lijkt me duidelijk. en als je moet kiezen tussen je kind of je relatie, kies dan voor je kind want van een relatie weet je nooit zeker of die stand houdt.quote:op zaterdag 5 november 2005 19:28 schreef sweetdreams het volgende:
abortus is voor hem wel bespreekbaar maar voor mij niet. ik vind gewoon dat we onze verantwoordelijkheid moeten nemen voor wat wij zelf gemaakt hebben.
ik raad geen abortus aan. ik waak alleen voor de waardeloze redeneringen die door sommige mensen geleverd worden.quote:op zaterdag 5 november 2005 19:51 schreef senesta het volgende:
beetje makkelijke uitlating om iemand waar je alleen het bovenstaande van weet een abortus aan te raden.
een abortus is ook iets waar je de rest van je leven mee verder moet leven, lijkt me iets waar je goed over na moet denken en misschien met je naaste omgeving goed moet doorspreken, in plaats van hier.
de mensen op dit forum zijn dit topic vanavond al weer vergeten, jij moet met je beslissing een leven lang verder.
hopelijk is dat niet de enige reden dat je denkt dat ie niet weg zal gaan.quote:ik denk niet dat mijn vriend bij mij weg zal gaan overigens. we hebben al twee jaar een relatie.
nou, toen ik voor het eerste het hartje hoorde kloppen (8 weken ofzo) had ik toch echt niet het idee dat er *geen* kindje bij vrouwlief in haar buik zat.quote:op zaterdag 5 november 2005 19:47 schreef electricity het volgende:
er is eigenlijk maar 1 steekhoudend argument tegen abortus. dat is de eventuele pijnlijkheid of schaamte ten tijde van de ingreep. een 'kindje' is het nog niet,
nee, niet met zoveel woorden maar in je reacties klinkt jouw advies wel erg door, en ik had het ook niet over jou in het bijzonder hoor, er waren andere reacties die behoorlijk ongezouten waren.quote:op zaterdag 5 november 2005 19:55 schreef electricity het volgende:
[..]
ik raad geen abortus aan. ik waak alleen voor de waardeloze redeneringen die door sommige mensen geleverd worden.
tja er zijn nogal wat organismen die bloeddoorvoer nodig hebben om te kunnen leven. daarin vormt een mens in wording geen uitzondering. waar je dan op uitkomt is wat de definitie van een mens is. naar mijn idee is daar wel wat meer voor nodig dan een kloppend hart, zoals ieder zoogdier dat heeft.quote:op zaterdag 5 november 2005 19:59 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
nou, toen ik voor het eerste het hartje hoorde kloppen (8 weken ofzo) had ik toch echt niet het idee dat er *geen* kindje bij vrouwlief in haar buik zat.
dat is jouw persoonlijke mening, geen feit.quote:op zaterdag 5 november 2005 19:47 schreef electricity het volgende:
er is eigenlijk maar 1 steekhoudend argument tegen abortus. dat is de eventuele pijnlijkheid of schaamte ten tijde van de ingreep. een 'kindje' is het nog niet, dus daar moet je het ook niet naar beoordelen. iedere menstruatie zou je dan wel als een drama kunnen zien.
als je toch al wist dat je ooit kinderen wilde, dan zou ik zeggen: geniet er van, vanaf nu !quote:op zaterdag 5 november 2005 20:01 schreef sweetdreams het volgende:
dat we ooit kinderen wilden wisten we al maar nu nog niet. maar goed we hebben een huis en werk en we zijn geen tieners meer. maar als je het over gevoel gaat hebben die zegt dat we er nog niet klaar voor zijn... maar ja samen gemaakt dus toch samen verantwoordelijkheid nemen toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |