Het eerste wat mij opvalt en ik als "klant" (ik doe maar eens even alsof, want ik val toch buiten de doelgroep) zou willen weten, heel concreet, Wat heb ik hier aan?. Wat zijn voor mij de voordelen, die jij met je bedrijf mij kan bieden, wat wordt ik er beter van en waarom zou ik moeten kiezen voor jouw product. De enige informatie die ik zo op het eerste gezicht krijg, is een globale schets van wat je gaat doen. Ook daar kan ik me geen beeld bij visualiseren, waarschijnlijk doordat ik nogsteeds niet weet wat ik aan het product heb.
Daarnaast is het zeker voor een eenmanszaak belangrijk om een gezicht te hebben en al helemaal met dit soort zaken. Heb ik hier te maken met een groot concern of een eenmanszaak? En wie of wat zit hier achter? Dat maakt nog al wat uit als het om een persoonlijk product gaat. Ik wil een persoon zien, met een eigen levensverhaal, een foto. Ik wil als klant weten of ik de persoon die hier achter zit mag of niet, of me dat een geschikte kerel lijkt, of de kop me aanstaat etc. Dit kan me geen donder schelen als ik een brood bij de bakker koop of een cd bestel via een of andere toko. Maar met zo'n product is een persoonlijk visitekaartje toch wel vaak erg doorslaggevend.
Ik weet niet in hoeverre je terugbelacties, mailings etc. zijn verlopen, maar als je wat wil met een concept als deze, zou ik veel opener en persoonlijker zijn naar de doelgroep toe. En wat betreft die doelgroep, probeer 'm eens goed in kaart te brengen, wat voor mensen zijn dat, wat doen ze, wat vinden ze leuk, waar houden ze van? Hoe meer je weet, bedenkt en vaststelt, hoe makkelijker je er naartoe kunt praten.
Nou, meer hints kan ik niet geven.