abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 november 2005 @ 12:16:06 #26
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_31924143
quote:
Op donderdag 3 november 2005 00:32 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nah, ik kan het me voorstellen bij een lulletje dat vier jaar netjes over zijn studie heeft gedaan, enkel thuis heeft gewoond en geen nevenactiviteiten heeft ontplooid. Ook niet in het buitenland gestudeerd heeft, geen lid van een vereniging is geweest etc... Dan moet je wel een hele sterke studie doen (econometrie, fiscaal recht, technische bedrijfskunde) wil je goed in de markt liggen.
Ah, dan zou 95% van alle studenten dus niet aan werk kunnen komen, want zoveel bestuursplekken e.d. zijn er tenslotte niet.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_31924174
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ah, dan zou 95% van alle studenten dus niet aan werk kunnen komen, want zoveel bestuursplekken e.d. zijn er tenslotte niet.
Je hoeft ook niet per se in een bestuur te zitten he. Er zijn zoveel dingen die je naast een eventuele bestuursfunctie kan doen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2005 12:17:52 ]
  donderdag 3 november 2005 @ 12:19:20 #28
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31924223
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:31 schreef Stansfield het volgende:
Het is niet zo dat ik niets doe naast mijn studie. Ik ben dan geen koorbal ofzo
Corpsbal bedoel je.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_31924287
Ik ben nu sinds 1999 bezig, mijn zevende jaar is dus begonnen...
Ik moet wel zegen dat de meesten uit mijn jaar nu wel klaar zijn, en ik heb ook wel erg veel vertraging, maar ik heb bij mijn studie niemand het binnen de tijd zien halen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_31924553
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:21 schreef teigan het volgende:
Ik ben nu sinds 1999 bezig, mijn zevende jaar is dus begonnen...
Ik moet wel zegen dat de meesten uit mijn jaar nu wel klaar zijn, en ik heb ook wel erg veel vertraging, maar ik heb bij mijn studie niemand het binnen de tijd zien halen..
Hoe betaal je dat

Woon je nog thuis?
pi_31924586
Als je gewoon een beetje erbij werkt is dat college geld niet zo heel veel hoor.
pi_31924781
Ik vind het uitmaken of dat je HBO of WO studie doet. Ik doe zelf HBO en 90% van degene die hier afstuderen, doen dit binnen 4 jaar. Je moet het dan ook zwaar verprutsen wanneer je er langer over doet. Daarnaast wordt hier veel minder gedaan aan besturen e.d. Wel is hier plaats in het curriculum voor een buitenlandse stage en reizen naar het buitenland.
Voor WO-ers vind ik het niet meer dan normaal dat zij er langer over doen, zeker bepaalde beta studies die gewoon zwaarder zijn.

Welke studie volgt TS?
pi_31925001
Bedrijfseconomie
pi_31925038
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:30 schreef Roellio het volgende:

[..]

Hoe betaal je dat

Woon je nog thuis?
Volgens mij is 7 jaar bijna het gemiddelde hier in Delft, het is dus vrij lekker mogelijk... kom zelf ook uit 99
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_31925055
Is er nog een andere reden voor zoveel vertraging, behalve tentamens die je niet gehaald hebt?

En je bijbaan, heeft die iets te maken met je studie?
pi_31925251
Nee het gaat hoofdzakelijk om tentamens niet halen en dan het vervolgvak erop natuurlijk ook weer niet. Zo is de vertraging tot stand gekomen.
pi_31926074
Ik hoop binnen 7 jaar klaar te zijn
pi_31926263
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Volgens mij is 7 jaar bijna het gemiddelde hier in Delft, het is dus vrij lekker mogelijk... kom zelf ook uit 99
Klopt, is algemeen bekend. Ingenieursstudies zijn nou eenmaal veel zwaardere studies.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_31929032
Je kunt ook gewoon, net zoals ik, in 4.5 jaar afstuderen in de Econometrie, 8 commissies en een bestuur gedaan hebben, 5x per week gesport hebben en ook nog eens 16 uur per week gewerkt hebben. Zo moeilijk is het allemaal niet ... okee, mijn cijfers zijn dan heeeeel gemiddeld

Maar nee, 6 jaar is niet uitzonderlijk lang (okee, voor HBO misschien wel). Zolang je maar aan kunt geven waarom je er 6 jaar over gedaan hebt - veel gewerkt hebben is daarvoor net zo'n legitieme reden als actief bij een studentenvereniging geweest zijn! Als jij echter 6 jaar op je gat achter de PC gezeten hebt en niets hebt uitgevoerd, dan scoor je er in ieder geval niet mee.
pi_31930400
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:30 schreef Roellio het volgende:

[..]

Hoe betaal je dat

Woon je nog thuis?
Ik woon al sinds het begin van mijn studie op mijzelf. 5 jaar stufi, 1 jaar extra verlenging, en ik ben net begonnen met lenen van de IBG.... Daarnaast wel wat bijgewerkt..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_31935485
Is het misschien tijd om na te gaan denken of deze studie wel haarlbaar is?
Ik hoor je praten over vakken die je eerst moet halen om vervolgens aan de vervolgvakken te mogen beginnen...

Als je die basis/inleidende vakken in 6 jaar nog niet hebt kunnen halen, zegt dat dan niet iets?
pi_31935547
Nee dat is het niet. Je hebt zeg maar EV 1 2 en 3 en 2 en 3 moet ik nog. Hetzelfde geld voor BA 5 en 6 en Financiering 2 en 3.
pi_31935626
ja 6 jaar is ontiegelijk lang..
ga es wat doen
Come to the dark side - we have cookies
pi_31935960
Fuck die studentenverenigingen..

zonder dat kun je ook wel een plek op de arbeidsmarkt krijgen
  donderdag 3 november 2005 @ 19:24:19 #45
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_31936075
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:29 schreef Demophon het volgende:

Klopt, is algemeen bekend. Ingenieursstudies zijn nou eenmaal veel zwaardere studies.
Dat verklaart waarom ik nog steeds zoveel jaargenoten tegen kom
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_31936745
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:24 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat verklaart waarom ik nog steeds zoveel jaargenoten tegen kom
In de kroeg of in de collegezalen?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_31943972
Uiteindelijk maakt het allemaal geen donder uit. Studeer 4, 5, 6 of zelfs 7 jaar. Het gaat er daarna om hoe je jezelf in al die jaren ontwikkeld hebt en of je op de arbeidsmarkt iets kan laten zien.

Bestuurservaring is leuk, maar wordt veel te overschat.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_31944554
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:13 schreef Neuralnet het volgende:
Uiteindelijk maakt het allemaal geen donder uit. Studeer 4, 5, 6 of zelfs 7 jaar. Het gaat er daarna om hoe je jezelf in al die jaren ontwikkeld hebt en of je op de arbeidsmarkt iets kan laten zien.

Mee eens. Bestuurservaring heeft mij wel een vrij unieke baan bezorgd, maar dat is ook weer persoonlijk. Uiteindelijk telt het hele plaatje... je kunt niet terugvallen op een kleine dingetje...
pi_31947283
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:13 schreef Neuralnet het volgende:

Ik denk dat dat wel degelijk een donder uitmaakt. Als je je studie binnen 4 of 5 jaar afrondt zegt dat wel iets over je leergierigheid, hoe snel je dingen oppakt, verantwoordelijkheidsgevoel, ambitie, doorzettingsvermogen.
pi_31948632
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:53 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel degelijk een donder uitmaakt. Als je je studie binnen 4 of 5 jaar afrondt zegt dat wel iets over je leergierigheid, hoe snel je dingen oppakt, verantwoordelijkheidsgevoel, ambitie, doorzettingsvermogen.
Ik denk dat Neuralnet dat ook wel bedoelt. Je kunt echter ook afstuderen in 7 jaar met al die dingen. Voorbeeld van mijzelf. Ik studeer af in Delft in 7 jaar. Ik heb in totaal 18 maanden aan beursen gekregen voor commissie werk. In die periodes mag je niet eens punten halen, dus dat verklaart al 1.5 jaar vertraging. Ik vond het leuk om te doen en heb er aardig wat van kunnen leren. Naast de commissies waar ik beursen voor kreeg heb ik een lijst van commissies zonder vergoeding, van het oprichten van een rallyteam tot de onderwijsraad van mijn afstudeer richting. Verder heb ik altijd rond de 16 uur per week gewerkt (chef kok en bewaking) en sport ik fanatiek.
Uiteindelijk heb ik dus 5,5 jaar over een studie van 5 jaar gedaan. Dan heb ik gemiddeld wel een 8 en haal ik waarschijnlijk lof. Zegt die 7 jaar dan iets over mij??? Wellicht, maar ik denk eerder dat het totaal plaatje boeit...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')