abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31962305

Deze club met de vreemde naam uit het toch ietwat sneue Almere heeft toch maar mooi al 3x gewonnen deze competitie. Ze scoren meer dan clubs als Veendam en de Graafschap maar hebben ook al de meeste doelpunten tegen gekregen.

Vanavond de mannen uit Maastricht op bezoek in het kleine Mitsubishi Forklift Stadion.

Een stelling om dit topic mee te beginnen:

Over 5 jaar speelt Omniworld Eredivisie.

[ Bericht 10% gewijzigd door Suijk op 06-11-2005 12:10:57 ]
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_31962427
Alleen als een type Abramovic zich ermee gaat bemoeien, anders gaat het binnen die termijn niet lukken.
That's all folks!
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:40:11 #3
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_31962517
Over 5 jaar?

Dan krijg ik over 5 jaar, tenzij het eerder met de beker is, een stadion op mijn lijstje erbij.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_31962601
Dan is er al weer een nieuw stadion.
Klik dan als je durft
pi_31988503
Hmm, jullie zijn niet echt goed. En jullie stewards niet echt vriendelijk.

Maar verder wel OK hoor
pi_32000822
Hé, waar is m'n ubercoole topicopeningsplaatje?
pi_32019740
Klik dan als je durft
pi_32019877
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 13:18 schreef Afunados het volgende:
Hmm, jullie zijn niet echt goed. En jullie stewards niet echt vriendelijk.

Maar verder wel OK hoor
Het was behoorlijk waardeloos. En die stewards, ik heb het idee dat ze zich willen bewijzen op de een of andere manier. Zijn trouwens dezelfde als bij de Arena...
Klik dan als je durft
pi_32064479
Column van een andere MVV-supporter. Zelf vind ik het wat overdreven, vond het allemaal wel meevallen daar. Maar het is wel aardig geschreven:
quote:
Een volle bus, proviand aan boord, een soort van verwachtingsvolle spanning bij de passagiers en wachten op een enkele laatkomer. Het vertrek van de bus rond vier uur vrijdagmiddag had iets van een schoolreisje. Ook de bestemming deed vermoeden dat het reisdoel een standaardbestemming voor een schoolreisje zou zijn: Omniworld. Klinkt als een pretpark.
Maar neen, we hebben het over een wedstrijd in het betaald voetbal. De Nederlandse eerste divisie is met ingang van dit seizoen een nieuwe professionele voetbalclub rijker. (over dat professionele later meer). Alle reden om eens naar Almere af te reizen om te oordelen of deze club als een aanwinst beschouwd mag worden. De verwachtingen waren in elk geval hoog gespannen. De toegang tot het stadion zou eenieder 15 euro lichter maken. Wat, hoeveel? Ik wil een kaartje voor deze wedstrijd, geen seizoenskaart! Niet te geloven. Sorry een kaartje voor deze wedstrijd kost echt 15 euro. Helaas bepaalt de thuisclub het prijsbeleid zodat MVV geen enkele blaam treft maar wat zou je voor dat bedrag dan allemaal wel mogen verwachten? Een lederen zetel, in zes standen elektrisch verstelbaar? Gratis drank, persoonlijke bediening, dat was toch wel het minste. Of anders een goed gevuld buffet na afloop? Hoe dan ook, het kan niet anders of we worden voor 15 euro ouderwets gastvrij in de watten gelegd. We zijn benieuwd.

Eenmaal in de bus gezeten liepen er toch wat zaken anders dan je van een dergelijke trip mag verwachten. Goed, dat er wat onderdelen spontaan naar beneden vallen zien we nog we door de vingers. Vervelender was dat in no time het toilet in de bus dreigde te overstromen. Had de bus een noodstop of scherpe bocht gemaakt was het onwelriekende leed niet te overzien geweest. Maar zelfs dat viel in het niet bij de werkelijke rampspoed die zich deze reis voltrok: Ruim voor Utrecht was het bier vrijwel op! Hellup!
Wellicht dat de chauffeur daar iets mee te maken had want de goede man was wel erg gespannen. Tientallen kilometers voor Almere werd de bus op een afgelegen parkeerplaats stilgezet en werden alle sporen die naar biergebruik in de bus konden verwijzen gewist. De laatste kilometers op en droogje derhalve. Geen idee wat de bedoeling daarvan was. Vermoedde de chauffeur een controle als bij een oostduitse grensovergang in 1980? Gevolgd door een standrechtelijke executie als er een enkele bierdop zou worden aangetroffen? In de buurt van de plaats van bestemming werd ons nog op het hart gedrukt om niet op de ramen te bonzen en dergelijke. Nou zou ik niet eens op het idee gekomen zijn dus de aanleiding van deze waarschuwing ontging mij ook al.Voorzag hij soms een aanval van de Almeerse harde kern, de in binnen- en buitenland gevreesde omniducibili? Tja, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn in een Amsterdamse buitenwijk.

Enfin, de waarschuwing van de chauffeur deed ons vermoeden dat we in de buurt van het stadion moeten zijn. Vreemd genoeg was er geen spoor van te bekennen. Ook geen stroom van mensen die met clubsjaals behangen verwachtingsvol naar het stadion van de plaatselijke FC togen. Niets, de omgeving was even bruisend als het kerkplein van Nunspeet op zondagmorgen. Terecht dat enkele passagiers zich op muzikale wijze afvroegen “waar is het stadion?” Welnu, ik realiseerde me pas dat we er waren toen we de parkeerplaats opreden.
Is dit het stadion? Het opschrift Mitsubishi Forklift Stadion maakte duidelijk dat deze verzameling plaatstaal inderdaad voor een stadion moet doorgaan. Iets deed mij vermoeden dat we die lederen zetels uit ons hoofd moesten zetten. Nou ja, een vriendelijke ontvangst kan veel goedmaken.
Helaas, ook dat was teveel gevraagd. Ik ben toch al bij heel wat uitwedstrijden van MVV geweest maar een dergelijke onbeschofte benadering door een stel oude kerels dat zich in jassen met het opschrift ‘steward’ had gestoken heb ik zelden meegemaakt. (hoewel Kerkrade in de buurt komt) Ik vermoed dat de heren deze functie hadden ter voldoening van een taakstraf of zo.
Nadat de MVV supporters hun vlaggen over de hekken hadden gedrapeerd zoals dat bij elke wedstrijd in het betaald voetbal gebeurt, begonnen die stewards/delinquenten de vlaggen eraf te halen. Werkelijk onbegrijpelijk, vooral omdat ze tien minuten later diezelfde vlaggen weer gingen ophangen. Ik neem aan dat onze stewards intussen de heren even hebben uitgelegd wat betaald voetbal qua supporters betekent. Enige uitleg werd ons natuurlijk niet verschaft behalve ten aanzien van het overbekende doek: “MVV ons leven”. Dit doek werd op last van de dienstdoende KGB officier van dienst verwijderd vanwege de racistische tekst. Wie dat kan uitleggen wordt van harte uitgenodigd, ik kan me er niets bij voorstellen.

Mr. Sjaan nam nog de moeite een van de heren duidelijk te maken dat wij over het gedrag van de stewards daar niet te spreken waren. Het enige antwoord was dat hij niet te spreken was over het gedrag van onze supporters. Welkom in het betaald voetbal Almere.

Het moge duidelijk zijn dat alle illusies over lederen zetels en drankjes inmiddels vervlogen waren. Het stadion zou voor een eersteklasser best aardig zijn. Met betaald voetbal heeft het niet veel te maken. Gezien de exorbitante prijzen is het kennelijk de bedoeling de stichtingskosten binnen een enkel seizoen terug te verdienen. Een andere rechtvaardiging voor het vragen van 15 euro voor een breekbaar kuipstoeltje bestaat niet.

In de selectie van de tegenstander zien we wat volkomen onbekende namen, wat vergane glorie (zoals de veertigjarige Edwin van Ankeren) en zowaar iemand met een niet al te indrukwekkend MVV verleden, Houssaine Ouhsaine. Laatstgenoemde zou in de tweede helft onopvallend invallen.

Over de wedstrijd kan ik kort zijn. MVV speelde de eerste helft heel aardig, met een 2-0 voorsprong als logisch gevolg. Hoogtepunt de eerste helft was de spreukband met tekst “Almeerse Hockeyclub - MVV 0-1. Briljant jongens! Ook de andere spreukbanden waren erg origineel: één met als strekking dat je voor 15 euro het halve stadion moest kunnen kopen en één die duidelijk maakte dat geen gras ook geen inhoud betekent.

In de rust de sanitaire voorzieningen opgezocht. Deze bestonden uit een paar kunststof bakken zoals je ze op popfestivals wel ziet, afgeschermd met hekken voorzien van een plastic zeil. De aanblik en geur deden vermoeden dat de 15 euro per kaartje in elk geval niet voldoende is om ook nog een reinigingsactie te financieren. Liefst zou ik minimaal een meter afstand betrachten maar voor normaal geschapen stervelingen is dat een illusie. Omdat elk nadeel ook ze voordeel heb, was in deze het voordeel dat ik geen honger meer had. De catering (volledige assortiment volgens het opschrift aan de buitenzijde: broodje kaas, broodje ham) heb ik dan ook maar gelaten voor wat het was.

De tweede helft was bar slecht, gauw vergeten dus. Volgens de speaker waren er ruim 1400 personen aanwezig. Aanwezig misschien maar te horen waren ze niet. Op een bepaald moment hoorde ik wat ruisen aan de rechterzijde van het stadion. Het klonk als wind door de bomen. Na wat beter te hebben geluisterd, bleken dat de aanmoedigingen te zijn van de harde kern Omniworld fans op de staantribune. Komisch om te zien hoe de jongetjes uit hun dak gingen toen hun club bij een 3-0 achterstand tegenscoorde. Misschien raakten ze opgewonden van de paars-witte opblaaspoppen die op dat moment zichtbaar werden.
Eindstand 3-1. Drie punten in de pocket en gauw weg uit dit rovershol.

Voor de terugreis kozen wij voor de mr Sjaan bolide. Gegeven het feit dat de bus te weinig stoelen had voor het aantal passagiers en er bovendien geen drank meer aanwezig was, vonden wij het geen probleem onze zitplaatsen aan anderen af te staan.

De reis verliep voorspoedig. Enig vermeldenswaardig incident vond plaats bij Mc Donalds in Best. Daar aangekomen zagen wij een bijzonder opgewonden Belgische meneer tekeer gaan voor een gesloten deur. Reden van de opwinding: Op een grote poster naast de ingang stond “Dit restaurant is geopend van 9.00 tot 24.00 uur”. Dan verwacht je dus dat je om 23.05 uur nog wel iets te eten kunt krijgen. Neen dus, we moesten de Mcdrive maar nemen, die was wel tot 12 uur open. Op dat moment konden wij de gevoelens van die Belgische huisvader wel begrijpen. Sterker nog, wij gaven hem volkomen gelijk. De plaatselijke bedrijfsleider, die vermoedelijk dezelfde cursus wellevendheid en klantvriendelijkheid had gevolgd als de Almeerse stewards, vond het niet nodig enige uitleg te geven over de beslissing de zaak een uur eerder dicht te gooien. Zeldzaam.

Al met al een enerverend dagje. Ik hoop dat de supportersvereniging of MVV zelf een formele klacht indient over het gedrag van de stewards in Almere. In ga er in elk geval niet meer heen. En ik denk de meeste van de honderd aanwezige MVV fans ook niet. Wat een amateurs in Almere.
pi_32072375
Ben blij met dat broodje kaas/ham joh... toen wij er waren (en ik dankzij die geweldige maandagavond nog geen avondeten door m'n strot had ) bestond het assortiment nog uit mars, snickers, en van die chips uit een doosje .

Nog nooit was ik zo blij dat we op de terugweg een MacDonalds tegenkwamen . Vijf doosjes met rare chips vullen toch eigenlijk niet zo goed .
pi_32072376
15 euro is wel veel idd. En die stewards zijn tegen mij wel aardig.
Verder is er nog geen enkel probleem geweest om spandoeken op te hangen door andere clubs eigenlijk.
Overigens hoeft het stadionnetje niet afbetaald te worden want dat is geschonken door de bouwer.
Klik dan als je durft
pi_32072887
Herkenbaar stuk.

Ook wij hadden trouwens problemen met spandoeken. Mochten ze ook niet ophangen over dat hek Toen die stewards moeilijk gingen doen is ze duidelijk gemaakt dat men daar niet van gediend was. Toen was het ineens geen probleem meer.

Ook tegen die verdwaalde ajax supporters die naas het uitvak kwamen zitten en puur op rellen uit waren werd weinig adequaat gereageerd.
pi_32075145
quote:
Op maandag 7 november 2005 22:57 schreef Yeahinho het volgende:
Ben blij met dat broodje kaas/ham joh... toen wij er waren (en ik dankzij die geweldige maandagavond nog geen avondeten door m'n strot had ) bestond het assortiment nog uit mars, snickers, en van die chips uit een doosje .

Nog nooit was ik zo blij dat we op de terugweg een MacDonalds tegenkwamen . Vijf doosjes met rare chips vullen toch eigenlijk niet zo goed .
Ze hadden trouwens ook broodjes worst, niet te eten en tegen slechts drie euro per stuk

En die stewards hebben de spandoeken erna zelf weer opgehangen, lekker nuttige actie dus..
pi_32075943
Stewards-perikelen, wie kent het niet? Dit is er trouwens wel echt eentje uit de buiten-categorie:
quote:
Enige uitleg werd ons natuurlijk niet verschaft behalve ten aanzien van het overbekende doek: 'MVV ons leven';. Dit doek werd op last van de dienstdoende KGB officier van dienst verwijderd vanwege de racistische tekst. Wie dat kan uitleggen wordt van harte uitgenodigd, ik kan me er niets bij voorstellen.
  dinsdag 8 november 2005 @ 01:48:16 #15
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_32077646
Goed dat wij er niet heen hoeven dus...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_32079942
Als ze zich voetballend moeilijk kunnen profileren, moet het maar op een andere manier.
Klik dan als je durft
pi_32084785
quote:
Op maandag 7 november 2005 23:12 schreef TerroRobbie het volgende:
Ook tegen die verdwaalde ajax supporters die naas het uitvak kwamen zitten en puur op rellen uit waren werd weinig adequaat gereageerd.
Hehehehehehe
  dinsdag 8 november 2005 @ 12:37:32 #18
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_32085012
quote:
Op maandag 7 november 2005 23:12 schreef TerroRobbie het volgende:
Lijkt Excelsior wel waar die verdwaalde Feyenoordfans zitten...
Planning:
-
pi_32094460
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:28 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Hehehehehehe

Ach ik kon er wel om lachen, niemand nam ze serieus, mislukte spandoek-jat poging en naderhand nog opgepakt ook.

[ Bericht 11% gewijzigd door TerroRobbie op 08-11-2005 18:38:00 ]
pi_32094832
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:04 schreef Suijk het volgende:
Als ze zich voetballend moeilijk kunnen profileren, moet het maar op een andere manier.
Hehe

Clubs als Haarlem, Telstar, Dordt en AGOVV bezoeken vind ik qua accomodatie etc. nog minder..
pi_32101770
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:32 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Ach ik kon er wel om lachen, niemand nam ze serieus, mislukte spandoek-jat poging en naderhand nog opgepakt ook.
Als je wist wie het waren had je ze wel serieus genomen...waren niet zomaar even een paar gastjes hoor

Maarja de rest heb je wel weer gelijk in...
pi_32171310
De A1 wint met 11-0 van de A1 van AGOVV. Vanavond uit naar de Graafschap, hopelijk kan Ars nog wat potten breken.
Klik dan als je durft
  vrijdag 11 november 2005 @ 17:01:20 #23
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_32183335
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:22 schreef Suijk het volgende:
hopelijk kan Ars nog wat potten breken.
Wat mij betreft niet.
pi_32209341
Die A1 van Omniworld speelt ook op niveau 0,0 (voor een profclub dan).

Mijn amateurclub OJC speelt even hoog . En AGOVV staat in die competitie dik onderaan, alle goeie spelers zijn overgeheveld naar Vitesse/AGOVV A1 (lekkere samenwerking).
pi_32211920
Lekker wedstrijd gister weer van Omniworld 7-1, als ze verliezen verliezen ze steeds ook dik heb ik het gevoel, als ze achter komen met meer dan 2 goals laten ze het maar lopen ofzo??

Wel nog 0-1 voor enige pluspuntje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')