze was slim, wertke goed, ervaren etc.
Maar die hoofdcassiere vond het niet goed, omdat ze buitenlands was!

Dit werd doorgegeven aan het hoofdkantoor...ook daar heeft niemand weer wat van gehoord...

Ik kan nog 100 voorbeelden geven waaron men nooit boodschappen moet doen bij de Hoogvliet. Kom maar op met je reacties

[ Bericht 0% gewijzigd door Vulkan op 12-11-2005 17:11:17 ]
pi_32211830
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:51 schreef Vulkan het volgende:
Ten eerste, mijn verhaal is puur de waarheid. De supermarkt manager van Hilversum legde zijn tas bij de kassa neer. Vervolgens liep hij een rondje en pakte zijn spullen zonder af te rekenen. Later belden ze naar het hoofdkantoor, er werd met hem gesproken en daarna hoorde niemand er meer wat van.

De mensen worden wel gebrainwashed. Ook al ben jij het er niet mee eens, de mensen ervaren het zo. Ik ken 4 mensen(vrienden) die bij de Hoogvliet filialen werken, niemand is tevreden.

Er werden ervaren mensen gestuurd naar de nieuwe Hoogvliet filialen, dit heb ik ook gehoord. Die mensen waren arrogant, eigenwijs en wisten veel beter. Zo werden ze ervaren. Een van mijn vrienden had ruzie met die gasten, omdat hij( de 'ervaren' gast) constant achter zijn reet aan liep. Die jongen werkt al 5 jaar lang in verschillende supermarkten.

Oh en nog iets. Jullie hebben zo'n hoofdcassiere: ze hadden laatst iemand van de kassa moeten aanwijzen om de groep een beetje te begeleiden. Een paar mensen vonden het een goed idee om zo'n meisje daarvoor aan te wijzen. Ze was slim, wertke goed, ervaren etc.
Maar die hoofdcassiere vond het niet goed, omdat ze buitenlands was!

Dit werd doorgegeven aan het hoofdkantoor...ook daar heeft niemand weer wat van gehoord...

Ik kan nog 100 voorbeelden geven waaron men nooit boodschappen moet doen bij de Hoogvliet. Kom maar op met je reacties
Het valt me op dat jij vooral veel over die hoogvliet in hilversum praat en dus nogal een krappe kijk heb op Hoogvliet supermarkten. Jij scheert namelijk door ervaringen (die volgens mij niet kloppen of helemaal de waarheid zijn) van 1 filiaal het hele bedrijf (50 filialen).

Verder is zoals je zelf aangeeft dat filiaal in hilversum nieuw en hebben alle oud-medewerkers problemen met de hoogvliet. Zegt dat wat over hoogvliet of over hun. Ik weet niet in hoeverre jij bekent ben met fusies van bedrijven, maar geen enkele fusie loopt zonder problemen en er zullen altijd concessies moeten worden gedaan. Het moet een hoogvliet worden en dus naar hoogvliet beleid worden gehandelt. Dan is het hartstikke leuk als een gozer 5 jaar in een supermarkt heeft gewerkt maar als hij niet naar hoogvliets beleid (zijn nieuwe werkgever) handelt ja dan wordt ie waarschijnlijk ontslagen...niet meer dan logisch. Noem mij een werkgever die een beleid voert en het accepteerd als dit beleid niet wordt nageleeft. Dan kan je het beleid net zo goed de prullenbak ingooien.

Verder bespuur ik wat meer arrogantie bij jou dan bij wat ik heb gehoord over de ervaren mensen die in de nieuwe hoogvlieten kwamen werken. Dus dat zal al die maten van je (die het kennelijk wel allemaal de moeite vonden om bij hoogvliet te solliciteren) ook niet vreemd zijn.
  zaterdag 12 november 2005 @ 20:43:21 #39
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_32214427
Gezien je reacties ben je een typische Hoervliet medewerker. Te trots om fouten te accepteren.

Wat men terug ziet in Hilversum o.a. is het arrogante en naaiende cultuur dat Hoervliet met zich heeft meegenomen.
  zaterdag 12 november 2005 @ 20:52:43 #40
39333 Zelva
pi_32214759
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:51 schreef Vulkan het volgende:
Ik ken 4 mensen(vrienden) die bij de Hoogvliet filialen werken, niemand is tevreden.
Maar ze werken er dus nog wel. Als er bij de Hoogvliet echt niets goeds is, en dat blijkt wel uit al jouw verhaaltjes waarin het lijkt alsof Hoogvliet de hel op aarde is, waarom zijn ze dan niet allang vertrokken?
  zondag 13 november 2005 @ 16:58:19 #41
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_32235255
Twee van hen zijn er al mee gekapt(hun contracten werden niet verlengd ineens), natuurlijk niet als je 21 bent.

De andere twee werken nog omdat ze niet weten waar ze nog anders zouden moeten werken. Zij hebben wel een vast contract, dus hoervliet kon ze niet wegsturen.

Ik vind dat dit soort gedrag van Hoogvliet stop gezet moet worden. Ik ga kijken of Hoogvliet goedkopere medewerkers gaat aannemen nadat ze deze mensen hebben weggestuurd. Als het zo is dan ga ik nog 2 of 3 van deze slachtoffers zoeken en melden bij een consumentenorganisatie. Dat Hoogvliet dit soort dingen doet is niet nieuw, bel maar naar de CWI of UWV.

Ik heb al contact genomen met een paar journalisten en die hebben me aantal tips gegeven hoe ik dit publiekelijk moet maken. Ik word er spuugzat van dat supermarkten misbruik maken van hun personeel, zelf ben ik er ook slachtoffer van geweest toen ik 15/16 was.
  zondag 13 november 2005 @ 17:23:01 #42
39333 Zelva
pi_32235857
quote:
Op zondag 13 november 2005 16:58 schreef Vulkan het volgende:
Twee van hen zijn er al mee gekapt(hun contracten werden niet verlengd ineens), natuurlijk niet als je 21 bent.

De andere twee werken nog omdat ze niet weten waar ze nog anders zouden moeten werken. Zij hebben wel een vast contract, dus hoervliet kon ze niet wegsturen.
Dus niemand is uit zichzelf weggegaan en die twee hebben kennelijk geen plannen om weg te gaan? Zo erg zal het dus wel niet zijn. Er is altijd wel wat beters te vinden als Hoogvliet echt een hel is.
quote:
k vind dat dit soort gedrag van Hoogvliet stop gezet moet worden. Ik ga kijken of Hoogvliet goedkopere medewerkers gaat aannemen nadat ze deze mensen hebben weggestuurd. Als het zo is dan ga ik nog 2 of 3 van deze slachtoffers zoeken en melden bij een consumentenorganisatie. Dat Hoogvliet dit soort dingen doet is niet nieuw, bel maar naar de CWI of UWV.

Ik heb al contact genomen met een paar journalisten en die hebben me aantal tips gegeven hoe ik dit publiekelijk moet maken. Ik word er spuugzat van dat supermarkten misbruik maken van hun personeel, zelf ben ik er ook slachtoffer van geweest toen ik 15/16 was.
Jemig, die journalisten zijn dan ook wel ontzettend wereldvreemd zeg. Dit gebeurt al jaren bij alle supermarktketens en is al zo vaak in het nieuws geweest dat deze 'journalisten' ook nodig eens op zoek moeten naar een andere baan als ze hier niet eens vanaf weten. Er valt niets meer publiekelijk te maken en als het echt interessant zou zijn, waarom doen ze er in godsnaam dan zelf niets mee?

Kijk hier eens verder bijvoorbeeld.

Ik had juist de indruk dat dit bij de Hoogvliet nog het minst was. Als ik de Super de Boer binnenwandel word ik daar ontvangen door telkens andere luidruchtig schreeuwende pubers, die, als je mazzel hebt, weten waar het product staat dat ze op dit moment aan het bijvullen zijn, meer niet. Bij Hoogvliet tref ik iedere keer hetzelfde gemotiveerd personeel aan, met jarenlange ervaring, waar ik niets op aan te merken heb.
pi_32237892
Ik sprak gister met een oudklasgenoot van me werkt al 4,5 jaar bij de konmar... die vertelde me iets wat volgens jou totaal niet door de beugel kan. De konmar geeft ook al 2 jaar lang geen vaste contracten meer nou zeg, dat kan echt niet!! Want wat bleek het contract van zijn vriendin (19) was afgelopen en werd niet verlengd want ze werd te duur. Denk dat er maar snel wat journalisten naar de konmar moeten worden gestuurd die daar ff een puik artikel over kunnen schrijven in het dorpsblad in een oplage van 12 stuks.

Je mag van mij naar die journalisten cwi uwv en alle andere instanties gaan hoor, ik denk dat je keihard wordt uitgelachen. Maar met jou redenaties en kijk op dingen is dat vast geen vreemd iets voor je.
  zondag 13 november 2005 @ 19:03:42 #44
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_32238396
Het is niet iets waar dat je er voor uitgelachen word. Het is iets dat een keer serieus genomen moet worden. Ik heb met verschillende instanties contact genomen en zolang ik het kon bewijzen
daarvoor heb ik dus nog 3 mensen nodig, vonden ze het een prima verhaal.

Journalisten publiceren alles zolang je het kan bewijzen. Niemand heeft het tot nu toe ook echt gedaan. De jeugd werkt vaak vrij goed maar dat wordt vaak niet gewaardeerd. Niemand mag weggestuurd worden omdat hij/zij te duur wordt, staat ook in de wet tegenwoordig.

Helaas worden mensen toch weggestuurd maar dan met een smoesje. Ook wordt er te veel verantwoordelijkheid geëist van zulke jonge mensen met een bruto loon van 3 euro per uur. Het is een bijbaantje en zo moet het ook blijven, anders mogen de lonen wel meer omhoog.

Helaas is dit maar 1 voorbeeld wat ik hier noem. Alle voorbeelden die ik heb gegeven over de Hoogvliet zijn waar. Ik vind het wel goed van jullie dat jullie mij zo lang kunnen tegen spreken, maar deze dingen gebeuren eenmaal bij de Hoogvliet.
pi_32238761
quote:
Op zondag 13 november 2005 19:03 schreef Vulkan het volgende:
Het is niet iets waar dat je er voor uitgelachen word. Het is iets dat een keer serieus genomen moet worden. Ik heb met verschillende instanties contact genomen en zolang ik het kon bewijzen
daarvoor heb ik dus nog 3 mensen nodig, vonden ze het een prima verhaal.

Journalisten publiceren alles zolang je het kan bewijzen. Niemand heeft het tot nu toe ook echt gedaan. De jeugd werkt vaak vrij goed maar dat wordt vaak niet gewaardeerd. Niemand mag weggestuurd worden omdat hij/zij te duur wordt, staat ook in de wet tegenwoordig.

Helaas worden mensen toch weggestuurd maar dan met een smoesje. Ook wordt er te veel verantwoordelijkheid geëist van zulke jonge mensen met een bruto loon van 3 euro per uur. Het is een bijbaantje en zo moet het ook blijven, anders mogen de lonen wel meer omhoog.

Helaas is dit maar 1 voorbeeld wat ik hier noem. Alle voorbeelden die ik heb gegeven over de Hoogvliet zijn waar. Ik vind het wel goed van jullie dat jullie mij zo lang kunnen tegen spreken, maar deze dingen gebeuren eenmaal bij de Hoogvliet.
Volgens mij valt het kwartje nog steeds niet. Je hebt een aantal voorbeelden gegeven van soort van vriendjespolitiek binnen hoogvliet die je uit 2e, 3e hand hebt. Of die kloppen betwijfel ik ten zeerste. Je grootste punt is dat contracten niet worden verlengd van mensen omdat deze mensen ouder en dus duurder zouden worden. Je houd alleen geen rekening met de verwachtingen die ook meegroeien (misschien hebben die vriendjes van jou ten opzichte van 16 jarig geen voordelen en alleen als nadeel dat ze meer kosten). En je houd geen rekening met het algemene gegeven dat dit in alle supermarktketens gebeurd en niet alleen bij de hoogvliet.

Dat in jou wereldje de hoogvliet het dichtsbij staat is wat anders, maar dan moet je hier niet zo hoogvliet af gaan zeiken. Helemaal niet als je al je info via via hebt en het niet eens over jezelf gaat.

Laatste wat ik wil zeggen is dat ik zeeeer benieuwd ben naar het artikel van die journalisten die jij gaat aanspreken en we zullen wel zien hoeveel poten ze hebben om op te staan (ik voorspel GEEN).
  zondag 13 november 2005 @ 22:12:28 #46
131546 Vulkan
The Purple Cow
pi_32244111
Zeker weten dat er sprake is van vriendjespolitiek in Hoogvliet. Er zijn ook meerdere redenen dat het een valse management heeft. Ik ga niet alles weer opnieuw noemen, dat kan je boven weer zien.

De redenen waarom ik me via journalistiek alleen op de contracten wil focussen, is omdat dit het enige is wat men kan bewijzen. Voor de rest moet je zelf in de Hoogvliet werken wil je ervaren wat ik bedoel.

Hoeveel poten ze hebben om op te staan? Gaat de Hoogvliet tegenwoordig ook voor maffia uithangen...erg he als mensen achter de waarheid komen?
pi_32246511
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:12 schreef Vulkan het volgende:
Zeker weten dat er sprake is van vriendjespolitiek in Hoogvliet. Er zijn ook meerdere redenen dat het een valse management heeft. Ik ga niet alles weer opnieuw noemen, dat kan je boven weer zien.

De redenen waarom ik me via journalistiek alleen op de contracten wil focussen, is omdat dit het enige is wat men kan bewijzen. Voor de rest moet je zelf in de Hoogvliet werken wil je ervaren wat ik bedoel.
Hoeveel poten ze hebben om op te staan? Gaat de Hoogvliet tegenwoordig ook voor maffia uithangen...erg he als mensen achter de waarheid komen?
En jij werkte niet bij de hoogvliet had ik begrepen dus hoe weet jij het dan? en volgens mij snap je niet wat hoeveel poten om op te staan betekent. maffia heeft er namelijk niets mee te maken het gaat erom hoeveel last hoogvliet kan krijgen met het niet verlengen van contracten van werknemers omdat ze niet voldoen aan de eisen die hoogvliet stelt.

Maarja het lijkt met duidelijk, jij denkt het jouwe (wat naar mijn inziens niet onderbouwt is) en ik het mijne (uit mijn eigen ervaring bij hoogvliet) en daar blijft het bij. Of je begrijpt het niet of je wilt het niet begrijpen. Suc6 met de journalisten en je plannetje ik hoop dat het een keer in de krant komt...
  maandag 14 november 2005 @ 04:06:58 #48
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_32250409
ioor werkt bij de hoogvliet ; vraag het haar
ze leest dit berichtje vanzelf
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')