Ja en ik vrees voor TS dat Rialto nu de enige optie is. (dit meen ik serieus, bij de meeste verzekeraars is e.e.a. een reden om af te wijzen)quote:Op woensdag 2 november 2005 13:28 schreef _-rally-_ het volgende:
Kijk, da's nu het voordeel van een verzekeringsagent ipv een direct writer.
Heen en weer overschrijven?quote:Op woensdag 2 november 2005 13:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja en ik vrees voor TS dat Rialto nu de enige optie is. (dit meen ik serieus, bij de meeste verzekeraars is e.e.a. een reden om af te wijzen)
Da's fraude.... (hij is nu onverzekerd en dat zou weleens genoteerd kunnen staan)quote:
Nou, is dat eigenlijk wel zo? Onverzekerd zijn is iets waarvoor je problemen met justitie kunt krijgen, en niet perse met een verzekeraar. Als hij hem heen en weer overschrijft zou hij de auto naar mijn idee vanaf de nieuwe tenaamstellingsdatum kunnen verzekeren. Je tekent immers ook nergens dat je de auto niet eerder op naam hebt gehad, ook niet dat je niet onverzekerd hebt rondgereden, en daarnaast laat je de verzekering ook niet met terugwerkende kracht ingaan.quote:Op woensdag 2 november 2005 13:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Da's fraude.... (hij is nu onverzekerd en dat zou weleens genoteerd kunnen staan)
Het wordt fraude op het moment dat er gevraagd wordt:quote:Op woensdag 2 november 2005 13:39 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Nou, is dat eigenlijk wel zo? Onverzekerd zijn is iets waarvoor je problemen met justitie kunt krijgen, en niet perse met een verzekeraar. Als hij hem heen en weer overschrijft zou hij de auto naar mijn idee vanaf de nieuwe tenaamstellingsdatum kunnen verzekeren. Je tekent immers ook nergens dat je de auto niet eerder op naam hebt gehad, ook niet dat je niet onverzekerd hebt rondgereden, en daarnaast laat je de verzekering ook niet met terugwerkende kracht ingaan.
Waar pleeg je precies fraude? Doel je op "feitelijk bezit" oid?
Dan wordt het art. 251: verzwijging. Je zult het namelijk moeten melden.quote:Heeft u iets te melden ten aanzien van het te verzekeren risico dat voor acceptatie van de verzekering van belang kan zijn?
hmm heen en weer overschrijven is dan geen optie .... wel vervelend want dat was het eerste waar ik aan dacht om te doen!quote:Op woensdag 2 november 2005 13:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het wordt fraude op het moment dat er gevraagd wordt:
[..]
Dan wordt het art. 251: verzwijging. Je zult het namelijk moeten melden.
Ik zou, als ik jou was, gewoon een aantal verzekeraars bellen en e.e.a. voorleggen. Gewoon eerlijk zijn, want elke dag dat je nu niets doet ben je onverzekerd.quote:Op woensdag 2 november 2005 14:22 schreef SinCerEly het volgende:
[..]
hmm heen en weer overschrijven is dan geen optie .... wel vervelend want dat was het eerste waar ik aan dacht om te doen!
En ik heb m via independer geregistreerd en inderdaad ook bij Ohra haha, ze waren ook wel erg goedkoop, nu kan ik anders een verzekering zoeken voor ongeveer 500,- (op jaarbasis) meer
Lijkt me verstandiger om *nu* bij een (goede) tussenpersoon naar binnen te stappen en pas weg te gaan als je de papieren van de voorlopige dekking hebt.quote:Op woensdag 2 november 2005 14:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik zou, als ik jou was, gewoon een aantal verzekeraars bellen en e.e.a. voorleggen. Gewoon eerlijk zijn, want elke dag dat je nu niets doet ben je onverzekerd.
Dat kan ook, maar ik weet niet waar TS woont, vandaar. (qua vervoer)quote:Op woensdag 2 november 2005 15:19 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Lijkt me verstandiger om *nu* bij een (goede) tussenpersoon naar binnen te stappen en pas weg te gaan als je de papieren van de voorlopige dekking hebt.
quote:Overigens is er nog niet veel loos, want de eerste 15 (?) dagen na overschrijving is de auto nog verzekerd bij de oude verzekeraar.
Jij doelt op de acht dagen van WvK 260, betreffende de uitlevering van de getekende polis, of misschien op de meldingsplicht van de verkoper (WAM 12, lid 1)quote:Op woensdag 2 november 2005 16:29 schreef Five_Horizons het volgende:
Uit mijn hoofd is die termijn 8 dagen.
Ik was in de war met WAM 12, lid 1.quote:Op woensdag 2 november 2005 16:38 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Jij doelt op de acht dagen van WvK 260, betreffende de uitlevering van de getekende polis, of misschien op de meldingsplicht van de verkoper (WAM 12, lid 1)
Ik doel op WAM 13, lid 4, waar overigens de termijn 16 dagen is, niet 15.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |