nou, slotje dan maar?quote:op zaterdag 5 november 2005 19:28 schreef sweetdreams het volgende:
abortus is voor hem wel bespreekbaar maar voor mij niet. ik vind gewoon dat we onze verantwoordelijkheid moeten nemen voor wat wij zelf gemaakt hebben.
quote:
dus? als een passage uit de bijbel noodzakelijk was geweest, omdat ts een gelovige was geweest dan zou dit topic niet eens bestaan. gezien de bijbel voor het huwelijk sex tussen twee mensen verbied.quote:quote uit satanic bible
1. satan represents indulgence, instead of abstinence!
2. satan represents vital existence, instead of spiritual pipe dreams!
3. satan represents undefiled wisdom, instead of hypocritical self-deceit!
4. satan represents kindness to those who deserve it, instead of love wasted on ingrates!
5. satan represents vengeance, instead of turning the other cheek!
6. satan represents responsibility to the responsible, instead of concern for psychic
vampires!
7. satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than
those that walk on all-fours, who, because of his "divine spiritual and intellectual
development", has become the most vicious animal of all!
8. satan represents all of the so-called sins, as they all lead to physical, mental, or
emotional gratification!
9. satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all
these years!
waarom wil je meer meningen horen? je wilt geen abortus en je zal het kind dus houden. prima natuurlijk, maar waarom dan vragen om raad?quote:op zaterdag 5 november 2005 19:28 schreef sweetdreams het volgende:
hoi, ik ben 24 en ongepland zwanger. ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet. een kind zat gewoon nog niet in de planning. mijn vriend is 22 en die heeft ook gezegd nog geen vader te willen worden. abortus is voor hem wel bespreekbaar maar voor mij niet. ik vind gewoon dat we onze verantwoordelijkheid moeten nemen voor wat wij zelf gemaakt hebben. maar ik zie het ook niet zitten dat onze relatie naar de knoppen gaat. ik kan nu wel wat goede raad gebruiken, niet alleen voor mijzelf maar ook voor mijn vriend.
ik zou jou ook een slappe zak vinden als je besluit het kindje te houden terwijl je vriend niet wilt. zo'n keuze moet samen gemaakt worden en niet omdat de vrouw het zonodig wilt houden heeft de man ineens niets meer te zeggen.quote:op zaterdag 5 november 2005 20:06 schreef sweetdreams het volgende:
ik begrijp best dat voor sommige mensen abortus een goede optie zou zijn maar ik heb daar gewoon moeite mee. en trouwens als hij bij mij weggaat omdat ik het niet weg zou laten halen zou het wel een slappe zak zijn.
mijn tip aan hem is overdenken of hij verder wil hiermee. vrouwen vinden mannen die weggaan als het meisje zwanger wordt altijd slappe zakken. je moet alleen heel goed begrijpen dat de vrouw de uiteindelijke beslissing heeft, en de man heeft zich daar maar naar te schikken. deels is dat logisch omdat het het lichaam van de vrouw is, aan de andere kant vind ik het egoïstisch om je eigen zin door te drukken waar de man dan vervolgens ook de rest van zijn leven aan vast zit. ik bijvoorbeeld weet dat ik nooit kinderen wil. dan ga ik niet vervolgens een kind opvoeden waar ik toch niet van ga houden, volgens mij is het dan beter voor het kind ook dat het mij niet kent.quote:op zaterdag 5 november 2005 20:08 schreef sweetdreams het volgende:
hij begrijpt dat ik geen abortus wil. hebben jullie nog tips voor hem?
hoezo is dat slap? heb je enig idee wat een abortus psychisch met je kan doen? andersom kun je het natuurlijk ook zeggen, haar vriendje is een slappe zak omdat hij haar wel zwanger krijgt, maar als puntje bij paaltje (no pun intendedquote:op zondag 6 november 2005 12:03 schreef travelwoman het volgende:
[..]
ik zou jou ook een slappe zak vinden als je besluit het kindje te houden terwijl je vriend niet wilt. zo'n keuze moet samen gemaakt worden en niet omdat de vrouw het zonodig wilt houden heeft de man ineens niets meer te zeggen.
nooit lijkt mij een groot woord. maar als dit zo is, waarom gebruik je dan geen condooms, of nog beter : laat je je steriliseren? waarom neem je het risico dat er een kind kan ontstaan?quote:op zondag 6 november 2005 12:55 schreef w1zz het volgende:
ik bijvoorbeeld weet dat ik nooit kinderen wil.
dan is het dus een vrij hypothetische situatie dat je vriendin zwanger wordt.quote:op zondag 6 november 2005 13:32 schreef w1zz het volgende:
pil én condoom actually. en daar heb ik genoeg vertrouwen in om mij niet aan een sterilisatie te wagen
niet geheel onterecht denk ik.. er kan een hoop gebeuren in je leven waardoor je andere inzichten kunt krijgen..quote:(bovendien, als ik op mijn 23ste naar de dokter zou gaan zou hij me hartelijk uitlachen).
dat wil ik best geloven dat een abortus sommige mensen psychisch kan schaden. hij maakt haar zwanger ok, maar zij heeft hier niets mee te maken? ze zijn allebei verantwoordelijk en ik denk dat de vrouw het niet alleen voor het zeggen heeft in zo'n situatie. een kind op aarde brengen terwijl de ts zei dat het voor hun beide eigenlijk nog wat te vroeg is og iets in die trend, dan is het onverantwoord.quote:op zondag 6 november 2005 13:28 schreef alicey het volgende:
[..]
hoezo is dat slap? heb je enig idee wat een abortus psychisch met je kan doen? andersom kun je het natuurlijk ook zeggen, haar vriendje is een slappe zak omdat hij haar wel zwanger krijgt, maar als puntje bij paaltje (no pun intended) komt niet zijn verantwoordelijkheid wil nemen.
ik heb dan ook nergens gezegd dat het voor mij een realistisch scenario wasquote:op zondag 6 november 2005 13:35 schreef alicey het volgende:
[..]
dan is het dus een vrij hypothetische situatie dat je vriendin zwanger wordt.
owkeej, stel je nu eens voor :quote:op zondag 6 november 2005 13:40 schreef travelwoman het volgende:
[..]
ik persoonlijk denk dat als een van de twee er niet mee eens is dan wordt het nee; het gevolg dat de man ervandoor zou kunnen gaan ligt dan aan jezelf. hij kan dan een slappe zak zijn, maar de vrouw is een egoïst!
nou ik ken je niet weet jequote:op zondag 6 november 2005 13:47 schreef bonke het volgende:
[..]
owkeej, stel je nu eens voor :
wij gaan sexen, kapotje knapt, je raakt zwanger
nu wil jij het kind dolgraag houden maar ik niet
wat doe je ?
ik zie tochmeer zwangerschap als een natuurlijk gevolg van onveilige sex. iets waar je zelf voor hebt gekozen, en waar je ook zelf de consequenties voor kan aanvaarden. iets wat eenvoudig te voorkomen was geweest.quote:op zondag 6 november 2005 13:44 schreef w1zz het volgende:
[..]
ik heb dan ook nergens gezegd dat het voor mij een realistisch scenario wasmijn punt is alleen dat een kind krijgen iets is van twee mensen maar dat als puntje bij paaltje komt (
) één persoon de eindbeslissing heeft en de ander voor 't blok zet. en de ander dan óók nog een slappe zak vindt als diegene het niet met haar beslissing eens is en daar naar handelt.
eigenlijk dezelfde situatie, al ligt in de praktijk het een en ander iets anders hier..quote:overigens wil ik hierbij wel aantekenen dat het ook andersom kan voorkomen (zij laat een abortus plegen terwijl hij 't kindje graag wil) en dat ik dat net zo erg vind.
aha, onderdanig typetje dusquote:op zondag 6 november 2005 13:49 schreef travelwoman het volgende:
[..]
nou ik ken je niet weet jeen jij wilt het niet dus zou ik een abortus laten plegen
okee, maar dan wél zonder de andere partij een slappe zak te noemenquote:op zondag 6 november 2005 13:50 schreef alicey het volgende:
wat uiteindelijk wijsheid is, is moeilijk te zeggen. de natuurlijke gang is dat er een kind geboren zal worden, en ik denk dat als een van de 2 partners die kind wil opvoeden, dat het kind dan geboren moet worden.
nee puur respect en de ander in zijn waarde latenquote:
ik zou het vreemder vinden als het je juist geen ene zak zou kunnen schelen.quote:op zaterdag 5 november 2005 20:06 schreef sweetdreams het volgende:
ik begrijp best dat voor sommige mensen abortus een goede optie zou zijn maar ik heb daar gewoon moeite mee.
als jij het kind dolgraag wil hebben dan denk je aan jezelf en niet aan degene die het niet wil hebbenquote:op zondag 6 november 2005 14:14 schreef travelwoman het volgende:
[..]
nee puur respect en de ander in zijn waarde laten
dan zou ik eerder aan het kindje denken en niet aan mezelf.quote:op zondag 6 november 2005 14:20 schreef bonke het volgende:
[..]
als jij het kind dolgraag wil hebben dan denk je aan jezelf en niet aan degene die het niet wil hebben
gevoel van eigenwaarde heet dat
dat is juist egoïsme... je moet juist niet aan jezelf denken maar aan het kind. dat is de grootste fout die mensen maken die graag een kind willen hebben.quote:op zondag 6 november 2005 14:20 schreef bonke het volgende:
[..]
als jij het kind dolgraag wil hebben dan denk je aan jezelf en niet aan degene die het niet wil hebben
gevoel van eigenwaarde heet dat
helemaal mee eens hugoboss22 !quote:op zondag 6 november 2005 14:54 schreef hugoboss22 het volgende:
[..]
dat is juist egoïsme... je moet juist niet aan jezelf denken maar aan het kind. dat is de grootste fout die mensen maken die graag een kind willen hebben.
petje afquote:op zondag 6 november 2005 14:05 schreef mirage het volgende:
jullie moeten zelf de beslissing maken.
verhaaltje van mijn kant:
(......)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |