Is er een andere manier?quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:10 schreef Nadine26 het volgende:
Lekker vliegen. (Zonder vangnet).
[..]
Thijs zou zeggen: 'Een mooi mensenmens.'quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:17 schreef Vivi het volgende:
Je bent een mooi mens. Ook al vind ik dat een jeuk-uitdrukking
En wat zou D. zeggen?quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:26 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Thijs zou zeggen: 'Een mooi mensenmens.'![]()
Nadine zou kunnen zeggen: 'Dank je, Vivi...'quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:26 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Thijs zou zeggen: 'Een mooi mensenmens.'![]()
Ik weet wat D. zegt.quote:
Erg he, maar ik ben een sucker voor dat soort daadkrachtige mannelijke Unga-Bunga tekstenquote:
Ik ook!quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:37 schreef Vivi het volgende:
Erg he, maar ik ben een sucker voor dat soort daadkrachtige mannelijke Unga-Bunga teksten![]()
Beetje Biotex in een teiltje, heet water erbij...quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:45 schreef Vivi het volgende:
Die verdwijnt vanzelf in een witte stofwolk
quote:Op vrijdag 11 november 2005 14:39 schreef Herald het volgende:
Een vlot meisje, van een jaar of 26 loopt parmantig langs de schappen. Ze heeft een aupairachtig beroep, ze zorgt dus voor de koters van een of andere rijkaard. Ik zie al helemaal voor me hoe ze een soort Fran Fine is uit The Nanny, altijd op jacht naar haar werkgever. Dat is zo cliché vind ik, een verliefd worden op de heer des huizes. Net zoals jonge meisjes die verliefd worden op de leider van hun zeilkamp. Net als dat kikkermeisje dat dierenarts wilde worden, immer verliefd op die stoere leidinggevende jongens.
De nanny loopt naar me toe, en vraagt naar twee grote bakken Häagen Dazs ijs. Tja overduidelijk dat ze hopeloos verliefd is. Waarschijnlijk hebben ze al een amoureuze tête-à tête achter de rug, en negeert hij haar nu. Misschien lag ze al naakt naast hem op bed terwijl hij zijn driedelig pak nog aanhad, wie weet.
Nou...?!quote:
Ja! In relaties. Als je niet jezelf laat zien, zul je bij je partner allerlei verwachtingen oproepen die je uiteindelijk niet zult waarmaken. Geen probleem voor een oppervlakkige relatie die om vertier draait, maar funest als je ooit een echte band zou willen aangaan, want dan wreekt het zich na een poos. Mooi onderwerp voor Meneer W., als je hem nog aandurft: "waarom durf je jezelf niet te laten kennen?".quote:Hóógte krijgen van iemand - is dat dan zo belangrijk?
Natuurlijk wist jouw moeder van jouw stiekeme / achterbakse / onoprechte mentaliteit. Daarom stelde zij die vraag.quote:Op zondag 13 november 2005 02:48 schreef Nadine26 het volgende:
DE DINGEN DIE WE NOG ZEIDEN...
"Heb je nog geheimen?" vroeg mijn moeder.
Het was half elf. Om twaalf uur zou de huisarts komen. Anderhalf uur voor haar dood stelde ze die vraag: "Heb je nog geheimen?"
Ik zei: "Nee."
Het was half elf. Ik heb heel veel geheimen.
Ik ben een geheimzinnig iemand, of misschien moet ik duidelijker zijn en zeggen dat ik stiekem ben, of achterbaks, of onoprecht. Ik houd veel achter.
"Waarom ben jij zo mooi?" ... toch wel een triviale vraag. Mooiheid is niets meer of minder dan een geslaagde combinatie van de genen van de ouders, een gift van moeder natuur. Zou jouw moeder bedoeld hebben: "Ben jij jezelf bewust van jouw mooiheid?" ?quote:Op zondag 13 november 2005 02:48 schreef Nadine26 het volgende:
DE DINGEN DIE WE NOG ZEIDEN...
Ze zei: "Waarom ben jij zo mooi?"
Ik zat op de rand van haar bed. Ik keek haar lachend aan, een beetje vragend.
"Ben je er blij mee?" vroeg ze toen, heel serieus. "Ben je blij dat je zo mooi bent?"
"Ja," zei ik. "Ja, ik ben blij."
"Ja, dat moet toch..." Ze zocht naar woorden. "Hoe kan dat, hè? Hoe gáát dat?" en ze streelde mijn wang. "Kijk je op een dag in de spiegel, en denk je dan... ja..."
Thijs krijgt wel hoogte van mij. Het gaat meer om mensen die ik oppervlakkig ken; die willen graag - en dat geldt echt niet alleen voor mij - méér waar voor hun geld. Of ik mezelf binnenstebuiten wil keren, of wil gaan huilen, of een dansje op de tafel wil doen. 'Je gezicht laten zien', dat doe je alleen in het uiterste geval, dus ja: in een relatie. Al die anderen (of in elk geval het merendeel) zoekt het maar lekker zelf uit. Zo geïnteresseerd zijn ze niet, hoor. Ik ook niet, trouwens - dus dat treft.quote:Op zondag 13 november 2005 04:40 schreef dvr het volgende:
Ja! In relaties. Als je niet jezelf laat zien, zul je bij je partner allerlei verwachtingen oproepen die je uiteindelijk niet zult waarmaken. Geen probleem voor een oppervlakkige relatie die om vertier draait, maar funest als je ooit een echte band zou willen aangaan, want dan wreekt het zich na een poos. Mooi onderwerp voor Meneer W., als je hem nog aandurft: "waarom durf je jezelf niet te laten kennen?".
Dat onderwerp was altijd taboe. Alle oppervlakkigheden waren taboe - mijn moeder was iemand die het woord 'intellectueel' serieus in de mond nam, au-au, zij was bijzonder te spreken over mensen die te boek stonden als 'intellectuelen', daaruit blijkt wel... eh... iets van een minderwaardigheidscomplex, maar goed, dat is mijn mening - en daarom was het wel heel lief en ontroerend dat ze mij uitgerekend dát wilde zeggen.quote:Wel mooi dat je moeder zich zo over je schoonheid verwonderde. Dat zal haar ook wel met trots en bewondering vervuld hebben.
quote:Twee haasjes zaten heel parmant
te knagen in het knollenland
De een vroeg:"Zou het jouw verdrieten
als ik een jagersman zou schieten?"
-’Wat dacht je?’ riep de ander uit.
‘Geen fluitefluitefluitefluit.
Zzzz..
Ze heeft diezelfde vraag ook aan mijn broer & zus gesteld. Alleen mijn broer heeft antwoord gegeven - ik weet niet wat hij heeft gezegd.quote:Op zondag 13 november 2005 14:05 schreef Gajus het volgende:
Natuurlijk wist jouw moeder van jouw stiekeme / achterbakse / onoprechte mentaliteit. Daarom stelde zij die vraag.
Nee, dat geloof ik niet.quote:Jouw ontkenning kwam voor haar niet als een verrassing. Integendeel, jouw ontkenning gaf haar andermaal een bevestiging van jouw mentaliteit.
Haar vraag was & is haar ultieme aansporing tot 'ontmaskering' van jezelf.
Om met jouw vraag te beginnen. Ja, ook ik ben wel eens stiekem, onoprecht of achterbaks. Echter, wie van ons tweeën de ander overtreft, ... God only knows.quote:Op zondag 13 november 2005 15:50 schreef Nadine26 het volgende:
Ze heeft diezelfde vraag ook aan mijn broer & zus gesteld. Alleen mijn broer heeft antwoord gegeven - ik weet niet wat hij heeft gezegd.![]()
...
In alle eerlijkheid: zou ik stiekemer/onoprechter/achterbakser zijn dan jij? (Of dan wie ook?)
...
Ter bevestiging van jouw ondertitel "Fok! Misantroop".quote:Op zondag 13 november 2005 16:24 schreef Vivi het volgende:
"Wat is de mens? Een monument van zwakheden, een prooi van het moment, een speling van het lot; de rest is slijm en gal. " ... Aristoteles
"Kijk je op een dag in de spiegel, en denk je dan ... wat lijk ik op m'n moeder ..."quote:Op zondag 13 november 2005 02:48 schreef Nadine26 het volgende:
"Kijk je op een dag in de spiegel, en denk je dan... ja..."
quote:Op zondag 13 november 2005 15:25 schreef Gajus het volgende:
"Waarom ben jij zo mooi?" ... toch wel een triviale vraag. Mooiheid is niets meer of minder dan een geslaagde combinatie van de genen van de ouders, een gift van moeder natuur. Zou jouw moeder bedoeld hebben: "Ben jij jezelf bewust van jouw mooiheid?" ?
Nee! Mijn moeder kent mij goed genoeg - oh jee: kende... - om te weten dat mijn uiterlijk geen handicap voor me is. Ik heb daar wel een iets diepgravender theorie over, die erop neerkomt dat uiterlijk alleen een handicap is wanneer je jezelf die handicap toestaat. En als je zo stom bent om in die kuil te trappen, dan is dat ook een vorm van ijdelheid & eigengeilerij & zelfvertedering. Nou is dat allemaal nog één ding, maar iets heel anders - en veel ergers - is dat je dan bovendien het slachtoffer uithangt. (Zielig, hè? Oh, oh... het zit me niet mee... ze nemen me niet serieus... ze denken dat ik dom ben... etc.)quote:Zou jouw moeder gevraagd willen hebben: "Ja, dat moet toch ... een handicap zijn?".
Valse bescheidenheid is erger. Gecomplexeerdheid is erger. Interessantdoenerij is erger. (Lelijkheid, ook dát is erger).quote:"Heeft zij niets beter te doen dan te pronken met haar vriendjes? ... Maar het ergste van alles, zij is zich bewust van haar mooiheid."
Maakt ook niet uit. Zolang je er zelf maar mee kunt leven.quote:Op zondag 13 november 2005 16:20 schreef Gajus het volgende:
Ja, ook ik ben wel eens stiekem, onoprecht of achterbaks. Echter, wie van ons tweeën de ander overtreft, ... God only knows.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |