abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31953480
Wat ook wonderlijk is, is dat er een Renault-dealer in de wijk waar 100 mensen werkten tot de grond toe is afgefikt. Ik vraag me af hoeveel mensen uit de wijk nu brodeloos zijn door het werk van hun broeders? De eigenaar pakt namelijk gewoon de verzekeringspoen of de schadevergoeding van de staat en peert 'm uit de wijk. Dàhàg, werkgelegenheid in de wijk voor 100 man.
pi_31953487
CLICHY-SOUS-BOIS, 1 NOV. Waarom vluchten twee jongens in een Parijse voorstad de dood in om te ontsnappen aan een identiteitscontrole, als ze niets op hun geweten hebben? Adrien (19), witte capuchon over zijn hoofd, zet in het centrum van Clichy-sous-Bois zijn meest gevaarlijke blik op en gaat schuin staan. ,,Weet jij wat een politieman hier doet met zwarte en Arabische jongens die hij aanhoudt? Die scheldt hij uit. Of die geeft hij een draai om de
oren.''
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31953512
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:43 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

daar quote je jezelf Ik had het over dat er volgens jou geen moslims in west-afrika zouden wonen.
Iedereen die beweert dat deze rellen weer op het geloof gebaseerd zijn is mijnsinsziens niet echt een helder persoon.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:44:36 #24
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31953516
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:38 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Dan gewoon "Rassenrellen in Franse steden".. heftig, maar wel waar.
Dat kan wellicht de waarheid worden in #03, maar op dit moment wordt er voornamelijk materiele schade geleden.

Rassenrellen in de US/Z-Afrika zijn (nog) niet te vergelijken met de situatie in Fr.
pi_31953517
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:43 schreef What het volgende:
Wat ook wonderlijk is, is dat er een Renault-dealer in de wijk waar 100 mensen werkten tot de grond toe is afgefikt. Ik vraag me af hoeveel mensen uit de wijk nu brodeloos zijn door het werk van hun broeders? De eigenaar pakt namelijk gewoon de verzekeringspoen of de schadevergoeding van de staat en peert 'm uit de wijk. Dàhàg, werkgelegenheid in de wijk voor 100 man.
Tja, dat werd gisteren ook al gezegd.. ernstig, maar waar helaas. En die dealer komt zeker niet meer terug nee.. Als ie al geld krijgt, want dit valt wellicht niet onder brandstichting, maar onder molest o.i.d.
pi_31953551
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Iedereen die beweert dat deze rellen weer op het geloof gebaseerd zijn is mijnsinsziens niet echt een helder persoon.
Ik weet ook niet hoe Meki de Mekkeraar daarbij komt, maar hij maakt me steevast vor leugenaar uit, zonder mij de feiten te geven. Dat stoort me. Maar goed, ik weet waar hij staat, dus het is al goed voor me.
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:46:09 #27
89730 Drugshond
pi_31953564
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:44 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat kan wellicht de waarheid worden in #03, maar op dit moment wordt er voornamelijk materiele schade geleden.

Rassenrellen in de US/Z-Afrika zijn (nog) niet te vergelijken met de situatie in Fr.
Daar heb je gelijk in ja.. voorlopig nog vrees ik
pi_31953594
Het koloniale verleden speelt hier zeker een niet te verwaarlozen rol.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31953634
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:46 schreef Drugshond het volgende:
Wel een mooi excuses om je eigen zaak in de hens te zetten, als je financieel slecht bij kas zit.
Dat gaat in dit geval niet op:
quote:
Het was rond 23 uur woensdagavond toen een groep jonge relschoppers brand stichtte in een grote Renault-garage in Aulnay-sous-Bois, ten noorden van Parijs. Het hele gebouw, waar overdag zo'n honderd mensen werken, ging in vlammen op. ,,Het ergste is dat alles nog gered had kunnen worden als de brandweer haar werk had kunnen doen'', vertelde de directeur gisteren. ,,Die mensen wilden wel, maar ze hebben zich vastgereden in een hinderlaag. Plotseling werden ze van alle kanten met molotovcocktails bekogeld, zodat ze wel moesten afdruipen.''
Of die dealer moet het met de boys op een akkoordje hebben gegooid...
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:49:42 #31
89730 Drugshond
pi_31953642
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:44 schreef Mutant01 het volgende:
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:47 schreef Mutant01 het volgende:
Ik hou de opties nog open, qua beeldvorming zie ik alles nog drie-dubbel.
Complexe materie is het zeker.
pi_31953704
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:45 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik weet ook niet hoe Meki de Mekkeraar daarbij komt, maar hij maakt me steevast vor leugenaar uit, zonder mij de feiten te geven. Dat stoort me. Maar goed, ik weet waar hij staat, dus het is al goed voor me.
Landen als Liberia, Sierra Leone, Guinea-Bissau zijn overigens niet echt als moslimlanden aan te merken he Moslims zijn daar in de minderheid.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:52:06 #33
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_31953707
quote:
Je bedoeld als excuus om je uit te leven, annex "Ik word nooit beroemd, dus zorg ik maar da'k berucht wordt."

Het koloniale verleden ligt redelijk ver achter ons, de gemiddelde fransman heeft daar niks mee te maken.

Bij ons gaan surinamers en indonesiers ook niet los vanwege het 'koloniale verleden'.

Amazing dat je wel zo wijs bent om op te merken dat't idd niks met geloof te maken heeft, maar dan wel met zo'n slachtofferistisch argument komt.
pi_31953752
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je bedoeld als excuus om je uit te leven, annex "Ik word nooit beroemd, dus zorg ik maar da'k berucht wordt."

Het koloniale verleden ligt redelijk ver achter ons, de gemiddelde fransman heeft daar niks mee te maken.

Bij ons gaan surinamers en indonesiers ook niet los vanwege het 'koloniale verleden'.

Amazing dat je wel zo wijs bent om op te merken dat't idd niks met geloof te maken heeft, maar dan wel met zo'n slachtofferistisch argument komt.
Alles wat ik zeg is in je ogen een slachtofferistisch argument. Echter het is een argument, en er een slachtofferistisch argument van maken, maakt het niet minder waar
Allah Al Watan Al Malik
pi_31953825
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Landen als Liberia, Sierra Leone, Guinea-Bissau zijn overigens niet echt als moslimlanden aan te merken he Moslims zijn daar in de minderheid.
volgens CIA factbook
Liberia: 20%
Sierra Leone: 60%
Guinea-Bissau: 45%
Senegal: 94% (zelf toegevoegd)

Zelfs niet altijd een minderheid, dus zo niet-moslim zijn die landen niet. Plus dat er nog andere west-Afrikaanse landen zijn natuurlijk. Denk aan Nigeria (okay, kan ook centraal zijn...) maar daar is het 60% bijvoorbeeld.
pi_31953828
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

Overigens het Franse koloniale verleden is toch wel heel anders dan het Nederlandse koloniale verleden, maar dat weet je zelf ook wel net zo goed.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31953835
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:51 schreef Mutant01 het volgende:
Sierra Leone,
Muslim 60%, indigenous beliefs 30%, Christian 10%
quote:
Guinea-Bissau
indigenous beliefs 50%, Muslim 45%, Christian 5%
quote:
Moslims zijn daar in de minderheid.
Liberia is in deze topics niet genoemd.
Mag je zelf nog even zoeken op Mauretanië, Senegal, Gambia, Guinea, Sierra Leone, Ivoorkust en Nigeria.

Bron
pi_31953858
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:56 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

volgens CIA factbook
Liberia: 20%
Sierra Leone: 60%
Guinea-Bissau: 45%

Zelfs niet altijd een minderheid, dus zo niet-moslim zijn die landen niet. Plus dat er nog andere west-Afrikaanse landen zijn natuurlijk. Denk aan Nigeria (okay, kan ook centraal zijn...) maar daar is het 60% bijvoorbeeld.
Nigeria is nou niet echt west afrikaans te noemen, je ziet dat in 2 van de 3 landen moslims in de minderheid zijn, en zelfs in 1 land Christenen in de meerderheid. Dus tja, tis maar wat je perceptie is he.
Allah Al Watan Al Malik
pi_31953866
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:57 schreef What het volgende:

[..]

Muslim 60%, indigenous beliefs 30%, Christian 10%
[..]

indigenous beliefs 50%, Muslim 45%, Christian 5%
[..]

Liberia is in deze topics niet genoemd.
Mag je zelf nog even zoeken op Mauretanië, Senegal, Gambia, Guinea, Sierra Leone, Ivoorkust en Nigeria.

Bron
Daar bladerde ik dus ook in. De statement van Meki is dus weggevaagd
pi_31953869
quote:
Verklaar je nader zou ik zeggen.
eeeh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')