Dan zal de batiscaaf idd wel die duikboot zijn geweest. Ik weet het allemaal niet meer 100%, maar volgens mij welquote:Op woensdag 2 november 2005 11:23 schreef Slarioux het volgende:
De gyronef was de helikopter, zeker weten. De terranef was idd dat aarde apparaat.
Idd.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:23 schreef Slarioux het volgende:
De gyronef was de helikopter, zeker weten. De terranef was idd dat aarde apparaat.
En dat ding met die vlam dan?quote:Op woensdag 2 november 2005 11:25 schreef zwaaibaai het volgende:
De gyronef is idd een helicopter
[afbeelding]
De terranef:
[afbeelding]
De eerste keer kwam het volgens mij voor bij de Knokkerburcht.
Google eens luie hond![]()
die ben ik aan het zoeken.... moment..quote:
Zo heette het verhaal als ik me niet vergis. Of 1 van die onderzeeërs, in dat verhaal waren er 2 en ik weet vrij zeker dat 1 van die 2 de batiscaaf wasquote:Op woensdag 2 november 2005 11:48 schreef zwaaibaai het volgende:
De onderzeeër is trouwens de ijzeren schelvis:
[afbeelding]
Maar ik kan die verrekte vlammending niet vinden.....
* bijt zich vast en zoekt verder
gyro heeft iets met ronddraaien te makenquote:Op woensdag 2 november 2005 11:26 schreef PuFF het volgende:
terra= aarde
gyro heeft iets met vliegen te maken, geen zin om op te zoeken wat je zelf ook zou kunnen doen.
dus zo moeillijk was hij niet die vraag:-)
andere spelling, maar de naam Bathyscaaf kwam er wel in voorquote:Vrijwel zeker is het dat Willy Vandersteen zich bij De IJzeren Schelvis zich liet inspireren door de successen van het baanbrekende project van professor Auguste Piccard (*1884 - +1962). Deze man werkte sinds 1937 aan een duiktoestel dat d.m.v. ballast kon opstijgen en dalen. Met trots kon hij dan eindelijk op 1 augustus 1953 zijn bathyscaaf voorstellen.
Die had toch een alles-verhittende-schijf?quote:Op woensdag 2 november 2005 19:40 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
De terranef had ook een vlam.![]()
I.i.g wel in de koperen knullen.
Ik zie er hier vuur uit komen.quote:Op woensdag 2 november 2005 20:40 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Die had toch een alles-verhittende-schijf?
volgens mij ook. Maar bij welke aflevering was de echte vlammenwerper in actie dan? De aflevering met de mergpijp was het niet....quote:Op woensdag 2 november 2005 21:07 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ik zie er hier vuur uit komen.
Maar de terranef is op een paar verschillende manieren getekend volgens mij.
Als je een bathyscaaf bedoelt: die foto die je zelf gepost hebt boven, van die duikboot in de takels, dat is een bathyscaaf. Een beroemde, de Trieste. Daarmee is Piccard naar de bodem van de Marianentrog gezakt.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:04 schreef zwaaibaai het volgende:
Je hebt gelijk, maar ik kan nergens een plaatje van dat ding vinden..
Jeugdsentiment!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |