Ja, dat probeer ik nu juist duidelijk te maken. Dat geloof beoefenen zinloos is op deze planeet.quote:Op maandag 7 november 2005 01:46 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
zelfde koran zegt dat je niet gelovigen en anders gelovigen moet bekeren of anders afmaken...
fijne religie he
het zegt wel wat over de tolerantie van de westerse en islamitische samenlevingen.quote:Op maandag 7 november 2005 01:50 schreef kLowJow het volgende:
Dat is natuurlijk een vrij onzinnige verklaring. Als de situatie hetzelfde was als nu in Frankrijk maar dan omgekeerd zou de daar situatie niet hetzelfde zijn als nu, wat speculatie over hoe men er daar mee om zou gaan nutteloos maakt.
Thats how it starts ja, maar er komen ook nog soorten tuig bij die de gelegenheid aangrijpenquote:Op maandag 7 november 2005 01:56 schreef PLAE@ het volgende:
Deze rellen zijn in mijn ogen vooral wat gerel voor de lol. Precies wat je ook ziet in Nederland in verschillende steden bij EK's en WK's. niet dat ik zeg dat het grappig is ofzo maar je moet hier niet een diepzinnige achterliggende reden achter zoeken in de trend van ow wij hebben geen toekomst bla bla bla. Het is gewoon tegen de overheid en allerlei soort tuig kan zich daar wel in vinden![]()
Dat staat nog allerminst vast.quote:Op maandag 7 november 2005 01:56 schreef PLAE@ het volgende:
Deze rellen zijn in mijn ogen vooral wat gerel voor de lol. Precies wat je ook ziet in Nederland in verschillende steden bij EK's en WK's. niet dat ik zeg dat het grappig is ofzo maar je moet hier niet een diepzinnige achterliggende reden achter zoeken in de trend van ow wij hebben geen toekomst bla bla bla. Het is gewoon tegen de overheid en allerlei soort tuig kan zich daar wel in vinden![]()
Is dat zo? De Westerse cultuur maakt natuurlijk maar een miniem deel van die samenlevingen uit, dus het is logisch dat die samenlevingen daar veel minder op aangepast zijn. Je kunt als westerling echter makkelijk zat op vakantie naar een islamitisch land of er gaan werken.quote:Op maandag 7 november 2005 01:52 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
het zegt wel wat over de tolerantie van de westerse en islamitische samenlevingen.
de europese samenlevingen boden hulp aan en gaven uit zichzelf de ruimte aan de islamitische immigranten.
in de meeste islamitische mogendheden hoef je niet aan te komen wet je westerse cultuur.
Dat is het naar mijn mening.quote:Op maandag 7 november 2005 01:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat staat nog allerminst vast.
hulpmiddeltje: http://skepticsannotatedbible.com/quran/index.htmlquote:Op maandag 7 november 2005 01:50 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
sorry maar hier mag je me toch echt ff het korandeel van geven.
quote:Op maandag 7 november 2005 01:59 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
hulpmiddeltje: http://skepticsannotatedbible.com/quran/index.html
quote:Op maandag 7 november 2005 02:02 schreef Evil_Jur het volgende:
Geen wonder dat de hele wereld over de Fransen spreekt als watserige mietjes, al voor dit incident.
Wat was het ook alweer?quote:Op maandag 7 november 2005 02:02 schreef Evil_Jur het volgende:
De regel is volgens mij vrij duidelijk: Schiet op politie en je sterft. Geen wonder dat de hele wereld over de Fransen spreekt als watserige mietjes, al voor dit incident.
Ik hoop/geloof graag dat hier sprake is van een groot copy-cat gehalte. Sommige mensen zien er een sport in. Het zijn gouden tijden voor pyromaantjes en reltrappers in Frankrijk.quote:Op maandag 7 november 2005 01:56 schreef PLAE@ het volgende:
Whuhahaha, dat zijn wij ook... wij waren binnen no time onder Duits gezag in WO2quote:Op maandag 7 november 2005 02:04 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Wat was het ook alweer?
"Cheese-eating surrender monkeys"
Soera 5: 33quote:Op maandag 7 november 2005 01:50 schreef DionysuZ het volgende:
sorry maar hier mag je me toch echt ff het korandeel van geven.
OMG.quote:Op maandag 7 november 2005 01:59 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
hulpmiddeltje: http://skepticsannotatedbible.com/quran/index.html
Kijk eens naar de BRT - 1 : Herhaling van het NIeuws. Met een reportage over de rellen n Frankrijk.quote:Op maandag 7 november 2005 01:57 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dat staat nog allerminst vast.
quote:Op maandag 7 november 2005 02:05 schreef Twin1983 het volgende:
[..]
Whuhahaha, dat zijn wij ook... wij waren binnen no time onder Duits gezag in WO2
En denk maar niet dat het verzet groot was, dat was een druppel op de gloeiende plaat.
Het grootste gedeelte van de nederlanders vond het wel best wat de Duitsers deden.
En in het kader van Ying en Yang: http://skepticsannotatedbible.com/index.htmlquote:Op maandag 7 november 2005 02:07 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
OMG.
en dan nog mensen die durven te beweren dat islam niet een geweldadig geloof is
en tegelijkertijdquote:Op maandag 7 november 2005 02:06 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
Soera 5: 33
De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet
Soera 8: 12
Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Soera 8: 13
Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet.
Soera 9: 5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol
Soera 9: 29
Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek(de bijbel), die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn
na de bombardementen op oa rotterdam hebben ze toch echt veel haat gekweekt.quote:Op maandag 7 november 2005 02:05 schreef Twin1983 het volgende:
[..]
Whuhahaha, dat zijn wij ook... wij waren binnen no time onder Duits gezag in WO2
En denk maar niet dat het verzet groot was, dat was een druppel op de gloeiende plaat.
Het grootste gedeelte van de nederlanders vond het wel best wat de Duitsers deden.
Ja dat begreep ik al, vandaar ook mijn reactie erop.quote:Op maandag 7 november 2005 02:09 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
daar worden Fransen mee bedoeld! Van Nederland hebben Amerikanen nog nooit gehoord
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |