abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2005 @ 14:31:51 #26
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32088045
Zit nu net even door de uitspraak te bladeren en het valt mij op dat het in die zaak ook duidelijk was dat de trapbar nagemaakt was naar voorbeeld van het fietscafe. Dat werd ruiterlijk toegegeven. Ook valt het mij op dat de rechter nog genoeg ruimte zag voor originaliteit. Iets waarin je dus kan afwijken van het concept van fietscafe en dus de auteursrechten kan omzeilen.

Ik citeer: "Hoewel het ontwerp in substantiële mate door functionele eisen wordt bepaald is naar het oordeel van de rechter, die het fietscafé met eigen ogen heeft aanschouwd, nog voldoende vrije -niet functioneel bepaalde- ruimte over voor een creatieve inbreng van de vormgeving naar formaat en indeling. Het fietscafé bezit een eigen, oorspronkelijk karakter en draagt het persoonlijk stempel van de maker en kan derhalve worden aangemerkt als een werk waarop auteursrecht bestaat. "
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_32126887
in borkel reed ook eens zo'n ding rond....

best leuke dingen
  woensdag 9 november 2005 @ 22:43:51 #28
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_32131922
Kan je et er niet op gooien dat het een tandem is maar dan voor meer dan 2 pers ... en dan met een biervat erop? Uitbreiding van een bekend ontwerp ~:-)

En tandems zijn vast al ouder ~;-)
Dum de dum
pi_32178595
Ben ik nou de enige die ziet dat de TEKST op de site van bierbike vrijwel gelijk is aan die van Fietscafé?

Volgens mij is dat ook het probleem, auteursrecht/copyright, en niet het product zelf.

Just my 2 cents...
Ik zoek niet, ik vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')