abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31897173
Daarbij is je site zwaar onduidelijk... veel te moeilijk taalgebruik, veel te zakelijk.... Niet dat ik iets van je product begrijp, maar je lult er ook zo omheen... Wat doe jij nou precies voor de klant? Wat verwacht je van de klant (iemand moet toch dat levensverhaal van de persoon aan jou vertellen?) Waarom hebben we jou nodig? (ik kan zelf ook wel een auto regelen en langs wat plekkies rijden, een plak cake afsnijden en koffie zetten en een dvd opzetten)...
pi_31897187
Ik denk dat de grootste fout die je maakt is dat normaal dit nooit uit handen wordt gegeven. Dat is hetzelfde als een bedrijf inschakelen om voor jou een verjaardagkado voor je broer te kopen. Dat doe je toch niet? Dat regel je toch lekker zelf? Dat maak je niet persoonlijk door een bedrijf in te schakelen.
pi_31897204
Nagebeld (niet alles), gedaan, "niet ontvangen of nooit gezien", is inderdaad moeilijk als je iets niet persoonlijk verstuurd. Maar, van geleerd, dus het moet anders vandaar dit toppic.

De nostalgische autorit (?) is niet het doel van de dag, dat is locaties bezoeken die voor de hoofdpersoon belangrijk zijn geweest. Na een bepaalde leeftijd krijgt dat terugkijkgevoel een steeds grotere waarde voor de meeste mensen. Zeker als je kijkt naar de verhardende maatschappij zullen steeds meer mensen even terug willen vluchten in het verleden waarin alles beter was (onzin natuurlijk, maar wel een gevoel dat steeds sterker wordt)
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
pi_31897270
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:52 schreef Wolter het volgende:
Ik denk dat de grootste fout die je maakt is dat normaal dit nooit uit handen wordt gegeven. Dat is hetzelfde als een bedrijf inschakelen om voor jou een verjaardagkado voor je broer te kopen. Dat doe je toch niet? Dat regel je toch lekker zelf? Dat maak je niet persoonlijk door een bedrijf in te schakelen.
Je vergeet hier dat het nogal wat werk is om uit te zoeken welke locaties, belevenissen, mensen voor de hoofdpersoon belangrijk zijn geweest. Dat vraagt nogal wat tijd. En vanuit een bedrijf gezien (jubileum) is het natuurlijk niet raar.
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 november 2005 @ 14:55:51 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31897300
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:53 schreef bellingerII het volgende:
Na een bepaalde leeftijd krijgt dat terugkijkgevoel een steeds grotere waarde voor de meeste mensen. Zeker als je kijkt naar de verhardende maatschappij zullen steeds meer mensen even terug willen vluchten in het verleden waarin alles beter was (onzin natuurlijk, maar wel een gevoel dat steeds sterker wordt)
Waar bazeer je dit op? Een eigen idee?
pi_31897366
Eigen idee en ouders en kenissenkring. Vergrijzing, MAX, 55plus blad enz. enz.
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
  woensdag 2 november 2005 @ 14:58:25 #32
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_31897401
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:36 schreef Freeflyer het volgende:
behoorlijk zweverig concept dit. ik heb al veel voorbij zien komen hier maar dit slaat alles.

je doelgroep zijn mensen boven de 55 die dit cadeau krijgen van kids die pak em beet 20 jaar jonger zijn. daar zit gelijk je grootste probleem. je doelgroep benadering. heb je ooit wel een ondernemingsplan gemaakt voor dit concept ? heb je dat ook besproken met mensen die er verstand van hebben ? enz. enz.

leuk idee, blijft een idee, ik zie het nog niet van de grond komen.
doelgroepbenadering is overgekomen.

MAARRRRRR

heb je wel een ondernemingsplan gemaakt etc. dat ook besproken met iemand van het klankbord van de KvK op levensvatbaarheid ? of met de bank ? of met een branche organisatie ?
Neerkomen wel!
  Moderator woensdag 2 november 2005 @ 14:58:57 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31897415
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waar bazeer je dit op? Een eigen idee?
Ik denk dat er toch wel iets van waar is.
Als je kijkt naar de hoeveelheid oudere mensen in een ik noem een speelgoed museum!
"Moede gij di eens kiekn! een autooke moakt van 'n melkblik! Da hek oak doan vrouger!"
maar dan heb je het over een doelgroep die misschien wel 60+ is!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_31897423
Oja, het is ook niet echt duidelijk welk product je levert. Je bent zo vaag in omschrijven. Geef voorbeelden. Maak desnoods een nep portfolio. Geef duidelijk aan wat te moeten betalen (richtprijs) en wat ze ervoor terug krijgen (hoeveel kopien krijgen ze). En geef daarvoor en daarna met een klein stukje tekst aan waarom dat zo belangrijk is, of zo mooi, of zo functioneel. Laat verder veel meer beelden en plaatjes, producten zien. Die spreken veel meer dan die hele lap tekst die je op je site hebt staan.

Je zet mensen zo hard aan het denken dat je ze in principe meer prikkelt om zelf een leuk idee te maken dan dat je ze voorschotelt hoe geweldig idee je wel niet voor ze kan verzinnen (dat is heel belangrijk bij dit product, anders verkoopt het niet)

Succes..

Hoop dat je wat aan mijn reactie hebt. Sorry als het als een aanval lijkt, maar ik heb het idee dat je het idee zo algemeen mogelijk wil houden, terwijl je dat juist niet moet doen bij dit product volgens mij. Geef het een naam, een karakter, een gevoel. En omschrijf het niet als de gemiddelde aanvraag op een date-site.
  woensdag 2 november 2005 @ 14:59:42 #35
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31897449
Het is wel goed dat je een bedrijf opstart dat zich richt op ouderen. Daar moet ik je een pluim in geven. Daar zit te de toekomst in
pi_31897514
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:54 schreef bellingerII het volgende:

[..]

Je vergeet hier dat het nogal wat werk is om uit te zoeken welke locaties, belevenissen, mensen voor de hoofdpersoon belangrijk zijn geweest. Dat vraagt nogal wat tijd. En vanuit een bedrijf gezien (jubileum) is het natuurlijk niet raar.
De naasten kunnen dit zo opzoeken. Dan begint het balletje vaak al te rollen en komen de meest wilde ideeën. Mensen worden fanatiek. En het gaat maar door. Komt er een moment dat het niet allemaal realistisch is. Ze maken gebruiken van "Kill your darlings" maken nog een uitnodiging, huren wat mensen in. En klaar. Denk eerlijk gezegd dat het voor een bekende veel makkelijker en persoonlijker is dan dat jij het doet..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 november 2005 @ 15:01:45 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31897527
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:57 schreef bellingerII het volgende:
Eigen idee en ouders en kenissenkring. Vergrijzing, MAX, 55plus blad enz. enz.
Geen enkele onderbouwing dus.
Van horen zeggen en populistische ouderen blaadjes.

Juist door de vergrijzing, staan ouderen meer in het leven dan ooit te voren.
Doodgaan en achter de geraniums over vroeger mijmeren gaat voor de hedendaagse lichting 55+'ers helemaal niet op in MIJN beleving.

Zo zie je al... twee mensen met een volkomen tegenstrijdig idee over de nostalgische gevoelens van je doelgroep. En aangezien IK de doelgroep ben welke voor het gelach moet betalen, zal ik eerst maar eens beter beslagen ten ijs komen om mij te overtuigen Pa en Ma hun verleden te laten herbeleven.

Ik denk dat je marketing niet het probleem is, maar de hele grond onder je produkt is al redelijk discutabel.
pi_31897587
Verder weten ze ook wel dat als ze het door jou laten doen het meer kost. Maar levert het ook meer op? Qua rompslomp/tijdswinst. Ik zelf denk van niet. Maar heb geen zin om dit voor je uit te zoeken. Maar vind het wel erg realistisch dat er veel meer mensen zo over nadenken.
pi_31897625
quote:
Op woensdag 2 november 2005 14:58 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

doelgroepbenadering is overgekomen.

MAARRRRRR

heb je wel een ondernemingsplan gemaakt etc. dat ook besproken met iemand van het klankbord van de KvK op levensvatbaarheid ? of met de bank ? of met een branche organisatie ?
Ondernemingsplan gemaakt, getoetst aan KvK en Bank, met veel andere mensen niet met Branche.
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
pi_31897694
Dank voor de reacties lui. Met de meeste ga ik zeker wat doen. Nu moet ik van Fok los. Later kom ik zeker nog op terug.
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
pi_31897865
Je probeert ook duidelijk een erg duur product aan te smeren ("Huldiging, viering, verjaring, het moet allemaal duurder, spectaculairder."). Ik begrijp wat je bedoeld, maar mensen lezen het als dat jij een product verkoopt die erg duur is, ik denk dat je zeker in de beginfase moet richten op iedereen boven de 55 jaar, ongeacht het inkomen. Zodra het een beetje gaat lopen kun je duurdere auto's aanschaffen om de mensen te vervoeren en de prijzen gaan verhogen.
pi_31900615
Heb je je wel eens afgevraagd wat jouw klanten moeten inbrengen voor hun investering? Dus wat moeten zij leveren voordat jij iets kan maken?

Het spijt me Bellinger maar ik snap absoluut niet wat jouw doelgroep is en welke meerwaarde jij die mensen kan bieden, but that could be me?!
Danmark: more usefull every day!
pi_31900725
tvp
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  woensdag 2 november 2005 @ 17:14:19 #44
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_31901752
Ik zie er eerlijk gezegd ook niet veel in, beetje vaag idee. Hoe bedenk je dit eigenlijk ?
Tot zover de kwaliteitspost
  Moderator woensdag 2 november 2005 @ 21:17:47 #45
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31909766
Gaat dit nou wél of níet over marketing.
Of gaat dit over Bellinger?

Over marketing als het aan mij ligt
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:13:18 #46
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_31959957
Ik denk dat je product typisch iets is waar je niet direct een hoge respons op een mailing kunt verwachten. Eerder zie ik gebeuren dat mensen die het leuk vinden je folder/brief/gegevens bewaren en dat je dan veel later ineens een keer benaderd wordt.

Heb je na je mailing nog nagebeld?
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:15:32 #47
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31960040
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:13 schreef Marialice het volgende:
Heb je na je mailing nog nagebeld?
Heb jij het topic goed gelezen
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:59:09 #48
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_31970310
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:15 schreef PLAE@ het volgende:
Heb jij het topic goed gelezen
Ehm, blijkbaar niet helemaal.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
  maandag 7 november 2005 @ 09:21:47 #49
3878 Vork
Manisch creatief
pi_32048628
Het eerste wat mij opvalt en ik als "klant" (ik doe maar eens even alsof, want ik val toch buiten de doelgroep) zou willen weten, heel concreet, Wat heb ik hier aan?. Wat zijn voor mij de voordelen, die jij met je bedrijf mij kan bieden, wat wordt ik er beter van en waarom zou ik moeten kiezen voor jouw product. De enige informatie die ik zo op het eerste gezicht krijg, is een globale schets van wat je gaat doen. Ook daar kan ik me geen beeld bij visualiseren, waarschijnlijk doordat ik nogsteeds niet weet wat ik aan het product heb.

Daarnaast is het zeker voor een eenmanszaak belangrijk om een gezicht te hebben en al helemaal met dit soort zaken. Heb ik hier te maken met een groot concern of een eenmanszaak? En wie of wat zit hier achter? Dat maakt nog al wat uit als het om een persoonlijk product gaat. Ik wil een persoon zien, met een eigen levensverhaal, een foto. Ik wil als klant weten of ik de persoon die hier achter zit mag of niet, of me dat een geschikte kerel lijkt, of de kop me aanstaat etc. Dit kan me geen donder schelen als ik een brood bij de bakker koop of een cd bestel via een of andere toko. Maar met zo'n product is een persoonlijk visitekaartje toch wel vaak erg doorslaggevend.

Ik weet niet in hoeverre je terugbelacties, mailings etc. zijn verlopen, maar als je wat wil met een concept als deze, zou ik veel opener en persoonlijker zijn naar de doelgroep toe. En wat betreft die doelgroep, probeer 'm eens goed in kaart te brengen, wat voor mensen zijn dat, wat doen ze, wat vinden ze leuk, waar houden ze van? Hoe meer je weet, bedenkt en vaststelt, hoe makkelijker je er naartoe kunt praten.

Nou, meer hints kan ik niet geven.
  dinsdag 22 november 2005 @ 13:44:28 #50
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_32478498
Update? Ben benieuwd hoe je het nu aangepakt hebt..
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')