quote:
Op vrijdag 11 november 2005  11:51 schreef cultheld het volgende:[..]
Ze spraken met een Marokkaans accent en zo donker was het niet, want hij vertelde mij dat hij hun gezichten uit die van 5000 Marokkanen zou kunnen herkennen. Ik ben zelf half indo, maar ik herken echt wel het verschil tussen een Marokkaan en een Turk, wat logisch is omdat zij van een ander continent komen. 
![]()
 Ze zijn overigens niet gepakt  
![]() 

Mwaw, denken het verschil te zien en daadwerkelijk het verschil zien is knap hoor. Vroeger was iedereen een Turk en tegenwoordig is iedereen een Marokkaan. Mijn vriendin is een typische Berber, echt veel duidelijker kan niet. Maar toch is ze volgens mensen die het "zeker altijd 1000% kunnen zien" vaak Spaans, Grieks of Turks  
![]() 
 En ook onze vriend zoalshetis wist vandeweek nog te vertellen dat zelfs Marokkanen zijn Surinaamse vriendin als één van hen zien. En ook een bekende van me, die toch echt een volbloed arische Westlander is, met zwarte krullen, wordt door Marokkanen als Marokkaan gezien.
Ik geloof eigenlijk van niemand dat ze altijd het verschil tussen Turken en Marokkanen (of Grieken, Italianen, Spanjaard, Algerijnen, Tunesiers, Egyptenaren, Iraniers, Irakezen, Syriers, etc.) kunnen zien. Ik heb toch vrij veel contact met beide en ben blij als ik het 2 vd 3 keer goed heb.
Daarnaast bestaan een Marokkaans uiterlijk en een Marokkaans accent niet. Sowieso bestaan Marokkanen (grofweg) uit 2 'rassen' met elke een duidelijk ander uiterlijk: Berbers en Arabieren. Uit m'n hoofd gok ik dat 10% tot 20% van de Marokkanen in Nederland Arabisch zijn. Die komen sowieso qua uiterlijk dichter in de buurt van de Turken dan bij Berbers. Maar lijken het meest nog op Irakezen, Iraniers 
(maar dan weer niet op Babyloniers) ed. Heel knap, of eigenlijk heel dom en kortzichtig, als je die een Marokkaans uiterlijk toe dicht. En ook de Berbers hebben geen Marokkaans uiterlijk, die delen hun uiterlijk namelijk met het grootste gedeelte van de Noordkust van Afrika. En met Zuid-Spanjaarden, die zal je het nooit hardop horen zeggen, maar de echte Zuid-Spanjaard is eigenlijk ook gewoon een Berber.
Ook een Marokkaans accent bestaat niet. Maar dat kan je zelf ook wel bedenken....
Ik dacht trouwens dat het tegenwoordig rond de HHS en Hollands Spoor wel weer redelijk te doen was? Een paar jaar geleden hoefde je daar niet te zijn 's avonds als je niet op zoek was naar drugs, wapens, hoeren of rottigheid. Hoewel ik er eigenlijk nooit problemen heb gehad ( *klopt af). D'r is toch blijkbaar minder veranderd dan ik dacht?

Op zondag 10 december 2006  01:47 schreef -Angelus- het volgende:Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.