abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31906373
Eind december / begin januari wil ik een dagje heen en weer met de ICE naar een leuke stad in Duitsland om er een beetje rond te wandelen / te shoppen / leuke dingen te zien.

Nu heb ik de keuze uit Oberhausen, Dusseldorf of Keulen. Eerlijk gezegd trekt laatstgenoemde me het meest aan, geen idee waarom.

Welke stad is nu leuk voor een dagje en wat is er zoal te doen (en ligt het dicht bij het hauptbahnhof zodat het te doen is op 1 dag)?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen
pi_31906975
Ik ben toevallig vorig weekend naar oberhausen geweest met de auto dat wel was 1.5 uur rijden
Heb de hele ochtend in centro rondgelopen gigantisch winkelcentrum .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 2 november 2005 @ 20:08:00 #3
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_31907102
Houd je er wel rekening mee dat je morgen of overmorgen moet reserveren voor die actie!

Voor de duidelijkheid, deze actie:

ICE International viert op 3 november haar vijfjarig jubileum.
Het speciale aanbod kunt u alleen via internet boeken op 3 en 4 november voor reizen van 1 januari t/m 31 januari 2006. Het is een verplicht dagretour. Dit betekent dat u op één dag heen en weer gaat voor maar 10 euro. Perfect voor een gezellig dagje uit!

--------------------------------------------------------------------------------
De voorwaarden van het jubileumaanbod op een rij:
Boeken op 3 en 4 november
Reizen van 1 januari t/m 31 januari 2006
Geldig in 2e klas
Verplicht dagretour: dus 10 euro in totaal en op één dag heen en weer
Geldig vanaf Amsterdam, Duivendrecht, Utrecht of Arnhem naar Treinstad Oberhausen, Duisburg, Düsseldorf of Keulen
Op de heenreis alleen geldig in de ICE 121 (vertrek Amsterdam Centraal om 07.05 uur) en de ICE 125 (vertrek Amsterdam Centraal om 10.07 uur).
Let op: als u op een doordeweekse dag met de ICE 121 wilt reizen, selecteer dan Keulen Deutz als aankomststation! De ICE 121 stopt namelijk in Keulen Deutz en niet in Keulen Hauptbahnhof (Hbf). Vanaf Keulen Deutz loopt u via de Hohenzollernbrug zo naar Keulen Hbf, ook rijdt er elke 5 minuten een trein van Keulen Deutz in slechts 2 minuten naar Keulen Hbf.
Op de terugreis alleen geldig in de ICE 124 (vertrek Keulen Hbf om 16.18 uur) en de ICE 104 (vertrek Keulen Hbf om 19.18 uur)
U kunt dit tarief alleen via internet boeken
Dit jubileumtarief is beperkt beschikbaar, op = op
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_31907506
quote:
Op woensdag 2 november 2005 20:04 schreef Steve-O het volgende:
Ik ben toevallig vorig weekend naar oberhausen geweest met de auto dat wel was 1.5 uur rijden
Heb de hele ochtend in centro rondgelopen gigantisch winkelcentrum .
Genoeg om je een hele dag te kunnen vermaken? Op de een of andere manier trekt Keulen en in mindere mate Dusseldorf me toch meer. Nog meer mensen?
  woensdag 2 november 2005 @ 20:26:31 #5
17095 Vandaahl
You live in MY World
pi_31907779
centro heeft een grote eetplaats (allemaal kraampjes)
de rest zijn eigelijk het meest kledingwinkels
en een klein steegje met vreemde spulletjes (3d fotos) fopwinkeltjes enzovoort

je kan er inderdaad een hele dag rondlopen (en eten) maar het is dus vooral kleding
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  woensdag 2 november 2005 @ 20:28:21 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31907857
tadaa, een pracht van een centraal topic over Duitsland

[centraal] Duitsland.

graag gedaan, geen dank enzo.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_31908392
Keulen is een hele leuke stad en je stapt direct vanuit het Hbf het centrum in; Keulen

Oberhausen is volgens mij behalve dat CentrO niet erg interessant. Düsseldorf lijkt me ook een leuke stad, maar daar ben ik nog niet geweest.

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2005 20:41:41 ]
pi_31908624
Idd.. OBerhausen is alleen een winkelcentrum,

Düsseldorf is erg leuk (de Ko) Keulen ook.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  woensdag 2 november 2005 @ 21:09:32 #9
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_31909437
quote:
Op woensdag 2 november 2005 20:28 schreef Klonk het volgende:
tadaa, een pracht van een centraal topic over Duitsland

[centraal] Duitsland.

graag gedaan, geen dank enzo.
dan wijden we dit topic toch aan die ICE actie
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 2 november 2005 @ 21:19:45 #10
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31909839
quote:
Op woensdag 2 november 2005 20:40 schreef k_man het volgende:
Keulen is een hele leuke stad en je stapt direct vanuit het Hbf het centrum in; Keulen

Oberhausen is volgens mij behalve dat CentrO niet erg interessant. Düsseldorf lijkt me ook een leuke stad, maar daar ben ik nog niet geweest.
Dan is dit dé kans. Zo, aan de vooravond van je Chili avontuur een dagje Düsseldorf voor maar ¤10. Kun je gelijk je bevindingen weer posten in je topic over 'vakantie in 1 dag'
pi_31909924
quote:
Op woensdag 2 november 2005 21:19 schreef Douwe het volgende:

[..]

Dan is dit dé kans. Zo, aan de vooravond van je Chili avontuur een dagje Düsseldorf voor maar ¤10. Kun je gelijk je bevindingen weer posten in je topic over 'vakantie in 1 dag'
Dan moet ik reizen tussen 1 en 31 januari. En van 5 t/m 28 januari zit in in Chili.

Geen haalbaar paln dus.
pi_31910138
Moet je dan meteen op de site betalen, of hoe gaat dat...
Ik heb namelijk geen credit card...
pi_31910202
quote:
Op woensdag 2 november 2005 21:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Moet je dan meteen op de site betalen, of hoe gaat dat...
Jawohl!
quote:
Ik heb namelijk geen credit card...
Kijk eens op de site. Misschien kan het ook anders.
pi_31913788
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:47 schreef devv05 het volgende:
Eind december / begin januari wil ik een dagje heen en weer met de ICE naar een leuke stad in Duitsland om er een beetje rond te wandelen / te shoppen / leuke dingen te zien.

Nu heb ik de keuze uit Oberhausen, Dusseldorf of Keulen. Eerlijk gezegd trekt laatstgenoemde me het meest aan, geen idee waarom.

Welke stad is nu leuk voor een dagje en wat is er zoal te doen (en ligt het dicht bij het hauptbahnhof zodat het te doen is op 1 dag)?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen
oberhausen is zowieso niks aan, behalve centro zoals iedereen zegt maar dat is ook maar een winkelcentrum, keulen is wel een hele gave stad vind ik.
Ik ben er vorig jaar geweest en vond het een hele leuke stad

pi_31913894
Ik ben pas geleden nog in Keulen geweest, toffe stad. Voor een tientje ga ik zeker wel een dagje heen.
pi_31914634
Ik denk dat het Keulen wordt, iemand nog tips voor bezienswaardigheden daar? Centrum, ik las over een chocolade museum en een dierentuin?

Moet wel een beetje in de buurt van het station zijn natuurlijk want ik heb maar een dagje
pi_31914694
Ik bedenk met net, ik ben met superlekker weer naar Köln geweest, 30 graden nog, waarom zou ik dan in de regen dan wat rondslenteren.
pi_31914725
Kijk eens in het centrale topic voor Keulen, zou ik zeggen.
pi_31914764
quote:
Op woensdag 2 november 2005 20:45 schreef charon het volgende:
Idd.. OBerhausen is alleen een winkelcentrum,

Düsseldorf is erg leuk (de Ko) Keulen ook.
én een klein pretpark én sealife om maar nog iets te noemen wat naast het winkelcentrum ligt van Oberhausen.
pi_31914835
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:26 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

én een klein pretpark én sealife om maar nog iets te noemen wat naast het winkelcentrum ligt van Oberhausen.
pi_31915166
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:26 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

vooral die pretpark lijkt me echt kicken man
pi_31915226
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:37 schreef berc het volgende:

[..]

vooral die pretpark lijkt me echt kicken man
Voor kinderen is het wel leuk .
pi_31915283
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:39 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Voor kinderen is het wel leuk .
Kinderen? Ga terug naar PUB joh.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2005 23:40:47 ]
pi_31916005
Jongens, waar staat die actie dan?

Kan het op iceinternstional.nl niet vinden....
pi_31916131
Hmm ik krijg nog geen kortingsprijs Weet iemand hoe het werkt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')