abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32097337
Geen idee hoe deze instantie werkt, aan de hand waarvan ze bepalen welke locaties ze gaan bezoeken etc. (afgezien dan van het feit dat ze worden opgeroepen bij bedrijfsongevallen). Vandaar mijn vraag: kan je ze op 1 of andere manier 'opdracht geven' om ergens te gaan kijken bij verwachte gevaarlijke werkomstandigheden?
pi_32097601
als je even op www.arbeidsinspectie.nl rondkijkt kom je al vrij snel uit op http://arbeidsinspectie.szw.nl/index.cfm?fuseaction=dsp_document&link_id=46471

In het kort komt het erop neer dat je bij de arbeidsinspectie een tip/klacht kan opgeven als je vermoed dat de regels ergens niet nageleefd worden. De AI doet vervolgens een onderzoek en meld je de uitkomst daarvan.
pi_32097990
Oh, daar had ik dus zo snel overheen gelezen, de site had ik al wel gevonden. Bedankt.
pi_32100476
Ja, dat kan. De Arbeidsinspectie heeft bij ons bijv onlangs op verzoek van de OR een onderzoek gedaan naar het klimaat in één van onze panden en de manier waarop de werkgever daarmee om gaat.
pi_33111223
De Arbeidsinspectie richt zich verder op sectoren waar de afgelopen jaren opvallend veel arbeidsongevallen hebben plaatsgevonden. Een kwestie van beleidsmatig controleren.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:56:26 #6
29445 Maar-T
Die Sahne kommt!!!!
pi_33144773
je mag het werk ook neerleggen als je terecht vindt dat er sprake is van een onverantwoordde situatie.
De Arbowet kan je een hoop vertellen hierover, of kijk op de fnv site.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')