abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31839733
Situatie is als volgt:
Werknemer heeft voorgesteld om voor de werkdag elke dag even langs een klant te rijden (met eigen auto) om spullen op te halen.
Werkgever heeft hierin toegestemd.
Hoe zit het nu als de werknemer in die privetijd een ongeluk krijgt, aanrijding oid?
Alvast bedankt voor de moeite.
pi_31839773
Waarom wil je dit weten?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:53:56 #3
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31839854
Doemdenkers van zulke mensen kan je toch zo moe worden he.

Wat als ja maar wat als wat als
pi_31839935
Ik wil gewoon even weten wat ik zou moeten doen.
Wie er op dat moment aansprakelijk is.
Ikzelf ben de werkgever.
Moet ik me daarvoor extra verzekeren? Ed
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:56:33 #5
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_31839937
Als het afgesproken is dat dit ook onder 'werkzaamheden' valt voor de zaak, dan ben je verzekerd. Anders niet !!
Aangezien je in jouw geval zelf aangeeft dat het in privetijd is, dan ben je niet via de zaak verzekerd!
zo goed..?
pi_31839976
Het valt niet onder werktijd.
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:58:09 #7
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31839978
ah goed dus een werknemer van je heeft z'n eigen auto in de prak gereden terwijl hij voor jou onderweg was? dat maakt het verhaal wat smeuiger hehe
pi_31839985
TT + t
pi_31840055
@ Plae,

ik vraag het daarom hier. Of ik me daarvoor extra moet verzekeren, of het in de standaard verzekering valt, of dat het de verzekering van de werknemer betreft.
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:01:20 #10
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_31840063
Technisch gezien is het gewoon werk volgens mij
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_31840080
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:01 schreef Herkauwer het volgende:
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_31840118
Ok bedankt voor het antwoord. Dit wilde ik graag weten.
pi_31842590
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:01 schreef Herkauwer het volgende:
Volgens mij ook. Kan wel zijn dat het eerste stuk nog als woon-werkverkeer wordt gezien (tot het punt waar je stopt om iets af te halen bedoel ik) en daarna pas als werk.
pi_31843448
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:00 schreef brainol het volgende:
@ Plae,

ik vraag het daarom hier. Of ik me daarvoor extra moet verzekeren, of het in de standaard verzekering valt, of dat het de verzekering van de werknemer betreft.
Bel je verzekeringstoko eens en vraag wat zij er van vinden.

En vertel ons het antwoord.
pi_31848288
Ik zou een spellingscursus gaan volgen in plaats van je hier druk over te maken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:21:40 #16
57546 Masta-t
King and Queen of Cheese
pi_31858854
Als jij rijdt met je eigen auto (ook binnen werktijd) dan zijn evt fouten voor je eigen rekening.
Disclaimer: Alles wat hierboven staat is onzin. De steen des aanstoots zit in je hoofd. Degene die aanstoot neemt is kortzichtig. Respect is belangrijk. Onnodig kwetsen is slecht. Per ongeluk is niet erg. De Blauwe Banaan HEEFT echt het antwoord!
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:22:58 #17
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31858880
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:21 schreef Masta-t het volgende:
Als jij rijdt met je eigen auto (ook binnen werktijd) dan zijn evt fouten voor je eigen rekening.
Bron?
Vampire Romance O+
pi_31861946
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:21 schreef Masta-t het volgende:
Nee hoor, dat wordt gedekt door de verzekering van de baas (bij mij tenminste, want een paar jaar geleden hadden we hier op het werkoverleg eens een discussie over. En daar werd door de chef duidelijk aangegeven dat als je tijdens werktijd schade krijgt/veroorzaakt en je op dat moment ook voor het werk reed, dit onder de verzekering van het werk viel).
pi_31861974
Zoals hierboven: werkgever is aansprakelijk,zelfs wanneer je zelf een aanrijding met je eigen auto veroorzaakt, behalve bij opzet/grove schuld/etc
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:06:33 #20
57546 Masta-t
King and Queen of Cheese
pi_31866120
Ja okee, zo is de theorie... En nu de praktijk...

Heb jij zin in 2 jaar juridisch getouwtrek om JOUW geld terug te krijgen?
Disclaimer: Alles wat hierboven staat is onzin. De steen des aanstoots zit in je hoofd. Degene die aanstoot neemt is kortzichtig. Respect is belangrijk. Onnodig kwetsen is slecht. Per ongeluk is niet erg. De Blauwe Banaan HEEFT echt het antwoord!
pi_31866182
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 14:06 schreef Masta-t het volgende:
Ja okee, zo is de theorie... En nu de praktijk...

Heb jij zin in 2 jaar juridisch getouwtrek om JOUW geld terug te krijgen?
Ja, ik wel Maar mijn werkgever misbruikt mij reeds nu al als bedrijfsjurist, dus ik denk niet dat ze het zo ver zouden laten komen
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31878176
En wat ook een leuke vraag is: hoe zit het met je noclaim korting.

Indien je schade veroorzaakt aan een ander zal dat op jouw verzekering verhaald worden: weg noclaim en meer betalen aan premie per maand. Gaat de werkgever dit ook allemaal compenseren (compleet door gerekend kwa premie stijgingen).

Iemand?
pi_31878489
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 21:05 schreef _Arthur het volgende:
En wat ook een leuke vraag is: hoe zit het met je noclaim korting.

Indien je schade veroorzaakt aan een ander zal dat op jouw verzekering verhaald worden: weg noclaim en meer betalen aan premie per maand. Gaat de werkgever dit ook allemaal compenseren (compleet door gerekend kwa premie stijgingen).

Iemand?
Nee, die no-claim korting staat te ver verwijderd van het ongeval. Als jij bijvoorbeeld zorgt dat je in de maximale no-claim zit, val je niet terug bij een schade. (sprak helaas de ervaring)
pi_31882655
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 15:50 schreef brainol het volgende:
Hoe zit het nu als de werknemer in die privetijd een ongeluk krijgt, aanrijding oid?
Alvast bedankt voor de moeite.
Dan vergoedt in beginsel de verzekering zoals altijd, wat de verzekering niet vergoeden zal kun je op je werkgever verhalen, alleen ga je via een ander artikel en speelt "eigen schuld, dikke bult" meer rol dan bij een ongeluk op de werkvloer tijdens werktijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')