quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:01 schreef Herkauwer het volgende:
Technisch gezien is het gewoon werk volgens mij
Volgens mij ook. Kan wel zijn dat het eerste stuk nog als woon-werkverkeer wordt gezien (tot het punt waar je stopt om iets af te halen bedoel ik) en daarna pas als werk.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:01 schreef Herkauwer het volgende:
Technisch gezien is het gewoon werk volgens mij
Bel je verzekeringstoko eens en vraag wat zij er van vinden.quote:Op maandag 31 oktober 2005 16:00 schreef brainol het volgende:
@ Plae,
ik vraag het daarom hier. Of ik me daarvoor extra moet verzekeren, of het in de standaard verzekering valt, of dat het de verzekering van de werknemer betreft.
Bron?quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:21 schreef Masta-t het volgende:
Als jij rijdt met je eigen auto (ook binnen werktijd) dan zijn evt fouten voor je eigen rekening.
Nee hoor, dat wordt gedekt door de verzekering van de baas (bij mij tenminste, want een paar jaar geleden hadden we hier op het werkoverleg eens een discussie over. En daar werd door de chef duidelijk aangegeven dat als je tijdens werktijd schade krijgt/veroorzaakt en je op dat moment ook voor het werk reed, dit onder de verzekering van het werk viel).quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:21 schreef Masta-t het volgende:
Als jij rijdt met je eigen auto (ook binnen werktijd) dan zijn evt fouten voor je eigen rekening.
Ja, ik welquote:Op dinsdag 1 november 2005 14:06 schreef Masta-t het volgende:
Ja okee, zo is de theorie... En nu de praktijk...
Heb jij zin in 2 jaar juridisch getouwtrek om JOUW geld terug te krijgen?
Nee, die no-claim korting staat te ver verwijderd van het ongeval. Als jij bijvoorbeeld zorgt dat je in de maximale no-claim zit, val je niet terug bij een schade. (sprak helaas de ervaring)quote:Op dinsdag 1 november 2005 21:05 schreef _Arthur het volgende:
En wat ook een leuke vraag is: hoe zit het met je noclaim korting.
Indien je schade veroorzaakt aan een ander zal dat op jouw verzekering verhaald worden: weg noclaim en meer betalen aan premie per maand. Gaat de werkgever dit ook allemaal compenseren (compleet door gerekend kwa premie stijgingen).
Iemand?
Dan vergoedt in beginsel de verzekering zoals altijd, wat de verzekering niet vergoeden zal kun je op je werkgever verhalen, alleen ga je via een ander artikel en speelt "eigen schuld, dikke bult" meer rol dan bij een ongeluk op de werkvloer tijdens werktijd.quote:Op maandag 31 oktober 2005 15:50 schreef brainol het volgende:
Hoe zit het nu als de werknemer in die privetijd een ongeluk krijgt, aanrijding oid?
Alvast bedankt voor de moeite.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |