Ah, dan zou 95% van alle studenten dus niet aan werk kunnen komen, want zoveel bestuursplekken e.d. zijn er tenslotte niet.quote:Op donderdag 3 november 2005 00:32 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nah, ik kan het me voorstellen bij een lulletje dat vier jaar netjes over zijn studie heeft gedaan, enkel thuis heeft gewoond en geen nevenactiviteiten heeft ontplooid. Ook niet in het buitenland gestudeerd heeft, geen lid van een vereniging is geweest etc... Dan moet je wel een hele sterke studie doen (econometrie, fiscaal recht, technische bedrijfskunde) wil je goed in de markt liggen.
Je hoeft ook niet per se in een bestuur te zitten he. Er zijn zoveel dingen die je naast een eventuele bestuursfunctie kan doen.quote:Op donderdag 3 november 2005 12:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ah, dan zou 95% van alle studenten dus niet aan werk kunnen komen, want zoveel bestuursplekken e.d. zijn er tenslotte niet.![]()
Corpsbal bedoel je.quote:Op donderdag 3 november 2005 09:31 schreef Stansfield het volgende:
Het is niet zo dat ik niets doe naast mijn studie. Ik ben dan geen koorbal ofzo
Hoe betaal je datquote:Op donderdag 3 november 2005 12:21 schreef teigan het volgende:
Ik ben nu sinds 1999 bezig, mijn zevende jaar is dus begonnen...
Ik moet wel zegen dat de meesten uit mijn jaar nu wel klaar zijn, en ik heb ook wel erg veel vertraging, maar ik heb bij mijn studie niemand het binnen de tijd zien halen..
Volgens mij is 7 jaar bijna het gemiddelde hier in Delft, het is dus vrij lekker mogelijk... kom zelf ook uit 99quote:Op donderdag 3 november 2005 12:30 schreef Roellio het volgende:
[..]
Hoe betaal je dat
Woon je nog thuis?
Klopt, is algemeen bekend. Ingenieursstudies zijn nou eenmaal veel zwaardere studies.quote:Op donderdag 3 november 2005 12:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Volgens mij is 7 jaar bijna het gemiddelde hier in Delft, het is dus vrij lekker mogelijk... kom zelf ook uit 99
Ik woon al sinds het begin van mijn studie op mijzelf. 5 jaar stufi, 1 jaar extra verlenging, en ik ben net begonnen met lenen van de IBG.... Daarnaast wel wat bijgewerkt..quote:Op donderdag 3 november 2005 12:30 schreef Roellio het volgende:
[..]
Hoe betaal je dat
Woon je nog thuis?
Dat verklaart waarom ik nog steeds zoveel jaargenoten tegen komquote:Op donderdag 3 november 2005 13:29 schreef Demophon het volgende:
Klopt, is algemeen bekend. Ingenieursstudies zijn nou eenmaal veel zwaardere studies.
In de kroeg of in de collegezalen?quote:Op donderdag 3 november 2005 19:24 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat verklaart waarom ik nog steeds zoveel jaargenoten tegen kom
Mee eens. Bestuurservaring heeft mij wel een vrij unieke baan bezorgd, maar dat is ook weer persoonlijk. Uiteindelijk telt het hele plaatje... je kunt niet terugvallen op een kleine dingetje...quote:Op donderdag 3 november 2005 23:13 schreef Neuralnet het volgende:
Uiteindelijk maakt het allemaal geen donder uit. Studeer 4, 5, 6 of zelfs 7 jaar. Het gaat er daarna om hoe je jezelf in al die jaren ontwikkeld hebt en of je op de arbeidsmarkt iets kan laten zien.
Bestuurservaring is leuk, maar wordt veel te overschat.
Ik denk dat dat wel degelijk een donder uitmaakt. Als je je studie binnen 4 of 5 jaar afrondt zegt dat wel iets over je leergierigheid, hoe snel je dingen oppakt, verantwoordelijkheidsgevoel, ambitie, doorzettingsvermogen.quote:Op donderdag 3 november 2005 23:13 schreef Neuralnet het volgende:
Uiteindelijk maakt het allemaal geen donder uit. Studeer 4, 5, 6 of zelfs 7 jaar. Het gaat er daarna om hoe je jezelf in al die jaren ontwikkeld hebt en of je op de arbeidsmarkt iets kan laten zien.
Bestuurservaring is leuk, maar wordt veel te overschat.
Ik denk dat Neuralnet dat ook wel bedoelt. Je kunt echter ook afstuderen in 7 jaar met al die dingen. Voorbeeld van mijzelf. Ik studeer af in Delft in 7 jaar. Ik heb in totaal 18 maanden aan beursen gekregen voor commissie werk. In die periodes mag je niet eens punten halen, dus dat verklaart al 1.5 jaar vertraging. Ik vond het leuk om te doen en heb er aardig wat van kunnen leren. Naast de commissies waar ik beursen voor kreeg heb ik een lijst van commissies zonder vergoeding, van het oprichten van een rallyteam tot de onderwijsraad van mijn afstudeer richting. Verder heb ik altijd rond de 16 uur per week gewerkt (chef kok en bewaking) en sport ik fanatiek.quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:53 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel degelijk een donder uitmaakt. Als je je studie binnen 4 of 5 jaar afrondt zegt dat wel iets over je leergierigheid, hoe snel je dingen oppakt, verantwoordelijkheidsgevoel, ambitie, doorzettingsvermogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |