Ik weet wel zeker dat de fabrikant die stickers er heeft opgeplakt. Maar als ik me niet vergis is dit een consumentenverpakking en behoort de verkopende partij die korting dan door te rekenen aan de klant. En als ie dit niet doet ook prima, maar neem dan effe de moeite om die actiestickers eraf te halen, of denk ik nou te naief?quote:Bovendien kan je niet vaststellen dat de verkoper de persoon is geweest die de sticker erop heeft geplakt. Dit kan ook door de fabriek zijn gedaan omdat er actieverpakkingen over waren
Dus als ik het goed begrijp mag de verkoper altijd zelf bepalen hoeveel hij vraagt voor de producten die hij verkoopt. (Dit dacht ik overigens al wel hoor)quote:...als een actie afgelopen is en er zijn nog actieproducten over, waarom zou hij die dan niet opnieuw buiten de actie om mogen aanbieden
Dit waren supermarkten die de producten met verlies verkochten en daarmee de markt verziekten. Zodra die prijzenslag immers voorbij is en klanten opeens veel meer moeten betalen gaan ze kijken naar alternatieve producten (en komen dan bijvoorbeeld uit bij het huismerk van de supermerkt)quote:Op donderdag 3 november 2005 23:44 schreef Jaape het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp mag de verkoper altijd zelf bepalen hoeveel hij vraagt voor de producten die hij verkoopt. (Dit dacht ik overigens al wel hoor)
Maar ik meen me toch te herinneren dat ik wel eens iets heb gehoord/gelezen over fabrikanten die verkopende partijen (supermarkten) aanklaagden omdat ze hun producten te goedkoop of juist te duur verkochten en niet volgens de lopende actie die zij op dat moment hadden. Daaruit zou je dan toch weer concluderen dat fabrikanten wel degelijk wat te zeggen (willen) hebben over de uiteindelijke verkoopprijs aan de klant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |