FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Appartementen overgeboekt.
#ANONIEMwoensdag 2 november 2005 @ 16:00
Okee, ik kom net thuis en m'n moeder helemaal in tranen omdat de reisorganisatie had gebeld dat hun geliefde appartementencomplex op Fuerteventura waar ze morgen naartoe zouden vertrekken is overgeboekt. Het is de 10e keer dat ze er heen gaan en ze willen dan ook niet zomaar in een ander complex gestopt worden ( wat de reisorganisatie dus aanbiedt) omdat ze zo gehecht zijn aan het complex waar ze al 10 keer heen zijn geweest.

Nou vraag ik me af wat hun rechten zijn in deze. Hebben ze het andere appartement zomaar te accepteren, of moeten ze gewoon doorzeuren om er toch in te kunnen.

Ik ga zowieso om half zes even het complex bellen waar ze heen zouden gaan, want ik vind dit geen stijl natuurlijk.

Maar weet iemand mij hier meer over te vertellen?
#ANONIEMwoensdag 2 november 2005 @ 16:12
a. De reisorganisator heeft het recht de overeengekomen dienstverlening op één of meer wezenlijke punten te wijzigen wegens gewichtige omstandigheden als nader omschreven in artikel 10 lid 2. Deze deelt hij binnen 72 uur (3 werkdagen) aan de reiziger mee. Vanaf 10 dagen voor vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) deelt hij deze binnen 24 uur (1 werkdag) mee.

Dit vond ik op de site van de ANVR, maar ik snap niet of de reisorganisatie er nou op tijd mee is gekomen of niet? Ze zouden morgen vertrekken.
dutchdevilwoensdag 2 november 2005 @ 16:14
reisorganisatie moet het volgens mij dan binnen 24 uur doorgeven nadat het bij hun bekend is. Maar wel erg slecht dat ze daar nu pas achterkomen dat er een overboeking is.
Maurowoensdag 2 november 2005 @ 16:17
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:14 schreef dutchdevil het volgende:
reisorganisatie moet het volgens mij dan binnen 24 uur doorgeven nadat het bij hun bekend is. Maar wel erg slecht dat ze daar nu pas achterkomen dat er een overboeking is.
Reisorganisaties gokken altijd op annuleringen.
En als die er niet komen, tja!

Dan pas kunnen ze gedupeerden bellen.
HarryPwoensdag 2 november 2005 @ 16:17
Is de reisorganisator aangesloten bij de ANVR..??..
Want die moeten volgens mij minimaal 3 dagen van te voren doorgeven als er een wijziging is.
Op de ANVR staan alle voorwaarden doorlezen kan geen kwaad.
#ANONIEMwoensdag 2 november 2005 @ 16:18
Het reisbureau belde net, en ze gaven toe dat ze fout zaten.
M'n ouders zijn nu er heen want er is ze iets veel luxeuzers aangeboden, zonder bijbetaling. Maar ze waren zo verknocht aan 'hun' appartementje daar dat ze wel even flink gaan zeiken.

Liever een vertrouwd rustig appartementje in het centrum dan een groot complex aan zee, vinden ze, en dat ben ik wel met ze eens!
dutchdevilwoensdag 2 november 2005 @ 16:19
Volgens de ANVR voorwaarden moet de reisorganisatie minstens een gelijkwaardig alternatief aanbieden. Indien je dit als klant afwijst heb je recht op teruggaven van de reissom.
#ANONIEMwoensdag 2 november 2005 @ 16:20
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:17 schreef HarryP het volgende:
Is de reisorganisator aangesloten bij de ANVR..??..
Want die moeten volgens mij minimaal 3 dagen van te voren doorgeven als er een wijziging is.
Op de ANVR staan alle voorwaarden doorlezen kan geen kwaad.
Jep, is er bij aangesloten. Ze gaven dus ook toe dat ze heel erg fout zaten.
Ik was de site al aan het doorlezen maar dat vakjargon van die bepalingen en artikelen maakt me altijd zo in de war, vandaar
HarryPwoensdag 2 november 2005 @ 16:27
Nou ze zijn dus 2 dagen te laat.. Dus ik zou eens naar alternatieven kijken. Want ze moeten dus een gelijkwaardig of beter alternatief aanbieden en vaak willen ze je iets minder laten nemen..
En niet akkoord gaan met hun aanbod en daarna zelf iets beters kiezen kan natuurlijk ook. Op kosten van de reisorganisatie.. (Is overigens ook weer een hoop gedoe)