Brandweer plaats ik meestal meteen. Aangezien ze daar meestal gelijk om beginnen te zeuren. De basisschool kan je altijd wel even mee wachten tot je een klein dorp hebt, maar aangezien ik wil dat het EQ snel stijgt plaats ik die in het begin gelijktijdig met een bibliotheek.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:57 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Op welke bevolkingsgrootte kun je het beste de brandweer, basisschool, klein ziekenhuis, groot ziekenhuis, politie (klein en groot) plaatsen etc. universiteiten.
![]()
Nou ik heb nu drie steden in een slechte financiele positie en nu heb ik al een stad met veel platteland goede industrie en goede economie in totaal van 2.800 inwoners. Hoe kan ik financiele problemen in die oude steden een van 11.000 inwoners weer 'profitable' maken.quote:Op zaterdag 10 december 2005 22:01 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Brandweer plaats ik meestal meteen. Aangezien ze daar meestal gelijk om beginnen te zeuren. De basisschool kan je altijd wel even mee wachten tot je een klein dorp hebt, maar aangezien ik wil dat het EQ snel stijgt plaats ik die in het begin gelijktijdig met een bibliotheek.
Met het ziekenhuis wacht ik meestal tot ik genoeg winst maak om er één neer te kunnen zetten. Maar dan zet ik wel gelijk een grote neer aangezien die tegen die tijd prijstechnisch gezien voordeliger is.
Politie zet ik pas rond de 10.000 inwoners neer. En welke hangt af van de winst die ik maak. Maak ik genoeg winst om een grote neer te zetten dan zet ik die neer en anders de kleinere. Al probeer ik meestal wel voor de grote te gaan.
En de staduniversiteit zet ik meestal pas neer als ik op zijn minst de 10.000 inwoners heb bereikt. Maar die is qua maandelijkse kosten best wel goedkoop. Je kan meestal wel een behoorlijke tijd af met een budget van $60.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik zou pas aan winst gaan denken als je minimaal 30k inwoners hebt. Mooiste is dan nog in alle 3 de steden 10 ofzo.. Openbaar vervoer zou allemaal effectief zijn maar dan moet je wel de NAM gebruiken, Network Addon Mod. Hou er ook rekening mee dat het ligt aan de welvaart van je mensen om ze gebruik te laten maken van OV. Lage welvaart zal wel met de bus reizen, waar hogere welvaart niet naar de bus omkijkt en lekker met de auto blijft gaan zolang jij geen monorail of metro hebt (dit moet je dan ook zeker in een later stadium implementeren).quote:Op zondag 11 december 2005 14:43 schreef Mr_Booze het volgende:
Nou ik heb nu drie steden in een slechte financiele positie en nu heb ik al een stad met veel platteland goede industrie en goede economie in totaal van 2.800 inwoners. Hoe kan ik financiele problemen in die oude steden een van 11.000 inwoners weer 'profitable' maken.
Mijn laatste 2 vragen zijn: hoe kan ik er voor zorgen dat sims in een residential zone gaan vestigen als de rijstijd lang is? Daarmee bedoel ik wat voor openbaar vervoer is goedkoop en effectief is.
Zijn goederenstations nodig en wanneer heb je ze nodig?![]()
Bedankt nogmaals dat je mijn vragen allemaal beantwoord hebt
P.S Waar kan je het best steden/regio's downloaden?![]()
dat werkt nietquote:Op maandag 12 december 2005 17:01 schreef crossover het volgende:
Alt-Enter al geprobeerd?
ik vraag me af of je smicity in een venster kan spelen...quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:37 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ik wist dat niet eens dat dat mogelijk was
Je kan de avenue er overheen trekken. Dan zou het spel vanzelf die optie moeten aanbieden. En om de avunue direct te laten aansluiten moet je hem, dacht ik, een klein stukje over het einde/begin van de snelweg leggen en dan laat het spel ze in elkaar overgaan.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Een simpele vraag.
Hoe sluit ik avenues netjes rechtstreek op een highway aan? Ik kan die mogelijkheid niet vinden, alleen roads met een oprit.
Welke patch bedoel je?quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:13 schreef Remqo het volgende:
Ik heb SC4 weer opnieuw geïnstalleerd en gelukkig had ik nog mijn plugins nog.
Maar nu zoek ik de patch zodat je plugin-buildings 's nachts weer licht geven, ik heb nog even op simtropolis zitten neuzen, maar kon zo snel niets vinden.
Edit: al gevonden![]()
Vreemd genoeg bij mij niet. Wel als ik dat met een road doe.quote:Op zaterdag 24 december 2005 19:25 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je kan de avenue er overheen trekken. Dan zou het spel vanzelf die optie moeten aanbieden. En om de avunue direct te laten aansluiten moet je hem, dacht ik, een klein stukje over het einde/begin van de snelweg leggen en dan laat het spel ze in elkaar overgaan.
Nope kan niet!quote:Op zondag 25 december 2005 02:11 schreef Cerbie het volgende:
Een road kun je toch niet op een highway aansluitenPak de avenue, laat deze 1 vakje op het einde van de highway en 1 vakje op de grond, en trek een stukje rechtdoor van de highway af. Dat moet werken
Hier kan je die snowpatch en texturepatch vinden. Als je andere rocktextures wil gebruiken moet je wel Terrain Textures uitvinken. En om de sneew te installeren moet je bij Terrain Parameter kijken.quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:16 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Welke patch bedoel je?
En ElmarO. Linkje naar de snowpatch?
Dat doe ik ook maar ik dacht dat ik op plaatjes hier wel degelijk eens een echte rechtstreekse aansluiting heb gezien.quote:Nope kan niet! Wat ik altijd doe is een street te koppelen aan een avenue en dan die koppelen aan een highway
Wat is duur? Even een bankje in je stad en je hebt er geen kijken naarquote:Op zondag 25 december 2005 11:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat doe ik ook maar ik dacht dat ik op plaatjes hier wel degelijk eens een echte rechtstreekse aansluiting heb gezien.
Wat ook kan is een klaverblad aanleggen en de highway in een avenue over laten gaan, maar dit is duur en kost te veel grond.
Ik neem aan dat je zoiets bedoeld als op onderstaand plaatje?quote:Op zondag 25 december 2005 11:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat doe ik ook maar ik dacht dat ik op plaatjes hier wel degelijk eens een echte rechtstreekse aansluiting heb gezien.
Wat ook kan is een klaverblad aanleggen en de highway in een avenue over laten gaan, maar dit is duur en kost te veel grond.
Ik heb een stuk of 5 steden, waar het economisch zeer voor de wind gaat en gebruik nooit dergelijke trucs.quote:Op zondag 25 december 2005 11:18 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Wat is duur? Even een bankje in je stad en je hebt er geen kijken naar
Nee dit bedoel ik niet. Ik bedoel een Kruisende avenue/highway op elkaar aansluiten door middel van op- en afritten. Dat heb ik ook 'ergens' gezienquote:Op zondag 25 december 2005 11:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zoiets bedoeld als op onderstaand plaatje?
[[url=http://xs60.xs.to/pics/05510/Naamloos-1kopie.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ik zelf maak gebruik van de Network Addon Mod dus misschien kan het alleen via deze mod, maar dat durf ik niet te zeggen. Bij die highway naar One-Way Road heb ik er zelf wel een stuk ground highway bij moeten plaatsen, maar bij de avenue was dat niet nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |