abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:04:35 #1
112013 Nathox
.... is er (n) iets..??
pi_31991114
Ik heb van de week een s-video kabetje gekocht om mijn tv aan te sluiten op mn pc. In mijn pc zit zo'n aansluiting niet dus heb ik er een scart-blokje buigekocht met s-video ingang.

Nu is het me gelukt om beeld op mn tv te krijgen, maar helaas alleen zwart-wit. Een kerel van de expert zegt dat dit een veelvoorkomend probleem is en dat het er op neerkomt dat ik een tv nodig heb die het signaal van s-video ondersteunt.

Het lijkt mij dat dit ook anders op te lossen moet zijn?
If you just don't give a shit about things, everything gets so much easier...
pi_31992868
En wat heb je zelf allemaal al geprobeerd?

Lees voor de grap De grote tv-out FAQ eens door
pi_31995434
Dat probleem had ik ook in het begin. Je moet dan moet je hoe gek het mss ook klinkt composite-out kiezen bij je instellingen en dan heb je kleur. Tenminste dat was bij mij het geval. Succes~!!
I'd rather die like a man than live like a coward
  zaterdag 5 november 2005 @ 18:06:11 #4
112013 Nathox
.... is er (n) iets..??
pi_31996407
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:10 schreef Geqxon het volgende:
En wat heb je zelf allemaal al geprobeerd?

Lees voor de grap De grote tv-out FAQ eens door
ik had alle mogelijke instellingen geprobeerd, alleen geeft mijn videokaart niet de mogelijkheid om allerlei PAL-instellingen te doen ed. Ook niet na het installeren van nieuwe drivers...

Inmiddels heb ik het probleem overigens wél opgelost!
Ik las op een site waar de vier pinnetjes voor zijn in een S-video kabel. De twee onderste zijn Ground en de twee bovenste (aangenomen dat je het plastic blokje als de onderkant beschouwt) zijn voor het kleursignaal en voor lichtintensiteit. Een tv zonder S-video ondersteuning wil die twee signalen niet apart hebben maar als één signaal.

Ik heb de twee pinnetjes verbonden met een heel klein stukje alluminiumfolie en er voor gezorgd dat het niets anders raakt (zijkant/onderste pinnetjes) et voiá! KLEUR!

Ben echt superhappy, dit heeft me twee lange avonden kutten gekost...
If you just don't give a shit about things, everything gets so much easier...
pi_32166086
Maakt het nog uit hoe diep je het in het stekkertje met elkaar verbind? Ik zit zoals je merkt met hetzelfde probleem.
pi_32168592
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 18:06 schreef Nathox het volgende:

[..]

ik had alle mogelijke instellingen geprobeerd, alleen geeft mijn videokaart niet de mogelijkheid om allerlei PAL-instellingen te doen ed. Ook niet na het installeren van nieuwe drivers...

Inmiddels heb ik het probleem overigens wél opgelost!
Ik las op een site waar de vier pinnetjes voor zijn in een S-video kabel. De twee onderste zijn Ground en de twee bovenste (aangenomen dat je het plastic blokje als de onderkant beschouwt) zijn voor het kleursignaal en voor lichtintensiteit. Een tv zonder S-video ondersteuning wil die twee signalen niet apart hebben maar als één signaal.

Ik heb de twee pinnetjes verbonden met een heel klein stukje alluminiumfolie en er voor gezorgd dat het niets anders raakt (zijkant/onderste pinnetjes) et voiá! KLEUR!

Ben echt superhappy, dit heeft me twee lange avonden kutten gekost...
Ik zou als ik jou was dat stukje folie vervangen voor een 470pF condensator.
Ik kan me niet voorstellen dat op internet de oplossing van die folie staat.
Zoek eens op google naar wat dat stukje folie kan doen... Daarna ga je het meteen veranderen gok ik

Google is je vriend
Assie enzo
pi_32169981
-edit-
pi_32230536
hahaha dat alumunium folie werkt , maar beeld is niet supermooi
wat is een 470pF condensator
ik heb wel gegoogled maar ik snap er nix van.
pi_32235912
Conrad.nl
Bestnr.: 458767 - 89
pi_32248175
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:10 schreef xoo het volgende:
hahaha dat alumunium folie werkt , maar beeld is niet supermooi
wat is een 470pF condensator
ik heb wel gegoogled maar ik snap er nix van.
De eerste de beste electronica zaak heeft die wel.
Het ding heeft 2 pootjes, die soldeer je gewoon tussen je C en L signaal (waar je folie nu zit).

And of you go.
Assie enzo
pi_32298585
ok, maar is het beeldkwaliteit beter?, want nu zie ik dat het beeld wat schokkerig is en dat wil ik natuurlijk niet.
pi_32300975
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 22:04 schreef xoo het volgende:
ok, maar is het beeldkwaliteit beter?, want nu zie ik dat het beeld wat schokkerig is en dat wil ik natuurlijk niet.
Nooit last van gehad.
Maybe ergens een beschadeging in je kabel ofzo? Alhoewel het beeld dan niet gaat schokken .
Te weinig video geheugen in je PC?
Beeld is idd beter ja. (zou tenminste wel moeten).
Assie enzo
  woensdag 30 november 2005 @ 22:10:46 #13
112013 Nathox
.... is er (n) iets..??
pi_32710930
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:10 schreef xoo het volgende:
hahaha dat alumunium folie werkt , maar beeld is niet supermooi
wat is een 470pF condensator
ik heb wel gegoogled maar ik snap er nix van.
Excuus voor niet meer reageren, maar mijn probleem was namelijk verholpen...

Ik heb inderdaad het folie weggehaald, want na een tijdje werd mijn beeldkwaliteit ook bagger. Helemaal na een keertje draaien met de tv lol. Maar ik heb 1 enkel koperdraadje uit een of ander snoertje geplukt en deze in de gaatjes gedaan van de twee (bovenste) pinnetjes. Als een soort boogje zegmaar. Daar heb ik de s-video stekker gewoon bijgeprikt en nu echt nergens meer last van.

Overigens is stond ik op het punt een soldeerboutje te kopen, dus mocht je die vaker nodig denken te hebben kun je dat natuurlijk ook doen.

Ik heb trouwens wel weer ergens last van, namelijk bij het afspelen van een ORIGINELE dvd. Dan gaat mijn tv beel WEL ineens weer flikkeren en gek doen. Maar verder met divx of gewoon desktop nergens last van. Zal wel iets met kleur/PAL instellingen te maken hebben. Als iemand iets weet of een topic weet waar ik meer kan lezen hoor ik het graag...
If you just don't give a shit about things, everything gets so much easier...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')