abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33390442
Volgens mij hebben we het over verschillende dingen, waarschijnlijk dan omdat ik het niet goed omschrijf.
Ik bedoel: Ik wil een (elevated) Highway met een kruisende Avenue via op- en afritten op elkaar aansluiten.
Op de een of andere manier lukt dat wel met de enkele Roads maar niet met de dubbele Avenues.
Wie dit leest is gek
pi_33390517
quote:
Op zondag 25 december 2005 02:11 schreef Cerbie het volgende:
Een road kun je toch niet op een highway aansluiten Pak de avenue, laat deze 1 vakje op het einde van de highway en 1 vakje op de grond, en trek een stukje rechtdoor van de highway af. Dat moet werken
Nope kan niet! Wat ik altijd doe is een street te koppelen aan een avenue en dan die koppelen aan een highway
pi_33390625
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 23:16 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Welke patch bedoel je?
En ElmarO. Linkje naar de snowpatch?
Hier kan je die snowpatch en texturepatch vinden. Als je andere rocktextures wil gebruiken moet je wel Terrain Textures uitvinken. En om de sneew te installeren moet je bij Terrain Parameter kijken.
pi_33390648
En bedankt
pi_33390655
quote:
Nope kan niet! Wat ik altijd doe is een street te koppelen aan een avenue en dan die koppelen aan een highway
Dat doe ik ook maar ik dacht dat ik op plaatjes hier wel degelijk eens een echte rechtstreekse aansluiting heb gezien.
Wat ook kan is een klaverblad aanleggen en de highway in een avenue over laten gaan, maar dit is duur en kost te veel grond.
Wie dit leest is gek
pi_33390708
quote:
Op zondag 25 december 2005 11:14 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat doe ik ook maar ik dacht dat ik op plaatjes hier wel degelijk eens een echte rechtstreekse aansluiting heb gezien.
Wat ook kan is een klaverblad aanleggen en de highway in een avenue over laten gaan, maar dit is duur en kost te veel grond.
Wat is duur? Even een bankje in je stad en je hebt er geen kijken naar
pi_33390850
quote:
Op zondag 25 december 2005 11:14 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je zoiets bedoeld als op onderstaand plaatje?

Ik zelf maak gebruik van de Network Addon Mod dus misschien kan het alleen via deze mod, maar dat durf ik niet te zeggen. Bij die highway naar One-Way Road heb ik er zelf wel een stuk ground highway bij moeten plaatsen, maar bij de avenue was dat niet nodig.
pi_33390904
Uhm moet je die eenbaansweg niet andersom doen? Nu rijdt jij links
pi_33390920
quote:
Op zondag 25 december 2005 11:18 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Wat is duur? Even een bankje in je stad en je hebt er geen kijken naar
Ik heb een stuk of 5 steden, waar het economisch zeer voor de wind gaat en gebruik nooit dergelijke trucs.
Zelfs niet door helikoptervluchtjes met harttransplantaties die geld opleveren.

Ik zag trouwens op dat plaatje een eindje terug dat iemand de belasting voor High Wealth lager heeft staan dan voor Low. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
Wel tijdelijk om hoogbouw en dergelijke te stimuleren maar uiteindelijk zou de stad financieel moeten profiteren van de toenemende welvaart van haar burgers en bedrijven.
Zodat er dure klaverbladen aangelegd kunnen worden etc.
Wie dit leest is gek
pi_33390947
quote:
Op zondag 25 december 2005 11:28 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je zoiets bedoeld als op onderstaand plaatje?
[[url=http://xs60.xs.to/pics/05510/Naamloos-1kopie.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]

Ik zelf maak gebruik van de Network Addon Mod dus misschien kan het alleen via deze mod, maar dat durf ik niet te zeggen. Bij die highway naar One-Way Road heb ik er zelf wel een stuk ground highway bij moeten plaatsen, maar bij de avenue was dat niet nodig.
Nee dit bedoel ik niet. Ik bedoel een Kruisende avenue/highway op elkaar aansluiten door middel van op- en afritten. Dat heb ik ook 'ergens' gezien
Wie dit leest is gek
pi_33391048
Verdorie. Ik heb problemen nu ik Sim City weer eens wil gaan spelen. Het opstarten van het spel lukt, maar na het selecteren en opstarten van een nieuwe stad plopt hij meteen terug naar Windows. Iemand?

En weet iemand nog hoe ik de intro kon uitzetten>
pi_33391324
quote:
Op zondag 25 december 2005 11:42 schreef _moder8or_ het volgende:
Verdorie. Ik heb problemen nu ik Sim City weer eens wil gaan spelen. Het opstarten van het spel lukt, maar na het selecteren en opstarten van een nieuwe stad plopt hij meteen terug naar Windows. Iemand?

En weet iemand nog hoe ik de intro kon uitzetten>
Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen:
- Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
- Rechtermuisklik, eigenschappen;
- Bij doel het volgende neerzetten:
C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off

uit de OP

en kijk eens in je eventviewer/error log van windows/simcity 4 , misschien staat daar wat nuttigs in?
pi_33391911
Waar vind ik die eventviewer/error log van windows/simcity 4
pi_33392198
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:28 schreef _moder8or_ het volgende:
Waar vind ik die eventviewer/error log van windows/simcity 4
evbent viewer windowws:
start-> uitvoeren-> eventvwr
de logs van sc4 in de installatie directory van sc4
  zondag 25 december 2005 @ 17:13:09 #95
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_33397332
Mijn stad is nu op 4.000 inwoners ik heb een basisschool, een klein ziekenhuis, een kleine brandweerkazerne, een particuliere school (cheat ), en een universiteit. Wat ik wel merk is dat het moeilijker is om mensen te laten wonen op je aangewezen grond.

Maar hier is een foto van mijn Beachcity. Ik hoop dat jullie het mooi vinden

[ Bericht 8% gewijzigd door Mr_Booze op 25-12-2005 17:19:56 ]
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_33397383
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Een simpele vraag.
Hoe sluit ik avenues netjes rechtstreek op een highway aan? Ik kan die mogelijkheid niet vinden, alleen roads met een oprit.
In het snelweg-opritten-menu kun je met TAB verschillende op- en afritten selecteren. Zonder mods/cheats whatever.
pi_33397687
quote:
Op zondag 25 december 2005 17:18 schreef Arjan het volgende:

[..]

In het snelweg-opritten-menu kun je met TAB verschillende op- en afritten selecteren. Zonder mods/cheats whatever.
je moet een highway neerleggen.. met voldoende ruimte eromheen voor op- en afritten, dan een avenue eronder door en dan komt als het goed is de vraag of je op-en afritten erbij wilt

op een andere manier is het volgens mij niet mogelijk
pi_33400655
quote:
Op zondag 25 december 2005 17:18 schreef Arjan het volgende:

[..]

Ja dat is de oplossing. Je kiest eerst een road to highway ramp-on en klikt dan op TAB waarna het een avenue to highway ramp-on wordt.

Dank je wel
Wie dit leest is gek
  zondag 25 december 2005 @ 22:23:42 #99
94510 BillGates
Me postcount!
pi_33401706
domme vraag misschien, maar waar kun je eigenlijk complete steden downloaden?
voor sc 2k en 3k was/is er heel veel te vinden, voor sc4 bijna niks
pi_33402145
volgensmij moet je dan ook hele (uh hoe heet dat ook al weer) landschappen downloaden.. of iig dat gebied waar je mee begint en een stukje uit moet kiezen om daar te gaan bouwen.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_33407916
quote:
Op zondag 25 december 2005 12:44 schreef mschol het volgende:

[..]

evbent viewer windowws:
start-> uitvoeren-> eventvwr
de logs van sc4 in de installatie directory van sc4
Ik zie er niets over staan Als ik een logboek wil openen in de dir van SC4.
pi_33407924
quote:
Op zondag 25 december 2005 22:23 schreef BillGates het volgende:
domme vraag misschien, maar waar kun je eigenlijk complete steden downloaden?
voor sc 2k en 3k was/is er heel veel te vinden, voor sc4 bijna niks
sorry?

www.simtropolis.com
pi_33410411
quote:
Op maandag 26 december 2005 02:47 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Ik zie er niets over staan Als ik een logboek wil openen in de dir van SC4.
ow heheh heb ik dan verkeerd uitglegd..:
in de event viewer kan je kijken naar je systeem log, applicatie log en beveligings log, in de eerst 2 kan een foutmelding staan die betrekking heeft op simcity 4, misschien kan je daar wat mee.
en logs in de sc4 directory zijn gewoon .log bestanden die met notepad geopend kunnen worden..
ze kunnen trouwens ook in de simcity 4 dir in je mijn documenten staan
pi_33410630
Er staan helemaal geen foutmeldingen van games ertussen in..
  maandag 26 december 2005 @ 12:09:34 #105
94510 BillGates
Me postcount!
pi_33411109
quote:
Op maandag 26 december 2005 02:47 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

sorry?

www.simtropolis.com
simtropolis alleen maar maps, geen volgebouwde steden.
liefst nog modellen van bestaande steden
pi_33411382
quote:
Op maandag 26 december 2005 12:09 schreef BillGates het volgende:

[..]

simtropolis alleen maar maps, geen volgebouwde steden.
liefst nog modellen van bestaande steden
op simcity.com kan je ook mappen downloaden die zijn volgebouwd
  maandag 26 december 2005 @ 12:34:26 #107
94510 BillGates
Me postcount!
pi_33411564
quote:
Op maandag 26 december 2005 12:24 schreef mschol het volgende:

[..]

op simcity.com kan je ook mappen downloaden die zijn volgebouwd
die zijn dom. en het zijn er ook maar een paar. daarnaast houden die geen archief bij.

ik bedoel meer zoiets: http://www.sc3000.com/cities/
pi_33412947
Ik heb zojuist mijn PC geformateerd. Even kijken of SC4 nog steeds weird doet.
pi_33434447
Oké. Ben nu bezig met de plugins aan het downloaden. Zitten leuke tussen
  dinsdag 27 december 2005 @ 12:42:35 #110
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_33436200
Nog een vraag.. in de eerste 3000 inwoners groeit je stad heel snel nu zit ik rond de 4000 en 5000 maar het wordt nu duurt het steeds langer voordat er mensen gaan wonen in de aangewezen gebieden van me..

Moet je dus gewoon de tijd op snel zetten ofzo? Is afwachten het key-word?
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_33439459
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 12:42 schreef Mr_Booze het volgende:
Nog een vraag.. in de eerste 3000 inwoners groeit je stad heel snel nu zit ik rond de 4000 en 5000 maar het wordt nu duurt het steeds langer voordat er mensen gaan wonen in de aangewezen gebieden van me..

Moet je dus gewoon de tijd op snel zetten ofzo? Is afwachten het key-word?
Tijd snel zetten is af en toe wel een optie.
Meestal vergeet ik hem dan weer terug te zetten en bij een groeistuip (daar hebben mijn steden soms last van) is het dan niet bij te benen. Wegen die vollopen, scholen waar te weinig leerkrachten zijn etc etc.
  dinsdag 27 december 2005 @ 22:36:41 #112
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_33455126
Hier een skylinetje aan de rand van me stad.

Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_33458020
Mijn Simcity crasht iedere keer

Dit gebeurt vooral wanneer er veel geheugen geswapped moet worden, bijv. met in- en uitzoomen.

Who knows tha solution?
pi_33459094
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 22:36 schreef BlaZ het volgende:
Hier een skylinetje aan de rand van me stad.

[afbeelding]
Dit ziet er brrrruuuuuut uit.
Ben weer opnieuw begonnen. Maar ik krijg mijn eerste stad niet op gang . Gebouwen blijven klein.
Is er misschien een noINDUSTRY mod?

Of kan iemand mij een stadje 'lenen'
pi_33459953
quote:
Op woensdag 28 december 2005 00:09 schreef Wokkel1982 het volgende:
Mijn Simcity crasht iedere keer

Dit gebeurt vooral wanneer er veel geheugen geswapped moet worden, bijv. met in- en uitzoomen.

Who knows tha solution?
Beter geheugen kopen. Serieus. Simcity vreet geheugen en vreet ook alles wat er op de reepjes voorradig is. Het is dan ook waarschijnlijk dat memtest86 eveneens fouten aangeeft. De meeste simcity-crashes zijn te wijten aan slecht geheugen.
quote:
Op woensdag 28 december 2005 00:48 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Dit ziet er brrrruuuuuut uit.
Ben weer opnieuw begonnen. Maar ik krijg mijn eerste stad niet op gang . Gebouwen blijven klein.
Is er misschien een noINDUSTRY mod?

Of kan iemand mij een stadje 'lenen'
Eerste stad is altijd een "probleem".
Je kan het beste een stuk of drie steden bij elkaar beginnen. Op een gegeven moment komt de boost vanzelf in één van de steden. De rest volgt dan vanzelf ( *ook weer zin heeft op dit onchristelijke uur van de dag).
pi_33460127
quote:
Op woensdag 28 december 2005 01:37 schreef Arjan het volgende:

[..]

Eerste stad is altijd een "probleem".
Je kan het beste een stuk of drie steden bij elkaar beginnen. Op een gegeven moment komt de boost vanzelf in één van de steden. De rest volgt dan vanzelf ( *ook weer zin heeft op dit onchristelijke uur van de dag).
Klopt. Dus als je een bericht krijgt voor 'een goed nabuurschap' gewoon dus gelijk aan beginnen?
pi_33460297
quote:
Op woensdag 28 december 2005 01:52 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Klopt. Dus als je een bericht krijgt voor 'een goed nabuurschap' gewoon dus gelijk aan beginnen?
Mooi taalgebruik he .
Ik ga normaliter nooit in op noaberschop. Als de regio loopt, pak ik zo'n klein stukje grond om daar veel vieze energiecentrales en afvalbergen te bouwen. Vanaf die "stad" (0 inwoners) trek ik zoveel mogelijk stroomtouwtjes naar de buren, vanwaar ik dan de stroom kan afnemen als ik die stad weer speel.

Uiteindelijk is dat ook maar een tijdelijke oplossing, want voor echt schone stroom kom ik toch terecht bij waterkrachtcentrales, en die speel je alleen met mods (via simtropolis etc).
pi_33460350
quote:
Op woensdag 28 december 2005 02:05 schreef Arjan het volgende:

[..]

Mooi taalgebruik he .
Ik ga normaliter nooit in op noaberschop. Als de regio loopt, pak ik zo'n klein stukje grond om daar veel vieze energiecentrales en afvalbergen te bouwen. Vanaf die "stad" (0 inwoners) trek ik zoveel mogelijk stroomtouwtjes naar de buren, vanwaar ik dan de stroom kan afnemen als ik die stad weer speel.

Uiteindelijk is dat ook maar een tijdelijke oplossing, want voor echt schone stroom kom ik toch terecht bij waterkrachtcentrales, en die speel je alleen met mods (via simtropolis etc).
Ik doe dat nu niet. Heb gewoon vuile industrie en mijn inwoners in 1 gedeelte (map) gezet. wel met een groot afstand daar tussen in.

Maar die plugins, heerlijk

Ik ga nu wel even lekker slapen.
pi_33460361
Er bestond toch ook een mod wat alles laat groeien (vraag)
pi_33460583
quote:
Op woensdag 28 december 2005 01:37 schreef Arjan het volgende:

[..]

Beter geheugen kopen. Serieus. Simcity vreet geheugen en vreet ook alles wat er op de reepjes voorradig is. Het is dan ook waarschijnlijk dat memtest86 eveneens fouten aangeeft. De meeste simcity-crashes zijn te wijten aan slecht geheugen.
Wat hij zei, het liefst 1GB, 512MB is niet genoeg voor de grotere/vollere mappen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')