Ik heb zo mijn bedenkingen bij goet.quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:42 schreef _Arual_ het volgende:
Ik twijfel meer over je `welles´.
Die site is niet erg compleet. Van Dale kent tierelier dan ook wel.quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:40 schreef Schmurf het volgende:
http://vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=tierelier
volgens de vandale niet, maar veel mensen zullen wel begrijpen wat je bedoelt
quote:tie·re·lier
de tierelier (mannelijk)
¶ idioom
draaien als een tierelier
(van zaken, bedrijven) zeer goed lopen
Maar iedereen zal wel weten wat ik ermee bedoelquote:Op dinsdag 8 november 2005 21:42 schreef _Arual_ het volgende:
Ik twijfel meer over je `welles´.
nee joh. wat is daar mis mee ? Is toch goe "t" ???quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:43 schreef TerroRobbie het volgende:
Goet is een grapje neem ik aan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
"-¶ idioomquote:Op dinsdag 8 november 2005 21:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Die site is niet erg compleet. Van Dale kent tierelier dan ook wel.
[..]
Ik vond het best lekker klinken.quote:Op woensdag 9 november 2005 13:14 schreef Lionheaad het volgende:
"Ik leer als een tierelier" is dus niet goed....
Vreest niet oh a-child-in-chainsquote:Op woensdag 9 november 2005 19:19 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Ik vind het best lekker klinken.
"tierelier" zegt toch ook iets van "als een gek draaiende/ of lopende?"
of.. "als een hele snelle"?
zal wel niet. Ik ben danook nooit echt een ster geweest in de nederlandse taal.
mjn excuses dan ook aan degenen die tenenkrommend mij posts lezen hier in TKK.
Aangezien dit TTK is, neem ik de vrijheid...quote:Op zondag 13 november 2005 17:21 schreef bonke het volgende:
een bedrijf loopt/draaid als een tierelier
dus het gaat goed met het bedrijf
leren ale een tierelier gaat dus niet op
weet je, in eerste instantie had ik et met een t maar vond dat niet leuk staanquote:Op zondag 13 november 2005 17:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Aangezien dit TTK is, neem ik de vrijheid...
Waarom schrijf je nou wel keurig 'loopt' met een t maar dan 'draaid' met een d?![]()
quote:Op zondag 13 november 2005 17:23 schreef bonke het volgende:
[..]
weet je, in eerste instantie had ik et met een t maar vond dat niet leuk staan
Doet me denken aan een vriend van me, die regelmatig zegt: "Het tocht hier als een temeier"quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:36 schreef a-child-in-chains het volgende:
"Ik leer als een tierelier"
shove it.quote:Op maandag 14 november 2005 01:22 schreef HenkieVdV het volgende:
Anders open je er een topic over.
Überhaupt is trouwens Duits.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |