FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Telefoonprobleem, geen bonnetje, sta wel in de computer
_Liquid_dinsdag 1 november 2005 @ 16:45
Heb vorig jaar december bij Orange een contract voor 2 jaar afgesloten. Het is een schuiftelefoon maar vanaf het begin schuift hij eigenlijk al moeilijk open en dicht.. nu kon ik hier altijd wel mee leven maar laatst voelde ik het bij een andere telefoon hoe het wél hoort en dat voelt veeel beter, nu wil ik het opgelost hebben dus ik ga naar de winkel.

"Heb je het aankoopbewijs/contract nog"

Wij zijn paar maanden terug verhuisd en kan het écht niet meer vinden. Maar ze zien me gewoon in hun systeem staan ik had mijn ID bij me.. ik heb die telefoon daar gekocht en dat weten ze.. toch kunnen ze hem nu niet aannemen ..

Moeten ze hem wel gewoon aannemen en sta ik in mijn recht om dat te eisen of hebben zij gelijk...

alvast bedankt!
_-rally-_dinsdag 1 november 2005 @ 16:49
Wanneer ze op naam de verkopen registreren, zoals bij Orange, dan is het eisen van het tonen van de bon niet terecht, nu het nog binnen de wettelijke garantietermijn is.
Zonnestraaltjedinsdag 1 november 2005 @ 17:19
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:45 schreef _Liquid_ het volgende:
Heb vorig jaar december bij Orange een contract voor 2 jaar afgesloten. Het is een schuiftelefoon maar vanaf het begin schuift hij eigenlijk al moeilijk open en dicht.. nu kon ik hier altijd wel mee leven maar laatst voelde ik het bij een andere telefoon hoe het wél hoort en dat voelt veeel beter, nu wil ik het opgelost hebben dus ik ga naar de winkel.

"Heb je het aankoopbewijs/contract nog"

Wij zijn paar maanden terug verhuisd en kan het écht niet meer vinden. Maar ze zien me gewoon in hun systeem staan ik had mijn ID bij me.. ik heb die telefoon daar gekocht en dat weten ze.. toch kunnen ze hem nu niet aannemen ..

Moeten ze hem wel gewoon aannemen en sta ik in mijn recht om dat te eisen of hebben zij gelijk...

alvast bedankt!
Ik heb hetzelfde gehad met een abonement van Hi/Kpn... Had ook geen bon, stond wel in de computer, was geen probleem.

Was trouwens bij T for Telecom winkel.
Rapailledinsdag 1 november 2005 @ 19:49
Probeer het eens via de Orange klantenservice.
_Liquid_donderdag 3 november 2005 @ 09:15
Thanks
Drive-rdonderdag 3 november 2005 @ 10:08
T for Telecom is er heel makkelijk mee. Elke fatsoenlijk winkel zou je gewoon moeten helpen. Je bonnetje is enkel benodigd als bewijs van aankoop. Als zij het in hun systeem hebben staan, zou dit die functie ook vervullen. Nu proberen ze het bonnetje als een soort staatslot the behandelen, terwijl het op zich geen waarde heeft...
StefanPzaterdag 5 november 2005 @ 04:04
Als het centraal geregistreerd is: loop een andere winkel in en vraag een printout voor een of andere bullshit reden. Daarmee terug naar de eerste zaak.