abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32174165
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:17 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Had ook al een deja-vu gevoel bij dat stukje. Stond volgens mij ooit eens in R&P.
Moet je eens weten dat dit gesprek door haar Marokkaanse vriend aangespoord is toen ze eerst niet durfde.

oftewel een kutwijf die over van alles en nog wat zit te huichelen
pi_32174407
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:30 schreef cultheld het volgende:

[..]

Whahaha, haar once in a lifetime positieve conversatie met moslims waarschijnlijk.

Oh, een leuke die ik hier wel ff spontaan wil neerzetten.

Afgelopen maandagavond in Den Haag (nabij de HHS) liep een vriend van mij twee engelen van Marokkanen tegen het lijf. 1 van hen vroeg aan hem hoe laat het was in uiterst dubieus Nederlands, maar wat doet dat er toe. Hij vertelt hoe laat het is en de uiterst vriendelijke Marokkaan zegt: "Huh, wat vaag. Laat es zien" , waarop hij die vriend van mij nadert en een pistool op z'n buik drukt en laadt tegen zijn buik aan. "En nu alles afgeven". Die vriend van mij geeft het af moet zich omdraaien en krijgt nog een trap in z'n rug. "En nu die kant uit lopen en niet omkijken anders kill ik je" , terwijl hij en z'n maat het op een lopen zetten. Topgozers die jongens, met heel erg veel respect voor Nederlanders
Knap dat ie in het donker kan zien dat het Marokkanen waren. Ik vind mensen die sowieso blijkbaar altijd met zekerheid de nationaliteit kunnen vast stellen aan de hand van iemand's uiterlijk heel knap. Maar verder een walgelijk verhaal natuurlijk.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_32174534
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Knap dat ie in het donker kan zien dat het Marokkanen waren. Ik vind mensen die sowieso blijkbaar altijd met zekerheid de nationaliteit kunnen vast stellen aan de hand van iemand's uiterlijk heel knap. Maar verder een walgelijk verhaal natuurlijk.
Ze spraken met een Marokkaans accent en zo donker was het niet, want hij vertelde mij dat hij hun gezichten uit die van 5000 Marokkanen zou kunnen herkennen. Ik ben zelf half indo, maar ik herken echt wel het verschil tussen een Marokkaan en een Turk, wat logisch is omdat zij van een ander continent komen. Ze zijn overigens niet gepakt
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_32174614
dat dit topic over uitzonderingen bij mosliims volgens ons beeld (vriendelijke moslims dus) gaat, zegt toch al genoeg.

immers, UITZONDERINGEN bevestigen de regel!!
pi_32175830
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:51 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ze spraken met een Marokkaans accent en zo donker was het niet, want hij vertelde mij dat hij hun gezichten uit die van 5000 Marokkanen zou kunnen herkennen. Ik ben zelf half indo, maar ik herken echt wel het verschil tussen een Marokkaan en een Turk, wat logisch is omdat zij van een ander continent komen. Ze zijn overigens niet gepakt
Mwaw, denken het verschil te zien en daadwerkelijk het verschil zien is knap hoor. Vroeger was iedereen een Turk en tegenwoordig is iedereen een Marokkaan. Mijn vriendin is een typische Berber, echt veel duidelijker kan niet. Maar toch is ze volgens mensen die het "zeker altijd 1000% kunnen zien" vaak Spaans, Grieks of Turks

En ook onze vriend zoalshetis wist vandeweek nog te vertellen dat zelfs Marokkanen zijn Surinaamse vriendin als één van hen zien. En ook een bekende van me, die toch echt een volbloed arische Westlander is, met zwarte krullen, wordt door Marokkanen als Marokkaan gezien.

Ik geloof eigenlijk van niemand dat ze altijd het verschil tussen Turken en Marokkanen (of Grieken, Italianen, Spanjaard, Algerijnen, Tunesiers, Egyptenaren, Iraniers, Irakezen, Syriers, etc.) kunnen zien. Ik heb toch vrij veel contact met beide en ben blij als ik het 2 vd 3 keer goed heb.

Daarnaast bestaan een Marokkaans uiterlijk en een Marokkaans accent niet. Sowieso bestaan Marokkanen (grofweg) uit 2 'rassen' met elke een duidelijk ander uiterlijk: Berbers en Arabieren. Uit m'n hoofd gok ik dat 10% tot 20% van de Marokkanen in Nederland Arabisch zijn. Die komen sowieso qua uiterlijk dichter in de buurt van de Turken dan bij Berbers. Maar lijken het meest nog op Irakezen, Iraniers (maar dan weer niet op Babyloniers) ed. Heel knap, of eigenlijk heel dom en kortzichtig, als je die een Marokkaans uiterlijk toe dicht. En ook de Berbers hebben geen Marokkaans uiterlijk, die delen hun uiterlijk namelijk met het grootste gedeelte van de Noordkust van Afrika. En met Zuid-Spanjaarden, die zal je het nooit hardop horen zeggen, maar de echte Zuid-Spanjaard is eigenlijk ook gewoon een Berber.

Ook een Marokkaans accent bestaat niet. Maar dat kan je zelf ook wel bedenken....

Ik dacht trouwens dat het tegenwoordig rond de HHS en Hollands Spoor wel weer redelijk te doen was? Een paar jaar geleden hoefde je daar niet te zijn 's avonds als je niet op zoek was naar drugs, wapens, hoeren of rottigheid. Hoewel ik er eigenlijk nooit problemen heb gehad ( *klopt af). D'r is toch blijkbaar minder veranderd dan ik dacht?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_32175977
Jij bedoelt Andalusiërs. Dat zijn idd een soort van Berbers.
Een vriend van mij is koelie, maar wordt ook regelmatig voor Marokkaan aangezien. Ik zie het verschil tussen een Turk en een (Berber) Marokkaan echter wel degelijk. Maar ja, ik zie zelfs het verschil tussen een Thai en een Chinees En er is idd niet iets zoals een "Marokkaans" accent, maar veel Marokkanen die ik spreek hebben eenzelfde tongval als Ali B. Op dat accentje doel ik en dat hoor ik bij Turken toch minder.
Rond de HHS is het overigens nog steeds kut, al heb ik zelf nooit problemen met de mensen daar, alleen met mijn autochtone onderbuurman .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_32176553
Ik heb pas 1 Moslim ontmoet die leren belangrijk vind
Dat zegt wel wat over de rest.

En omdat ik in een internationale wijk woon met evenveel katholieken als Moslims en op school ook veel Moslims in mijn klas heb gehad spreek ik uit heel veel ervaring.
Veel positief valt er niet te melden.
Zelf onder de aardigste zit een dief..
pi_32178081
Als moslims tegen elkaar oorlog gaan voeren dan is dat best positief nieuws
pi_32178192
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 13:59 schreef Sputnik het volgende:
Als moslims tegen elkaar oorlog gaan voeren dan is dat best positief nieuws
Ja, want onstabiliteit in de Arabische en Moslimwereld zorgt ervoor dat fundamentalische en anti-Westerse sentimenten meer voet aan de grond krijgen. En daar is natuurlijk heel de wereld bij gebaat
pi_32193465
In eigen land slachten ze elkaar ook af.
Volk wil gewoon moorden.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:11:55 #186
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_32194815
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 13:09 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik heb pas 1 Moslim ontmoet die leren belangrijk vind
Dat zegt wel wat over de rest.
Nee, het zegt wat over de Moslims die jij hebt ontmoet. Meer niet.

Had je ook zelf kunnen bedenken trouwens.
quote:
En omdat ik in een internationale wijk woon met evenveel katholieken als Moslims en op school ook veel Moslims in mijn klas heb gehad spreek ik uit heel veel ervaring.
Veel positief valt er niet te melden.
Zelf onder de aardigste zit een dief..
Ja joh, als ik bijvoorbeeld in een achterstandswijk zou wonen en met veel Moslims spreek ik ook uit ervaring. Maakt mijn ervaring echter niet automatisch representatief
Krekker is de bom!
pi_32206816
Geen achterstand wijk maar multiculturele wijk,
En het zegt niks over de Moslims die ik heb ontmoet.
De grote groep in gewoon negatief.
pi_32207134
Thien Bunder? Limbrichterveld? Stadbroek?
pi_32207160
Sanderbout.
In de nieuwere/mooiere huizen ( achterin )
pi_32207194
Jaaaaja.
pi_32207284
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 16:36 schreef BloodyLotte het volgende:
Jaaaaja.
echt waar,
pi_32207335
Ok ok, I believe you.
pi_32207421
Kom kijken
  donderdag 17 november 2005 @ 09:59:38 #194
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_32336215
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:23 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb niet meer of minder problemen met moslims dan met andere gelovige mensen. Ik was laatst bij een vriendin van me thuis en haar buurman is ook moslim. Die man is altijd vriendelijk, lachen, gedag zeggen en op een gegeven moment kwam hij met een hele schotel zelfgebakken dingetjes aanzetten, voor ons . Dat we ons een paar dagen geleden de tering schrokken omdat hij een schapenschedel in vier stukken in de wasbak liet weken hebben we hem dan ook onmiddelijk vergeven .
Ik was gisteren weer bij die vriendin en kwam toevallig de buurman ook tegen op de gang. Mijn nieuwsgierigheid won het van me en zodoende heb ik gevraagd wat er nou precies in de wasbak lag, en wat je daar nou voor eetbaars mee kon maken. HIj glimlachte breed naar me en zei dat het een schaap was, en dat hij er soep van heeft gemaakt. Nouja, zoiets. Maar het was wel heel lekker volgens hem .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')