abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32047125
quote:
Op zondag 6 november 2005 16:36 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Sinds wanneer wordt het arme deel binnen een vrijhandelszone er beter van??? Alleen de rijkere landen (met name de VS dus) worden er echt beter van, aangezien zij goedkoop goederen kunnen importeren uit Zuid-Amerika, en zo een betere concurrentiepositie ten opzicht van Europa krijgen.
Misschien moet de EU dan ook maar zo'n vrijhandelszone opzetten.

Maar leg mij dan 's uit waarom de vakbonden in de VS steen en been over NAFTA klagen? Door NAFTA zijn immers miljoenen banen naar Mexico geexporteerd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 7 november 2005 @ 14:10:32 #27
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32056177
Ik heb het ook allemaal gevolgd, maar dan in Brazilie waar Bush zaterdag tot zondag verbleef in Brasilia.
De protesten waren ook hier aanwezig echter ware de meesten vreedzaam.

Gisteren zag ik op TV nog een uitznding van Maradona, die blijktbaar een TV show heeft, in gesprek met Fidel Castro. Dat was best leuk om te zien hoe Fidel zijn gal spuidde over Bush en Alca.

Gisteren was er een openbaar gesprek tussen Bush en Lula. Lula kreeg het weer voor elkaar om zichzelf voorbij te praten en toen een garçon hem wat water bracht onderbrak hij zijn redevoering door te zeggen dat "Bush, geef bush ook een glas water, zelfs hij heeft water nodig". Dit zal wel weer de revue passeren in enkele satirische programma's.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_32058796
quote:
Op maandag 7 november 2005 05:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Misschien moet de EU dan ook maar zo'n vrijhandelszone opzetten.
Er is toch al vrij verkeer van goederen en mensen binnen de EU?
quote:
Maar leg mij dan 's uit waarom de vakbonden in de VS steen en been over NAFTA klagen? Door NAFTA zijn immers miljoenen banen naar Mexico geexporteerd.
Daar heb je inderdaad wel gelijk in...
pi_32078331
quote:
Op maandag 7 november 2005 15:39 schreef FloggingMolly het volgende:
Er is toch al vrij verkeer van goederen en mensen binnen de EU?
Sorry, niet goed uitgelegd: een vrijhandelszone met Noord/Zuid-Amerika. Krijgen wij goedkopere bananen, zij goedkopere gloeilampen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')