Wat is dat nou voor een onzin?quote:Op donderdag 3 november 2005 18:20 schreef _-rally-_ het volgende:
En je uitkering: de uitkerende instantie zal oordelen dat ontslag in de proeftijd heeft te gelden als 'eigen schuld'.
Eh jawel.quote:Op donderdag 3 november 2005 18:24 schreef nikky het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een onzin?Als men je niet geschikt vind voor de functie zullen ze echt niet zeggen "eigen schuld, je krijgt geen uitkering. "
Eh nee hoor. Waarom volgens jou wel? Als er bijvoorbeeld voor iemand een ontslagvergunning wordt aangevraagd, omdat die persoon niet (meer) geschikt is voor de functie en CWI verleent op basis van goede argumentatie die ontslagvergunning betekent niet dat de betreffende werknemer geen uitkering krijgt. Dat gaat alleen op in geval van verwijtbaar werkloosheid en dat is wat anders!quote:Op donderdag 3 november 2005 18:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh jawel.
Overigens had ik maar gewoon gaan werken, daar voor iedereen duidelijk je peniciline ingenomen, zodat er vanzelf vragen komen. "Ja ik heb longontsteking" zal er dan waarschijnlijk toe leiden dat ze zeggen 'Waarom kom je werken dan! schiet op, naar huis!'
Euh nee. De uitkerings instantie zal wel een soort van "onderzoek instellen. Maar met en geldige reden tot ontbinden van het contract en niet verwijtbaar werkloos zal er een uitkering volgen. ( als de rest van de voorwaarden ook zijn voldaan uiteraard )quote:
Zo is dat. Als je maar protesteerd. Ook erg belangrijkquote:Op donderdag 3 november 2005 18:35 schreef Hatsjepsoet het volgende:
[..]
Eh nee hoor. Waarom volgens jou wel? Als er bijvoorbeeld voor iemand een ontslagvergunning wordt aangevraagd, omdat die persoon niet (meer) geschikt is voor de functie en CWI verleent op basis van goede argumentatie die ontslagvergunning betekent niet dat de betreffende werknemer geen uitkering krijgt. Dat gaat alleen op in geval van verwijtbaar werkloosheid en dat is wat anders!
Wanneer ik NU zelf mijn vaste contract opzeg om ergens anders te gaan werken, en word in mijn nieuwe functie in mijn proeftijd om wat voor reden dan ook ontslagen zal het CWI inderdaad oordelen dat ik verwijtbaar werkloos ben.quote:Op donderdag 3 november 2005 18:35 schreef Hatsjepsoet het volgende:
[..]
Eh nee hoor. Waarom volgens jou wel? Als er bijvoorbeeld voor iemand een ontslagvergunning wordt aangevraagd, omdat die persoon niet (meer) geschikt is voor de functie en CWI verleent op basis van goede argumentatie die ontslagvergunning betekent niet dat de betreffende werknemer geen uitkering krijgt. Dat gaat alleen op in geval van verwijtbaar werkloosheid en dat is wat anders!
edit: had niet goed gelezenquote:Op donderdag 3 november 2005 18:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wanneer ik NU zelf mijn vaste contract opzeg om ergens anders te gaan werken, en word in mijn nieuwe functie in mijn proeftijd om wat voor reden dan ook ontslagen zal het CWI inderdaad oordelen dat ik verwijtbaar werkloos ben.
Persoonlijk zou ik het risico niet graag lopenquote:Op donderdag 3 november 2005 18:57 schreef Hatsjepsoet het volgende:
[..]
edit: had niet goed gelezen![]()
Ja..volgens CWI zou dat verwijtbaar werkloos zijn. Maar er zijn gevallen bekend dat mensen toch een uitkering kregen, toen ze in proeftijd bij nieuwe werkgever werden ontslagen.
Klopt. Als er sprake zou zijn dat het " werkverbetering " is. Het is wel moeilijk om dat aan te tonen dat je zelf dan niet verwijtbaar bent.quote:Op donderdag 3 november 2005 18:57 schreef Hatsjepsoet het volgende:
[..]
edit: had niet goed gelezen![]()
Ja..volgens CWI zou dat verwijtbaar werkloos zijn (als jij niet goede reden zou hebben je oude baan op te zeggen). Maar er zijn gevallen bekend dat mensen toch een uitkering kregen, toen ze in proeftijd bij nieuwe werkgever werden ontslagen.
Hallo ? D'r staat toch longontstekingquote:Op donderdag 3 november 2005 19:12 schreef nikky het volgende:
Sowieso moet de TS nagaan of hij zich "niet zo fit voelt" of dat hij echt te ziek is om te kunnen werken. Mensen die direct beginnen van "van de dokter mag ik niet werken" heb ik doorgaans een pleurishekel aan als mensen wel in staat zijn om te werken en dat als een goed excuus gebruiken.
Tja, maar er staat ook "niet helemaal fit". Dat associër ik nu niet met de noodzaak om thuis te blijven.quote:Op donderdag 3 november 2005 19:37 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Hallo ? D'r staat toch longontsteking
Halloquote:Op donderdag 3 november 2005 19:37 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Hallo ? D'r staat toch longontsteking
Psies.quote:Op donderdag 3 november 2005 19:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals gezegd, bij 40 graden koorts, ijlen en je binnenstebuiten hoesten is er geen twijfel mogelijk en blijf je thuis.
En het is juist deze verwaarlozing van de risico's van de zware ziekte die een longontsteking is, waardoor longontsteking, geheel onnodig, veel grotere gevolgen heeft dan noodzakelijk is.quote:Op donderdag 3 november 2005 19:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, maar er staat ook "niet helemaal fit". Dat associër ik nu niet met de noodzaak om thuis te blijven.
Longontsteking, antibiotica kuurtje en 's avonds op tijd naar bed zou ook de oplossing kunnen zijn, waarbij je in ieder geval het risico verwijtbaar werkloos te worden uitsluit.
Dus wat heb je dan aan dat verworven recht?quote:Op donderdag 3 november 2005 23:40 schreef Delenlill het volgende:
Als iemand ziek is (maakt eigenlijk niet echt uit hoe ziek) heeft hij het recht om thuis te blijven, longontsteking lijkt me helemaal een reden om thuis te blijven terwijl je met een licht griepje nog zou kunnen overwegen om te werken. Helaas kan je werkgever dit wel zien als een teken dat je misschien wel een slechte medewerker zou kunnen zijn die vaak ziek is en je dus ontslaan (in je proefperiode).
Buiten je proeftijd kan je ook niet per direkt ontslagen wordenquote:Op vrijdag 4 november 2005 09:20 schreef Delenlill het volgende:
In je proeftijd niets, buiten je proeftijd kan het handig genoeg zijn.
Je moet wel bedenken dat ze een maand de tijd hebben om te beoordelen of ze je als werkkracht willen aannemen (daar is de proeftijd immers voor). Als je dan aardig lang ziek bent in die tijd, hebben ze dus weinig tijd om een oordeel te vellen, maar zitten ze wel meteen voor de hele contractduur aan je vast.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:00 schreef lammegiraf het volgende:
het is maar de vraag of je wel wil werken voor een bedrijf die werknemers ontslaat als ze ziek zijn.
Als een dokter je meldt dat je een longontsteking hebt en je adviseert thuis te blijven, lijkt me dat voldoende reden om dat dan ook te doen. Een longontsteking is wel iets anders dan een verkoudheidje!quote:Op donderdag 3 november 2005 19:48 schreef nikky het volgende:
[..]
Hallo
Je kunt je niet zo fit voelen en af en toe wat last hebben of je bent dood en doodziek. Er is wel een groot verschil daarin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |