abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32094320
Ik heb via het CBR een rijschool gevonden. Ook stond daar hun internetadres. Daar stond de prijs van een pakket. Ik bel voor dit pakket en krijg vervolgens een rekening die bijna ¤300,- hoger is. Ik bel net de rijschool. "tja dat zijn onze nieuwe prijzen".

Volgens mij heb ik nu recht op de lessen tegen het sitetarief. Wie weet daar meer over? En hoe krijg ik dan mijn gelijk? Verder ben ik namelijk heel tevreden over deze rijschool.
uit een aspergernest
pi_32094376
Is het een offerte? Of een proforma? Of heb je al gelest?
We'll keep on whispering our mantras.
pi_32094377
Heb je eerst niet even met die rijschool gebeld om die prijs te checken? Zo blind op de site vertrouwen lijkt me ook niet echt slim.
pi_32094427
ik heb bij het aanvragen van de eerste les aangegeven dat ik het pakket van ¤1600 wilde (dan had hij kunnen zeggen dat die er niet is)
inmiddels 2 lessen gehad
uit een aspergernest
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:33:54 #5
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_32094496
Geen:
Prijswijzigingen en typefouten voorbehouden

Op de site? Zo nee, dan ben je volgens mij niet verplicht het extra geld te betalen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:35:19 #6
109901 JvR
Tony F*ckin' Montana
pi_32094538
ik heb ongeveer hetzelfde gehad, pakket was eerst 975(20 uur), en toen ik werkeljik begon te lessen 995 ofzo, maar omdat ik het had aangevraagd toen het 975 was, deden ze dr niet moeilijk over.
pi_32094734
Uiteraard heb je al een paar afdrukjes van die website gemaakt.

In principe sta je hier in je recht. Dit is een publicatie van de rijschool, volgens de wet zelfs een aanbod, en jij hebt dit aanbod geaccepteerd; case closed.
De enige omstandigheid waarin die rijschool eronderuit kan, is als dit een overduidelijke fout is; bijvoorbeeld als er 160,- staat ipv 1600,-.

Echter: In je recht staan is iets anders dan je recht krijgen.
Je zou een brief aan die rijschool kunnen sturen dat het leuk is dat zij nieuwe prijzen hebben, maar dat jij duidelijk om dat pakket van 1600 hebt gevraagd, en dat zij dat hebben geaccepteerd.
En dat jij dus het volledige pakket wilt hebben.

En:
1) proberen te regelen dat je niet alles betaald voordat de laatste les geleverd is.
2) als je echt in je recht staat hoef je ook niet in te gaan op het aanbod om de 1e twee lessen te betalen en vervolgens de koop te ontbinden; je kunt dan namelijk het hele pakket eisen.
pi_32095538
heb net contact gehad.
zij baalden zelf ook... was hun oude site (nog wel link via CBR...foutje)
Op nieuwe site, nieuwe prijzen. Maar ja, veel mensen linken natuurlijk via CBR, dus met die mededeling was hij ook erg blij.
Hij heeft een nieuwe prijs gemaakt. Nu slechts ¤50 duurder dan oorspronkelijk en ik ben akkoord gegaan.

bedankt voor jullie hulp..
uit een aspergernest
pi_32095622
Stom dat je akkoord bent gegaan, maar goed dat je er zelf blij mee bent .
pi_32096112
och goed gehandeld vind ik
schappelijkheid mag best van twee kanten komen soms
pi_32096468
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:15 schreef veldmuis het volgende:
Stom dat je akkoord bent gegaan, maar goed dat je er zelf blij mee bent .
Niet mee eens. Als het verschil echt 300 is heb je het goed gedaan, vind ik.
Denk je eens in wat voor een ellende je krijgt als je probeert de overige rijlessen onder dwang alsnog te krijgen.
Vooropgesteld dat dat lukt, en even vergeten wat voor een tijd en extra kosten dat met zich meebrengt, zit je dus naast een instructeur, mogelijk de eigenaar van de zaak, die jij net hebt gedwongen tot het betalen van 300 euro.
Leuke, en vooral goede ontspannen sfeer tijdens de rijlessen krijg je dan.

Goed gedaan, Wendy.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')