abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31888936
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:17 schreef dndiek het volgende:

[..]

met 1 en 3 ben ik het eens, maar met 2 niet, Die speler van AC Milan ging wel erg makkelijk naar de grond en de scheids had de pingel misschien wel kunnen geven, maar gelukkig deed hij dat niet
2 is dan ook meer een wens van ondergetekende, zie dat niet helemaal neutraal/objectief geloof ik

[ Bericht 1% gewijzigd door snellejelle op 02-11-2005 09:29:37 ]
pi_31889018
ik denk dat heel Eindhoven in rep en roer was geweest als die pingel wel gegeven was. Tuurlijk ging hij op zoek naar een penalty, de scheids had hem kunnen geven. Mazzel voor PSV dat hij hem niet gaf.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 2 november 2005 @ 09:30:30 #128
77417 Fool
Rielekst!
pi_31889055

Hebben ze netjes gedaan! Eerlijk gezegd hebben zeboven mijn verwachtingen gepresteerd, met een punt was ik ook al blij geweest...
Uhm...
  woensdag 2 november 2005 @ 09:31:59 #129
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31889084
Feli
  woensdag 2 november 2005 @ 09:39:28 #130
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31889215
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:28 schreef SocialDisorder het volgende:
ik denk dat heel Eindhoven in rep en roer was geweest als die pingel wel gegeven was. Tuurlijk ging hij op zoek naar een penalty, de scheids had hem kunnen geven. Mazzel voor PSV dat hij hem niet gaf.
Een Zuid Europese scheidsrechter had hem op de stip gelegt denk ik al vond ik het niet echt een penalty.

Gatusso had in de 1e helft geluk dat hij ontsnapte aan zijn 2e gele kaart in de 1e helft.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  woensdag 2 november 2005 @ 09:53:20 #131
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31889500
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:39 schreef PyTh het volgende:

[..]

Een Zuid Europese scheidsrechter had hem op de stip gelegt denk ik al vond ik het niet echt een penalty.

Gatusso had in de 1e helft geluk dat hij ontsnapte aan zijn 2e gele kaart in de 1e helft.
Als die er eerder was afgestuurd had PSV meer gescoord.

Wat een etter is die Gattuso zeg.
pi_31889557
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:53 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Als die er eerder was afgestuurd had PSV meer gescoord.

Wat een etter is die Gattuso zeg.
Tom Egbers noemde hem de minste voetballer van het veld, beetje overdreven, Lamey speelde immers ook
  woensdag 2 november 2005 @ 09:59:17 #133
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31889626
quote:
Op woensdag 2 november 2005 09:55 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Tom Egbers noemde hem de minste voetballer van het veld, beetje overdreven, Lamey speelde immers ook
Vond Lamey gisteren een van de betere aan PSV kant.

Uitblinkers voor mij waren gisteren:

Ooijer
Lamey
Aisatti
Jefferson
  woensdag 2 november 2005 @ 10:04:27 #134
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31889739
De volkskrant gaat ietwat ver
quote:
PSV betovert marionetten uit Milaan
Van onze verslaggever Willem Vissers

EINDHOVEN - Op een toverachtige avond van Eindhovense heroïek heeft een wervelend PSV de Italiaanse vedetten van AC Milan gedegradeerd tot een marionettentheater dat toe is aan nieuwe poppen. Honger won met 1-0 van verzadiging.

Loopvermogen versloeg stilstand, flair won van angst, tactisch inzicht van gebrek aan improvisatie. Trainer Hiddink troefde collega Ancelotti af. En de 17-jarige Nederlander van Marokkaanse afkomst Ismaïl Aissati richtte, een dag voor de eerste herdenking van de moord op Theo van Gogh, een prachtig monument op voor één samenleving voor allen.

PSV is na vier duels alleen koploper in groep E van de Champions League en verbeterde ook een record, door tien thuisduels in de kampioenencompetitie op rij ongeslagen te blijven. De landskampioen nam ten slotte revanche voor de onverdiende uitschakeling in de halve finale van vorig seizoen.

Jaap Stam verbeeldde de ontreddering van Milan, door in de slotfase Beasley aan zijn shirt te trekken en zijn tweede gele kaart te ontvangen.

Hiddink had het min of meer aangekondigd, maar toch was het verrassend om de naam van Ismaïl Aissati op papier te zien: voor het eerst stond de jongen in de basisploeg, als jeugdigste Nederlandse debutant in de geschiedenis van de Champions League. Geboren op 16 augustus 1988, net 17 jaar dus, ruim twintig jaar jonger dan Maldini, die minder dan een een jaar na Aissati’s geboorte zijn eerste Europa Cup I torste.

Dát is een van de aspecten van voetbal die sprookjesachtige verhalen opleveren. Een jongen die in de presentatiegids van zijn eigen club op de elftalfoto van de A-jeugd staat, gaat onverveerd de strijd aan met mannen die Europa Cups hebben gewonnen.

Een knul die ontwaakt in een jongenskamer en samen met de 19-jarige Ibrahim Afellay de trein van Utrecht naar Eindhoven neemt, troeft mannen af met paleisachtige woningen en een heus wagenpark, kerels die al jarenlang de catwalk van het internationale voetbal bewandelen.

Misschien zijn die kerels onbewust te ver afgedreven van waar het in voetbal werkelijk om draait: om plezier en liefde voor wat eens begonnen is als een spel. Onbevangenheid en lef waren wapens die de mannen van Milan naar adem deden happen.

Veel meer deed Aissati dan spelmaker Pirlo voor de voeten lopen. Geen enkele keer leed hij balverlies tot de rust. Net als de met liesklachten kampende en gewisselde Afellay zit hij nota bene in de laatste week van de ramadan. Och, misschien was hij op de pleintjes in Utrecht meer tegenstand gewend dan op het Europese veld van eer in Eindhoven.

Met Aissati’s eerste belangrijke actie ontnam hij Nesta de bal, speelde op Afellay en maakte met geopende handpalm meteen dat gebaartje: terug die bal, hier. Korte pasjes maakt hij steeds, de voeten iets naar binnen, telkens het veld overstekend.

Milan wist niet hoe te reageren op de Eindhovense overheersing op het middenveld. Acteurs in een competitie die zwaar is en gestoeld op defensief denken, zijn ook niet gewend aan tegenstanders met flair die meteen jagen.

Maar er viel meer te genieten dan van de tieners uit Utrecht. Het was weldadig om te zien hoe Alex, Ooijer en Lamey, de drie verdedigers, aangaven wie welke spits oppakte, Gilardino en Vieri, en wie vrij bleef. Simons en Cocu namen ‘Ibi’ en ‘Isi’ bij de hand. Cocu deed dat nog vlak voor de aftrap, toen hij als een vader nog wat laatste aanwijzingen doorgaf, waarna doelman Gomes Aissati zeker tien seconden omhelsde.

PSV verloor na het fantastische vorige Europese seizoen middenvelder Vogel en vier anderen. Dan is het mooi dat PSV net als toen beter was. Wonderbaarlijk toch.

PSV had ook een prachtige start. Kaladze blunderde door de bal veel te zacht terug te koppen, maar te prijzen viel de gretigheid van Farfán, die uithaalde en doelman Dida in de korte hoek verraste.

Vrijwel de hele wedstrijd bleef PSV heersen, op korte fasen na. PSV was veel dichter bij de 2-0 en 3-0 dan Milan bij de 1-1, door een kopbal van Alex, schoten van Cocu en Beasley. Uiteindelijk moest Ancelotti zelfs de licht geblesseerde topaanvaller Sjevtsjenko brengen. De Oekraïner nam één ziedende vrije trap, maar Gomes tikte de bal uit de kruising. Daarna was het Aissati die de bejaard ogende Nesta passeerde alsof diens broekje te strak zat en net overschoot.

Dat scheidsrechter Poll Milan geen strafschop gaf toen Addo aan het shirt van Serginho trok, was blijkbaar een vorm van waardering van de Britse scheidsrechter voor de prestatie van PSV op deze gedenkwaardige avond.
Telegraaf:
quote:
Eindhovenaren heel dicht bij volgende ronde

PSV van grote klasse
door Hans Blom

EINDHOVEN - PSV heeft in de Champions League uitstekende zaken gedaan. Nadat het twee weken geleden in Milaan de favoriet uit de poule op 0-0 wist te houden, gingen de Eindhovenaren in eigen huis met de zege aan de haal. Uitblinker Farfán strafte in de twaalfde minuut een fout in de Milanese verdediging genadeloos af. Het bleek het enige doelpunt in de wedstrijd te zijn.

PSV begon overtuigend aan de wedstrijd. De ploeg uit Eindhoven combineerde uitstekend en daar had de toch geroutineerde verdediging van AC Milan nauwelijks een antwoord op. Met name Gattuso had handen en voeten nodig om de aanvallers van PSV af te stoppen. Een gele kaart was terecht zijn deel en hij mocht blij zijn dat hij de rust haalde, want scheidsrechter Poll toonde zich zeer clement na weer een harde charge van de Milanees.

Maar het echte vuurwerk kwam van PSV. Van Beasley en Farfán ging voortdurend dreiging uit en ook de 'jonkies' Afellay en Aissati speelden alsof de al jaren in de Champions League acteren. Het was Farfán die een fout van Kaladze genadeloos afstrafte door de bal in de korte hoek te schieten. Ook doelman Dida ging daarbij niet geheel vrij-uit, want hij had die hoek beter moeten afdekken. Al met al was PSV duidelijk de betere ploeg, al blijft het tegen Italianen altijd oppassen geblazen. Dat bleek ook nu want gaandeweg werd de ploeg uit de Italiaanse modestad sterker en gevaarlijker, al waren daar vooral foutjes van de PSV'ers voor nodig.

Dat Gattuso in de tweede helft niet terugkwam, wekte geen verwondering. De verdediger had het niet deze avond. Milan speelde aanvallender dan in de eerste helft. Het moest ook wel, gezien de stand. Daardoor leek de druk van Milan in de tweede helft zeker toe te nemen, maar aan de andere kant verschafte het PSV ruimte voorin. Daarbij was vooral Cocu een paar keer gevaarlijk met zijn schoten, waar Dida de grootste moeite mee had. Één keer liet hij de bal los en het is dat Jan Vennegoor of Hesselink te laat was, anders had het zomaar 2-0 kunnen staan.

Uit nood geboren werd zelfs Shevchenko van stal gehaald. Oppassen dus, die man is en blijft levensgevaarlijk. Zijn eerste balcontact was een vrije schop. En hoe! De bal ging over de muur zo de kruising in...als daar niet Gomes was geweest om zijn niet geringe klasse te tonen. Hij redde PSV weer eens. Maar Milan leek er moed uit te putten, want de druk nam nu toch wel behoorlijk toe. Dat houdt ook risico's in, zo ondervond Jaap Stam. Beasley was er weer eens vandoor en de Nederlander restte niet anders dan hem neer te leggen. Zijn tweede gele kaart betekende rood.

woensdag 2 november 2005 @ 10:05:03 #135
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31889748
quote:
Balende Seedorf: 'PSV zal zich wel schamen'

2/11/2005 9 :38

Zuur, dat is de beste beschrijving voor de reacties van AC Milan na de 1-0 nederlaag tegen PSV in Eindhoven. 'Zij zullen zich wel schamen.'

Clarence Seedorf klonk het meest verbitterd. 'Het is ons niet gelukt te scoren, net als in de eerste wedstrijd. Behalve dat kan ik niets verzinnen waarin we minder waren dan PSV. (...) Vorig seizoen schaamde ik me bijna dat we naar de finale gingen. Maar dit jaar zullen zij zich waarschijnlijk beschaamd voelen dat ze hebben gewonnen. Maar ja, het geluk is niet altijd met je. Hoe dan ook, als we de komende twee duels met dezelfde inzet spelen, zullen we zeker winnen.'

'De wedstrijd was moeilijk omdat PSV goed verdedigde en iedereen achter de bal hield', verklaarde Jaap Stam. 'We konden geen ruimte vinden. In de tweede helft kregen we nog wel enkele goede kansen, maar hun keeper had enkele goede reddingen. Jammer.'

De voormalig PSV'er haalde het einde van het duel niet vanwege twee gele kaarten. 'De eerste was geen overtreding die een gele kaart waard is. Bij de tweede gleed ik uit, het was een reflex. Maar volgens mij werd er ook een overtreding gemaakt op Serginho. Maar ja, als dingen eenmaal niet goed gaan…', verwees de verdediger naar de slotfase waarin Eric Addo Serginho in de Eindhovense zestien onderuit leek te lopen, maar niet werd bestraft door scheidsrechter Graham Poll.

Coach Carlo Ancelotti betreurde de nederlaag, maar was toch tevreden. 'We hebben slechts één punt overgehouden aan de duels, maar volgens mij hebben we meer verdiend. De ploeg heeft goed gespeeld. Het zal nog moeilijk worden om deze groepsfase te overleven, maar we blijven kalm. Met vier punten gaan we door, maar ik wil er nog zes pakken.'
Huillie...
pi_31889808
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:05 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Huillie...
niks huilie, hij geeft toch ook gewoon toe dat hij zich in april bijna beschaamd voelde? En hoor jij hem met ook maar één woord over de onophoudelijke fluitconcerten reppen?
pi_31889967
De fluitconcerten richting Seedorf vond ik na een tijdje ook ongelooflijk irritant worden. Erg kinderachtig ook...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 2 november 2005 @ 10:17:35 #138
83791 White_Wolf
The devil made me do it
pi_31890010
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:07 schreef snellejelle het volgende:

[..]

niks huilie, hij geeft toch ook gewoon toe dat hij zich in april bijna beschaamd voelde? En hoor jij hem met ook maar één woord over de onophoudelijke fluitconcerten reppen?
Dat klopt, maar hij zegt ook dat MIlan niet de mindere was van PSV. Over de thusiwedstrijd van MIlan was dat terecht geweest, maar gisteren was PSV in alles toch net ietsjes beter.
"For the thing I greatly feared has come upon me. And what I dreaded has happened to me. I am not at ease, nor am I quiet; I have no rest, for trouble comes." Job 3:25,26
  woensdag 2 november 2005 @ 10:19:09 #139
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 2 november 2005 @ 10:19:46 #140
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31890062
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De fluitconcerten richting Seedorf vond ik na een tijdje ook ongelooflijk irritant worden. Erg kinderachtig ook...
Dat snap ik ook niet, waarom is dat? Of worden Reiziger en Ooier normaal gesproken ook uitgefloten?
pi_31890191
quote:
Datum Tijd Wedstrijd Uitslag
14/09/1994 Ajax-AC Milan 2-0 (0-0)
28/09/1994 AEK Athene-Ajax 1-2 (1-1)
19/10/1994 Austria Salzburg-Ajax 0-0 (0-0)
02/11/1994 Ajax-Austria Salzburg 1-1 (0-0)
23/11/1994 AC Milan-Ajax 0-2 (0-1)
07/12/1994 Ajax-AEK Athene 2-0 (1-0)
01/03/1995 Hajduk Split-Ajax 0-0 (0-0)
15/03/1995 Ajax-Hajduk Split 3-0 (2-0)
05/04/1995 Bayern München-Ajax 0-0 (0-0)
19/04/1995 Ajax-Bayern München 5-2 (3-1)
24/05/1995 Ajax-AC Milan 1-0 (0-0)
13/09/1995 Ajax-Real Madrid 1-0 (1-0)
27/09/1995 Ferencvárosi TC-Ajax 1-5 (0-0)
18/10/1995 Ajax-Grasshopper Club 3-0 (1-0)
01/11/1995 Grasshopper Club-Ajax 0-0 (0-0)
22/11/1995 Real Madrid-Ajax 0-2 (0-0)
06/12/1995 Ajax-Ferencvárosi TC 4-0 (2-0)
06/03/1996 Borussia Dortmund-Ajax 0-2 (0-1)
20/03/1996 Ajax-Borussia Dortmund 1-0 (0-0)
eerste verliespartij
03/04/1996 Ajax-Panathinaikos AO 0-1 (0-0)
Het thuis record hebben ze geëvenaard, maar het algmeen record (thuis+uit) ligt nog in Amsterdam.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 2 november 2005 @ 10:33:41 #142
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31890362
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:25 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Het thuis record hebben ze geëvenaard, maar het algmeen record (thuis+uit) ligt nog in Amsterdam.
Dat record zal ook nooit meer door een Nederlandse club geëvenaard of verbeterd worden denk ik.
pi_31890596
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Inderdaad zeer kinderachtig, snap ook niet waarom hij dit verdiend, dus wie mij dat kan uitleggen, graag.

Al met al denk ik wel een verdiende uitslag en als hierdoor PSV door gaat naar de volgende ronde en AC Milaan natuurljik ook, dan hoor je mij niet klagen.
pi_31890760
Knappe overwinning hoor, klasse. Alleen jammer inderdaad dat een deel van de supporters zich zo kinderachtig denkt te moeten gedragen.
  woensdag 2 november 2005 @ 10:53:09 #145
67174 Dos37
Come on Twente
pi_31890829
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 23:12 schreef TerroRobbie het volgende:
Waar ging Hiddink eigenlijk heen? Net na de wedstrijd? Moest hij schijten ofzo? :d
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_31890929
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:50 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Knappe overwinning hoor, klasse. Alleen jammer inderdaad dat een deel van de supporters zich zo kinderachtig denkt te moeten gedragen.
Goed gedaan inderdaad, het was ook wel een leuke pot om te zien voor neutrale toeschouwers (denk ik).

Dat van het uitfluiten van Seedorf vond ik inderdaad jammer, maar ja als ik eerlijk ben had ik wel verwacht dat Seedorf weer zou worden uitgefloten, wat niet wil zeggen dat ik het er mee eens ben. Want dat is niet zo.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 2 november 2005 @ 11:03:22 #147
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_31891094
Seedorf gaat er in ieder geval niet beter van spelen als ie uitgefloten word, dus ik denk dat hij voorlopig nog niet van de fluitconcerten af is; het 'werkt' immers wel.
pi_31891442
Wat een gemekker om die fluitconcerten. Het is hier al eens gezegd, maar als van Bommel met Barcelona naar Amsterdam komt, zal dat niet minder zijn. Het Nederlandse publiek kan soms erg dom reageren.

En wat speelde PSV de eerste helft ge-wel-dig.
Nu nog een punt pakken in Duitsland en dan na de winter genieten van een nieuwe voorhoede.
pi_31891524
quote:
Op woensdag 2 november 2005 10:33 schreef PyTh het volgende:

[..]

Dat record zal ook nooit meer door een Nederlandse club geëvenaard of verbeterd worden denk ik.
Hoeveel wedstrijden had Ajax toen gelijk gespeeld en hoeveel gewonnen? En waar bestond die hele reeks uit?
  woensdag 2 november 2005 @ 11:20:34 #150
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31891556
quote:
'PSV blijft de Italiaanse sterrenbrigade verrassen'

2/11/2005 10:59

PSV heeft weer eens indruk gemaakt op de verslaggevers van de Nederlandse dagbladen. De helden waren niet aan te slepen na de overwinning van de Eindhovenaren op AC Milan. Ismail Aissati en Guus Hiddink kregen de meeste lof.
'Guus Hiddink toonde met zijn opstelling andermaal aan een coach met ballen te zijn door te kiezen voor het voetballende vermogen van Ismail Aissati en zich niet te laten afschrikken door diens jeugdige leeftijd van zeventien jaar, twee maanden en zestien dagen', aldus De Telegraaf. 'Alleen Anderlecht liet twee keer eerder een speler op zo'n jonge leeftijd aan de aftrap verschijnen: Célestine Babayaro en Anthony Vandenborre.'

Ook het Eindhovens Dagblad, dat behoort tot de regionale GPD-bladen, roemde Hiddink: 'Met een lef dat de club niet vaak wordt toegedicht, zette PSV gisteravond AC Milan klem en versterkte zo de kansen op overwintering in de Champions League door een vroeg doelpunt van Farfán: 1-0. Drie verdedigers stelde coach Guus Hiddink slechts op. En een jochie van amper zeventien jaar: Ismail Aissati. Het moet voor Milan gevoeld hebben als een provocatie van PSV. Getergd tot op het bot, maar uiteindelijk machteloos moest de Italiaanse grootmacht zich neerleggen bij de vaststelling dat de kleine grote rivaal uit Eindhoven net als vorig seizoen een niet te verteren brok was. Tegen alle verwachting in voert PSV na vier wedstrijden de ranglijst aan in groep E.'

de Volkskrant somde de verschillen tussen beide ploegen op. 'Loopvermogen versloeg stilstand, flair won van angst, tactisch inzicht van gebrek aan improvisatievermogen. Trainer Hiddink troefde collega Ancelotti af.' Kortom: 'De landskampioen nam revanche voor de onverdiende uitschakeling in de halve finale van vorig seizoen. (…) Dat scheidsrechter Poll Milan geen strafschop gaf toen Addo aan het shirt van Serginho trok, was blijkbaar een vorm van waardering voor de prestatie van PSV op deze gedenkwaardige avond.'

Het Algemeen Dagblad herinnerde aan de woorden van Hiddink vooraf. 'In potlood vulde PSV vooraf een gelijkspel als droomresultaat tegen AC Milan in. Maar in Eindhoven blijven ze de Italiaanse sterrenbrigade verrassen.' De krant bleek danig onder de indruk. 'Zo volwassen en verleidelijk als gisteravond speelde, was zelfs het sterke PSV van Park, Lee, van Bommel en Vogel zelden of eigenlijk nooit. PSV deed wat niemand verwachtte; het speelde ver van het eigen doel af, zette van het begin af aan druk op iedere positie. En weer kreeg het grote Milan het er moeilijk door. Het was een wedstrijd van de buitencategorie, een waarvan je er in de poulefase van de Champions League bijna nooit een treft.'

Ismail Aissati vond zijn naam het meest terug in de krantenkolommen, ook al kreeg bijna elke PSV'er een pluim: van Jefferson Farfán tot André Ooijer, van Ibrahim Afellay tot Gomes. Met een knipoog loofde De Volkskrant het spel van de jonge Utrechtse middenvelder tegen de sterren van AC Milan. 'Och, misschien was hij op de pleintjes in Utrecht meer tegenstand gewend dan op het Europese veld van eer in Eindhoven.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')