quote:
Op donderdag 3 november 2005 18:04 schreef l3laster het volgende:aangezien jij niet kan bewijzen dat je NIET zat was toen je hebt gefietst... en men zal zich ook afvragen of het verstandig is met mp3 speler van 400 euro rond te gaan fietsen...
kansloos zou ik zeggen.... maar goed ik ben geen advocaat =]
Waarom is het onverstandig om met een MP3 speler van 400 euro rond te fietsen? Die dingen zijn juist toch bedoeld zodat je overal je muziek mee kunt nemen.
En de gemeente kan nog veel minder bewijzen dat TS wél zat was. En die bewijslast ligt in eerste instantie bij de gemeente.
Als er een groot gat in de weg zit, en er geen lantaarnpaal bij in de buurt is, zodat het 's nachts bijna niet te zien is, is al snel aannemelijk te maken dat TS in het donker dat gat in is gefiets met vervelend resultaat.
Overigens werk ik bij een gemeente en heb ik van een collega bij verkeer wel eens gehoord dat als de weg slecht onderhouden is, de gemeente al snel aansprakelijk is.
@TS: neem lekker veel foto's, ook van de omgeving, zodat je goed kunt zien of er dicht bij het gat een lantaarnpaal staat en zo.