Voor het geval je het nog niet doorhad: auto's in brand steken is een nationale sport in de Franse voorsteden, al lang vóór het het uitbreken van de rellen.quote:Op zondag 6 november 2005 21:03 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Gisteren is voor het eerst meer in de rest van Frankrijk gereld dan in Parijs, dwz: als je naar het aantal verbrandde auto's kijkt (1300 waarvan 550 in Parijs). Als je deze lijn (nog steeds sterk stijgend) doortrekt zitten we over een paar dagen ook in Nederland met een probleempje.
lees nog een keer: 1300 waarvan 550 in Parijs, waarvan ~ 500 in de voorsteden, los van het feit dat dat wat meer is dan gemiddeld gaat het als een olievlek over het hele land en dus *misschien* ook richting Belgie.quote:Op zondag 6 november 2005 22:57 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Voor het geval je het nog niet doorhad: auto's in brand steken is een nationale sport in de Franse voorsteden, al lang vóór het het uitbreken van de rellen.
In de loop van dit jaar alleen al zijn er duizenden auto's in de hens gegaan in Frankrijk. Get your facts straight... Dat is de bling-bling-cultuur daar, "weet je"?quote:Op zondag 6 november 2005 23:03 schreef RuL0R het volgende:
[..]
lees nog een keer: 1300 waarvan 550 in Parijs, waarvan ~ 500 in de voorsteden, los van het feit dat dat wat meer is dan gemiddeld gaat het als een olievlek over het hele land en dus *misschien* ook richting Belgie.
Duizenden auto's in een jaar is nog iets anders dan 2200 auto's in 2 dagen.quote:Op zondag 6 november 2005 23:20 schreef Clourhide het volgende:
[..]
In de loop van dit jaar alleen al zijn er duizenden auto's in de hens gegaan in Frankrijk. Get your facts straight... Dat is de bling-bling-cultuur daar, "weet je"?
Dat is waar, maar het is in ieder geval niet typisch Belgisch of Nederlands om het te doen, dat is wat ik eigenlijk wilde zeggen.quote:Op zondag 6 november 2005 23:23 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Duizenden auto's in een jaar is nog iets anders dan 2200 auto's in 2 dagen.
Leg eens uit.quote:Op zondag 6 november 2005 18:36 schreef Frutsel het volgende:
belgie is wat dat betreft een kruitvat....
quote:Op zondag 6 november 2005 19:30 schreef Clourhide het volgende:
Het is wel degelijk een dreiging voor Brussel (waar mensen zich als halve Parijzenaars zien).
Ok, dan heb ik je wat verkeerd begrepen, het kwam een beetje over alsof je probeerde te zeggen dat de rellen in Frankrijk nu heel normaal zijn.quote:Op zondag 6 november 2005 23:33 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het is in ieder geval niet typisch Belgisch of Nederlands om het te doen, dat is wat ik eigenlijk wilde zeggen.
Ik had eigenlijk verwacht dat het gisteren al naar Belgie en misschien vandaag zelfs naar Nederland zou trekken.quote:Op maandag 7 november 2005 00:34 schreef gorgg het volgende:
Op het middernachtnieuws werd gemeld dat op 5 verschillende plaatsen rond het zuidstation in Brussel auto's in brand waren gestoken.
beetje teleurgesteld ?quote:Op maandag 7 november 2005 00:50 schreef RuL0R het volgende:
Ik had eigenlijk verwacht dat het gisteren al naar Belgie en misschien vandaag zelfs naar Nederland zou trekken.
[sarcasme]quote:
ok sorry maar aan de reacties te lezen hier kunnen een hoop mensen gewoon niet wachten tot het naar Nederland 'overslaat'quote:Op maandag 7 november 2005 01:02 schreef RuL0R het volgende:
Wat ik probeerde te zeggen is precies wat ik heb gezegd: ik had verwacht dat het sneller richting Belgie zou trekken.
Heeft niks met "hoop" ofzo te maken, ik hoef die onzin niet in m'n land en Belgie is toch opeens wel erg dichtbij.
Ik kan er niks over vindenquote:Op maandag 7 november 2005 00:34 schreef gorgg het volgende:
Op het middernachtnieuws werd gemeld dat op 5 verschillende plaatsen rond het zuidstation in Brussel auto's in brand waren gestoken.
Ik ben er ook nog niks meer over tegengekomen, maar het was wel echt in het radionieuws. Op www.vrtnieuws.net kun je het herbeluisteren ("nieuwsradio"). Al werd er niet meer gezegd dan wat ik hier al postte + dat er niemand gewond werd en dat ze op dat moment nog niets meer wisten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |