abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31895711
Begin dit jaar eenmanszaak gestart rondom 1 product. Individueel Evenement. Doelgroepen: Grotere Bedrijven en 30 + 40 Jarige met bovengemiddeld inkomen. Investering: Telefoon, Fax, Internetsite, Ontwerp, Drukwerk. Acties: mailing 750 stuks naar bedrijven met meer dan 200 personeelsleden in de regio en 60 stuks naar het buitenland (emigrantenverenigingen). Reacties ..... 0

Vraag voor de marketing studenten onder ons: Hoe krijg ik mijn product onder de aandacht van de doelgroepen zonder leeg te lopen op nog meer investering?
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
  woensdag 2 november 2005 @ 14:11:12 #2
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_31895862
Kijk eens naar het boekje Calimeromarketing van Karen Romme, heb ik goede verhalen over gehoord (www.calimeromarketing.nl voor informatie).

Vertel eens wat meer over je product trouwens
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_31895940
Als de brief naar de potentiele klanten net zo onduidelijk is als dit topic, verklaart dat meteen waarom je geen reacties kreeg .
pi_31895966
misschien kan je iets met buzzmarketing of viralmarketing doen? Een goed idee kost daarmee vaak geen drol.
pi_31895974
Het is een individueel evenement, vergelijkbaar met huwelijk of jubileum. Als ik de URL van de site plaats lijkt het op SPAM en dat wil ik niet. Mail me en ik reply je de URL. Dank voor calimeromarketing.
pi_31896027
Je zou het via de media kunnen proberen te spelen (afhankelijk van soort evenement e.d.). (Lokale) weekbladen mailen.
pi_31896041
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:13 schreef Sport_Life het volgende:
Als de brief naar de potentiele klanten net zo onduidelijk is als dit topic, verklaart dat meteen waarom je geen reacties kreeg .
Als de potentiele klanten net zo lezen als jij ....... nee stop dat is een grapje, maar het geeft inderdaad wel aan dat het heel belangrijk is hoe je dingen verteld en hoe ze opgepakt worden. Goeie tip, kan ik wat mee
pi_31896070
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:16 schreef Sport_Life het volgende:
Je zou het via de media kunnen proberen te spelen (afhankelijk van soort evenement e.d.). (Lokale) weekbladen mailen.
Dat was ik nog vergeten, heb ik ook gedaan, alle belangrijke uitgeverijen geschreven .... ook niks
  woensdag 2 november 2005 @ 14:23:23 #9
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_31896232
Doe eens meer vertellen over product/dienst ?
Tot zover de kwaliteitspost
  woensdag 2 november 2005 @ 14:24:57 #10
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31896279
url?

Je moet mond op mond reclame teweeg brengen als eenmanszaak.
pi_31896338
ok op het gevaar af voor spammer uitgemaakt te worden ..... www.terugnaartoen.nl (concept is gedeponeerd)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 november 2005 @ 14:30:47 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31896450
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:26 schreef bellingerII het volgende:
ok op het gevaar af voor spammer uitgemaakt te worden ..... www.terugnaartoen.nl (concept is gedeponeerd)
Ik vind het ook een geitenharen wollensok product.
Zweverig gedoe met nostalgie en oude zachte kleuren.

Af en toe mijmeren over het verleden is wel eens leuk, maar zeker geen dag lang. Je zou er MIJ al geen plezier mee doen.
  woensdag 2 november 2005 @ 14:32:36 #13
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31896488
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

zeg dat wel. Dit heeft echt geen toekomst

Het slaat echt compleet nergens op

sorry
pi_31896506
Leg me het verband eens uit met het product ("terug naar toen") en grote bedrijven als doelgroep.

naja eigenlijk vind ik het hele idee een beetje zwak/onrealistisch .
  Moderator woensdag 2 november 2005 @ 14:33:18 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31896510
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:26 schreef bellingerII het volgende:
Opzich is dit topic best handig voor andere studenten van bijvoorbeeld een handel opleiding, en omdat gezien je postaantal je niet een spammer bent ofzo word je er niet voor uitgemaakt, zolang het maar in het algemeen gaat over Marketing, niet overje eigen bedrijf.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_31896512
Je behoort ook niet tot de doelgroep (slachtofferrol) wel tot de groep die het zijn ouders / grootouders kado zou kunnen doen. Als je boven de 55 bent is terugdenken anders dan op je 35e.
  woensdag 2 november 2005 @ 14:35:22 #17
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31896582
Bied eens zo'n dag aan aan je ouders oid en ga het met hen doen. Dan kan je foto's (voorbeelden) op de site plaatsen en misschien ook wel meteen inzien dat hier geen toekomst in zit.
pi_31896584
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zweverig gedoe met nostalgie en oude zachte kleuren.
Inderdaad. Bedrijven die mail van zoiets binnenkrijgen zien dit als spam en het gaat direct de prullenbak in.
  woensdag 2 november 2005 @ 14:36:53 #19
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_31896635
behoorlijk zweverig concept dit. ik heb al veel voorbij zien komen hier maar dit slaat alles.

je doelgroep zijn mensen boven de 55 die dit cadeau krijgen van kids die pak em beet 20 jaar jonger zijn. daar zit gelijk je grootste probleem. je doelgroep benadering. heb je ooit wel een ondernemingsplan gemaakt voor dit concept ? heb je dat ook besproken met mensen die er verstand van hebben ? enz. enz.

leuk idee, blijft een idee, ik zie het nog niet van de grond komen.
Neerkomen wel!
  woensdag 2 november 2005 @ 14:39:07 #20
14827 Kogando
Modelprutser
pi_31896729
En loopt het een beetje? Ik vind het persoonlijk vrij vaag allemaal..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_31896817
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:33 schreef Sport_Life het volgende:
Leg me het verband eens uit met het product ("terug naar toen") en grote bedrijven als doelgroep.

naja eigenlijk vind ik het hele idee een beetje zwak/onrealistisch .
Als een werknemer jubileert kreeg deze vroeger vaak het beroemde gouden horloge, tegenwoordig een weekend weg of een bruto/netto salaris. Zwak en onrealistich begrijp ik dan weer niet. Als je je verplaatst in de hoofdpersoon (een 55 plusser) dan zul je zien dat deze mensen vaak terug denken aan .....
Begrijp uit de serieuze reacties overigens wel dat de aanpak, die nu gericht is op 55 plusser misschien verandert moet worden naar een wat jonger publiek.
pi_31896897
Het enige dat je krijgt is dus een nostalgische autorit in een luxe-auto met eten tussendoor en een DVD-tje om het thuis lekker nog een keer te beleven.

Het probleem zit em inderdaad niet in je marketing, zoals anderen al zeggen, maar in je product.
Je biedt één product aan, dat geen ander bedrijf aanbiedt. Guess why not.

Je richt je trouwens op bedrijven zie ik staan? Hoe moet ik me dat voor me zien, dat je met een afdeling van 20 man in auto's langs de plaatsen uit de jeugd van je chef rijdt?
  woensdag 2 november 2005 @ 14:45:21 #23
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_31896948
en wat ik nog vergeten was... respons op direct mails is altijd minimaal.

als je verwacht dat je er bent met info pakketjes rond sturen dan heb je het niet begrepen.
"hij die bereid is om de postzegel te plakken moet ook bereid zijn om alles op te volgen" is een kreet uit de direct mailing industrie die bijna nooit uitgevoerd wordt.

concreet: heb je alle bedrijven die een info pakketje ontvangen hebben al nagebeld ?
Neerkomen wel!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 november 2005 @ 14:48:18 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31897044
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:33 schreef bellingerII het volgende:
Je behoort ook niet tot de doelgroep (slachtofferrol) wel tot de groep die het zijn ouders / grootouders kado zou kunnen doen. Als je boven de 55 bent is terugdenken anders dan op je 35e.
Nou dat valt wel mee hoor als ik mijn ouders mag geloven.
En wat hebben bedrijven met 200 werknemers te maken met grootouders van hun werknemers?

-edit ah..
quote:
Zwak en onrealistich begrijp ik dan weer niet. Als je je verplaatst in de hoofdpersoon (een 55 plusser) dan zul je zien dat deze mensen vaak terug denken aan .....
Ik hoop een netto salaris extra te krijgen als ik 55 ben
pi_31897078
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:43 schreef Serinde het volgende:
Het enige dat je krijgt is dus een nostalgische autorit in een luxe-auto met eten tussendoor en een DVD-tje om het thuis lekker nog een keer te beleven.

Het probleem zit em inderdaad niet in je marketing, zoals anderen al zeggen, maar in je product.
Je biedt één product aan, dat geen ander bedrijf aanbiedt. Guess why not.

Je richt je trouwens op bedrijven zie ik staan? Hoe moet ik me dat voor me zien, dat je met een afdeling van 20 man in auto's langs de plaatsen uit de jeugd van je chef rijdt?
Ik had een heel verhaal getiept, wat eigenlijk op hetzelfde neerkwam als wat hierboven staat.
Dus doe mij alsjeblieft ff de antwoorden op die vragen... ok?

Hoe ben je eigenlijk op dit lumineuse idee gekomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')