Goed, TN in Eindhoven is een stukkie groter hoor ik wel
Eerste jaar op dit moment bestaat uit 80 leerlingen, je zit dus ook met 80 leerlingen bij de colleges in dat geval. Daarbij had ik vorig jaar (1e jaar dus) ook instructielessen (waar meer interactie is dan bij de colleges), maar daar waren de groepen kleiner, meestal rond de 20 - 25 man. Ik had in het eerste jaar redelijk veel wiskunde, (2 vd 4 vakken iedere periode) maar is redelijk goed te doen als je een aanleg hebt voor wiskunde. De opleiding zelf, tja het wordt als een van de moeilijkste hbo studies betitelt maar het valt allemaal maar mee zolang de inzet goed is.
En de grootte van de 'klassen', nouja we werken volgens het PGO principe, projecten in kleine groepjes van 7-8 man. Je werkt samen aan projecten waar je de lesstof van die periode voor nodig hebt.
Voor de vakken die ik toen had (naast wiskunde); ik had bijvoorbeeld elektriciteitsleer, elektronica, mechanica, optica, warmteleer, programmeren (in Delphi), meettechniek, scheikunde, digitale elektronica en technisch schetsen.
Over het algemeen een hele leuke (beetje pittige) technische studie.
![]()
Wat ik overigens wel erbij moet zeggen is dat van de ongeveer 65 eerstejaars er nu ongeveer 35 over zijn, niet iedereen denkt er dus hetzelfde over als ik.