Zo moeilijk zijn ze niet te vinden hoor!quote:Op woensdag 2 november 2005 11:10 schreef vosss het volgende:
Ik heb die een hele tijd geleden al eens gedownload.
Ongelofelijk hoe ze het voor elkaar krijgen he
Die demo's zijn ook geweldig
Vroeger had je (op de amiga500) ook veel demo's, maar die waren wel groter dan 64k, stukken groter zelfs. Toen de pc een beetje qua grafisch gebeuren steeds mooier en beter werd zag je ook vaak in winkels van die demo's lopen om te laten zien waar een pc allemaal toe in staat was.
Een hele tijd later weer had je hele bergen 3d screensavers (ik noem een voodoolights bv), ten tijde van het 3dfx gebeuren was dat.
Dat mis ik eigenlijk een beetje. Zulke screensavers lijken niet meer te bestaan en zulke demo's ook niet.
Juist nu lijkt het me hartstikke gaaf als er demo's gemaakt worden (niet in 64k, no offence) die je GPU flink laten zweten! Weet iemand misschien een paar van zulke demo's of screensavers te vinden?? Cerror misschien, omdat die kennelijk in the scene zit??
Vroeger ...mijn Atari tijd (dat ze net met de 1040STF uit kwamen), had je enorm veel grafische demo's staan op de alternatief verkregen software en dat op diskettes. Toen al een kunst en veelal beginnend op de bootsector en in machinetaal.quote:Op woensdag 2 november 2005 02:40 schreef cerror het volgende:
[..]
Tja ik zit sinds '96 in de demoscene (waar dit dus een onderdeel van is) dus ik weet er een beetje over.
En het moet inderdaad bekender worden.,
yup, ooit eens gerund op een XP 2500+ met 1 GB ram en een fatsoenlijke videokaart, en het liep nog niet eens echt soepel, wel speelbaar, maar niet echt heel vloeiend.quote:
Assembler en machinetaal voor de atari nog steeds geloof ik.quote:Op woensdag 2 november 2005 14:52 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Vroeger ...mijn Atari tijd (dat ze net met de 1040STF uit kwamen), had je enorm veel grafische demo's staan op de alternatief verkregen software en dat op diskettes. Toen al een kunst en veelal beginnend op de bootsector en in machinetaal.
Ook al gaaf om te zien, als je dat ging debuggen hoe ze destijds de boel al aan het packen waren.
Daarom vraaf ik me na bovenstaand lezend af, welke programmeertaal men dan nu gebruikt.
Pie had destijds voor dat al veel respect, maar dit alles is history
Nog steeds dusquote:Op woensdag 2 november 2005 15:00 schreef cerror het volgende:
[..]
Assembler en machinetaal nog steeds geloof ik.
Ik programmeer niets op m'n atari 1040STf, maar ik maak er wel muziek op.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:04 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Nog steeds dusen is ook de kortste en snelste weg om alles uit de kast te halen aan mogelijkheden
![]()
Ook nog steeds een klassieker.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:08 schreef Kiteless het volgende:
Pfff, dit is pas geschiedenis
http://www.pouet.net/prod.php?which=3218
[afbeelding]
JARIG, ROB IS JA-RIG EN O OH WAT VIEREN WIJ FEEST!quote:
quote:Work sucks, scrollers suck, society sucks, we rule
Thnx ...roept veel herinneringen op, zeer veel zelfsquote:Op woensdag 2 november 2005 15:00 schreef cerror het volgende:
[..]
Assembler en machinetaal voor de atari nog steeds geloof ik.
Zie hier wat screenshots van atari ST demos:
daar was hij destijds ook uitstekend geschikt voor.quote:Op woensdag 2 november 2005 15:06 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik programmeer niets op m'n atari 1040STf, maar ik maak er wel muziek op.
Op m'n game-dev pc draait ie wel goedquote:Op woensdag 2 november 2005 17:35 schreef Burner2000 het volgende:
Straks maar ff op m'n game pc testen. Op m'n dev pc was de demo niet vooruit te branden.
^- ja, laat anders even duidelijk merken dat je geen idee hebt waar je het over hebtquote:Op woensdag 2 november 2005 21:01 schreef mschol het volgende:
leuk gedaan enzo maar volgens mij gebruiken ze nog geen 30% van alle resources (maak em zeg 200 kb en zorg dat de noieuwe gpu's hun werk kunnen doen)
maar nog best mooi voor een spel van 96kb
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |