abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32093873
ik heb een tijd geleden op kamerzoek.nl geregistreerd onder druk van mijn vader. betaalwijze automatische incasso gekozen met opgegeven bankrekeningnummer
nu zit het zo dat ik geen gebruik van hun dienst heb gemaakt en dat de incasso gefaald heeft
ik heb deverse malen proberen te mailen info@kamerzoek.nl
maar krijg een delivery failure notice

nu ligt er bij mijn vader een brief van het incassobureau, hoe moet ik hier mee omgaan?
it was not a good game
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:16:12 #2
28160 LadyFCDB
Bosschenaren!!
pi_32094032
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:10 schreef rasor1 het volgende:
ik heb een tijd geleden op kamerzoek.nl geregistreerd onder druk van mijn vader. betaalwijze automatische incasso gekozen met opgegeven bankrekeningnummer
nu zit het zo dat ik geen gebruik van hun dienst heb gemaakt en dat de incasso gefaald heeft
ik heb deverse malen proberen te mailen info@kamerzoek.nl
maar krijg een delivery failure notice

nu ligt er bij mijn vader een brief van het incassobureau, hoe moet ik hier mee omgaan?
Het incassobureau bellen en de situatie uitleggen!

Succes!
Een Bosschenaar ben je niet voor even, maar heel je leven! Bosschenaren!!!
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:16:58 #3
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_32094052
Aangezien je vader zo lief voor je is geweest mag hij het lekker zelf uitzoeken?
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_32094058
betalen
pi_32094059
slotje
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:21:32 #6
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_32094168
Een incassobureau komt pas in actie na herhaaldelijke herinneringen. Je hebt ruimschoots de tijd gehad om te betalen maar hebt dit verzaakt. Nu zul je waarschijnlijk het openstaande bedrag inclusief incassokosten alsnog moeten betalen.
Als je denkt dat je niet hoeft te betalen omdat je ergens geen gebruik van hebt gemaakt, dan kun je het beste even contact opnemen met de firma waar je die deal mee hebt gesloten.
From feudal serf to spender.
pi_32094244
ik heb diverse malen geprobeerd met deze firma contact op te nemen zonder actie en dit aan het incassobureau uitgelegd
nu ligt er onderhand een rekening van 90 euro voor dat tientje waar het om ging
trouwens moeten de herinneringen niet per post gedaan worden?
it was not a good game
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:34:01 #8
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_32094499
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:24 schreef rasor1 het volgende:
ik heb diverse malen geprobeerd met deze firma contact op te nemen zonder actie en dit aan het incassobureau uitgelegd
nu ligt er onderhand een rekening van 90 euro voor dat tientje waar het om ging
trouwens moeten de herinneringen niet per post gedaan worden?
Ja, normaal gesproken wel. Dit staat ook vaak duidelijk op de factuur. Misschien kun je uitleggen dat je geen herinnering hebt gezien, alhoewel ze dat verhaal natuurlijk meer te horen krijgen.
Ik denk dat er weinig anders op zit dan te betalen, des te sneller ben je er vanaf. Hoe rot het misschien ook is.
From feudal serf to spender.
pi_32094611
ik heb mijn mailbox nog vol aan delivery failures op het email adres van de firma kamerzoek
betekend dat dan niets? ik ga echt niet naar betaalde telefoonnummers bellen hiervoor en moeite doen bij de bank tja daarvoor koos ik automatische incasso op de site dat dit niet werkte is hun probleem toch? dat het via internet kon is wel een beetje mijn voorwaarde van gebruik ........
it was not a good game
pi_32095013
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:37 schreef rasor1 het volgende:
ik heb mijn mailbox nog vol aan delivery failures op het email adres van de firma kamerzoek
Ok, waar komt dat emailadres vandaan? Het staat bv niet op de site. Als jij zelf een emailadres bedenkt en daar mails naar toestuurt betekent dat natuurlijk niets...
Wat heb je voor factuur? Hoe kun je contact opnemen met kamernet?
quote:
ik ga echt niet [...] en moeite doen bij de bank
dat is duidelijk...
quote:
tja daarvoor koos ik automatische incasso op de site dat dit niet werkte is hun probleem toch? dat het via internet kon is wel een beetje mijn voorwaarde van gebruik ........
Nee, dat is jouw probleem; jij blijft verantwoordelijk voor het betalen. Bijvoorbeeld door te zorgen voor voldoende saldo en het opgeven van het juiste rekeningnummer.

Goed, genoeg TS-bashing:
Heb je aanmaningen van Kamernet gehad of stappen ze meteen naar een incassobureau? Dat mag volgens mij niet zonder aanmaning.
Die aanmaning is uiteraard schriftelijk, niet per email.
Ben je intussen verhuisd en is het mogelijk dat post op een ander adres is achtergebleven -> jouw verantwoording.
pi_32095278
dat email adres komt van tripple deal een bedrijf dat ingeschakeld is door kamerzoek.nl
heb nooit een schriftelijke aanmaning gehad wel 3x verhuist maar op geen van de adressen post
it was not a good game
pi_32102002
Wanneer een automatische incasso niet lukt, dan ben je nog steeds verplicht te betalen.

Laat je dat na, tja, dan krijg je wel wat kosten voor je kiezen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 8 november 2005 @ 23:12:40 #13
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_32103094
Volgens mij is een bedrijf niet verplicht om zelf aanmaningen te versturen voor een incassobureau of deurwaarder dat doet.

Mogelijke opties:

1) Gewoon de hele handel betalen.

2) Aan incassobureau aangeven dat je bereid bent de hoofdsom plus rente en incassokosten op basis van Rapport Voorwerk 2 herziene staffel april 2005 wilt betalen. Je komt dan op de hoofdsom (¤ 10,00) + rente + ¤ 44,03. Die +/- 80 euro die ze nu aan incassokosten berekenen zou ik sowieso niet betalen.

3) De hoofdsom + rente overmaken aan het bedrijf zelf (dus niet het incassobureau) en incassokosten laten voor wat het is. Dan is het de vraag of het incassobureau je voor die ¤ 44,03 wil dagvaarden en/of je gaat 'lastig vallen'.

4) Niets betalen en incassobureau negeren. Voor een hoofdsom van 10 euro stapt vrijwel geen enkel incassobureau naar de rechter. Zullen ze je wel een tijdje blijven lastig vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')