abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32006342
Wie studeert er BWI of is er al mee klaar? Ik wil het aan de VU gaan studeren. Ik doe nu 6vwo N&G. Ik zit te twijfelen tussen BWI en KI(Kunstmatige Intelligentie). Het wiskundige-gedeelte van BWI en het feit dat het toch voornamelijk over het bedrijfsleven gaat spreken me zeer aan. Ik weet alleen niet of het een écht pittige studie is(lijkt veel op econometrie geloof ik qua wiskunde, als dat waar is dan is het wel bikkelen). En hoe zit het met toekomstperspectieven(banen) ook in de zin van over pakémbeet 15-20 jaar. Betaalt het goed, of valt het wel mee want volgens mij is het een aanvullig op bedrijfskundige informatica op het HBO of wat dergelijks?

Help me out

[ Bericht 10% gewijzigd door obl op 05-11-2005 23:41:07 ]
pi_32123733
Helemaal niemand dan? :S
pi_32177862
Drama!
  Moderator vrijdag 11 november 2005 @ 16:05:47 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32181777
Hoezo zinloos schoppen.
Duidelijk niemand met enige ervaring...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:19:16 #5
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32187019
ik zou zeggen kijk hoe het BSc curriculum er uit ziet.
Miscshien kun je ons een linkje geven naar het curriculum, denken wij mee.,
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32187140
BSc(Bachelor of Science? ) curriculum?

Leg dat eens uit aan een leek?
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:26:19 #7
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32187279
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 19:22 schreef obl het volgende:
BSc(Bachelor of Science? ) curriculum?

Leg dat eens uit aan een leek?
nou, welke vakken moet je de eerste 3 jaar van je studie volgen?
keywoord: studiegids, geven ze je niet op de voorlichting, staat wel de interessantste info in. Welke vakken je dus moet volgen (lijkt me nogal belangrijk)
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_32187611
Oh de vakken, die staan ook wel in die informatieboekjes van die studies. Dat is niet het probleem. Het is juist dat ik concreet wil weten wat je met die studies kan worden, voornamelijk KI. Want het is nogal vaag wat je ermee kan doen op de arbeidsmarkt. En hoe pittig die studies zijn.

De vakken die je krijgt bij KI: http://www.few.vu.nl/aans(...)tie/VakkenAI-nl.html

En bij BWI:
http://www.few.vu.nl/aans(...)ca/VakkenBWI-nl.html
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:43:11 #9
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32187736
AI heb ik ook altijd een beetje vaag gevonden. Van BWI kan ik me op zich wel voorstellen dat bedrijven op zulk soort mensen zitten te wachten.
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:44:01 #10
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32187754
Dat AI is echt wel een apart topic waard: zo van "wat word ik er mee" (probleem dat veel vwoers hebben, wat ga ik dna na mijn studie doen HELP)
pi_32187986
hahaha precies

Het is wel zo dat het in een veel verder stadium is in het buitenland(Azië, VS). Maar hier in NL is het nog niet zover. Het wordt voornamelijk gebruikt in dingen zoals stem-, spraakherkenning etc.

Ik wil graag een beta-studie doen, maar niet al te pittig want ben nogal lui. Dus daarom ben ik bang dat BWI afvalt, want het lijkt veel op Econometrie heb ik gehoord.

maar goed, als er hier niet eens iemand kan reageren die die studie heeft gevolgd, dan heeft een aparte topic ook niet zoveel zin.
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:56:27 #12
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32188041
er it wel wat econometrie in maar niet overdreven veel hoor

voor een makkelijke beta studie: informatica
pi_32189199
informatica makkelijk?

Ook voor iemand die niks van pc's afweet?

KI heeft namelijk wel heel wat van Informatica. Dus dan zal je niet echt goed belanden in de arbeidsmarkt I guess...
  vrijdag 11 november 2005 @ 22:23:11 #14
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32191879
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 20:42 schreef obl het volgende:
informatica makkelijk?

Ook voor iemand die niks van pc's afweet?
ja, ook voor iemand die niks van PCs afweet.
Of dacht je echt dat je op de uni leerde hoe je XP moest tweaken

forget it: je mag onderzoeken wat de slimste sorteer methode is en combinaties gaan tellen.
quote:
KI heeft namelijk wel heel wat van Informatica. Dus dan zal je niet echt goed belanden in de arbeidsmarkt I guess...
of juist wel
pi_32206076
ICT-branche is nogal wisselvallig. Paar jaar geleden waren er ook heel veel mensen werkloos erin. Dus zit nog te twijfelen of het een IT-studie wordt of niet.
pi_32230295
IK heb een jaar BWI gestudeerd op de VU, het heeft heel veel vakken gemeen met econometrie ( wat ik nu studeer op de VU) maar BWI heeft wat meer infomatica, en daar hield ik niet zo van. Beide studies bevatten veel wiskunde

En BWI is een 5 jarige studie, dus ik denk eerlijk gezegt dat het een moeilijker studie is als econometrie dat een 4 jarige studie is. Misschien als je informatica leuk vind zou BWI meer bij je passen.
  zondag 13 november 2005 @ 15:59:37 #17
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32233714
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:01 schreef Mystery8 het volgende:
IK heb een jaar BWI gestudeerd op de VU, het heeft heel veel vakken gemeen met econometrie ( wat ik nu studeer op de VU) maar BWI heeft wat meer infomatica, en daar hield ik niet zo van. Beide studies bevatten veel wiskunde

En BWI is een 5 jarige studie, dus ik denk eerlijk gezegt dat het een moeilijker studie is als econometrie dat een 4 jarige studie is. Misschien als je informatica leuk vind zou BWI meer bij je passen.
econometrie 4 jaar !!!!!!!!????????????
pi_32235636
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 22:23 schreef McCarthy het volgende:
forget it: je mag onderzoeken wat de slimste sorteer methode is en combinaties gaan tellen.
Je weet dus duidelijk niet waar je het over hebt.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zondag 13 november 2005 @ 17:16:33 #19
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32235670
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:15 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Je weet dus duidelijk niet waar je het over hebt.
wat doe jij dan in het 1e jaar
pi_32236319
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:16 schreef McCarthy het volgende:

[..]

wat doe jij dan in het 1e jaar
Logica, Lineaire Algebra, Functioneel Programmeren, Imperatief programmeren, Object Georienteerd Programmeren, Logisch Programmeren, Relationele Databases: lees: nog meer Logica, Discrete Wiskunde, Digitale Techniek en Computerachitectuur, Algebra/Cont. Wiskunde. Oh en nog meer Logica...

Dus zeker niet uitzoeken wat het beste zoek/sorteeralgoritme is, want dat is allang door iemand uitgezocht en bewezen.
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  zondag 13 november 2005 @ 17:55:11 #21
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32236683
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:40 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Logica, Lineaire Algebra, Functioneel Programmeren, Imperatief programmeren, Object Georienteerd Programmeren, Logisch Programmeren, Relationele Databases: lees: nog meer Logica, Discrete Wiskunde, Digitale Techniek en Computerachitectuur, Algebra/Cont. Wiskunde. Oh en nog meer Logica...

Dus zeker niet uitzoeken wat het beste zoek/sorteeralgoritme is, want dat is allang door iemand uitgezocht en bewezen.
ik wilde heel kort weergeven wat hij oa zou gaan doen en daarin heb ik geen ongelijk. Dat jij nou meteen het hele curriculum opnoemt
pi_32237902
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:55 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik wilde heel kort weergeven wat hij oa zou gaan doen en daarin heb ik geen ongelijk.
Het geeft de zaken niet goed weer. Want de analyse van de verschillende sorteer/zoekalgoritmen zal bij de meeste WO Informatica opleidingen niet meer dan een halfuurtje van de totale tijd die een student aan z'n totale opleiding besteedt in beslag nemen.

Een betere samenvatting zou zijn:

Veel wiskunde en logica en wat programmeren.
quote:
Dat jij nou meteen het hele curriculum opnoemt
Je vroeg "wat doe jij dan in het 1e jaar?" dus ik antwoord door de vakken van het eerste jaar te noemen.
pi_32262001
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:01 schreef Mystery8 het volgende:

Econometrie staat er bekend om dat het pittiger is dan BWI? Of begrijp ik het dus verkeerd..? BWI is niet per defenitie zwaarder omdat het langer duurt, maar misschien omdat econometrie de masters niet zoveel te verdiepen valt?

Welk profiel heb jij zelf gehad? Zijn er veel drop-outs bij econometrie, want het lijkt me wel wat maar lijkt me gewoon echt zware wiskunde. Niet dat ik een kneusje ben op het gebied van wi, maar ben geen straight A-student qua wiskunde..
pi_32267702
De wiskunde bij econometrie is niet "hardcore". Je krijgt natuurlijk de universitaire basiswiskunde en op het gebied van de stochastiek (veel toepassing in de financiering) is het niveau hoog (ik persoonlijk vind het teringmoeilijk), maar over het algemeen zijn de wiskunde colleges allemaal toepassingsgericht. Met andere woorden: het effect en het resultaat ervan zijn véél belangrijker dan de theorie.

Denk dat het wiskundeniveau van een afgestudeerde econometrist evenhoog is als dat van een wiskunde-student die net zn eerste twee jaar heeft afgerond. Daar staat natuurlijk tegenover dat de kennis van de econometrist op andere vlakken zoals statistiek, economie, combinatorisch optimaliseren véél verder strekt.
pi_32269880
quote:
Op maandag 14 november 2005 16:55 schreef obl het volgende:

[..]

Econometrie staat er bekend om dat het pittiger is dan BWI? Of begrijp ik het dus verkeerd..? BWI is niet per defenitie zwaarder omdat het langer duurt, maar misschien omdat econometrie de masters niet zoveel te verdiepen valt?

Welk profiel heb jij zelf gehad? Zijn er veel drop-outs bij econometrie, want het lijkt me wel wat maar lijkt me gewoon echt zware wiskunde. Niet dat ik een kneusje ben op het gebied van wi, maar ben geen straight A-student qua wiskunde..
Ik heb zelf N&T gedaan, maar ik was zker niet goed in wiskunde ofzo, maar het interesseerde me wel heel erg. ik had ook alleen maar 5.5en, en dat haal ik nu nog steeds

Maar ik denk dat BWI een moeilijker studie is, want het is nog diverser dan ecotrie, meer verdiepen in informatica, en daar hou ik nie van.

er zijn altijd veel dropouts bij elke studie denk ik, want bij heel veel studies is het gewoon dat het niet is wat ze verwachten. en dit baseer ik op eigen ervaren en de mense om mij heen.
Bij mij in het eerste jaar waren er een stuk of 30-35 studenten ingeschreven, en nu het 2e jaar zijn het er 15-20 man, dus 40% valt denk ik wel af. Dat zegt de prof ook. das ieder jaar wel zo.
pi_32314535
Aan informatica zal het niet liggen, aangezien ik toch twijfel tussen BWI en KI. KI is grotendeels informatica dus ik zal het zowiezo tegenkomen. Het verschil voor mij is gewoon dat ik op de VU heb gemerkt dat je bij BWI meer met het bedrijfsleven bezig bent, gericht. Dat trekt me wel aan. In tegenstelling tot KI. Ik ben bang dat dat snel veel onderzoeken wordt, dat vind ik echt saai.

De vraag is dus alleen of wiskunde een erg groot deel uitmaakt. Want dan kan ik me gemiddelde enigzins ophalen met andere vakken.

Hoe heb jij bovendien BWI op de VU ervaren? Qua tentamens, hoogleraren, studenten. Ik zit natuurlijk nog op de middelbare school dus weet niet wat ik me dus daar goed bij moet voorstellen, voornamelijk de tentamens.
pi_32314608
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:08 schreef Knakker het volgende:
De wiskunde bij econometrie is niet "hardcore". Je krijgt natuurlijk de universitaire basiswiskunde en op het gebied van de stochastiek (veel toepassing in de financiering) is het niveau hoog (ik persoonlijk vind het teringmoeilijk), maar over het algemeen zijn de wiskunde colleges allemaal toepassingsgericht. Met andere woorden: het effect en het resultaat ervan zijn véél belangrijker dan de theorie.

Denk dat het wiskundeniveau van een afgestudeerde econometrist evenhoog is als dat van een wiskunde-student die net zn eerste twee jaar heeft afgerond. Daar staat natuurlijk tegenover dat de kennis van de econometrist op andere vlakken zoals statistiek, economie, combinatorisch optimaliseren véél verder strekt.
Heb zelf geen één les economie gehad in de bovenbouw. Dat zou dus een groot probleem worden bij econometrie denk ik, naast de wiskunde.
pi_32318834
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:22 schreef obl het volgende:
Ik ben bang dat dat snel veel onderzoeken wordt, dat vind ik echt saai.
Het aanleren van onderzoeksvaardigheden is bij de meeste universitaire programma's een belangrijk doel. Het is immers een universiteit...

[quote]
De vraag is dus alleen of wiskunde een erg groot deel uitmaakt. Want dan kan ik me gemiddelde enigzins ophalen met andere vakken.[quote]
Bij een beetje universitaire opleiding dien je gewoon voor al je vakken een voldoende te halen eer je je diploma in ontvangst kunt nemen. Als je met deze vraag bedoelt dat je hoopt met een onvoldoende voor wiskunde weg te kunnen komen, dan zult u nu waarschijnlijk teleurgesteld zijn.

(Op een HBO wordt daarentegen wel soms diploma's uitgedeeld terwijl je onvoldoendes hebt op je cijferlijst..... waardeloos dus)

Het gemiddelde eindcijfer is meestal van belang bij het toewijzen van een judicium zoals 'cum laude'
pi_32326786
quote:
Op zondag 13 november 2005 17:40 schreef klnvntrbyt het volgende:

[..]

Weinig theorie dus en een hoop programmeervakken, bovenstaand curriculum is in mijn optiek niet passend in een academische opleiding. Maar ja, onderwijs moet zich in de vrije markt zien te nestelen. Dan krijg je dit soort verval.
pi_32330584
quote:
Aan informatica zal het niet liggen, aangezien ik toch twijfel tussen BWI en KI. KI is grotendeels informatica dus ik zal het zowiezo tegenkomen. Het verschil voor mij is gewoon dat ik op de VU heb gemerkt dat je bij BWI meer met het bedrijfsleven bezig bent, gericht. Dat trekt me wel aan. In tegenstelling tot KI. Ik ben bang dat dat snel veel onderzoeken wordt, dat vind ik echt saai.

De vraag is dus alleen of wiskunde een erg groot deel uitmaakt. Want dan kan ik me gemiddelde enigzins ophalen met andere vakken.

Hoe heb jij bovendien BWI op de VU ervaren? Qua tentamens, hoogleraren, studenten. Ik zit natuurlijk nog op de middelbare school dus weet niet wat ik me dus daar goed bij moet voorstellen, voornamelijk de tentamens.
quote:
Heb zelf geen één les economie gehad in de bovenbouw. Dat zou dus een groot probleem worden bij econometrie denk ik, naast de wiskunde.
aan de economie zal het niet liggen, want het is een klein deel van de econometrie, want tot nu toe heb ik in 1 blok meestal 1 vak economie en 3 vakken wiskunde, of ander wiskundigs. niet alleen maar economie. en de eco die je krijgt is niet al te moeilijk, want je kan ook een bonuspunt verdienen voor, zoals het heet hiero op de VU "Actieve werkvorming (AWV)" en als je dat volgt, heb haal je meestal wel een voldoende. En voor de studie economie hoeft je geen economie gevolgd te hebbe om dat te studeren, dus het begint gewoon bij de basis.

ik zie net dat je calculus 1 en 2, en kansrekening 1 en 2 hebt de eerste jaar. dat zijn denk ik de wiskunde vakken. die zijn op zich wel te doen. en je krijgt ook nog een soort van aansluitcursus vwo wiskunde, om de stof nog een beetje op te halen. De hele studie is denk ik wel wiskundig gericht, ik kan je alleen maar vertellen over de eerste jaar, ik zou niet weten hoeveel er in de hogere jaars met wiskunde bezig zijn.

ik denk dat je er niet al teveel moet voorstellen als je naar de universiteit gaat, als je BWI gaat doen, zit je nog steeds in een klein groepje net als je klas op de middelbare, niet zoals bij studie economie dat je met 200 man in een zaal zit. het is wat persoonlijker.

en tentamens... ze duren 2 uur, of wat grotere tentamens duren dan 3 uur, maar voor de rest je kan ze goed oefenen meestal, omdat ze bij de studievereniging veel tentamens hebbe van het afgelope jaar.
pi_32332027
quote:
Ik denk dat je met zo'n instelling beter een LOI cursus kan gaan volgen.
Unox, the worst operating system.
pi_32340606
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:31 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ik denk dat je met zo'n instelling beter een LOI cursus kan gaan volgen.
Wat voor instelling? Fill me in..
pi_32340640
Nu moet ik alleen nog iemand vinden die KI volgt/heeft gevolgd. Om daar ook wat vragen aan te kunnen stellen, zodat ik kan beslissen wat ik ga doen.
pi_32341026
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:55 schreef obl het volgende:

[..]

Wat voor instelling? Fill me in..
Als je onderzoeken saai vindt, kun je beter een vak gaan leren. Of denk je dat in het bedrijfsleven nooit onderzoek gedaan wordt?
pi_32346956
maar ik denk niet dat je veel praktijk ervaring zal opdoen bij een universitair onderwijs, het is veel meer theorie georienteerd. je hebt wel bij de VU een maandje integratie practicum, daar pas je een beetje toe wat je gehad hebt kwa stof, maar verder is het veel theorie
pi_32348364
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:42 schreef thabit het volgende:

[..]

Weinig theorie dus en een hoop programmeervakken, bovenstaand curriculum is in mijn optiek niet passend in een academische opleiding. Maar ja, onderwijs moet zich in de vrije markt zien te nestelen. Dan krijg je dit soort verval.
je hebt het fout:
Ten eerste: je gaat er vanuit dat dit het complete curriculum is, terwijl dit slechts een aantal eerstejaarsvakken zijn.
Ten tweede: dat 'programmeren' zo vaak voorkomt betekent niet dat er veel geprogrammeerd wordt. En op de universiteit wordt zeker niet geprogrammeerd om het programmeren (lees: programmeren is geen doel op zich).
Ten derde: ik heb niet per vak vermeld hoeveel EC eraan besteed wordt. Misschien zijn al die "programmeer"vakken kleine vakken of deelvakken, terwijl aan de logica en wiskunde vakken veel meer aandacht wordt besteed?
Ten vierde: na het eerste jaar zijn er helemaal geen "programmeer"vakken, alleen nog maar logica, nog meer logica, wiskunde, theoretische informatica (veel algoritmiek, veel complexiteitstheorie) en nog meer wiskunde. En uiteraard toepassingen van al die logica en wiskunde in de beeldbewerking, taalverwerking, automaten & compilers, etc.

Conclusie: Het daadwerkelijk (leren) programmeren maakt dus slechts een zeer klein deel van het totale curriculum uit.
pi_32412486
Áha.

Nu nog wachten op een KI'er...
pi_32414612
Ik heb Cognitieve Kunstmatige Intelligentie gedaan aan de UU (een paar jaar) maar die is wel wat zwaarder dan KI aan de VU en veel theoretischer. Maar ze hebben ook wel overeenkomsten. Leuke eraan is dat het erg breed is, je pikt heel veel mee, naast informatica wiskunde en logica maar ook psychologie, filosofie en taalkunde, maar dit kan ook een nadeel zijn: zeker in het begin kan de samenhang tussen de vakgebieden niet echt duidelijk zijn en kan het wat versnipperd overkomen.
pi_32419633
%
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 23:13 schreef obl het volgende:
Áha.

Nu nog wachten op een KI'er...
Je schreef eerst dat je onderzoek doen saai vindt. Alhoewel ik geloof dat AI de toekomst heeft, zul je toch vooral onderzoek doen als je AI'er bent en in de AI door wilt gaan.

Want het bedrijfsleven in Nederland heeft -op enkele *onderzoeks*afdelingen na-- geen behoefte aan pure AI'ers. Dat komt omdat Nederland helemaal geen kenniseconomie heeft, ook al denkt iedereen van wel.

Dat betekent echter niet dat als je AI hebt gestudeerd werkeloos wordt... maar als je daarna echt verder wilt in de AI ontkom je niet aan onderzoek.. hetzij bij een universiteit, hetzij bij een onderzoeksafdeling van een bedrijf...
pi_32421857
quote:
Op zondag 20 november 2005 10:23 schreef klnvntrbyt het volgende:
%
[..]

Je schreef eerst dat je onderzoek doen saai vindt. Alhoewel ik geloof dat AI de toekomst heeft, zul je toch vooral onderzoek doen als je AI'er bent en in de AI door wilt gaan.

Want het bedrijfsleven in Nederland heeft -op enkele *onderzoeks*afdelingen na-- geen behoefte aan pure AI'ers. Dat komt omdat Nederland helemaal geen kenniseconomie heeft, ook al denkt iedereen van wel.

Dat betekent echter niet dat als je AI hebt gestudeerd werkeloos wordt... maar als je daarna echt verder wilt in de AI ontkom je niet aan onderzoek.. hetzij bij een universiteit, hetzij bij een onderzoeksafdeling van een bedrijf...
KI heeft goede beroepsperspectieven. Alleen inderdaad is het maar de vraag in hoeverre je dan echt bezig bent met KI. Het is een studie waar je zelf je eigen pad zal moeten gaan. Je zal zelf de term "KI-er" invulling moeten geven, omdat het zo ontzettend breed is en dus ligt het ook aan jezelf wat je er mee gaat doen. Je moet er op zijn minst in geinteresseerd zijn (dus in het volledige pakket) en het niet alleen voor een baan na de studie doen, anders zou ik zeggen: ga gewoon Bedrijfskundige Informatica doen ofzo, waar je meer praktijkgericht klaargestoomd wordt tot kantoorpikkie.
pi_32428796
Ik weet dat ik met KI in de toekomst wel goed zit wat een baan betreft. Ik heb het over de nabije toekomst(5-10 jaar). Ik weet niet hoe dat zich hier gaat ontwikkelen in NL.

Verder weet ik niet hoe het allemaal betaalt(onderzoek bedrijf) etc. Natuurlijk hangt het af van welk bedrijf, je taken etc. Maar ik heb geen flauw benul gewoon.

Wat doe jij nu dan Schorpioen?
pi_32432962
quote:
Op zondag 20 november 2005 17:01 schreef obl het volgende:
Ik weet dat ik met KI in de toekomst wel goed zit wat een baan betreft. Ik heb het over de nabije toekomst(5-10 jaar). Ik weet niet hoe dat zich hier gaat ontwikkelen in NL.

Verder weet ik niet hoe het allemaal betaalt(onderzoek bedrijf) etc. Natuurlijk hangt het af van welk bedrijf, je taken etc. Maar ik heb geen flauw benul gewoon.

Wat doe jij nu dan Schorpioen?
Volgens mij kun je echt beter BWI gaan doen, je ehbt echt meer een bedrijfsinstelling.

En ik wil natuurlijk geen concurrentie,w ant ik wil KI doen
  zondag 20 november 2005 @ 23:17:20 #43
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32439985
TS moet snappen dat veel mensen na hun studie een baan krijgen in een richting die NIET aansluit bij hun studie. Je baas vindt je academische vorming dan belangrijker. De richting doet er dan dus minder toe.

bijvoorbeeld: De topman van de Rabo is theoloog. You got it ?
pi_32505728
Uiteraard, daarom is het ook voor mij belangrijk dat die studie dus wel aansluit op de arbeidsmarkt. Met BWI weet ik wel zeker dat er goede arbeidsperspectieven zijn. Maar qua KI heb ik geen flauw idee. Wat ik wel weet is dat er straks een grote tekort is aan hoogopgeleide IT'ers. Als KI'er kom je toch ook in de IT-branche of niet?
pi_32506830
De grap is dat het dus niet uitmaakt; de kans dat je terechtkomt waarvoor je gestudeerd is klein.

Ga gewoon de studie volgen die je leuk lijkt; het zijn beide bèta-opleidingen dus de kansen op de arbeidsmarkt zijn even groot.
pi_32507315
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:26 schreef obl het volgende:
Uiteraard, daarom is het ook voor mij belangrijk dat die studie dus wel aansluit op de arbeidsmarkt. Met BWI weet ik wel zeker dat er goede arbeidsperspectieven zijn. Maar qua KI heb ik geen flauw idee. Wat ik wel weet is dat er straks een grote tekort is aan hoogopgeleide IT'ers. Als KI'er kom je toch ook in de IT-branche of niet?
Hoeft niet, je kan ook in de psychologie-, filosofie- of taalkundehoek terechtkomen (onder andere). Dat ligt eraan wat je met de studie doet en hoe je je gaat specialiseren.
pi_32511101
Het klinkt demotiverend en het is een beetje afhankelijk van het type opleiding (bij Rechten bijv is het veel minder van toepassing): dat wat je specifiek gaat leren tijdens je studie zul je uiteindelijk maar voor een heel klein deel gebruiken, óók als je binnen het vakgebied van je studie gaat werken. Het gaat meer om algemene concepten en academische denkwijzen; bijgeschoold word je toch.
pi_32558816
Ik ga zowiezo naar de masterclass KI op de vu vanmiddag. Bestaat uit een hoorcollege +practicum. Kan ik een goed idee krijgen wat het is en kan ik nog eventuele vragen stellen aan docenten
pi_32580042
Was wel interessant, met (genen)algoritmen snelste route berekenen. Was wel chill. Ach ik zie het wel allemaal.
  woensdag 7 december 2005 @ 18:02:56 #50
129127 .Tarzan.
Zwaaien met die billen
pi_32896959
chill
pau·per (de ~ (m.), ~s)= 1 maatschappelijk misdeeld persoon => arme
to·pic (de ~, ~s) = 1 onderwerp van gesprek
pau·per·to·pic = TVP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: