abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31861655
quote:
Peter heeft samen met oud-politiewoordvoerder Klaas Wilting en Hilversummer Jan Nagel afgelopen week de politieke partij ‘Partij voor Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vooruitgang’ (PRDV) opgericht. De naam van de partij wordt gevormd door Peters initialen.
Dat Nederland of beter gezegt heel Europa de politiek beu is een feit en de roep om een sterke rechtvaardige leider word steeds groter. Een tendens die in de jaren '20 ook al eens geweest was.
Hoe harder de roep hoe eerder die man ook zal opstaan, maar de roep is nog niet groot genoeg lijkt me.

Komt er een nieuwe politiek met Peter R. Devries met als rechterhand Jan Nagel? Was dat niet die politiek correcte oen die Pim Fortuyn de mond snoerde en hem alleen wel overwogen politiek correcte uitlatingen wilde laten doen? "Vol is vol" moest vervangen worden met "dat Nederland druk was"
Wie is de nacht van fortuyn vergeten hoe onloyaal deze man was en Pim Fortuyn liet vallen?

Opvallende punten waar ik best achter sta.:
een gekozen premier
legalisering softdrugs
de gekozen burgemeester
afschaffing subsidiėring bijzonder onderwijs
sociale dienstplicht
afschaffing 1ste Kamer
verhoging kiesdrempel van 3 tot 5%

ontwikkelingshulp bijdrage verhogen van 0,8 tot 1% vind ik pompen in een bodemloze put.
Maar hoeveel honderden miljarden moeten we nog pompen in ontwikkelingshulp? Want dat heeft ons ontwikkelingshulp de afgelpen 40 jaar gekost en niets meer opgelevert dan een waterput en een schooltje.

Ook wil ik aan deze topic de vraag koppelen van wie stemt op Peter R Devries en waarom doe je dat?
Als je niet op Peter R. stemt op wie stem je dan en waarom?
Het is moediger te zeggen wat je wil, dan te zeggen wat anderen van je willen horen.
pi_31861679
Ik vind hem sowieso een overdreven figuur.
pi_31861718
HIj lijdt nogal aan zelfoverschatting. Verdwijnt vanzelf weer...
pi_31861726
Ik denk toch dat hij wel een paar zetels krijgt. Maar ik denk niet dat hij alles kan waarmaken, mocht hij ooit in de 2de Kamer komen. Pensioen op je 67ste..dat gaat hem veel stemmen kosten. En sociale dienstplicht? Dat krijg je er nooit doorheen.
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:23:52 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31861734
Het is gewoon 'de Vries' en niet 'Devries'.

En meer vind ik er niet van.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:25:29 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_31861771
Het is een showbizz figuur, geen politicus. Heeft mijns inziens dan ook niks te zoeken in Den Haag
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_31861790
Hij zegt best interessante dingen maar stelt het allemaal iets te simpel. Hij zal 't eerst waar moeten maken en dat vertrouwen heb ik niet in hem. Mooie beloftes doen kan iedereen, das niet moeilijk. Maar heb nog niets gehoord over hoe hij dit allemaal wil aanpakken. Mijn stem krijgt ie niet
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:26:30 #8
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_31861794
Ik vind hem wel sympathiek overkomen.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_31861876
Waarom sociale dienstplicht? Omwille van raddraaiers? Normale jongeren hebben het druk genoeg met school en bijbaantjes. Indertijd hadden we nog militaire dienstplicht. Erg fijn voor mensen die bezig waren met een studie.

In plaats van sociale dienstplicht zouden scholen een programma moet hebben waarbij leerlingen op vroege leeftijd al kennismaken met het bedrijfsleven. In Duitsland gebeurt dat geloof ik al. Daar bereik je m.i. meer mee. Potentiele raddraaiers leren zo dat werken ook leuk kan zijn.
pi_31862073
Ik kan me niet vinden in het huidige kabinet, maar iemand die zonder opleiding denkt alles beter te weten gaat me ook weer te ver. Peter de Vries (ik vertik het die stomme R te noemen ) heeft veel mooie praatjes, maar ik vertrouw er niets van. Net zoals Wilders, die overigens inmiddels al zijn zetels kwijt is, heeft hij veel plannen maar zit er niet veel doordachts bij wat in de praktijk ook uitvoerbaar zou zijn. Ze zeggen vooral wat veel mensen willen, maar of het ook uit kan komen is weer een heel ander verhaal.
Vooralsnog staat overigens de PRDV, waar ik een hele andere afkorting aan geef, ook nog op nul zetels!

Valt mij overigens ook op dat sinds de Lijst Pim Fortuyn de namen erg orgineel zijn van nieuwe politieke groeperingen? Lijst van hem, partij van die andere...
Bezit: Canon EOS 350D + BG-E3 + Speedlite 430 EX + EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + Sigma AF 18-200mm f/3.5-6.3 DC SLD
pi_31862079
Hier loopt al een topic over in POL: Nieuwe partij Peter R. de Vries.
Daar verder graag .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')