quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:15 schreef ICMtestCB het volgende:
doe dan nog "naar inhurend bedrijf" dat zegt het nog beter?
Dan kan ik namelijk even in de Algemene Voorwaarden duiken voor je...quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:20 schreef ICMtestCB het volgende:
Het is Blablabla uitzendburo, ik weet niet of zij lid zijn van de ABU. (mag dit?)
In principe ben ik daar aangenomen voor 6 weken dumbass werk.
Ik heb de indruk dat TS gesolliciteerd heeft op een compleet andere functie dan de functie via het uitzendbureau. Dus niet alleen anders qua naam, maar ook qua inhoud. En dat is waar het uiteindelijk toch om draait.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:50 schreef Sharpdressedman het volgende:
of je zo overgenomen kunt worden is afhankelijk van een aantal factoren. Normaal gesproken is er sprake van een minimale inleenperiode die voldaan moet zijn voordat een bedrijf de kracht zelf op contract mag nemen.
Nu is er natuurlijk wel een functie wijziging maar het blijft hetzelfde bedrijf. Het bedrijf kan ook zeggen ik laat het uitzendbureau iemand zoeken en dan verander ik de functienaam en kan ik de kracht zomaar overnemen.
Echter is dit duidelijk in deze situatie niet het geval. Denk dat het betreffende bureau ook naar de toekomst met het bedrijf moet gaan kijken.
Ok, zij zijn lid van de ABU. Ik heb geen exemplaar van de Alg. Voorwaarden hier thuis liggen, ben helaas donderdag pas op kantoor. Dan ga ik het tot op de letter voor je uitzoeken.quote:Op dinsdag 8 november 2005 20:40 schreef ICMtestCB het volgende:
Ja idd Sjeen, die is et. (naam even uit mijn post gehaald)
Wat Light zegt is idd waar, ik solliciteer op een compleet andere functie. Ze hebben mij daar ook niet voor gevraagd, ik heb echt een sollicitatiebrief geschreven nav een vacature op hun website. Het uitzendburo stond hier volledig buiten.
Dat mag jequote:Op dinsdag 8 november 2005 20:57 schreef ICMtestCB het volgende:
Dank je wel voor je moeite! Mag ik vragen waar je die conclusie nu op baseert?
Niet zo fijn... Ik heb een versie van de Alg. Voorwaarden online gevonden en daarin staat expliciet vermeld dat de overnamefee ook geldt indien de uitzendkracht voor een ander functie wordt aangenomenquote:Op dinsdag 8 november 2005 21:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat mag je
Nu gewoon op gezond verstand... Als ik een rechter zou zijn die een zaak als deze voor zich krijgt, zou ik zo beslissen. Maar goed, ik wil ook zekerheid dus ga ik toch nog even voor je spitten donderdag![]()
Nou, ik zou toch eens in overleg gaan met het inlenende bedrijf. Indien het namelijk mogelijk is het invullen van de functie uit te stellen (voor 4 maanden) kun je zonder fee aan de slag. En anders hebben zij (als ze je echt graag willen hebben) ook nog de mogelijkheid om een beetje druk uit te oefenen op uitzendbureau. Ze kunnen namelijk aangeven dat ze van plan zijn jou op die functie aan te nemen en niet van plan zijn om een fee te betalen. Mocht uitzendbureau lastig doen, hebben ze de keuze je alsnog niet aan te nemen of aan uitzendbureau te zeggen dat ze in het vervolg hun uitzendkrachten wel ergens anders gaan halen...quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:18 schreef ICMtestCB het volgende:
Goftedomme, dat is dus fluiten naar die baan...
Hmmm, volgens mij niet eens drie keer... factor ligt meestal rond de 2,2 tot 2,5 tegenwoordig.quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:30 schreef ICMtestCB het volgende:
Aan de andere kant, ik heb van iemand eens de stelregel gehoord dat een inlenend bedrijf 3 keer jouw loon aan het uitzendburo betaalt. 1/3 is jouw loon, 1/3 belasting, en 1/3 voor het uitzendburo (dat zou dan dus het uitzendtarief zijn, waarover ze spreken). Aangezien ik extreem weinig verdien voor dit dumbass werk, zou die 20% van 6 maanden dan uitkomen op iets meer dan 1000 euro. Zo veel is dat nu ook weer niet voor een bedrijf...
Neehee, liefst niet natuurlijkquote:Op dinsdag 8 november 2005 21:34 schreef ICMtestCB het volgende:
Maar ze moeten het niet afblazen!
Helaas, dat valt onder 'Aanneming van werk' en is ook aan gedacht in de Alg. Voorwaardenquote:Op dinsdag 8 november 2005 21:37 schreef nikky het volgende:
Is werken op freelancebasis niet wat voor de TS bij dat bedrijf? Heeft het uitzendbureau er niets meer mee te maken en jij maakt een afspraak met het bedrijf dat het werk duurt zolang het "project" duurt
Nou, het zou ook wel makkelijk zijn voor een werkgever om zo aan haar personeel te komen, dus ik vind het niet zo vreemd, eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:59 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Zou een mooie boel worden als een uitzendbureau mensen gaat dwarsbomen die een vaste en/of passende baan kunnen krijgen....dan zou ik geen seconde meer voor die bloedzuigers werken.
Het staat in artikel 4quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Niet zo fijn... Ik heb een versie van de Alg. Voorwaarden online gevonden en daarin staat expliciet vermeld dat de overnamefee ook geldt indien de uitzendkracht voor een ander functie wordt aangenomen(artikel 3)
Het gaat hier A om een totaal andere functie en B dient hij eerst netjes z'n contract met het UZB uit. Als je dan NOG regels op gaat stellen om geld te trekken, ben je een kut-organisatie.........uitzendbranche is sowieso kut, godzijdank heb ik daar al jaren niks meer mee te makenquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:04 schreef Five_Horizons het volgende:
Nou, het zou ook wel makkelijk zijn voor een werkgever om zo aan haar personeel te komen, dus ik vind het niet zo vreemd, eigenlijk.
Dat ligt aan de funtie van de uitzendbaan en de functie van de andere baan. Als je bij bedrijf X via een uitzendbureau aan de slag kunt als schoonmaker en ze hebben 2 weken later een vacature voor medewerker PZ (en dat is dan ook veel meer jouw richting) dan zie ik niet in waarom bedrijf X aan een vergoeding aan het uitzendbureau zou moeten betalen. Ze kunnen er immers niet van uit gaan dat iedere schoonmaker geschikt is als medewerker PZ.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nou, het zou ook wel makkelijk zijn voor een werkgever om zo aan haar personeel te komen, dus ik vind het niet zo vreemd, eigenlijk.
Juist... Opzich zijn die Algemene Voorwaarden er natuurlijk niet voor niets. We zijn natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling die de werving en selectie doen en vervolgens daar geen geld voor hoeven te zien. Dan zou ik al heel snel zonder werk zittenquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:21 schreef Light het volgende:
[..]
Dat ligt aan de funtie van de uitzendbaan en de functie van de andere baan. Als je bij bedrijf X via een uitzendbureau aan de slag kunt als schoonmaker en ze hebben 2 weken later een vacature voor medewerker PZ (en dat is dan ook veel meer jouw richting) dan zie ik niet in waarom bedrijf X aan een vergoeding aan het uitzendbureau zou moeten betalen. Ze kunnen er immers niet van uit gaan dat iedere schoonmaker geschikt is als medewerker PZ.
Het wordt wel een ander verhaal als je bij bedrijf X in dienst kunt als schoonmaker, terwijl je al als zodanig voor het bedrijf werkt via het uitzendbureau.
Op zich snap ik zo'n bepaling wel, maar als het uitzendbureau niet van de regeltjes kan of wil afwijken dan kan het inlenende bedrijf zich natuurlijk ook eens afvragen of het niet beter is de tijdelijke werknemers via een ander uitzendbureau aan te trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |