abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31860742
Commercials zullen in de toekomst niet meer alleen op tv te zien zijn, maar ook op internet en via de mobiele telefoon. De consument is er klaar voor. Nu de adverteerders en bureaus nog.

Televisie staat als reclamemedium al geruime tijd onder druk. Consumenten zappen weg, slaan met hun videorecorder de reclameblokken over of kijken helemaal niet naar tv. Op de langere termijn heeft dit ook gevolgen voor de commercial. Commercials zullen meer en meer worden uitgezonden via internet, mobiele telefoon of games. Reclamemakers zouden dit niet moeten zien als bedreiging, maar als, jawel, uitdaging. Want het opent nieuwe creatieve mogelijkheden. Het Duitse bureau Nordpol won in Cannes een Grand Prix met een commercial die in verschillende versies op tv te zien was, maar dan zonder het slot. Dat werd op internet getoond, en rond een miljoen tv-kijkers gingen online. Er zijn inmiddels ook heel wat virale commercials die op sites en weblogs te vinden zijn en via e-mail worden rondgestuurd. Regelmatig ontstaan er rond dit soort commercials regelrechte hypes. Een mooi voorbeeld is de Nederlandse Yo Oma-commercial van Douwe Egberts, die een paar keer op tv werd uitgezonden, maar z’n bekendheid vooral dankt aan internet. De reclamebranche ziet dit soort ontwikkelingen nog als marginaal, omdat het bereik te beperkt is en het effect onvoorspelbaar. Maar adverteerders en bureaus zouden deze vorm van reclame juist moeten omarmen. Het biedt het vak nieuwe kansen. En wie die kansen het eerst grijpt, heeft meteen een voorsprong op de rest.
Bron: Werben & Verkaufen

De consument is er klaar voor...
Laat ze 's lekker optieffe met die zooi!
pi_31860919
Er staat in het hele bericht nauwelijk iets over reclame op je gsm hoor
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:51:40 #3
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_31860936
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 10:44 schreef Braamhaar het volgende:
De consument is er klaar voor mee...
Laat ze 's lekker optieffe met die zooi!
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_31861011
Ik kreeg pas al een reclame MMS van hi voor een Tiesto concert ofzo!
Daar zitten we dus duidelijk niet op te wachten.
pi_31861050
Dude, ik zit op geen enkele commercial te wachten, ik word al schijtziek van al die banners op het internet. Ik gebruik natuurlijk geen adblocker omdat dat niet mag van fok ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 1 november 2005 @ 10:58:11 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31861109
Ik voel m'n nekharen echt overeind komen als ik -zeer sporadisch- een reclamesmsje krijg.
Vampire Romance O+
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:23:54 #7
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31861735
Nee, ik zit daar ook niet op te wachten op commercials via mijn mobieltje
En als ik een smsje krijgt van een commercial pleur ik gewoon af
Wat schiet ik daarmee op als ze naar mij een smsje te sturen (NOT)
pi_31861818
Ik loop al te kotsen wanneer ik een reclame-sms-je van KPN krijg...

(en altijd komt die troep op een moment waarop je een sms van iemand anders verwacht )
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:30:59 #9
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31867002
Nee
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:45:27 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31867070
Reclame ga je niet alleen krijgen op je mobiel, maar het duurt niet lang meer en Spam op je telefoon, je voicemail en je sms wordt zo hinderlijk dat het net zo een ellende wordt als in je email.
40 belletjes per dag over penisverlenging en goedkope viagra.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:46:43 #12
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  dinsdag 1 november 2005 @ 23:01:00 #13
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_31882630
Dan zeg ik mijn contract op als vodafone dioe informatie prijsgeeft. ik betaal al genoeg voor die pauers dus dan wens ik geen reclame te krijgen.
  woensdag 2 november 2005 @ 01:22:27 #14
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31886451
ik vind het niet gek dat mensen wegzappen hoor zo vaak als die reclameblokken een film net op een spannend moment onderbreken en dan te lang duren, je wordt helemaal hersendood als je niet wegzapt, ik doe het ook zet em wel weer terug als de reclame afgelopen is. En op de duitse zenders is het net wat erger...

Ook op internet hoef ik ook bepaalde reclameuitingen niet te zien (jambakuiken of kikker ofzo), dus die worden ook eruit gefilterd (een uitzondering makend voor de banners op fok natuurlijk ).
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')