Bron: AT5.quote:Jongen (19) na ongeval overleden
Een van de mensen die twee weken geleden bij een auto-ongeval in het Westelijk Havengebied zwaargewond raakte, is aan zijn verwondingen bezweken.
Op de Noordzeeweg botste een auto met twee inzittenden met hoge snelheid op een andere auto die waarschijnlijk aan het keren was. In de laatste auto zaten drie personen waaronder de 19-jarige jongen die is overleden.
De politie hield na het ongeval een bestuurder aan. In het Westelijk Havengebied was mogelijk op dat moment een illegale streetrace aan de gang. De bestuurder is na verhoor weer vrijgelaten.
Kan aan mij liggen, maar er staat nergens dat de betreffende bestuurder zelf mee deed aan die illegale straatrace.quote:De politie hield na het ongeval een bestuurder aan. In het Westelijk Havengebied was mogelijk op dat moment een illegale streetrace aan de gang. De bestuurder is na verhoor weer vrijgelaten.
Een ongeluk is het als er niet te hard gereden zou zijn (of andere verkeersovertredingen zouden zijn begaan). Er wordt doelbewust veel te hard gereden.quote:
Ik weet niet of je het weet, maar ze vragen al minimaal 2 jaar om een plaats waar ze kunnen racen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 08:53 schreef T1andonly het volgende:
Ik vind dat ze af en toe de kans moeten krijgen het legaal te doen, "maar dan is het niet leuk meer"
Nu is het gewoon gevaarlijk...te gevaarlijk
een ongeluk is als er iets gebeurd wat niet de bedoeling is, ik mag aannemen dat dat hier het geval wasquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:02 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Een ongeluk is het als er niet te hard gereden zou zijn (of andere verkeersovertredingen zouden zijn begaan). Er wordt doelbewust veel te hard gereden.
Shit hé, wat erg voor je! Heel veel sterkte!!quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:05 schreef space-kees het volgende:
in die auto die keerde.. zat een vriend van me(hij is ook overleden)
zij deden NIET mee aan een straatrace.. maar waren opweg naar hun werk!!
Ik had het daarom ook niet over moord maar over doodslag. Bij doodslag is het nimmer de bedoeling om iemand anders om te brengen maar het gebeurd wel.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:07 schreef D.Rose het volgende:
[..]
een ongeluk is als er iets gebeurd wat niet de bedoeling is, ik mag aannemen dat dat hier het geval was
Een ambulance is niet het enige. De straat moet ook afgezet worden, eventuele schade moet in acht genomen worden etc. Er is al een circuit in NL waar je kunt racen en dat circuit heeft amperr genoeg geld omdat er niet genoeg vraag naar is. Ja de kosten liggen hoog maar dat zijn gewoon de kosten van het racen hoor. Waarom zouden we als maatschappij de kosten van een stel idioten moeten vergoeden?quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:04 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet, maar ze vragen al minimaal 2 jaar om een plaats waar ze kunnen racen.
Ze hebben zelfs een plaats gevonden.
Maar nee, het mag niet omdat er dan dingen als een ambulance-team moet worden geregeld.
En dan vraag ik me af waarom? Het is toch hun eigen risico denk ik dan.
Maar nee, ze willen liever dat ze het maar gewoon (stiekem) op de weg doen waar andere mensen ook rijden en waar ook geen ambulance-team klaarstaat.
Pcies. Dood door schuld enzo.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:11 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik had het daarom ook niet over moord maar over doodslag. Bij doodslag is het nimmer de bedoeling om iemand anders om te brengen maar het gebeurd wel.
En wat dacht je van alle kosten die de diverse instanties dan moeten maken als er weer zo'n mongooltje die zijn eigen rijkunsten overschat heeft, van de weg moeten schrapen? Al die kut CRXjes, Golfjes en kadetjes zijn niet gemaakt om te racen. En die apen achter het stuur zijn niet capabel genoeg om dergelijke snelheden te hanteren. Gewoon verbieden dus. Doodzonde als er weer een lantaarnpaal of boom sneuvelt.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:04 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet, maar ze vragen al minimaal 2 jaar om een plaats waar ze kunnen racen.
Ze hebben zelfs een plaats gevonden.
Maar nee, het mag niet omdat er dan dingen als een ambulance-team moet worden geregeld.
En dan vraag ik me af waarom? Het is toch hun eigen risico denk ik dan.
Maar nee, ze willen liever dat ze het maar gewoon (stiekem) op de weg doen waar andere mensen ook rijden en waar ook geen ambulance-team klaarstaat.
doodslag is iets waarbij je iemand iets aandoet waardoor ie zou kunnen overlijden, terwijl dat niet het uitgangspunt was. Hij is niet bewust tegen die auto aan gereden. Een potje streetrace is 'een spelletje', alleen het rijden was gepland.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:11 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik had het daarom ook niet over moord maar over doodslag. Bij doodslag is het nimmer de bedoeling om iemand anders om te brengen maar het gebeurd wel.
Zou inderdaad ook kunnen maar dood door schuld kun je al krijgen als je niet eens achter het stuur zit.quote:
Daar zou je gelijk in kunnen hebben. Ik weet dan ook niet al te veel van strafrecht. Maar zie mijn reactie hierboven: ik weet dat het al eens eerder geeist is.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:19 schreef D.Rose het volgende:
[..]
doodslag is iets waarbij je iemand iets aandoet waardoor ie zou kunnen overlijden, terwijl dat niet het uitgangspunt was. Hij is niet bewust tegen die auto aan gereden. Een potje streetrace is 'een spelletje', alleen het rijden was gepland.
Je hebt gelijk. Ik was iets te suggestief daarin.quote:Op dinsdag 1 november 2005 08:52 schreef BoNi het volgende:
Misschien is hij vrijgelaten in afwachting van zijn proces... Staat namelijk nergens dat hij verder niet vervolgd gaat worden.....
ow, jij bent één van die paar % Nederlanders die nooit te hard rijdt?quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:27 schreef gr8w8 het volgende:
De "chauffeur" brengt willens en wetens andere weggebruikers in gevaar en is zich bewust van de risico's die het overtreden van de snelheidlimiet met zich meebrengt.
Maw, het is een asociale klootzak die het licht van zijn koplampen niet waard is.
Zoiets verbieden lukt nooit.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:14 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
En wat dacht je van alle kosten die de diverse instanties dan moeten maken als er weer zo'n mongooltje die zijn eigen rijkunsten overschat heeft, van de weg moeten schrapen? Al die kut CRXjes, Golfjes en kadetjes zijn niet gemaakt om te racen. En die apen achter het stuur zijn niet capabel genoeg om dergelijke snelheden te hanteren. Gewoon verbieden dus. Doodzonde als er weer een lantaarnpaal of boom sneuvelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |