abonnement Unibet Coolblue
  zondag 6 november 2005 @ 11:16:01 #1
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32018504
Ik zit er toch sterk aan te denken om een navigatie systeem te nemen.
Mijn oog viel op een CarTrek 200 wat volgens de verkoper een goedkopere, maar zeker zo goeie versie is van de TomTom spullen.
Aangezien het toch nog steeds over ruim 250 euro gaat... was ik benieuwd.

Iemand ervaringen / adviezen oid?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  zondag 6 november 2005 @ 11:25:58 #2
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_32018674
Heb je ook wat links naar meer informatie? Ik ken het systeem niet, maar er zijn altijd meer overwegingen dan alleen het geld.
Wat wil je er mee? Alleen navigeren, of wil je er ook agenda-functie bij. Wil je waarschuwingen voor interessante plaatsen enz..
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_32018779
Nu bin Scapino, Pocket PC +GPS in een inc. routenavigatie voor 184 euro
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_32019028
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:32 schreef longinus het volgende:
Nu bin Scapino, Pocket PC +GPS in een inc. routenavigatie voor 184 euro
scapino? modewinkel?
pi_32019879
Volgens mij is ie aankomende week bij de www.blokker.nl
pi_32020261
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:16 schreef avotar het volgende:
Ik zit er toch sterk aan te denken om een navigatie systeem te nemen.
Mijn oog viel op een CarTrek 200 wat volgens de verkoper een goedkopere, maar zeker zo goeie versie is van de TomTom spullen.
Aangezien het toch nog steeds over ruim 250 euro gaat... was ik benieuwd.

Iemand ervaringen / adviezen oid?
http://www.gps.nl

kijk eens naar de garmin i3 die is wel ok als het vooral voor in de auto is

vergeet niet het forum da's misschien wel meer informatief dan de site zelf
pi_32231350
Ik heb er een aangeschaft
Hij is natuurlijk niet te vergelijken met een van 500 euri maar hij bied wel mogelijkheden
Simpel en een kind kan de was doen ben zoveel wijzer dat hij
draait op windows ce.net v4.2
De navigatie software is van Alturion
de kaarten zijn van Navteq
Met nav software van Alturion kun je hem enigsinds updaten
Alle grafische data zijn in bmp's zijn aan te passen
Zo heb ik bij het opstarten mijn naam en postcode er al instaan ook het menu heb ik aangepast
op het grafische gedeelte met microsoft activesync 3.8 kun je de cartrek 200 verkennen
usb drivers kun je dloaden op http://www.alturion.com/support/details.php?id=618
Ik woon 8 km onder Assen en heb de route opgevraagd naar de aankomsthal op schiphol na precies 60 seconden was hij klaar met berekenen en kon ik van start gaan ik weet niet als dit langzaam is of normaal maar dan heb je een idee
verdere info kun je ook vinden op http://www.cartrek.info
Als er nog wat vragen heb hoor ik het wel
Gerrit

[ Bericht 8% gewijzigd door Red1960 op 13-11-2005 14:50:51 ]
  maandag 14 november 2005 @ 09:52:55 #9
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32251970
Ja hoe bevalt ie verder...? Qua gemak.. en herberekenen... en updates...? zijn die gratis... of moet je daar weer een apart abonnementje voor afsluiten?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_32252283
Hoi
In gebruik is die heel makkelijk en gebruiks vriendelijk 1 druk op het scherm en je hebt je menu hij is in te stellen voor fiets en auto zoomt autom. in gelang de snelheid goede stem heel duidelijk en is helemaal compleet dwlz 256mb kaart autolader 220-lader externe antenne zuignap vooruit (sterk) usb kabel ontvangst in huis met externe antenne op dit momen 5 satt te pakken was max 8
De correctie is ook goed dwz als je verkeerd rijd die pikt die in no time op(vind ik)
Heeft een homeknop in het menu en slaat de laatste 20 plaatsen op
Updates heb ik niets van gezien
Kaarten tja dat kun je wel raden
Zitten 3 uitgebreide kaarten in nm nederl, duitsl,en belgie
Totaal 13 kaarten dus de overige 10 alleen de hoofdwegen
Ik heb op mijn pc de alturion dvd v6 geinstalleerd en die update mijn cartrek heb nu de gps software 2005 erop zitten.
Ben nu alleen aan het uitzoeken als er de flitspalen erin gezet kunnen worden maar denk dat dit tegen zal vallen ben wel een pc-freak maar navigatie is geheel nieuw voor mij dus veel uitzoeken
Deze optie is niet aanwezig standaard maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt
De doorslag voor mij dat ik hem gekocht heb is dat die op zeer bekende software draait dat had ik eerst onderzocht.
Gerrit

[ Bericht 12% gewijzigd door Red1960 op 14-11-2005 10:23:43 ]
  maandag 14 november 2005 @ 10:37:38 #11
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32252779
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:12 schreef Red1960 het volgende:
Hoi
In gebruik is die heel makkelijk en gebruiks vriendelijk 1 druk op het scherm en je hebt je menu hij is in te stellen voor fiets en auto zoomt autom. in gelang de snelheid goede stem heel duidelijk en is helemaal compleet dwlz 256mb kaart autolader 220-lader externe antenne zuignap vooruit (sterk) usb kabel ontvangst in huis met externe antenne op dit momen 5 satt te pakken was max 8
De correctie is ook goed dwz als je verkeerd rijd die pikt die in no time op(vind ik)
Heeft een homeknop in het menu en slaat de laatste 20 plaatsen op
Updates heb ik niets van gezien
Kaarten tja dat kun je wel raden
Zitten 3 uitgebreide kaarten in nm nederl, duitsl,en belgie
Totaal 13 kaarten dus de overige 10 alleen de hoofdwegen
Ik heb op mijn pc de alturion dvd v6 geinstalleerd en die update mijn cartrek heb nu de gps software 2005 erop zitten.
Ben nu alleen aan het uitzoeken als er de flitspalen erin gezet kunnen worden maar denk dat dit tegen zal vallen ben wel een pc-freak maar navigatie is geheel nieuw voor mij dus veel uitzoeken
Deze optie is niet aanwezig standaard maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt
De doorslag voor mij dat ik hem gekocht heb is dat die op zeer bekende software draait dat had ik eerst onderzocht.
Gerrit
met dat onderzoeken ben ik nu dus ook bezig..
maar ik moet je zeggen dat ik wel op het punt sta om hem ook te kopen.

mocht je die flitspalen er op krijgen.. dan hoor ik dat ook graag..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_32254027
Ok zal ik doen dit forum staat in mijn favorieten
Kijk er is altijd weer beter maar als ik zie wat dit kleine ding bied voor de prijs valt het mij mee.
Die systemen worden wel steeds goedkoper of zoals bij de pc's blijft de prijs ongeveer hetzelfde maar je krijgt er steeds meer en/of sneller voor.
En als het een goede koop is zal moeten blijken omdat het nog redelijk nieuw is
Dit adres heb ik ook nog gevonden die heeft het uiterlijk gemaakt de skins dus:
http://www.superwasp.net/skins/ verder veel om uit te zoeken maar eigelijk moet er een of andere freak het op software gebied het uitzoeken en een programma schrijven die mogelijkheden bied die je nodig hebt zoals voor software implenteren en goed overweg kan met windows ce.net

Gerrit
  maandag 14 november 2005 @ 13:00:04 #13
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_32255876
Voor wat betreft die flitspalen, je schijnt .csv bestanden te kunnen importeren. Hoe dat precies in z'n werk gaat weet ik niet, maar de term TripCompanion is al eens gevallen op ons forum.

Excuus modjes, maar ik moet even reklame maken anders kan ik deze mensen niet helpen: op www.flitspaal.nl bieden we .csv bestanden voor Destinator aan die schijnen te werken.
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_32266619
Klopt ben ik al mee bezig geweest dank je voor de tip maar standaard zit het er niet op die csv files dus moet ik een manier vinden om ze erin te krijgen mischien via POI als dat lukt ben ik weer een stapje verder maar vanmiddag had ik het zover dat alles vast zat dus moest de backups terug zetten en terug bij af.
Bij flitpaal.nl sta ik al geregistreerd en heb al het een en ander gedownload maar vergeet niet dit is geen pda of een tomtom die veel bekender zijn.
Ik hoop door op forum te schrijven bekendheid van het systeem te creeren zodat er meer mensen op reageren die ook zo'n ding hebben
Gerrit
pi_32279266
@Red1960: Ik heb gister ook de Cartrek 200 gehaald, nog niet mee gespeeld, omdat ik het gister aan de lader had hangen.Je zei dat je alturion dvd v6 had geinstalleerd. Is dat de dvd: Alturion GPS Professional With European Maps v6.0 DVD??? Moet ik daar een aparte SD card voor hebben om bijvoorbeeld duitsland in te plaatsen? Of kan duitsland gewoon bij de bijgeleverde sd card?
pi_32280160
Als je hem orgineel hebt zit duitsland er al op je bijgeleverde sd-kaart
Wat ik gedaan heb is van die dvd de software in het aperaat laten updaten heel glad ijs dus
Eerst moet je een backup maken van je orginele sd kaart dan kun je daar mee stoeien
De backup sd kaart heb ik gewoon via een cartreader gedaan gaat tenminste sneller
Het updaten ben ik nog niet zo van onder de indruk.(zou ik nog mee wachten)
De kaarten van de dvd invoeren krijg ik (nog) niet werkend op het aperaat ik heb ook geschreven van update en niet dat die kaarten van versie6 daarop kunnen ben ik ook aan het uitzoeken
Gerrit
pi_32280576
Nee ik heb een kopie (van the original) van een vriend gekregen. Ik heb gelezen op verschillende forums dat die alturion dvd alleen voor pocket pc's was. En kan je bijvoorbeeld 1 gig sd card kopen en dan alle kaarten in de sd-card mikken? Of is Windows Ce te langzaam voor?
pi_32281344
Wat snelheid betreft weet ik niet en die 1 gig is door cartrek niet getest ze hebben tot max 512 getest
Gerrit
pi_32286904
Klopt, heb ik gelezen ergens in de handleiding over die 512 mb. Maarre ik ga even testen of het lukt.
pi_32316965
Sorry voor de dubbele post, maar ik heb dus geprobeerd om die kaarten van de dvd alturion 6.0 op de sdcard te mikken, maar het lukt niet. Dus is het misschien toch alleen voor pocket pc's. Ik heb net de cartrek voor het eerst gebruikt op de weg, moet zeggen dat ik helemaal niet teveden ben met de nauwkeurigheid, elke kaar als ik een bocht maak dan staat mijn pijl links of rechts van de weg waar ik op bevind. Duurt ongeveer 6tot 7 seconden voordat mijn pijl weer goed staat. Ook na elke checkpoint moet de cartrek weer een fix vinden. Zit ongeveer 1 tot 2 seconden vertraging in. Ik denk dat ik het apparaat terug gaat brengen en een Garmin Street pilot i3 voor terug koop bij mediamarkt. Als dat ook niet ok is, dan toch maar een tom tom.
pi_32345254
Hoi Avotar,

Wil je het echt weten??..Cartrek is drek!
Heb dat ding zaterdag aangeschaft bij de blokker. Was meteen al "janken"geblazen...navigeert op beeldscherm redelijk maar zet dan wel het geluid uit. De Cartrek gaf duidelijk aan dat ik ergens rechtdoor moest en vertelt de spraakgestuurde navigatie dat ik opeens na 100 meter linksaf moet terwijl de "finish-locatie" rechtsboven op het schermpje te zien is....Moet nogal altijd wachten op mijn bevestiging van mijn registratie van zaterdag...en had meteen al vragen over de mogelijkheid van "loggen". Loggen is volgens Cartrek dat je van te voren al kan zien hoe de route gereden moet worden d.m.v. een demo. Hele loggen zit er niet op..zaterdag middag gemaild..moet nog antwoord krijgen (ook geen bevestiging van ontvangen mail) 0900- infonr. is altijd in gesprek. Helpdesk is dus k*t. Beeldschermpje veranderd te pas en te onpas van straatgegevens in regio-stad gegevens. Plaatsjes voor touch-screen verdwijnen waardoor alleen het kader overblijft waar het plaatje in hoort te zitten dus je weet absoluut niet wat je intypt.
Stuurt je gewoon over fietspaden......etc.etc.
Vriend van me heeft hem zaterdagochtend ook gekocht en is als de donder terug gegaan naar Blokker...met heel veel stennis zijn geld terug gekregen..ik heb het via het hoofdkantoor van Blokker moeten regelen...

Ik vind het een bagger-ding........maar misschien hadden die vriend van me en ik wel een maandag-ochtend apparaat....nâ ...denk het niet ...
pi_32345970
Kortom Goedkoop=(wederom!) Duurkoop
pi_32346090
Kijk eens op de website www.cartrek.info Is powered by mijnwinkel.nl . Is dus gewoon iemand die die dingen ergens in een bamboeland heeft laten invliegen,,gauw een website met allerlei beloften en voor de rest kan je de kolere krijgen!
pi_32346118
Gisteren de TomTom ONE gekocht...wat een verademing.....!!!
pi_32352108
Ook al een ontevreden klant van cartrek . Ik heb het gister teruggebracht. Dat klopt, die cartrek bleef maar praten, na elke checkpoint heeft die iets te zeggen (checkpoint - na ongeveer 800 meter). Ook zei die: OP de rotonde, neem 2de afslag, 300 meter. Ikke denken: waar heeft die het over? ik zie helemaal geen rotonde, wat de cartrek bedoelde is: over 300 meter ga de rotonde op en neem de tweede afslag In ieder geval, heb vandaag de garmin streetpilot i3 gehaald, meteen uitgeprobeerd, wat een verschil . Echt top! Alles nauwkeurig! had het bij mediamarkt gehaald voor 288 euro, op de goedkoopste webshop is die 349 euro.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')