Echt waar? Gotisch fractuurschrift zoals het bovenstaande vind ik nog heel aardig te lezen, hoor.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oe, wat had ik daar altijd een hekel aan. De 'normale' teksten gingen nog wel, maar die gothische ellende. Na een kwartier zag ik alleen nog maar verticale streepjes
Ja, maar da's wel wezenlijk anders: humanistisch schrift leest weg als het dagboek van je zusje.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb ooit, een trimester, uit interesse een college middeleeuwse teksten meegelopen. Was wel aardig, maar het sloot niet aan bij mijn interesse. Ik heb later wel veel 16e en 17e eeuws Nederlandse teksten (vooral scheepsjournalen) gelezen
Wie? Nee. Ik zat in Leiden hoor.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:38 schreef Floripas het volgende:
Had jij college van de Grote Kienhorst?
Bedoel je schrift of die boeken die vroeger in frakturschrift werden gedrukt?quote:Op woensdag 2 november 2005 11:33 schreef descendent1 het volgende:
Het is op zich handig als je het kunt, maar zelf houd ik er niet van. Ik heb al best moeite met bv. oud-Gotsch geschreven Duitse teksten...![]()
Nee, hoor. Ieder uur dat je er aan besteedt word je er een beetje beter in. Het heeft weg van leren fietsen.quote:Volgens mij moet je zo iets ook een beetje in je hebben wil je dergelijke teksten kunnen ontcijferen..
Dat weet ik toch, gekkie. Hans Kienhorst ook.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wie? Nee. Ik zat in Leiden hoor.
Geen idee meer, eigenlijk. Weinig indruk gemaakt, die man en het was maar 1 trimester. Alles is uitgewist door mijn latere omgang met docentenquote:Op woensdag 2 november 2005 11:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat weet ik toch, gekkie. Hans Kienhorst ook.
Gumbert dan? Lieftinck?
Heb jij je scriptie geschreven over scheepsjournalen?quote:Op woensdag 2 november 2005 11:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Geen idee meer, eigenlijk. Weinig indruk gemaakt, die man en het was maar 1 trimester. Alles is uitgewist door mijn latere omgang met docenten
Ben jij een medioneerlandicus?quote:Op woensdag 2 november 2005 11:50 schreef Frollo het volgende:
Ah, paleografie
Heb het college Paleografie/Codicologie bij Gumbert gevolgd, want bij ons in Nijmegen werd dat niet gegeven. Elke dinsdagochtend in alle vroegte met de trein naar Leiden. Eerst een uurtje in Gumberts werkkamer de opdrachten doornemen en dan met de hele bubs naar de UB, ouwe boekies kijken
Oh? Waar ging de scriptie over? Iets paleografisch?quote:Op woensdag 2 november 2005 11:59 schreef Frollo het volgende:
Ik had medioneerlandicus kunnen zijn, als ik niet in 1998 halverwege de scriptie gestopt was wegens te weinig doorzettingsvermogen.
Gesjeesd dus
Nee hoor. Ik had het plan opgevat om bij wijze van scriptie een moderne editie te bezorgen van De Historie van Alexander, het eerste niet-religieuze gedrukte boek in het Nederlands. Helaas heb ik het concentratievermogen van een fruitvliegje, waardoor het me na enkele jaren vrijwel niets doen en schuldgevoelens kweken verstandiger leek om maar een baan te gaan zoeken.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh? Waar ging de scriptie over? Iets paleografisch?
quote:Op woensdag 2 november 2005 12:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik had het plan opgevat om bij wijze van scriptie een moderne editie te bezorgen van De Historie van Alexander, het eerste niet-religieuze gedrukte boek in het Nederlands. Helaas heb ik het concentratievermogen van een fruitvliegje, waardoor het me na enkele jaren vrijwel niets doen en schuldgevoelens kweken verstandiger leek om maar een baan te gaan zoeken.
Ha, mijn nick is al een aanwijzing: ik ben gek op de Karelepiek in het Middelnederlands én de internationale traditie en de handschriftelijke overlevering.quote:En de anderen in dit topic, wat is jullie link met paleografie en/of medioneerlandistiek?
...mijn begeleider is ook Paul Wackers...quote:Op woensdag 2 november 2005 12:38 schreef Frollo het volgende:
Ah, natuurlijk, Floripas, de dochter van de sultan van Babylon!
(Moest ik opzoeken hoor)
Mijn begeleider was Paul Wackers. Ik kan helaas niet zeggen dat ik hem een erg goede begeleider vond. Hij vond namelijk alles prima wat ik liet zien; had werkelijk geen enkel punt van kritiek. Hierdoor kreeg ik de indruk dat hij me niet serieus nam, wat me bijzonder onzeker maakte. Dat is een andere reden waarom ik voortijdig gestopt ben
Ah, incunabelen. Jij bent een volksboekenman!quote:Op woensdag 2 november 2005 12:40 schreef Frollo het volgende:
Mijn werkelijke interesse lag en ligt trouwens bij de vroege boekdrukkunst en de vroege cartografie, niet zozeer bij paleografie dus. Hoewel erg interessant, was dat eigenlijk niet meer dan een verplicht nummer.
Oepschquote:Op woensdag 2 november 2005 12:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
...mijn begeleider is ook Paul Wackers...![]()
Ghe...quote:
Klopt.quote:Hij zit nu in Utrecht toch?
Ik ben óók een feeststudent. Ik alterneer tussen FOK! en de transcriptie met een glas rode wijn erbij...quote:Kweenie hoor, ik denk dat het voornamelijk op persoonlijk vlak wat stroef ging. Ik denk dat hij me te weinig betrokken vond, en dat klopte ook wel. Ik was meer een feeststudent
Tussen ons (en het hele internet) gezegd en gezwegen, hij is inderdaad de makkelijkste niet. Ik heb besloten hem gewoon te benaderen als een medestudent, dat vindt hij geloof ik erg leuk.quote:Zo te lezen ben jij een stuk fanatieker en daarom denk ik dat je het veel beter kunt vinden met Wackers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |