abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32084878
Mijn vriendin heeft december 2004 een telefoon gekocht bij de Phonehouse. Wegens wat beeldschermproblemen (viel soms weg etc.) hebben we hem terug gebracht naar de Phonehouse om hem te laten maken. Nu blijkt dat ze hem niet willen maken omdat hij waterschade zou hebben, echter, hij is absoluut zeker weten nooit nat geweest. En er is altijd voorzichtig mee omgegaan.
We gaan de telefoon over 30 minuten ophalen, heeft iemand misschien tips wat we nu moeten doen?
pi_32085111
Binnen de garantieperiode ligt de bewijslast (dat het geen productiefout is) bij hun, dus vraag naar bewijzen waarom de telefoon waterschade zou hebben.
pi_32085359
vaak kunnen ze het met foto's wel aantonen.

via welk bedrijf heeft phonehouse hem laten maken?

dynafix of teleplan?
dynafix maakt namelijk standaard foto's van toestellen met vochtschade.

vochtschade hoeft niet altijd te onstaan door in het water te vallen. veel mensen leggen hem bv in de badkamer neer terwijl ze gaan docuchen, condens kan dan ook een reden zijn waar je zelf helemaal geen erg in hebt. Of mensen bellen buiten als het heel zacht miezert en dan kan er al een heel klein druppeltje in zijn gekomen.

klote voor je vriendin maar denk dat ze er weinig aan kunnen doen, zon reparatiecentrum doet dit ook niet voor hun lol, waterschade constateren levert niks op een toestel repareren wel dus hun willen ook liever het toestel maken dan jullie met kapot op te schepen.
  dinsdag 8 november 2005 @ 12:52:03 #4
59009 paullo
vini vidi vici
pi_32085415
Proberen het rustig op te lossen. Zou trouwens wel gelijk vragen naar een manager. En anders zeggen dat je met Samsung zelf contact op wilt nemen. Klacht deponeren bijvoorbeeld. Denk dat ze eerder een nieuwe geven in plaats van lang moeilijk doen.
It's not the question how to make your first million, but how many times over.
  dinsdag 8 november 2005 @ 12:53:37 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_32085464
Ik hoor te vaak dat reparatie bedrijven GSM's niet willen repareren onder de term 'waterschade'

Is één van de clausules dat de garantie niet dekt
Where law ends, tyrrany begins.
pi_32085559
idd mijn vriendin heeft precies hetzelfd met samsung... zelfde probleem ook en ze hoort ook dat t waterschade is...

niks meer aan te doen
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
pi_32085828
Bedankt voor de reacties. Ben benieuwd of ze foto's hebben, als dat zo is dan houdt het gewoon op.
pi_32085845
Wat vanOekelen zegt: zij moeten aantonen dat het waterschade betreft. En dan ook nog waterschade die niet door normaal gebruik is ontstaan. Condensvorming bij normaal gebruik is geen reden voor het vervallen van garantie.
Kunnen zij dat niet aantonen, dan heb je gewoon recht op garantie.
  dinsdag 8 november 2005 @ 13:11:21 #9
132716 020-NRD
Doe maar stoer
pi_32085958
mijn siemens gooide ze het ook op waterschade
pi_32086012
Dynafix is een KUT bedrijf. Ik heb nog nooit één positief verhaal over die toko gehoord.
  dinsdag 8 november 2005 @ 14:16:13 #11
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_32087652
Je hebt toch recht op retentie? Of zoietS?

Je hebt bovendien garantie, ik hoop dat ze hem maken voor je
Er is een heel grijs gebied, volgens mij moet je je gelijk kunnen halen.
Maar goed, zo erg heb ik me er ook niet in verdiept.

In princiepe is hij nog niet zo oud, en ben je niet tevreden over de service van die mensen ... Maar het kan ook zijn dat dit alleen geldt bij abbo's...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_32089610
Telefoon opgehaald, het gaat hier dus om Dynafix. Heb bij de phonehouse de foto's gevraagd (wat voor hun helemaal nieuw was) en na lang wachten ook gekregen (dacht ik), maar het blijkt om een standaard informatiebullletin te gaan kwam ik later achter Volgens de mevrouw van de Phonehouse waren het dus echt de foto's van onze telefoon, mooi niet dus.

Vandaag ga ik nog even een mailtje sturen naar Dynafix om de echte foto's te pakken te krijgen.
pi_32092199
Nooit nat geweest zegt niet zoveel: transpiratie, een regendruppel, waterdamp in de badkamer enzovoort kan allemaal.
pi_32092479
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 17:07 schreef Rapaille het volgende:
Nooit nat geweest zegt niet zoveel: transpiratie, een regendruppel, waterdamp in de badkamer enzovoort kan allemaal.
Maar dat valt in principe onder normaal gebruik, en dus onder de garantie, ook al proberen ze daar onderuit te komen.
  dinsdag 8 november 2005 @ 17:27:12 #15
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_32092675
Ik heb mijn nokia vaak genoeg afgespoeld onder de kraan, in de badkamer gehad e.d... kreng blijft helaas maar gaan.

Zelfde verhaal met de sony's van vriendin.. heeft onder water gelegen.. bleef maar gaan dat ding..

Dus in het vervolg misschien maar geen samsung meer?

Verder hoop ik wel dat je hem gemaakt krijgt
Trotse mamma :)
pi_32093150
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 17:18 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Maar dat valt in principe onder normaal gebruik, en dus onder de garantie, ook al proberen ze daar onderuit te komen.
Dan moet jij eens een handleiding van een telefoon GOED lezen waar hij voor bedoeld is en in wat voor gevallen ze het gebruik afraden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')