ja. het lichaam produceert die cellen. en ja, zo zijn ze ooit geevolueerd. maar dat is nu niet aan de orde. straks wordt dat ook nog weer betwist.quote:
ik bedoelde meer dat 'ontworpen' een 'ontwerper' impliceert.quote:op maandag 7 november 2005 22:55 schreef electricity het volgende:
ja. het lichaam produceert die cellen. en ja, zo zijn ze ooit geevolueerd. maar dat is nu niet aan de orde. straks wordt dat ook nog weer betwist.![]()
![]()
ok verkeerde woordkeuzequote:op maandag 7 november 2005 22:59 schreef lupa_solitaria het volgende:
[..]
ik bedoelde meer dat 'ontworpen' een 'ontwerper' impliceert.
ongepland zwanger!! help!!quote:op maandag 7 november 2005 21:17 schreef dromenvanger het volgende:
tenzij god het van je vraagt, als offer, dan , hèquote:
ik kwam er pas laat achter omdat ik de pil gewoon slikte en ongesteld werd..... totdat mn lichaam raar begon te doen heb ik een test gedaan en daaruit bleek dat ik zwanger was en toen ben ik naar de dokter gegaan en die zei dat ik al 2 maanden was.....quote:op maandag 7 november 2005 13:59 schreef poepsie het volgende:
[..]
twijfelde je zo lang of kwam je er later pas achter?
om verder te gaan in de context van de post waar jij je zin mee begint...quote:op dinsdag 8 november 2005 09:41 schreef milagro het volgende:
[..]
tenzij god het van je vraagt, als offer, dan , hè
ik vind dat sommigen hier wel erg makkelijk de optie abortus neerplempen, zeg.
ik heb iig geen idee wat jij moet doen, wat het beste is.
wat ik wel denk te weten, is dat bij een niet geplande zwangerschap er niet zelden een lichte vorm van paniek is maar dat dat gevoel niet 'bindend' hoeft te zijn, de eerste indruk niet meteen de 'juiste'.
puur voor mezelf zou ik kiezen wat ik voel, niet wat zogenaamd het 'verstandigst' is, maar dat ben ik dus, en jij bent jij en moet vooral niet luisteren naar verwijtende betweters en nonchanlante adviezen.
dat is zielig, dan worden ze duizelig en misselijkquote:op maandag 7 november 2005 22:02 schreef wolkje het volgende:
[..]
wezentje? heb je weleens een zaadcel gezien? daar kan je met de grootste fantasie nog geen wezentje van maken hoor.
is in jouw visie de pil slikken ook moord? en een condoom gebruiken? en een spiraaltje?
quote:op zaterdag 5 november 2005 20:06 schreef sweetdreams het volgende:
ik begrijp best dat voor sommige mensen abortus een goede optie zou zijn maar ik heb daar gewoon moeite mee. en trouwens als hij bij mij weggaat omdat ik het niet weg zou laten halen zou het wel een slappe zak zijn.
niet dat de ts nog gaat reageren ofzo want die is al weken spoorloos ondertussen in dit topic. maar goed. samen maken samen verantwoordelijkheid nemen is flauwekul. je hebt natuurlijk wel de verantwoordelijkheid voor het kind maar jij kan ook de verantwoording nemen om juist geen kind ter wereld te brengen (abortus) maar dat doe je dus toch niet. dan kan het net zo goed zijn dat jij diegene niet bent die haar verantwoordelijkheid neemt.quote:dat we ooit kinderen wilden wisten we al maar nu nog niet. maar goed we hebben een huis en werk en we zijn geen tieners meer. maar als je het over gevoel gaat hebben die zegt dat we er nog niet klaar voor zijn... maar ja samen gemaakt dus toch samen verantwoordelijkheid nemen toch?
wat een onzin...quote:op zaterdag 5 november 2005 19:49 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
wel eens een bevalling gezien?!![]()
vele malen erger pijnlijker en zeer beschamend als je daar met
een dikke rooie kop naar adem ligt te smakken!![]()
er niet klaar voor zijn is echt grote onzin. je kunt je best aanpassen als je wilt. is gewoon puur een kwestie van wel of niet willen. en makkelijk zal het niet worden nee... je komt een boel tegen, maar als je dat hebt overwonnen dan kun je ook een heleboel meer aan.quote:op dinsdag 22 november 2005 14:01 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
[..]
niet dat de ts nog gaat reageren ofzo want die is al weken spoorloos ondertussen in dit topic. maar goed. samen maken samen verantwoordelijkheid nemen is flauwekul. je hebt natuurlijk wel de verantwoordelijkheid voor het kind maar jij kan ook de verantwoording nemen om juist geen kind ter wereld te brengen (abortus) maar dat doe je dus toch niet. dan kan het net zo goed zijn dat jij diegene niet bent die haar verantwoordelijkheid neemt.
en nee, als jullie een kind nemen omdat jij dat wil omdat jij geen abortus wil nemen terwijl jullie er niet klaar voor zouden zijn zou jij een slappe zak (trut) zijn.
jij neukt, niet dat kind hoor, het is jouw keuze om seks te hebben en je goed te beschermen of niet...quote:op maandag 7 november 2005 21:29 schreef innovative het volgende:
en dan nog iets: wie is het kind om te beslissen dat het even een maand of wat in de moeder gaat wonen? tja, als we het zo gaan spelen...
het is een verantwoording voor beiden.. maar in nl is het nog altijd zo dat de vrouw baas over eigen buik is.quote:op dinsdag 22 november 2005 14:01 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
[..]
en nee, als jullie een kind nemen omdat jij dat wil omdat jij geen abortus wil nemen terwijl jullie er niet klaar voor zouden zijn zou jij een slappe zak (trut) zijn.
ik heb zelf ook en abortus gehad met 7 weken, en geen haar op mijn hoofd die daar spijt van heeft. ik heb de echo gezien en het deed me totaal niets. je kan me hard vinden of weet ik wat nog meer, maar ik heb geen 5 dagen bedenktijd nodig gehad.quote:weet welke beslissing je maakt, wat je presies weg gaat halen en wees zeker van je zaak, heel erg zeker
en weet je, juist dat je niet aan willen passen is het niet klaar er voor zijn. gewoon, nog niet in staat zijn jezelf genoeg aan de kant te zetten voor een kind, de offers die je moet maken ook echt als offer zien en het je kind kwalijk nemen dat het ervoor zorgt dat jij dingen niet kunt doen.quote:op dinsdag 22 november 2005 14:21 schreef partychickie het volgende:
[..]
er niet klaar voor zijn is echt grote onzin. je kunt je best aanpassen als je wilt. is gewoon puur een kwestie van wel of niet willen. en makkelijk zal het niet worden nee... je komt een boel tegen, maar als je dat hebt overwonnen dan kun je ook een heleboel meer aan.
dat is een kwestie van niet willen. dan moet je gewoon zeggen ik wil het kind niet want ik vind mijn eigen dingen doen belangrijker en dat wil ik niet opgeven voor wat dan ook.quote:op dinsdag 22 november 2005 16:22 schreef innovative het volgende:
[..]
en weet je, juist dat je niet aan willen passen is het niet klaar er voor zijn. gewoon, nog niet in staat zijn jezelf genoeg aan de kant te zetten voor een kind, de offers die je moet maken ook echt als offer zien en het je kind kwalijk nemen dat het ervoor zorgt dat jij dingen niet kunt doen.
nou, dat zeg ik dus. omdat ik er niet aan toe ben mezelf op zij te zetten. het is inderdaad niet willen, maar dat niet willen is juist de kern van het hele "er niet aan toe zijn" verhaal.quote:op dinsdag 22 november 2005 16:31 schreef partychickie het volgende:
[..]
dat is een kwestie van niet willen. dan moet je gewoon zeggen ik wil het kind niet want ik vind mijn eigen dingen doen belangrijker en dat wil ik niet opgeven voor wat dan ook.
tja, geen tiener meer maar nog wel voltijd student zonder geld en een vriend die absoluut niet met een zwangerschap om zou kunnen gaan, een relatie die gebaseerd is op lol hebben samen zonder over de toekomst te denken... dat gaat allemaal net ff een stuk lastiger met een kind.quote:op dinsdag 22 november 2005 16:37 schreef partychickie het volgende:
ik kan me trouwens wel voorstellen dat als je in je tienerjaren zit zoals 15 bv het weg laat halen.
ja ik vind niet aan toe zijn niet de juiste benaming daarvoor.quote:op dinsdag 22 november 2005 16:36 schreef innovative het volgende:
[..]
nou, dat zeg ik dus. omdat ik er niet aan toe ben mezelf op zij te zetten. het is inderdaad niet willen, maar dat niet willen is juist de kern van het hele "er niet aan toe zijn" verhaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |