FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Fok! Supercar Challenge 2005 ronde 3
jaccodinsdag 1 november 2005 @ 21:37


Dit is derde ronde waarin vier auto's tegen elkaar zullen strijden om een plaatsje in de volgende ronde.

De auto's zullen eerst worden gepresenteerd en daarna zal er een stemronde volgen. Daar kan iedereen zijn of haar wens kenbaar maken. In deze ronde zullen twee auto's afvallen.

De keus is dus aan jullie welke twee er door gaan naar de volgende ronde. De auto's zijn willekeurig in een ronde terecht gekomen.

1
  • 1939 Auto Union Type C/D

  • Motor: V16
  • Inhoud: 5.998 liter
  • Aantal PK: 520pk bij 5000 rpm
  • Trekkracht: 630Nm bij 2500 rpm
  • Topsnelheid: 440 km/h
  • 0-100 km/h: na



    2
  • 1993 McLaren F1

  • Motor: V12
  • Inhoud: 6.064 liter
  • Aantal PK: 627pk bij 7500 rpm
  • Trekkracht: 617Nm bij 4000 rpm
  • Topsnelheid: 386km/h
  • 0-100 km/h: 3,2 sec



    3
  • 2004 Spyker C8 T

  • Motor: V8
  • Inhoud: 4.172 liter
  • Aantal PK: 525pk bij 5700 rpm
  • Trekkracht: 560Nm bij 1950 rpm
  • Topsnelheid: 386km/h
  • 0-100 km/h: 3,9sec



    3
  • 1987 Porsche 959

  • Motor: 6 cil. Boxer
  • Inhoud: 3.275 liter
  • Aantal PK: 450pk bij 6500 rpm
  • Trekkracht: 500Nm bij 5500 rpm
  • Topsnelheid: 305km/h
  • 0-100 km/h: 3,7sec



    Poll: Welke auto gaat door naar de volgende ronde?
  • 1939 Auto Union Type C/D
  • 1993 McLaren F1
  • 2004 Spyker C8 T
  • 1987 Porsche 959
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier




    [ Bericht 5% gewijzigd door jacco op 01-11-2005 21:46:36 ]
  • rockstahdinsdag 1 november 2005 @ 21:41
    <edit> is gefixed dus.

    Anyways, doe mij maar de mclaren. Die union is als "auto" nauwelijks serieus te nemen en die spyker vind ik persoonlijk één van de lelijkste auto's ooit gemaakt. Die porsche is wel erg stoer, maar de mclaren is gewoon een legende.

    [ Bericht 87% gewijzigd door rockstah op 01-11-2005 21:52:58 ]
    M5dinsdag 1 november 2005 @ 21:41
    edit, poll staat er:

    McLaren F1. Gewoon de supercar.

    [ Bericht 87% gewijzigd door M5 op 01-11-2005 21:47:39 ]
    jaccodinsdag 1 november 2005 @ 21:47
    Het stemmen kan beginnen
    Sterke_Yerkedinsdag 1 november 2005 @ 21:48
    de audi!
    Alexxxxxdinsdag 1 november 2005 @ 21:48
    De 959, en wel hierom:

    goede 2e is de auto union
    Ultimoradinsdag 1 november 2005 @ 21:51
    De Mclaren, echt toen dat ding uitkwam waren alle andere supercars in een keer sloom.. en dan Tiff Needell die zichzelf doodschrok in topgear van het pure vermogen, de wegligging etc.. er was gewoon tijdenlang maar één referentie, en dat was de F1. vandaar mijn stem op de F1

    de 959 is eigenlijk van voor mijn tijd (net als de auto union) maar is ook zeker gaaf, maar maakt niet meer zo'n impact op je. de auto union nog wel, en de spyker heb ik nooit super mooi of speciaal gevonden. t enige wat aprt is is dat ie uit nederland komt. voor de rest vind ik het niks.
    Sterke_Yerkedinsdag 1 november 2005 @ 21:55
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 21:51 schreef Ultimora het volgende:
    De Mclaren, echt toen dat ding uitkwam waren alle andere supercars in een keer sloom.. en dan Tiff Needell die zichzelf doodschrok in topgear van het pure vermogen, de wegligging etc.. er was gewoon tijdenlang maar één referentie, en dat was de F1. vandaar mijn stem op de F1

    de 959 is eigenlijk van voor mijn tijd (net als de auto union) maar is ook zeker gaaf, maar maakt niet meer zo'n impact op je. de auto union nog wel, en de spyker heb ik nooit super mooi of speciaal gevonden. t enige wat aprt is is dat ie uit nederland komt. voor de rest vind ik het niks.
    Laatst zag ik nog op topgear dat ze de mclaren een dweil vonden, alleen goed voor rechte stukken
    Sterke_Yerkedinsdag 1 november 2005 @ 21:56
    [quote]Op dinsdag 1 november 2005 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
    De 959, en wel hierom:
    [afbeelding]
    goede 2e is de auto union
    [/quote
    OMG
    vet. Zelfs porsche's met rothman reclame ik dacht da dat alleen voor opels en honda's was weggelegd
    Alexxxxxdinsdag 1 november 2005 @ 22:00
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 21:55 schreef Sterke_Yerke het volgende:

    [..]

    Laatst zag ik nog op topgear dat ze de mclaren een dweil vonden, alleen goed voor rechte stukken
    top gear is niet heilig
    Alexxxxxdinsdag 1 november 2005 @ 22:01
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 21:56 schreef Sterke_Yerke het volgende:
    [quote]Op dinsdag 1 november 2005 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
    De 959, en wel hierom:
    [afbeelding]
    goede 2e is de auto union
    [/quote
    OMG
    vet. Zelfs porsche's met rothman reclame ik dacht da dat alleen voor opels en honda's was weggelegd
    nog gaver: het team reed het jaar erna met Lada Niva's, en won weer
    Sterke_Yerkedinsdag 1 november 2005 @ 22:02
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 22:00 schreef Alexxxxx het volgende:

    [..]

    top gear is niet heilig
    precie dat vind ik ook, maar die ene zegt dat de f1 wel een super auto was volgens topgear.
    Dit bewijst maar weer hoe wispelturig die domme engelsen zijn
    Sterke_Yerkedinsdag 1 november 2005 @ 22:03
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 22:01 schreef Alexxxxx het volgende:

    [..]

    nog gaver: het team reed het jaar erna met Lada Niva's, en won weer
    Dat was toch die lada die ketting aandrijving had naar al de wielen (die had ik nog in het lada topic geplaatst)?
    hermandepermandinsdag 1 november 2005 @ 22:25
    De McLaren natuurlijk !

    Al vind ik de Spyker mooier .
    zijledinsdag 1 november 2005 @ 22:52
    De 959, want supercars uit de eighties zijn het echte werk
    Fugiedinsdag 1 november 2005 @ 22:55
    mclaren gestemt. Union en porsche ken ik niet echt en de spyker is wel een vette bak maar valt in het niets bij een mclaren f1

    [ Bericht 4% gewijzigd door Fugie op 01-11-2005 23:03:39 ]
    BazzoSdinsdag 1 november 2005 @ 23:39
    spyker, nederlands trots
    flyguywoensdag 2 november 2005 @ 00:45
    F1, prachtig design plek voor drie, etc etc etc etc etc .......................................
    bas-beestwoensdag 2 november 2005 @ 02:30
    ik ben wederom min of meer 'verplicht' om voor mijn eigen suggestie te kiezen...

    Poll: Welke auto gaat door naar de volgende ronde?
    Je hebt gestemd op: 1939 Auto Union Type C/D
    Taxiwoensdag 2 november 2005 @ 07:50
    Lijkt mij duidelijk welke supercar deze (tussen)poll gaat winnen... En mijn stem had hij ook
    DeeCruisewoensdag 2 november 2005 @ 08:00
    Vraag: waarom staat er bij de 4 cars geen gewichtsaanduiding? Ik begrijp dat je in een OP niet de hele waslijst aan specificaties gaat zetten, maar gezien de punten die er staan (Aantal cilinders, cilinderinhoud, pk's, nm's, topsnelheid en tijd van 0-100km/h) lijkt het me duidelijk dat we de supercar moeten kiezen puur op power....dan vind ik persoonlijk gewicht ook erg belangrijk als je kijkt naar het aantal pk's en cilinders in verhouding tot de 0-100 tijd....

    Gewoon een idee....verder twijfel ik nog tussen de mclaren en de porsche.....
    FunnyNamewoensdag 2 november 2005 @ 08:40
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
    De 959, en wel hierom:
    [afbeelding]
    goede 2e is de auto union
    Damn right en wel om de volgende redenen:

  • De Porsche 959 is de meest geavanceerde supercar ooit (voor zijn tijd natuurlijk ..)
  • De Porsche 959 is de meest 'bruikbare' supercar ooit. (je Oma kan er nog mee wegrijden ..)
  • De Porsche 959 is de enige auto ter wereld die in één jaar (1986) zowel de monster ralley Paris-Dakar als monster endurance race Le Mans won. (Le Mans was als Porsche 961, klasse overwinning, 7de overall)
  • De Porsche 959 is later in de USA met gemak (om toegelaten te worden in de U.S vanwege emissie eisen) doorgetuned tot 600 pk.
  • De Porsche 959 is economisch nooit rendabel geweest, er zat zoveel nieuwe techniek in, dat Porsche er zwaar verlies op heeft geleden.


    PS Eigenlijk past de Auto Union niet in dit rijdje, het is namelijk een pure race auto! (als men race auto's gaat toelaten tot deze Poll, is het einde zoek in mijn ogen)

    [ Bericht 25% gewijzigd door FunnyName op 02-11-2005 09:23:41 ]
  • FunnyNamewoensdag 2 november 2005 @ 08:50
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 21:56 schreef Sterke_Yerke het volgende:
    [quote]Op dinsdag 1 november 2005 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
    De 959, en wel hierom:
    [afbeelding]
    goede 2e is de auto union
    [/quote
    OMG
    vet. Zelfs porsche's met rothman reclame ik dacht da dat alleen voor opels en honda's was weggelegd
    Damn, ken je klassiekers, zeker nooit van de Porsche 956 gehoord, schaam je
    Tjabbowoensdag 2 november 2005 @ 11:11
    Spyker gestemd. Waarom?
    De F1 gaat toch wel door, en chauvinistisch als ik ben kies ik voor het Nederlands product
    Steve-Owoensdag 2 november 2005 @ 11:16
    De F1

    Spijker is gewoon oerlelijk de auto union is me te oud en de porsche doet me te weinig
    Tommehwoensdag 2 november 2005 @ 12:10
    De F1, gewoon De supercar in deze ronde voor mij
    Argentowoensdag 2 november 2005 @ 12:33
    De F1. Legde de lat zo hoog dat we er vandaag de dag (12 jaar later) nog nauwelijks aankomen.
    Chokemewoensdag 2 november 2005 @ 12:53
    Gestemd op de Auto Union. Respect hoor 440 km/h in die tijd.
    jaccowoensdag 2 november 2005 @ 13:36
    De Mclaren blijft idd nog steeds tot de verbeelding werken. Daarom heeft hij ook mijn stem.

    De Spyker is mooi maar heeft niks toe te voegen.
    Ultimorawoensdag 2 november 2005 @ 14:19
    quote:
    Op dinsdag 1 november 2005 22:00 schreef Alexxxxx het volgende:

    [..]

    top gear is niet heilig
    toen was Top gear nog wel heilig dat was nog met Vicky en Tiff..
    Googolplexianwoensdag 2 november 2005 @ 14:53
    Poll: Welke auto gaat door naar de volgende ronde?
    Je hebt gestemd op: 1987 Porsche 959
    pAinwoensdag 2 november 2005 @ 15:40
    De 959, omdat het een Porsche is .
    jaccowoensdag 2 november 2005 @ 15:52
    De auto staat hier op de paris dakar suspension setup. Daarom is hij zo hoog.

    DeeCruisedonderdag 3 november 2005 @ 03:42
    Leest iedereen over mijn post heen?
    hermandepermandonderdag 3 november 2005 @ 03:48
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 03:42 schreef DeeCruise het volgende:
    Leest iedereen over mijn post heen?
    Neen. Maar aangezien er bij allemaal wel het aantal bhp's en de 0-100 tijd vermeld staat maakt het gewicht niet zoveel uit toch?
    DeeCruisedonderdag 3 november 2005 @ 09:23
    juist wel.....geeft wat aan over de daadwerkelijke kracht van de motor....Op basis van de bekende gegevens nu zou je zeggen dat de spyker minder krachtig is dan de mclaren.....maar wat als ie nu 300 kg meer blijkt te wegen??? Dan zou ie in verhouding even snel zijn, misschien nog sneller?

    Behoorlijk verschil lijkt mij
    jaccodonderdag 3 november 2005 @ 09:38
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 09:23 schreef DeeCruise het volgende:
    juist wel.....geeft wat aan over de daadwerkelijke kracht van de motor....Op basis van de bekende gegevens nu zou je zeggen dat de spyker minder krachtig is dan de mclaren.....maar wat als ie nu 300 kg meer blijkt te wegen??? Dan zou ie in verhouding even snel zijn, misschien nog sneller?

    Behoorlijk verschil lijkt mij
    De Spyker is ook minder krachtig als de McLaren
    rockstahdonderdag 3 november 2005 @ 10:19
    Wat doet de kracht van de motor er toe? Het gaat toch om de prestaties?
    jaccodonderdag 3 november 2005 @ 10:24
    quote:
    Op donderdag 3 november 2005 10:19 schreef rockstah het volgende:
    Wat doet de kracht van de motor er toe? Het gaat toch om de prestaties?
    Klopt, die staan er dus bij vermeld
    FunnyNamedonderdag 3 november 2005 @ 13:45
    Dit gaat nergens over

    Op zich zou een PK/Gewicht verhouding en Motorinhoud/vermogen verhouding wel prettig zijn, maar de prestaties zijn hier onder andere toch afhankelijk van. Dus echt nodig is het niet ..
    Chokemedonderdag 3 november 2005 @ 14:15
    quote:
    Op woensdag 2 november 2005 08:40 schreef FunnyName het volgende:
  • De Porsche 959 is later in de USA met gemak (om toegelaten te worden in de U.S vanwege emissie eisen) doorgetuned tot 600 pk.
  • Ik geloof best dta je gelijk hebt hoor maar het klinkt wel een beetje vreemd. Om toegelaten te worden moest hij meer pk's hebben ? Ok het draait dan niet direct om de pk's maar emissie-eisen, maar ik vin het een beetje vreemd

    Verder heb je een hoop goede punten daar trouwens
    jaccodonderdag 3 november 2005 @ 15:32
    Deze mag dicht.

    en door naar de volgende: Fok! Supercar Challenge 2005 ronde 4