FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Samsung wil telefoon niet maken.
DaForZzdinsdag 8 november 2005 @ 12:32
Mijn vriendin heeft december 2004 een telefoon gekocht bij de Phonehouse. Wegens wat beeldschermproblemen (viel soms weg etc.) hebben we hem terug gebracht naar de Phonehouse om hem te laten maken. Nu blijkt dat ze hem niet willen maken omdat hij waterschade zou hebben, echter, hij is absoluut zeker weten nooit nat geweest. En er is altijd voorzichtig mee omgegaan.
We gaan de telefoon over 30 minuten ophalen, heeft iemand misschien tips wat we nu moeten doen?
vanOekelendinsdag 8 november 2005 @ 12:41
Binnen de garantieperiode ligt de bewijslast (dat het geen productiefout is) bij hun, dus vraag naar bewijzen waarom de telefoon waterschade zou hebben.
nbhardstyledinsdag 8 november 2005 @ 12:49
vaak kunnen ze het met foto's wel aantonen.

via welk bedrijf heeft phonehouse hem laten maken?

dynafix of teleplan?
dynafix maakt namelijk standaard foto's van toestellen met vochtschade.

vochtschade hoeft niet altijd te onstaan door in het water te vallen. veel mensen leggen hem bv in de badkamer neer terwijl ze gaan docuchen, condens kan dan ook een reden zijn waar je zelf helemaal geen erg in hebt. Of mensen bellen buiten als het heel zacht miezert en dan kan er al een heel klein druppeltje in zijn gekomen.

klote voor je vriendin maar denk dat ze er weinig aan kunnen doen, zon reparatiecentrum doet dit ook niet voor hun lol, waterschade constateren levert niks op een toestel repareren wel dus hun willen ook liever het toestel maken dan jullie met kapot op te schepen.
paullodinsdag 8 november 2005 @ 12:52
Proberen het rustig op te lossen. Zou trouwens wel gelijk vragen naar een manager. En anders zeggen dat je met Samsung zelf contact op wilt nemen. Klacht deponeren bijvoorbeeld. Denk dat ze eerder een nieuwe geven in plaats van lang moeilijk doen.
Gunnerdinsdag 8 november 2005 @ 12:53
Ik hoor te vaak dat reparatie bedrijven GSM's niet willen repareren onder de term 'waterschade'

Is één van de clausules dat de garantie niet dekt
Pharelldinsdag 8 november 2005 @ 12:56
idd mijn vriendin heeft precies hetzelfd met samsung... zelfde probleem ook en ze hoort ook dat t waterschade is...

niks meer aan te doen
DaForZzdinsdag 8 november 2005 @ 13:07
Bedankt voor de reacties. Ben benieuwd of ze foto's hebben, als dat zo is dan houdt het gewoon op.
nerd4saledinsdag 8 november 2005 @ 13:07
Wat vanOekelen zegt: zij moeten aantonen dat het waterschade betreft. En dan ook nog waterschade die niet door normaal gebruik is ontstaan. Condensvorming bij normaal gebruik is geen reden voor het vervallen van garantie.
Kunnen zij dat niet aantonen, dan heb je gewoon recht op garantie.
020-NRDdinsdag 8 november 2005 @ 13:11
mijn siemens gooide ze het ook op waterschade
kikoooooodinsdag 8 november 2005 @ 13:13
Dynafix is een KUT bedrijf. Ik heb nog nooit één positief verhaal over die toko gehoord.
Jo0Lzdinsdag 8 november 2005 @ 14:16
Je hebt toch recht op retentie? Of zoietS?

Je hebt bovendien garantie, ik hoop dat ze hem maken voor je
Er is een heel grijs gebied, volgens mij moet je je gelijk kunnen halen.
Maar goed, zo erg heb ik me er ook niet in verdiept.

In princiepe is hij nog niet zo oud, en ben je niet tevreden over de service van die mensen ... Maar het kan ook zijn dat dit alleen geldt bij abbo's...
DaForZzdinsdag 8 november 2005 @ 15:31
Telefoon opgehaald, het gaat hier dus om Dynafix. Heb bij de phonehouse de foto's gevraagd (wat voor hun helemaal nieuw was) en na lang wachten ook gekregen (dacht ik), maar het blijkt om een standaard informatiebullletin te gaan kwam ik later achter Volgens de mevrouw van de Phonehouse waren het dus echt de foto's van onze telefoon, mooi niet dus.

Vandaag ga ik nog even een mailtje sturen naar Dynafix om de echte foto's te pakken te krijgen.
Rapailledinsdag 8 november 2005 @ 17:07
Nooit nat geweest zegt niet zoveel: transpiratie, een regendruppel, waterdamp in de badkamer enzovoort kan allemaal.
nerd4saledinsdag 8 november 2005 @ 17:18
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 17:07 schreef Rapaille het volgende:
Nooit nat geweest zegt niet zoveel: transpiratie, een regendruppel, waterdamp in de badkamer enzovoort kan allemaal.
Maar dat valt in principe onder normaal gebruik, en dus onder de garantie, ook al proberen ze daar onderuit te komen.
Faithzdinsdag 8 november 2005 @ 17:27
Ik heb mijn nokia vaak genoeg afgespoeld onder de kraan, in de badkamer gehad e.d... kreng blijft helaas maar gaan.

Zelfde verhaal met de sony's van vriendin.. heeft onder water gelegen.. bleef maar gaan dat ding..

Dus in het vervolg misschien maar geen samsung meer?

Verder hoop ik wel dat je hem gemaakt krijgt
Rapailledinsdag 8 november 2005 @ 17:44
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 17:18 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Maar dat valt in principe onder normaal gebruik, en dus onder de garantie, ook al proberen ze daar onderuit te komen.
Dan moet jij eens een handleiding van een telefoon GOED lezen waar hij voor bedoeld is en in wat voor gevallen ze het gebruik afraden.