zijn die 3 puntjes Orion?quote:Op dinsdag 22 november 2005 03:03 schreef -CRASH- het volgende:
Foto van de dag nacht
Orions Belt & Sword
[afbeelding]
30 sec belicht
Nee, dat is het middenstuk van Orion, (de gordel of riem zeg maar) de twee felle sterren eronder, en nog twee erboven (buiten de foto) horen er ook bij...quote:
Zoals de tekst boven de foto al zegt...quote:
Is die image trouwens ook kleur-echt?quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:47 schreef -CRASH- het volgende:
Hubble's Sharpest View Of The Orion Nebula Ever
[afbeelding]
hier een iets grotere versie![]()
385.09MB TIF formaat ( 1800 x 1800 )
quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is die image trouwens ook kleur-echt?
quote:The Orion Nebula is 1,500 light-years away, the nearest star-forming region to Earth. Astronomers used 520 Hubble images, taken in five colors, to make this picture. They also added ground-based photos to fill out the nebula. The ACS mosaic covers approximately the apparent angular size of the full moon.
The Orion observations were taken between 2004 and 2005.
Ik denk ook dat dit een "Nearly true color" foto is zoals ze zo mooi kunnen zeggen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:59 schreef Alicey het volgende:
Dat is een nee als ik het goed begrijp Crash?Ik begrijp niet zo goed wat ze met "in five colors" bedoelen.
Niet echt true color lijkt me.. Het lijkt er op dat (nabij) IR wordt vertaald als rood.. Evenwel geeft het wel enigszins een idee van de werkelijke kleur.quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:19 schreef -CRASH- het volgende:
Technical information
Behind the pictures
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |