abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31943672
Ik heb twee katten die vlooien bleken te hebben. Zoals een goed baasje betaamt heb ik me naar de plaatselijke dierenspeciaalzaak gespoed om anti-vlooiendruppels te kopen, van die pipetjes die je in de nek van de kat moet druppelen. Omdat ik dus twee katten heb en er maar twee van die ieniemienie pipetjes in een verpakking zitten besluit ik om maar meteen twee verpakkingen aan te schaffen. Schetst mijn verbazing als ik thuis de verpakking openmaak en blijkt dat de twee verpakkingen die ik gekocht heb eigenlijk samen één actieverpakking vormt waarbij je 25% korting op het geheel krijgt. De verkoper heeft alleen de twee verpakkingen los gehaald en een nieuwe streepjescode over de actiestreepjes code geplakt, en deze los verkocht. Maar op beide verpakkingen staat heel duidelijk dat je 25% korting krijgt. Maar die kreeg ik dus niet...

Mag dat zomaar? Ik kan me voorstellen dat als de verkoper de moeite had gedaan om te verdoezelen dat het eigenlijk om een actie gaat dat ik niet eens iets gemerkt zou hebben maar in dit geval was dit waarschijnlijk niet mogelijk omdat hij anders de hele verpakking naar de filistijnen zou hebben geholpen. Niet dat ik überhaupt erg veel zin in heb om met die vlooiendruppeldoosjes terug te gaan maar ik heb toch wel een beetje het gevoel dat ik bedonderd ben. Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik denk dat een verkoper in principe elke prijs voor z'n waar kan vragen die die wil ongeacht wat er op welke verpakking dan ook staat, in dat geval is dit gewoon een beetje een domme actie van de dierenwinkel geweest want daar ga ik dus nu niet meer naar toe...
moi moi het leven is mooi
pi_31943985
Natuurlijk mag dat. Het kan ook zijn dat het om een kortingsactie gaat die afgelopen is.
  donderdag 3 november 2005 @ 23:24:07 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_31944392
Het kan zijn dat er sprake is van een actie die inmiddels al is afgelopen.
Bovendien kan je niet vaststellen dat de verkoper de persoon is geweest die de sticker erop heeft geplakt. Dit kan ook door de fabriek zijn gedaan omdat er actieverpakkingen over waren.

En ja, een verkoper staat vrij om zelf zijn prijzen te bepalen en de klant staat vrij om daar wel of niet mee akkoord te gaan. Op het moment dat je betaald ga je dus akkoord met de prijs.
So we just called him Fred
pi_31944740
quote:
Bovendien kan je niet vaststellen dat de verkoper de persoon is geweest die de sticker erop heeft geplakt. Dit kan ook door de fabriek zijn gedaan omdat er actieverpakkingen over waren
Ik weet wel zeker dat de fabrikant die stickers er heeft opgeplakt. Maar als ik me niet vergis is dit een consumentenverpakking en behoort de verkopende partij die korting dan door te rekenen aan de klant. En als ie dit niet doet ook prima, maar neem dan effe de moeite om die actiestickers eraf te halen, of denk ik nou te naief?
pi_31944825
De prijzen van fabrikanten zijn meestal alleen maar adviesprijzen, hier mag een winkelier dus van af wijken, en als een actie afgelopen is en er zijn nog actieproducten over, waarom zou hij die dan niet opnieuw buiten de actie om mogen aanbieden.
pi_31945183
quote:
...als een actie afgelopen is en er zijn nog actieproducten over, waarom zou hij die dan niet opnieuw buiten de actie om mogen aanbieden
Dus als ik het goed begrijp mag de verkoper altijd zelf bepalen hoeveel hij vraagt voor de producten die hij verkoopt. (Dit dacht ik overigens al wel hoor)

Maar ik meen me toch te herinneren dat ik wel eens iets heb gehoord/gelezen over fabrikanten die verkopende partijen (supermarkten) aanklaagden omdat ze hun producten te goedkoop of juist te duur verkochten en niet volgens de lopende actie die zij op dat moment hadden. Daaruit zou je dan toch weer concluderen dat fabrikanten wel degelijk wat te zeggen (willen) hebben over de uiteindelijke verkoopprijs aan de klant.
pi_31946532
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:44 schreef Jaape het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp mag de verkoper altijd zelf bepalen hoeveel hij vraagt voor de producten die hij verkoopt. (Dit dacht ik overigens al wel hoor)

Maar ik meen me toch te herinneren dat ik wel eens iets heb gehoord/gelezen over fabrikanten die verkopende partijen (supermarkten) aanklaagden omdat ze hun producten te goedkoop of juist te duur verkochten en niet volgens de lopende actie die zij op dat moment hadden. Daaruit zou je dan toch weer concluderen dat fabrikanten wel degelijk wat te zeggen (willen) hebben over de uiteindelijke verkoopprijs aan de klant.
Dit waren supermarkten die de producten met verlies verkochten en daarmee de markt verziekten. Zodra die prijzenslag immers voorbij is en klanten opeens veel meer moeten betalen gaan ze kijken naar alternatieve producten (en komen dan bijvoorbeeld uit bij het huismerk van de supermerkt)

In het laatste geval was het peijnenburg volgens mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')