abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32066879
Hallo. Ik heb met een paar kamaraden een Bierbike gebouwd.

*plaatje verwijderd*

www.bierbike.nl

nu verhuren we dat ding ee tijdje en nu worden we aangeklaagd door. www.fietscafe.nl. Deze claimt dat we de auteursrechten schenden. Hij heeft geen patent oid of registratie van het bierfiets principe. Toch schijnt het zo te zijn dat wij kopieren. Hij heeft namelijk eerst een rechtzaak aangespannen tegen www.partybike.nl. Die dacht ook dat het fietscafe niets kon maken tegen hun omdat ze geen patent of niets hebben. De rechter oordeelde echter anders.

Het zit nu zo. fietscafe claimt dat hij alles heeft bedacht. Nu weten we eigenlijk zeker dat het niet zo is. Hij verhuurd zijn fietsen sinds 1997. We hebben nu al gehoord dat er ongeveer zo'n fiets is die al veel langer bestaat. Het gaat om het principe van tegenover elkaar zitten te trappen terijl je in de andere richting beweegt. Kan iemend mij helpen aan zo'n fiets die al langer al 1997 bestaat. Als ik dit namelijk kan bewijzen dan winnen we de rechtzaak.

m.v.g. Poelman

[ Bericht 4% gewijzigd door Five_Horizons op 08-11-2005 15:29:16 ]
  maandag 7 november 2005 @ 20:15:14 #2
34042 Schmurf
klein maar fijn
pi_32066997
hoe kan het dan dat fietscafe wel van partybike heeft gewonnen?
"Anything too stupid to be said is sung. "
pi_32067030
bel een advocaat
  maandag 7 november 2005 @ 20:16:26 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32067037
---->WGR
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_32067042
Je topictitel dekt de lading absoluut niet en dit komt meer tot zijn recht in WGR als subforum.

Verder is er blijkbaar al juripredentie, dus dan sta je minder sterk neem ik aan.
  maandag 7 november 2005 @ 20:17:46 #6
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_32067075
---> WGR
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_32067176
---> WGR
  maandag 7 november 2005 @ 20:22:19 #8
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32067208
Heb zon ding van het zomer in de het Vondelpark gezien. Er zijn dus al meer van dit soort fietsen. Nu nog uitvogelen of er eentje is die het eerder had dan bovengenoemde.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  Licht Ontvlambaar maandag 7 november 2005 @ 20:22:41 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_32067222
TT verduidelijkt
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_32067228
Als je geen bewijs hebt, hoe weet je dan zo zeker dat het er al langer dan 1997 is ?
pi_32067346
tvp
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_32067441
Wat een gezeik eigenlijk, waarom laten ze je niet gewoon je fiets hebben
  maandag 7 november 2005 @ 20:29:56 #13
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32067492
Concurrentie enzo...

Idee: NMA opbellen!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_32067518
Haha vette fiets
pi_32068142
In gouda reed er ook 1 rond met examenleerlingen rond, ik kan het wel navragen maar dat is dan denk ik te laat voor je.
pi_32068444
partybike rijd toch ook nog steeds?
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_32068493
Jullie zijn niet de enigen die de klos zijn: http://www.zibb.nl/horeca(...)nr/1039799/versie/1/ .

Ik zag pas nog wel een ronde barfiets rijden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_32069214
quote:
Op maandag 7 november 2005 20:58 schreef Realzm het volgende:
partybike rijd toch ook nog steeds?
alle namen zijn welkom!!! Nog liever uit het buitenland
pi_32069321
Hoe zit het wettelijk eigenlijk, dit lijkt me te kwalificeren als openbare dronkenschap, geen tapvergunning, en een gevaar op de weg.
pi_32069417
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:25 schreef Delenlill het volgende:
Hoe zit het wettelijk eigenlijk, dit lijkt me te kwalificeren als openbare dronkenschap, geen tapvergunning, en een gevaar op de weg.
daar gaan we hem mee lastig vallen als ie het ons onmogelijk maakt natuurlijk
pi_32070701
Google vond:
www.bierfiets.nl
www.fietscafe.nl (uiteraard)
www.partybike.nl
www.trapcafe.nl
www.trapbar.nl linkt door naar www.fietscafe.nl
www.fietsbar.nl linkt ook door naar www.fietscafe.nl
www.barfiets.nl linkt door naar http://www.bike4fun.nl/ (met een rechte en een ronde barfietstaptrapcafe BBQ attractie)
www.feestfiets.nl eveneens
www.bierbike.nl (waar ken ik die van )
www.partyfiets.nl (down voor onderhoud)
www.barbike.nl is nog niet geclaimd
www.trapcafe.nl
Ik kwam ook nog ergens foto's tegen van een fietstap met reclame van de Lindeboom bierbrouwerij, maar dat kan ook reclame van een cafe zijn geweest.

En www.trapbar.com is heel wat anders.

[ Bericht 3% gewijzigd door buitenbeentje op 07-11-2005 22:18:48 ]
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_32070755
Vorig jaar voor de 20e verjaardag van mn vriendje zo'n ding gehuurd bij trapcafe.nl.
Echt vét!
pi_32072503
Maar misschien is het nuttig om eens contact op te nemen met de andere potentierel slachtoffers van fietscafe.nl en daar eens mee rond de tafel te gaan zitten om ze voor te bereiden op wat ze te wachten staat. Misschien kunnen jullie samen wat doen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_32080057
quote:
Op maandag 7 november 2005 23:01 schreef buitenbeentje het volgende:
Maar misschien is het nuttig om eens contact op te nemen met de andere potentierel slachtoffers van fietscafe.nl en daar eens mee rond de tafel te gaan zitten om ze voor te bereiden op wat ze te wachten staat. Misschien kunnen jullie samen wat doen.
zijn we ook zeker mee bezig
pi_32082346
Als ik jullie was zou ik zoveel mogelijk, zo niet alle, verhuurders in binnen- en buitenland aanschrijven om te vragen hoe lang ze dit al doen.
Vraag ook hoe ze op het idee zijn gekomen, en wie de fiets voor ze heeft gemaakt; wellicht kan die fietsenmaker getuigen dat hij dit al veel langer doet.

Een snelle scan van de auteurswet leert namelijk dat een wetenschappelijk, ambachtelijk of industrieel vormgegeven werk ook onder het auteursrecht valt, zolang het maar voldoende origineel is. Het hoeft dus niet perse een letterkundig werk te zijn.

Aan originaliteit is duidelijk voldaan - tenzij jullie het tegendeel kunnen aantonen!

Daar heb je waarschijnlijk twee mogelijkheden voor:
- Aantonen dat dit al voor 1997 gebeurde. Een foto moet voldoende zijn. Zelfs een foto van een multi-mensen-bike waar geen biervat op zit maakt je zaak al veel sterker; want dan heeft de tegenstander alleen maar een biervat toegevoegd aan een bestaand ontwerp.

Hint: Bel eens naar een (fiets)museum.

- Tweede mogelijkheid: Documenteer zoveel mogelijk gevallen uit binnen- en buitenland waarmee je met kwantiteit probeert aan te tonen dat het idee helemaal niet zo origineel is - liefst met verklaringen van die bedrijven dat ze zelf op het idee zijn gekomen. Dan probeer je dus aan te tonen dat het een voor de hand liggend idee is.

[ Bericht 43% gewijzigd door mgerben op 08-11-2005 11:04:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')