abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32000107
ts heeft nog even in "hoe voel je je nu deel 29385429357" geroepen dat ze zichzwanger voelt en is pleite...
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_32000148
jah.. lekker eerst egoistisch je laten neuken, en vervolgens gaan klagen als de uitkomst je niet bevalt.
pi_32000179
quote:
op zaterdag 5 november 2005 19:28 schreef sweetdreams het volgende:
abortus is voor hem wel bespreekbaar maar voor mij niet. ik vind gewoon dat we onze verantwoordelijkheid moeten nemen voor wat wij zelf gemaakt hebben.
lijkt me duidelijk. en als je moet kiezen tussen je kind of je relatie, kies dan voor je kind want van een relatie weet je nooit zeker of die stand houdt.

maar uit ervaring kan ik je vertellen dat de kans heel groot is dat je vriend na de eerste echo toch echt al meteen in de speelgoedwinkel staat, bij wijze van spreken.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  zaterdag 5 november 2005 @ 19:55:15 #54
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_32000181
eh

dat is dan wel weer een mooie woordspeling, dat laatste
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
pi_32000189
quote:
op zaterdag 5 november 2005 19:51 schreef senesta het volgende:

beetje makkelijke uitlating om iemand waar je alleen het bovenstaande van weet een abortus aan te raden.
een abortus is ook iets waar je de rest van je leven mee verder moet leven, lijkt me iets waar je goed over na moet denken en misschien met je naaste omgeving goed moet doorspreken, in plaats van hier.
de mensen op dit forum zijn dit topic vanavond al weer vergeten, jij moet met je beslissing een leven lang verder.
ik raad geen abortus aan. ik waak alleen voor de waardeloze redeneringen die door sommige mensen geleverd worden.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_32000210
zo ok, dit is dus de eerste keer dat ik op het forum ben en merk dat er heftig gereageerd wordt op wat ik schrijf. mijn vriend en ik hebben dus een huis en allebei vast werk. onze ouders weten er nog niet van en dacht laat ik eens anoniem vragen wat anderen er van vinden. sommige reacties klinken opbeurend andere behoorlijk naar. maar ok dat kon ik verwachten. ik denk niet dat mijn vriend bij mij weg zal gaan overigens. we hebben al twee jaar een relatie.
pi_32000244
quote:
ik denk niet dat mijn vriend bij mij weg zal gaan overigens. we hebben al twee jaar een relatie.
hopelijk is dat niet de enige reden dat je denkt dat ie niet weg zal gaan.
  zaterdag 5 november 2005 @ 19:58:47 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32000319
kunnen en willen jullie het kindje in je leven inpassen?
dat is een antwoord dat alleen jullie kunnen geven.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_32000333
quote:
op zaterdag 5 november 2005 19:47 schreef electricity het volgende:
er is eigenlijk maar 1 steekhoudend argument tegen abortus. dat is de eventuele pijnlijkheid of schaamte ten tijde van de ingreep. een 'kindje' is het nog niet,
nou, toen ik voor het eerste het hartje hoorde kloppen (8 weken ofzo) had ik toch echt niet het idee dat er *geen* kindje bij vrouwlief in haar buik zat.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  Moderator zaterdag 5 november 2005 @ 19:59:43 #60
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_32000354
quote:
op zaterdag 5 november 2005 19:55 schreef electricity het volgende:

[..]

ik raad geen abortus aan. ik waak alleen voor de waardeloze redeneringen die door sommige mensen geleverd worden.
nee, niet met zoveel woorden maar in je reacties klinkt jouw advies wel erg door, en ik had het ook niet over jou in het bijzonder hoor, er waren andere reacties die behoorlijk ongezouten waren.
kun je ook verwachten op een forum hoor, daar niet van.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 5 november 2005 @ 19:59:58 #61
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32000364
emotioneel is het natuurlijk ook een heel ander verhaal dan feitelijk .
pi_32000410
dat we ooit kinderen wilden wisten we al maar nu nog niet. maar goed we hebben een huis en werk en we zijn geen tieners meer. maar als je het over gevoel gaat hebben die zegt dat we er nog niet klaar voor zijn... maar ja samen gemaakt dus toch samen verantwoordelijkheid nemen toch?
pi_32000443
een kind moet je echt willen en je moet er ook beiden aan toe zijn. dit zijn dus niet de ideale omstandigheden om aan een kind te beginnen. dan zou de keuze voor mij niet zo moeilijk zijn. ik kan het mis hebben maar je vriend laat je stikken als je het doorzet en wat heb je dan. je hebt dus eigenlijk 2 opties. het kind alleen opvoeden of je laat het weg halen. je vriend zou ik ook een opsodemieter geven, die neemt z'n verantwoordelijkheid niet.
Alle televisie's de wereld uit, radio's aan de macht.
  Moderator zaterdag 5 november 2005 @ 20:02:13 #64
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_32000447
maar hoe ver zou je nu zijn dan?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 5 november 2005 @ 20:02:52 #65
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32000469
maar wat ik al eerder vroeg: wat is er minder 'verantwoordelijkheid nemen' aan het besluit dat jullie nu nog niet klaar zijn om voor een kindje te zorgen.. 24/7 ?
pi_32000478
quote:
op zaterdag 5 november 2005 19:59 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

nou, toen ik voor het eerste het hartje hoorde kloppen (8 weken ofzo) had ik toch echt niet het idee dat er *geen* kindje bij vrouwlief in haar buik zat.
tja er zijn nogal wat organismen die bloeddoorvoer nodig hebben om te kunnen leven. daarin vormt een mens in wording geen uitzondering. waar je dan op uitkomt is wat de definitie van een mens is. naar mijn idee is daar wel wat meer voor nodig dan een kloppend hart, zoals ieder zoogdier dat heeft.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_32000483
mijn vriend heeft overigens niet gezegd dat hij perse wil dat ik een abortus laat ondergaan. hij weet het helemaal even niet meer.
pi_32000536
overigens ben ik nu 4 weken zwanger
pi_32000576
quote:
op zaterdag 5 november 2005 19:47 schreef electricity het volgende:
er is eigenlijk maar 1 steekhoudend argument tegen abortus. dat is de eventuele pijnlijkheid of schaamte ten tijde van de ingreep. een 'kindje' is het nog niet, dus daar moet je het ook niet naar beoordelen. iedere menstruatie zou je dan wel als een drama kunnen zien.
dat is jouw persoonlijke mening, geen feit.
een eicel die bevrucht is of zelfs een embryo gelijkstellen aan een onbevruchte eicel is absurd.
leven ontstaat op het moment dat de eicel bevrucht wordt, dat niet willen stoppen is weldegelijk een argument tegen abortus.
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
pi_32000587
ik begrijp best dat voor sommige mensen abortus een goede optie zou zijn maar ik heb daar gewoon moeite mee. en trouwens als hij bij mij weggaat omdat ik het niet weg zou laten halen zou het wel een slappe zak zijn.
  zaterdag 5 november 2005 @ 20:07:05 #71
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_32000614
probeer ruzie met je vriend te vermijden zonder dat je hem aan jou probeert te binden. als voor jou abortus geen optie is, dan lijken de kaarten geschud. gezond eten dus, en stoppen met roken en alcohol.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_32000620
quote:
op zaterdag 5 november 2005 20:01 schreef sweetdreams het volgende:
dat we ooit kinderen wilden wisten we al maar nu nog niet. maar goed we hebben een huis en werk en we zijn geen tieners meer. maar als je het over gevoel gaat hebben die zegt dat we er nog niet klaar voor zijn... maar ja samen gemaakt dus toch samen verantwoordelijkheid nemen toch?
als je toch al wist dat je ooit kinderen wilde, dan zou ik zeggen: geniet er van, vanaf nu !
  zaterdag 5 november 2005 @ 20:07:23 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32000625
wil je eigenlijk niet gewoon graag dit kindje houden?
dat proef ik er een beetje uit namelijk.

is toch je goed recht in dat geval?!
pi_32000662
hij begrijpt dat ik geen abortus wil. hebben jullie nog tips voor hem?
pi_32000670
je zegt, hij weet het allemaal even niet meer. maar geldt dat voor jou ook niet? je zegt dat je moeite hebt met (het idee van) abortie maar heel stellig klink je niet. zou je niet liever wachten met een kindje tot jullie er allebei klaar voor zijn en ernaar verlangen? of ben je bereid je leven aan te passen en ruimte te maken voor een kindje?
wat ik bedoel is, ben jij daar allemaal al uit voor jezelf?
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')