abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31993185
Iedereen is vast wel eens een arrogant meisje/jongen tegengekomen. Wat vinden jullie daarvan en wanneer vinden jullie iemand pas arrogant? Wat doe je dan? Negeer je zo'n iemand of doe je arrogant terug? En waarom denk je dat iemand arrogant is? Ben benieuwd
4
pi_31993420
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:24 schreef Brunette het volgende:
Iedereen is vast wel eens een arrogant meisje/jongen tegengekomen. Wat vinden jullie daarvan en wanneer vinden jullie iemand pas arrogant? Wat doe je dan? Negeer je zo'n iemand of doe je arrogant terug? En waarom denk je dat iemand arrogant is? Ben benieuwd
Arrogantie is over het algemeen een uitingsvorm van diepgewortelde onzekerheid. Je geen houding weten te geven, dus.

Als ik zo iemand tegenkom, doe ik zoals ik altijd doe.

Ik word altijd een beetje moe van alle excuses die er verzonnen moeten worden om vervelend gedrag goed te praten ('Hij is zo onzeker', of 'Ze kan er slecht mee omgaan' of 'Hij kan het ook niet helpen' of 'Als je haar beter leert kennen, is ze héél anders').

We zijn uiteindelijk allemaal onzeker, in meer of mindere mate. Echte arrogantie, iemand die zich beter voelt dan anderen dus, komt volgens mij niet zo vaak voor.
pi_31994023
Arrogant is slechts het verlengde van zelfvertrouwen. Voor iedereen ligt de grens net ergens anders.
pi_31994069
Ik hou niet van arrogante mensen, want ik ben zelf al arrogant.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_31994103
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:33 schreef Nadine26 het volgende:

We zijn uiteindelijk allemaal onzeker, in meer of mindere mate. Echte arrogantie, iemand die zich beter voelt dan anderen dus, komt volgens mij niet zo vaak voor.
wat een onzin zeg, ik ben gewoon beter

[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_31994192
Maar eigenlijk ben ik het met Nadine wel eens dat arrogante mensen zich uit onzekerheid geen houding weten te geven en zich daardoor verbergen achter een ''harde'' schild.
4
pi_31994264
Ik probeer altijd te kijken wat hun zwakke punt is en probeer daar een paar keer te steken. Een leuke eigenschap van me is het niet. Maar ik kan het niet laten.
Ik word namelijk extreem moe van arrogante mensen.
pi_31994293
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:59 schreef Brunette het volgende:
Maar eigenlijk ben ik het met Nadine wel eens dat arrogante mensen zich uit onzekerheid geen houding weten te geven en zich daardoor verbergen achter een ''harde'' schild.
net als hell's angels
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:02:06 #9
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31994295
De grens tussen zelfvertrouwen en arrogantie is inderdaad klein zoals Alicey al zei. Ben je zeker van jezelf dan kom je soms misschien vanzelf al arrogant over. Misschien is het een te hoge dosis aan zelfverzekerdheid en in de ogen van de aanschouwer is die zelfverzekerdheid al snel arrogantie. Daarbij kun je vanuit zelfverzekerdheid al snel uit de hoogte gaan doen, maar dat is denk ik net die flow die je meemaakt. En toch kom ik zelden mensen tegen die uit de hoogte doen, ik observeer ze eerder als. "Kijk mij eens, ik ben interessant" En dat recht hebben ze, hoewel ze zoal vrienden als vijanden zullen maken. Zelf ben ik eerder voorstander van, bescheidenheid kent geen grenzen maar ook daar kom je niet het meest ver mee in deze maatschappij. Mijn principe bescheidenheid kent geen grenzen komt hier op internet niet zo snel over, maar in real life is dat vaker wel anders. Omdat ik me meer aanpas en dus pas ik me aan. Bij echte arrogante mensen die ik dus niet vaak zie, loop ik meestal weg. Of ik probeer te kijken of er nog wat te vinden is in het contact.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_31994605
Dat jullie je hiermee bezig houden. Kan mij het schelen of arrogantie een teken is van onzekerheid. Als iemand uit de hoogte doet dan ga ik wel met iemand anders praten. Je bezighouden met de oorzaken van iemands arrogantie vind ik verspilling van energie.
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:11:25 #11
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31994610
Ik lees hier twee dingen die heel tegenstrijdig zijn. Nadine26 spreekt over arrogantie als uitingsvorm van diepgewortelde onzekerheid, terwijl Dromenvanger het heeft over het zéér zeker van jezelf zijn en daardoor mogelijk arrogant overkomen.

Zelf heb ik het niet zo op mensen die uit de hoogte gaan lopen doen. Dat verwaande gedrag waarmee sommigen lijken te willen zeggen: 'Ik heb hier gelijk, dus je hebt naar mij te luisteren.'

Dat sommigen op de werkvloer dit gedrag vertonen, dat zou ik al niet waarderen, maar wel enigszins kunnen begrijpen. Als men dit privé ook gaat doen, dan staan ze gauw buiten.

't Is bijna net zo erg als jaloezie.
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:13:02 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31994658
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:11 schreef zodiakk het volgende:
Dat jullie je hiermee bezig houden. Kan mij het schelen of arrogantie een teken is van onzekerheid. Als iemand uit de hoogte doet dan ga ik wel met iemand anders praten. Je bezighouden met de oorzaken van iemands arrogantie vind ik verspilling van energie.
Dat moet je gewoon uit dit topic wegblijven en een ander topic gaan lezen, zodiakk.
Evenzogoed, bedankt voor je mening.
pi_31994678
Mensen die jaloers op mij zijn, noemen mij wel eens arrogant, ja.

Wat ik met arrogante mensen doe?
Niks, want die ken ik niet en het valt me nooit echt op
Billie Holiday is Lady Day!
pi_31994700
Ik liep laatst op het station in Utrecht en alle mensen moesten naar de hal toe en ik moest het perron op dus ik loop helemaal rechts lazer bijna het spoor op dus ik bleef doorlopen bots ik tegen zo'n dom wijf, schreeuwt ze hey kun je niet uitkijken. Ik ben maar gewoon doorgelopen voordat ik haar op haar bek had geslagen.
pi_31994723
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:13 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Mensen die jaloers op mij zijn, noemen mij wel eens arrogant, ja.

Wat ik met arrogante mensen doe?
Niks, want die ken ik niet en het valt me nooit echt op
checkt fotobouque: uhm, je ziet er iig niet arrogant uit
pi_31994744
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:14 schreef Stansfield het volgende:
Ik liep laatst op het station in Utrecht en alle mensen moesten naar de hal toe en ik moest het perron op dus ik loop helemaal rechts lazer bijna het spoor op dus ik bleef doorlopen bots ik tegen zo'n dom wijf, schreeuwt ze hey kun je niet uitkijken. Ik ben maar gewoon doorgelopen voordat ik haar op haar bek had geslagen.
stoer hoor.
pi_31994753
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:11 schreef zodiakk het volgende:
Doe eens niet zo arrogant!
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_31994834
Ik ben gewoon geboren met een arrogante kop, kan er weinig aan doen, dat is genetisch (behalve bij mijn vader dan)... Ik krijg zo vaak verbaasd te horen "Je bent helemaal niet zo arrogant". Heel spontane mensen, vinden dat trouwens sowieso nooit van me... is me opgevallen. Ik ben gewoon ook een beetje verlegen...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_31994844
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:15 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

checkt fotobouque: uhm, je ziet er iig niet arrogant uit
Ik heb er ook geen reden toe.

Ik merk alleen dat mensen die hetzelfde willen zijn als ik, me spontaan arrogant vinden.
Misschien ben ik iets te ver van hun bed enz, bang voor het onbekende.
Billie Holiday is Lady Day!
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:21:41 #20
103993 AndreB.
fok is retecool
pi_31994932
Ik weet van mezelf dat ik erg arrogant over kan komen. Dit uit zich slechts naar mensen die ik niet ken. Het is een vorm van onzekerheid die je verbergt door het goede van jezelf te laten overheersen. Zeer slechte eigenschap van mij en het is dus zo dat mensen m'n echte ik eerst wat beter moeten leren kennen willen ze me aardig gaan vinden.
Wat is Fok?
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:21:45 #21
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31994934
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:18 schreef djenneke het volgende:
Ik ben gewoon geboren met een arrogante kop, kan er weinig aan doen, dat is genetisch (behalve bij mijn vader dan)... Ik krijg zo vaak verbaasd te horen "Je bent helemaal niet zo arrogant". Heel spontane mensen, vinden dat trouwens sowieso nooit van me... is me opgevallen. Ik ben gewoon ook een beetje verlegen...
Sommige mensen hebben dat idd gewoon. En dan blijkt dat ze het helemaal niet zijn.

Ik vind Paris Hilton ook zo'n verwaande kop hebben btw.
pi_31995012
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben dat idd gewoon. En dan blijkt dat ze het helemaal niet zijn.

ja maar zij is het ook echt.
pi_31995017
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik KAN ook wel arrogant doen hoor, als ik me lastiggevallen voel bijvoorbeeld... en dat al 3 keer netjes heb geprobeerd op te lossen.... tevergeefs... dan wil ik wel eens naar doen...

Die heeft dat zeker ook ja!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_31995046
Ik heb er leuke ervaringen mee. Meestal zijn het juist heel onzekere mensen.

Ik was een keer op een bedrijfsuitje van een advocatenkantoor. Het waren meerdere vestigingen dus niet iedereen kende elkaar. Er kwam een vrouw binnen die heel uit de hoogt blafte waar de "echte" advocaten zaten, want ja, stel je voor dat je bij het "ondersteunend personeel" komt te zitten. Later, bij het avondeten zat ik toevallig naast haar. Na een tijdje en heel veel wijn kwamen we in gesprek en bleek ze zo onzeker te zijn omdat ze een vrouw was en blond haar had. De eerste jaren (!) dat ze advocaat was droeg ze ook expres een bril omdat ze dacht dat mensen haar dan serieuzer zouden nemen.

Laatst ook een meisje gesproken. Heel bitchy. Vroeg oa waarom ik nog steeds met mijn scriptie bezig was. Erg denigrerend en bleef niet uitgepraat over hoe "goed" ze wel niet was. Later vertelde ze dat ze door psychische problemen er zelf al een jaar mee bezig was. En nog niets op papier had staan!

Ik heb altijd het gevoel dat mensen die écht goed in iets zijn of rete-intelligent geen arrogantie nodig hebben om iets te bereiken. Sommige topmensen die ik ken zijn juist super aardig.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_31995067
kheb ik liever een arrogante man die zijn onzekerheden overschreeuwt, dan 1tje die zijn onzekerheden laat zien. ik moet geen zwakke man
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')