Je moet niks maar als jullie ooit uit mekaar mochten gaan heb je alleen recht op partner alimentatiequote:Op dinsdag 1 november 2005 18:59 schreef partychickie het volgende:
Ik ga straks samenwonen met mijn vriend. Nu vraag ik me af of ik een samenlevingscontract moet afsluiten. HEeft iemand er verstand van. (er is ook een kindje op komst, misschien van belang)
Je zou dan waarschijnlijk wel geld ontvangen alleen zou dat dan naar je erfgenamen gaan.... je ouders, broers, zusters etc. Maar nu je natuurlijk een samenlevingscontract hebt gaat alles naar je partner.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:08 schreef Mirage het volgende:
Ik heb het toen gedaan ivm een levensverzekering die alleen uit zou keren als wij of getrouwd waren of een samenlevingscontract hadden.
Verder was er voor ons geen enkele reden.
En dat is toch best belangrijk, want de vaste lasten zijn berekend op 2 mensen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:12 schreef rieski het volgende:
[..]
Je zou dan waarschijnlijk wel geld ontvangen alleen zou dat dan naar je erfgenamen gaan.... je ouders, broers, zusters etc. Maar nu je natuurlijk een samenlevingscontract hebt gaat alles naar je partner.
Dus zwart wit gezien zou je dus alimentatie moeten betalen als partner zijnde maar verder geen recht hebben om het kind bijvoorbeeld te zien?quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:12 schreef Mirage het volgende:
Zwart wit gezegd, doe je dit laatste niet, dan heeft hij niets te vertellen over het kind.
Zie de tekst nu pas. JA ik weet wel dat dat bij gemeente huis moet, maar als hij rechten wil over de baby dan moeten we dus nog meer? Enw at als we dan een samenlevingscontract hebben?quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:12 schreef Mirage het volgende:
Een heel ander verhaal, wat je kindje betreft.
Je bent je er bewust van dat je partner het kindje niet kan aangeven nadat het geboren is tenzij jij tijdens je zwangerschap nog met hem mee gaat naar het stadhuis/gemeentehuis om je handtekening te zetten ?
Hij moet het kindje erkennen tijdens de zwangerschap en jij moet hievoor tekenen (anders mag hij dat niet). Dit heeft nog niets met zeggenschap te maken. Hij is dan gewoon de vader, einde verhaal.
Willen jullie ook de zeggenschap gezamelijk, dan zullen jullie nà de geboorte met een bewijs van goed gedrag naar de kantonrechter moeten en dan kunnen jullie ook dit aanvragen.
Zwart wit gezegd, doe je dit laatste niet, dan heeft hij niets te vertellen over het kind.
Bedoel je nou het samenlevingscontract of de erkenning of zeggenschap ?quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:12 schreef partychickie het volgende:
JA ik vind het moeilijk. Ik vind het wel prettiger als alles vast ligt, maar weet niet of het uitmaakt voor de baby. Het kost alleen nog wat en dat geld kunnen we op moment wel beter gebruiken.
Jup.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:18 schreef rieski het volgende:
[..]
Dus zwart wit gezien zou je dus alimentatie moeten betalen als partner zijnde maar verder geen recht hebben om het kind bijvoorbeeld te zien?
weet je dat zeker? klinkt namelijk nogal 1 kant op...
dan nog zouden jullie naar de kantonrechter moeten om het gezag tweehoofdig te maken.quote:Op dinsdag 1 november 2005 19:19 schreef partychickie het volgende:
[..]
Zie de tekst nu pas. JA ik weet wel dat dat bij gemeente huis moet, maar als hij rechten wil over de baby dan moeten we dus nog meer? Enw at als we dan een samenlevingscontract hebben?
quote:We gaan het trouwens voorlopig eerst doen met een huurhuis.
Echt wel!quote:Op donderdag 3 november 2005 11:17 schreef zatoichi het volgende:
Volgens mij kun je niks met een onoficieel contract. Mochten er later problemen komen, dan zal de rechter dat ding buiten beschouwing laten vermoed ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |